|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

האתרוג מוציא קוצים

תהליך ההקצנה של 'שוחר השלום', איימן עודה התרחש במקביל לפריחתה של תנועת האחים המוסלמים, הערבים הטובים לעת הזו את התקווה של איימן החליפה התקווה של מנסור
21/04/2022  |   עמנואל בן-סבו   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

בשבועות האחרונים המנה העיקרית המוגשת לציבור הישראלי על-ידי חלק מההנהגה הערבית בישראל היא פורטובלו גדוש במרור. מצעד ההתבטאויות המקצינות מיום ליום, לצד ההתרסה החמורה נגד מוסדות שלטון חוצה גבולות.

איימן עודה, התקווה הישראלית לשינוי המיוחל בשיח הישראלי-ערבי, האיש שחובק, נושק, נעטף בצמר גפן רך, אותרג מכל כיוון על-ידי השמאל הישראלי בעידוד אקטיבי של התקשורת הישראלית, החליט לנער מעליו את אבק המתינות, להסיר את המסכה ולדבר אמת. איימן עודה מבין הרבה יותר את השמאל הישראלי, המתרגש מכל משפט שהמילה שלום מופיעה בו, הסופק ידיים בהנאה מכל מילה מתונה לשעתה, המצטמרר מהתרגשות מכל אות של תקווה היוצאת מפי השועל בעור כבש.

איימן עודה מכיר את הנפשות הפועלות, העומדות לצידו, מוחאות כפיים ומוחות דמעת התרגשות משל ראו את חמורו של משיח. מכיר את המבט המצועף המבין, החומל, המכיל, הסופג, המבט של 'מצאתי את אחי האובד' או של 'מבשר השלום נושא עלה זית בפיו' או סתם,' יונה צחורה מקסימה במיוחד'. ודווקא האיש הזה, שישראלים רבים תלו בו כל כך הרבה תקוות, ראו בו את שליח האל או מוחמד או ישו עליי אדמות הנושא על כתפיו את הגשמת החלום היהודי ערבי, דווקא האיש הזה לא רק ירק בפרצופם של עדת מעריציו אלא החדיר את אצבעו עמוק בעינה של המקהלה ההמומה.

תהליך ההקצנה של 'שוחר השלום', איימן עודה התרחש במקביל לפריחתה של תנועת האחים המוסלמים, הערבים הטובים לעת הזו. את התקווה של איימן החליפה התקווה של מנסור. ככל שמנסור עבאס דיבר בקול צלול ורם, בלי אבל, אולי, שמא פן, בעברית ובערבית, ככל שמנסור עבאס הכיר במדינת ישראל כמדינת העם היהודי, גינה בתקיפות מחבלים, נאבק למען האזרחים הערביים, איימן עודה נכנס לפינה יחד עם חבריו.

שובר את הכלים

קרנו של מנסור עלתה בעיני יהודים רבים. דבר שצריך להיבחן עד כמה הוא אמיתי הוא מסכה כמו של איימן, לא רק מהשמאל, וככל שזו עלתה, קרנו של איימן וקרן חבריו ירדה לשאול תחתיות. איימן עודה, יונת השלום האולטימטיבית, הפך בין לילה לנץ טורף, לאומן, ומסית נגד מדינת ישראל כאחרון חברי בל"ד. ההבדל בין בל"ד לחד"ש התאדה, היטשטש, איימן עודה האיש שרצינו כל כך להאמין שהוא מבשר השינוי המכבד, התגלה כאופורטוניסט, מסית ומוציא דיבתם רעה של ערביי הארץ הנאמנים למדינה ומשרתים בזרועות הביטחון.

איימן עודה מביט משתאה אל מול הווירטואוז החדש, מנסור עבאס המדבר על השתלבות, שיתוף פעולה, ואילו הוא הופך להיות סמל הבדלנות, הפלגנות. ככל שהבחירות מתקרבות איימן עודה מתרחק מהישראלים, ככל שמנסור עבאס מדבר לאוזניים ישראליות בשפה החדשה של שיתופי פעולה, איימן עודה מרחיב את הפער, שובר את הכלים.

איימן עוד קורא ללוחמים ולשוטרים המוסלמים לזרוק את הנשק בפרצופם של היהודים הכובשים. איימן הממריד, המסית, הוא אותו איימן אשר זעק בגרון ניחר מעל דוכן הכנסת וקרא למשטרת ישראל, כן אותה משטרה בה משרתים גם מיעוטים ובהם מוסלמים, להציל את המגזר הערבי מפני ארגוני הפשע. זהו אותו איימן אשר זעק ותבע להילחם בארגוני הפשיעה הערבים, לאסוף את הנשק הרב בחברה הערבית ומנגד כמעט ולא נקף אצבע מול ראשי רשויות ערביות שהתנגדו להקמת תחנות משטרה ביישוביהם המדממים.

מה נהייה ממך איימן, עופר כסיף, סאמי אבו שחאדה? איך זרקת את האמת שלך בפרצופם הנדהם של הישראלים והרגת את התקווה, תקוות השווא. השוטרים המוסלמים ואחיהם בזרועות הביטחון השונים אינם זקוקים לאישורך, אינם מצפים לתובנות שלך ואינם חיים מערכיך. חפצי חיים הם, חפצי שילוב וחיבור, די להם בפלגנות, בהסתה, בבדלנות. הם מאסו בהסתה, בניסיון ההמרדה.

איימן עודה, אם לא תמצא את הדרך לחזור בך מדברי הבלע האיומים שהטחת באנשי זרועות הביטחון המוסלמים הנפלאים, תיזכר לדראון עולם כמי שבמו פיו קרע את החבל הדק והעדין עליו מהלכים אזרחי מדינת ישראל, המדינה היהודית דמוקרטית. אם נותר בך פרומיל של כבוד לערכי המדינה היהודית הדמוקרטית סור לבית משפחתו של הגיבור אמיר חורי, הרכן ראשך ובקש סליחה ממשפחתו היפה, המוסלמית הגאה, הישראלית הגאה, משפחה שהיא כל מה שלא אתה.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  21/04/2022   |   עודכן:  21/04/2022
עמנואל בן-סבו
+"לא הראו לי צו, רצו לעקוף עתירה"
15:11 21/04/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ח"כ איתמר בן-גביר פנה אל היועצת המשפטית לממשלה וביקש ממנה לברר מיהם הגורמים שעמם התייעצו ראש הממשלה והשרים מצד גורמי הביטחון בטרם הוציאו צו שמנע ממנו לצעוד בשער שכם והאם ההחלטה עומדת בתנאי הסף
בן גביר. "ההוראה לא היתה חוקית" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+גנץ שוחח עם ראשי המועצות בעוטף עזה וראש עיירית שדרות
13:01 21/04/22  |  מירב ארד
שר הביטחון בני גנץ קיים היום (יום ה') שיחה עם ראשי המועצות בעוטף עזה וראש עיריית שדרות, ביחד עם סגן שר הביטחון אלון שוסטר. שר הביטחון ציין בפתח הדברים, כי ביקר בשבוע שעבר ביחד עם הרמטכ"ל באוגדת עזה, ועמד על ההיערכות של כוחות הביטחון בגזרה למול מגוון תרחישים.גנץ ציין כי טרם החג תוגברו הכוחות והכוננות בגזרה, וכי תימשך מדיניות התגובה החריפה מול כל פעילות טרור. עוד אמר גנץ, כי ישראל ערוכה לעשות כל מהלך שנדרש בכדי לשמור על ביטחון אזרחיה - בהתקפה ובהגנה.
+צה"ל והשב"כ עצרו שלושה חשודים במערובות בטרור
11:46 21/04/22  |  מירב ארד
כוחות צה"ל ושב"כ פעלו הלילה ועצרו שלושה חשודים במעורבות בפעילות טרור. לוחמי צה"ל שפעלו בכפר סילוואד שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין, מצאו אמל"ח ועצרו שני מבוקשים. בנוסף, עצרו לוחמי צה"ל חשוד נוסף בכפר בית פוריק שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון. החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון
+לסיים נוכחות ישראלית ביו"ש
11:38 21/04/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
גם בימים טרופים אלו חובה עלינו לא להרפות ולהצביע על נזקים מוסריים וערכיים הנגרמים לנו כחברה עקב השהות בשטחים כבושים ושליטתנו על עם אחר
מזרח ירושלים [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
+ממשלת ישראל - הסיבה לגל הטרור
09:56 21/04/22  |  דוד גורליק   |   לרשימה המלאה
בטרור לא נלחמים על-ידי מרדף אחר חוליית מחבלים חמושה  ▪  כשמגיעים למרדף הזה פירושו של דבר שכבר הפסדנו את המלחמה  ▪  בטרור נלחמים כשמראש גודעים ביד חזקה ובנחישות כל ניסיון ורצון והסתה לטרור
מסכנים חיי יהודים [צילום: אוהד זזויגנברג]
+דרך דו-סטרית
09:02 21/04/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - זעם, נבזות, אין תגובה, כליה ורפיסות  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה ואושר  ▪  "בניסן נגאלו אבותינו ממצרים ובניסן עתידין להיגאל" (תלמוד בבלי, ראש השנה, דף י"א, עמ' א')  ▪  חג שמח, מועדים לשמחה ושבת שלום
בלון יכול לעופף גם לעזה [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+דובר צה"ל: "עזה היא הנקודה היציבה בעת הזו, למרות הרקטה"
08:32 21/04/22  |  מירב ארד
דובר צה"ל תא"ל רן כוכב בראיון לכאן רשת ב': "עזה היא הנקודה היציבה בעת הזו, למרות הרקטה הלילה והתקיפה המשמעותית לפנות בוקר. ההרתעה מאז שומר החומות עובדת - זו היתה השנה השקטה ביותר ברצועת עזה ב-15 השנים האחרונות"
#הבוקרהזה
+אסמעיל הנייה: "נביס גם את מדיניות החדירה למסגד אל-אקצא"
08:17 21/04/22  |  יוני בן-מנחם
מנהיג חמאס אסמעיל הניה: "כפי שהבסנו את מה שנקרא מצעד הדגלים, נביס גם את מדיניות החדירה למסגד אל-אקצא, ואנחנו עדיין בתחילת המערכה. מה שקורה באל - אקצא יקצר את חיי הכובש והוא יהפוך להיות מובס על אדמת פלשתין."
אסמעיל הנייה [צילום: חאתם מוסא/AP]
+חמאס משמר את המשוואה שקבע ב"שומר החומות"
08:02 21/04/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
ארגון חמאס ירד מהגדר והצטרף למערכה נגד ישראל באמצעות שיגור רקטות מרצועת עזה. חמאס שהפך לגורם אזורי חשוב כופה "קווים אדומים" על ישראל וממשלת בנט חוששת מסבב לחימה חדש ברצועת עזה
תקיפת חיל האוויר בחאן יונס [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
+המשטרה פועלת להשלטת סדר בהר-הבית
06:52 21/04/22  |  איציק וולף
כוחות משטרה פועלים מאז שעות הבוקר בהר-הבית להשלטת סדר ולמניעת התנגשויות בין מוסלמים ליהודים. במסגרת זו הורתה המשטרה למוסלמים הנמצאים בעיצומו של חודש רמדאן להסתגר בתוך מסגד אל-אקצה, ככל הנראה לקראת עליית יהודים להר-הבית. בסרטונים שמופצים מהר-הבית ניתן לראות שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ובמוסלמים המחזיקים באבנים שנועדו, ככל הנראה, ליידוי על כוחות הביטחון ועל יהודים המבקשים לעלות אל ההר.
+צה"ל תקף מתקן לייצור מנועים רקטיים ברצועה
06:44 21/04/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מטוסי חיל-האוויר תקפו מוצב צבאי ופתח מנהרה שמוביל למבנה תת-קרקעי שבו מאוחסנים חומרי גלם כימיים המשמשים את מחבלי רצועת עזה לייצור מנועים רקטיים  ▪  בתגובה ירו המחבלים מטח רקטות נוסף לעבר שדרות ועוטף עזה  ▪  כל הרקטות יורטו באוויר
[צילום: דובר צה
כיפת ברזל יירטה את הרקטות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
בחלוף כמעט שנה ממבצע "שומר החומות" חוזר ארגון חמאס למערכה הצבאית נגד ישראל ולאחר כשישה חודשים של רגיעה בגבול רצועת עזה, במהלכם העניקה ישראל הקלות כלכליות והומניטריות לתושבי הרצועה,שיגר חמאס השבוע כמה רקטות לעבר עוטף עזה.
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו הלילה (יום ה', 21.4.22) ברצועת עזה מוצב צבאי ופתח מנהרת טרור אשר מוביל למבנה מרכזי תת-קרקעי שבו מאוחסנים חומרי גלם כימיים המשמשים לייצור מנועים רקטיים.
21/04/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
אזעקות צבע אדום נשמעו באזור עוטף עזה בעקבות שיגור של רקטה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. בין היתר נשמעה אזעקה גם בעיר שדרות.
20/04/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
לפי הסקר השנתי של "גאלופ" מפברואר 2022, ישראל זוכה ל-71% אהדה מהציבור בארה"ב, שהוא אחוז האהדה הממוצע לישראל מ-2013, בהשוואה ל-58% ב-2002, 71% ב-2012, 69% ב-2019 ו-75% ב-2021. שיא האהדה לישראל היה בפברואר 1991, בעקבות מתקפת טילי הסקאד מעירק על תל אביב.
20/04/2022  |  יורם אטינגר  |   יומני בלוגרים
סגר כללי יוטל באזור יהודה ושומרון ועל המעברים ברצועת עזה החל ממחר (ה'), עד למוצאי השבת. לאחר הערכת מצב ביטחונית ובהתאם להנחיית הדרג המדיני, הוחלט על הטלת סגר כללי על אזור יהודה ושומרון ויסגרו המעברים ברצועת עזה, החל ממחר (ה'), 20 באפריל ב-17:00. פתיחת המעברים והסרת הסגר עתידה להתבצע במוצאי השבת, כפוף להערכת המצב ובהתאם לשעות הפתיחה בשגרה.
20/04/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
ביבי הבליג על כל הפגיעות בישראל, בחייליה ובאזרחיה    למרות דרישות שר הביטחון וצה"ל לקבוע יעדים ברורים מעבר להצהרות ריקות מתוכן, להחליט סוף-סוף מה הן מטרות המלחמה ולקבוע מתווה ליום ש...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי-יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם. בארגון דמוקרטי אלה העקרונות...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il