|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
גזר קפח [צילום: אביתר בן-צדף]
הגיגים תש"ף

הכל פורח

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - שוב, חיפוי, שמחה, צדקת הדרך והתעלמות "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה ואושר "בניסן נגאלו אבותינו ממצרים ובניסן עתידין להיגאל" (תלמוד בבלי, ראש השנה, דף י"א, עמ' א') "הגרמנים לא חזרו למוטב הם רק נחים" (בן הכט)
25/04/2022  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   שואה וגבורה   |   תגובות


לא עוד

כמחצית מהיהודים במדינה חוששים משואה נוספת, כך מצא סקר, שערכה תנועת "פנימה" של הרב שי פירון. עיקר החשש הוא של צעירים, של חרדים ושל נשים. הסקר גם מצא, כי מרבית הישראלים צופים, שיום השואה במתכונתו הנוכחית יישחק עם הזמן, ויהיו בו רק טקסים, או שישתנה לחלוטין, ויהיה יום חול. רוב הסבורים, כי מתכונת יום השואה תישחק הנם צעירים.

עצה רעה

ענף חשוב ביחסי ציבור עוסק בניהול משברים. על כך לא שמעו, כנראה, ראש הממשלה נפתלי בנט ויועציו. כשנתפסו "על חם" בעניין השבחת ביתו הפרטי של ראש הממשלה ברעננה, העדיפו לזרות חול בעיני הציבור, ולסמוך על התשקורת הישראלית, שתחפה עליהם מול החשיפות של אילה חסון בערוץ 13. עוד טעות חמורה עשו כשחשפה חסון את ההוצאות האדירות לתזונת משפחת בנט, שהעדיפה להישאר ברעננה. ההוצאות הללו, כולל דמי שליחויות, הושתו, כמובן, על הציבור. בתגובה פבלובית האשים בנט את בנימין נתניהו, שהוצאותיו היו גדולות יותר.

מעניין האם יחקרו מבקר המדינה ולהב 433 את העניין, או שיחפו על שלומית ברנע פרגו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שעשתה "שגגה", כשאישרה את ההוצאות האדירות להשבחת מבצר בנט ברעננה ולהאכלת משפחתו הרעבה. אכיפת הצדק ועשייתו במדינתנו, ובעיקר בעשורים האחרונים, שהכל בהם שפיט, יחסיות ובררניות; וכידוע, אי-אפשר להתעלם מהזכויות הרבות, שצברה שלומית ברנע פרגו כשהתעמרה בראש הממשלה הקודם ובמשפחתו.

חוטמיות

בצד הדרך מאלעד לשוהם גיליתי, להפתעתי, שורות ארוכות וצפופות של חוטמיות, ששתלה חברת כביש 6. גבעוליהן היו עמוסים בפריחה אדמונית, ושימחו אותי. מאז שגיליתי את הפרח הזה הוא מסב לי קורת-רוח גדולה - כמו מראה חצבים בסתיו. לצערי, כיוון שמיהרתי לכנס, לא עצרתי לצלמו. מקווה, שתהיה לי הזדמנות נוספת.

עכשיו, קצת אחרי פסח, סוף התקופה היפה בעיניי בשדות ארצנו. צמחים ופרחים, שרוו בגשמי החורף, שהיו מרובים השנה, חוגגים. כבר קוצרים את השדות, ועוד מעט הכל ילבש צהוב, ויתייבש. למזלי הטוב, אשתי מבקרת הרבה בשדות במהלך עבודתה, וכשאני מצטרף אליה, נהנה הנאה צרופה למראה צמחים שונים, שאת חלקם לא הכרתי. איני זקוק למדריך צמחים, כיוון שרעייתי, ידענית גדולה, מציגה אותם, ומסבירה לי עליהם.

משמחים אותי במיוחד סוככיים - כמו גזר קִפּ̤ח, שפורח בסוכך גדול ולבן מרובה פרחים, הרבה פעמים בקבוצות מרהיבות. לחלקם יש כתם שחור דמוי חרק במרכזם, שנועד למשוך אליהם חרקים מאביקים - תחבולה מעניינת, שמבטיחה את הפרייתם.

זית וגלגל

הזדהות שרים בממשלת ישראל עם המאבק הערבי נגדנו מדהימה, ובעיקר, הזדהותו של יאיר לפיד, שר החוץ, שאמור לייצג את העניין הישראלי בעולם. אלא שללפיד יש הסבר משכנע - בורותו התהומית, שלא הפריעה לו לקרוא היטב מהטלפרומפטר, ולכתוב מאמרים רדודים למכנה המשותף הנמוך.

מדינת ישראל ניצבת בפני שבר רוחני איום, כשלרבים מאזרחיה, ובעיקר, לצעירים, אין ברורה הדרך. כלומר, אינם מבינים מה אנחנו עושים בארץ-ישראל ועל מה אנחנו נאבקים יותר ממאה שנה. מערכת החינוך הממלכתית עיקרה אותם במתכוון מהבסיס - מיהדותם, מתולדות עמנו, מידיעת הארץ, מידיעת עברית ומציונות, ואין על מה לבנות הסברים על זכותנו על הארץ. כלומר, על צדקת דרכנו. לכן, רבים מבינינו סבורים, שהבעיה בינינו לבין הערבים הנה פיסת קרקע שבמחלוקת, ורק קומץ משיחיים כביכול מפריע לנו לחיות בשלום עם שכנינו, והם רוצים לעלות אל מסגד אל-אקצה.

הבורות הנורמטיווית של הצעירים הישראלים הנה הצלחה עצומה של מחריבי הציונות והיהדות, שהצליחו להשתלט על כל חלקה טובה, ולהצמיתה. אין פלא, שנציגיהם במפקדת קצין החינוך הראשי כעסו על תא"ל אביחי רונצקי, הרב הראשי לצה"ל, ששלח את אנשיו להפיח רוח לחימה יהודית בקרב החיילים במבצע "עופרת יצוקה" - כפי שרגזו על אל"ם עופר וינטר, מח"ט "גבעתי", שכתב לחייליו פקודת יום יהודית בצאתם למבצע צוק איתן. כעת הם כועסים על אל"ם רועי צווייג-לביא, מח"ט שומרון (איש חילוני לחלוטין, בשונה מהשניים הקודמים), שהעז להזכיר בתדריכו לכוחות, שיצאו לשקם את קבר יוסף ליד שכם, את חשיבות המקום מבחינה יהודית. כלומר, את הסיבה האחת והיחידה ליציאתם למבצע.

כוחות הרשע מעוניינים לעשות את הבלתי-אפשרי ביהדות - להפריד בין דת ללאום. לכן, הם מעקרים בהתמדה את היהדות מחיינו - בבתי-הספר, בצבא ובכל מקום. הם עושים זאת במסווה של תמימות, גם באמצעות בג"ץ, שמעדיף כביכול את זכויות הפרט, ומבטל בהתמדה וברצון רב את אופיה היהודי של המדינה. היהדות מפחידה אותם. הם רואים בתנ"ך, במשנה, בתלמוד, בסידור התפילה, בארון הספרים היהודי ובטיולים בארץ את אויביהם המרים, כיוון שהבינו היטב את המסר הישן - "בְּאֵין חָזוֹן יִפָּרַע עָם..." (משלי כ"ט, פסוק י"ח).

במקום יהדות (שכוללת, כידוע, בתוכה ציונות) הם מציעים הסברים קלושים להקמת המדינה - כולל גיוס השואה להצדקת הקמתה. אבי ע"ה הגיע ארצה במטרה להקים מדינה יהודית כעשר שנים לפני מלחמת העולם השנייה, ולמיטב זיכרוני, לא היה העולה הראשון ארצה. קדמו לו הרבה אלפי עולים, שחלקם ב"יישוב החדש", וביניהם דונה גרציה ודון יוסף נשיא, שייסדו את טבריה היהודית, מחד-גיסא ואת מייסדי פתח-תקווה מאידך-גיסא. השואה הצדיקה את דרכם, אך לא הייתה הסיבה לבואם ארצה.

ניתוח מעניין של מלחמת הרשעים ביהדותה של המדינה הביאה פרופ׳ לימור סמימיאן דרש במאמרה, "לא רק ההר, כל הממלכה" בישראל היום. "כשהיהדות נדחקת, כשכל ביטוי שלה נחשב הדתה או לאומנות - כל ביטוי הופך סמל ועיקרון", כך כותבת סמימיאן דרש - "לא כי נעשינו לאומיים יותר, אלא כי אנחנו מוגבלים [כעת] יותר לבטא את יהדותנו".

לכן, מי שמעוניין במדינה יהודית - זו הייתה מאז ומתמיד מטרת הציונות, וכתובה במפורש במגילת העצמאות - צריך לתקוע מקלות בגלגלי הרשעים, לעוצרם, ולהפוך את תנופת הגלגלים. יש להחזיר למערכת החינוך הממלכתית את התנ"ך, את התורה-שבעל-פה, את תולדות עם ישראל, את שיעורי המולדת (כך קראו פעם לגאוגרפיה של ארץ-ישראל), ולהדגישם גם בעידן של היי-טק. מטרתנו לחנך אזרחים יהודיים, שיודעים היטב את צדקת דרכנו, ולא גיקים חסרי שורשים של מחשבים ושל טכנולוגיה גבוהה, שיהיו כצמח יבש של עכובית הגלגל, שכל רוח סוחפת אותו. כדי לשרוד, כעם וכמדינה יהודית, אנחנו צריכים לגדל ולחנך דורות של זיתים עמוקי שורש, שנטועים היטב בקרקע הקדושה של ארצנו.

שותפיו

נפתלי בנט ראש ממשלת הכחש, המרמה והזדון, מאשים את קודמו, כי בזמנו נורו אלפי רקטות על ישראל מאשר שלוש בכמעט שנת כהונתו; והוא צודק, אך, כמיטב הרמאים, הוא מתעלם מכמה עובדות זניחות. בנימין נתניהו כיהן כראש ממשלה שתים-עשרה שנה, וברוב התקופה היו לו שרי ביטחון מדהימים - אהוד ברק, משה יעלון, אביגדור ליברמן, נפתלי בנט ובנימין גנץ - שהובילונו מן הפח אל הפחת, בעוד לשונם רמה. עתה הם מראשי האופוזיציה, שמאוחדים סביב תאוותיהם האישיות ושתי ססמאות, "רק לא ביבי" ו"אבל ביבי ...", כדי להמשיך בלא הפרעה בדרכם הנלוזה.

תאריך:  25/04/2022   |   עודכן:  25/04/2022
אביתר בן-צדף
+לומדים על השואה
09:50 25/04/22  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה
מתי יקום מנהיג ויגיד "דיינו, אנחנו לא ננהג כך, אנחנו מתחילים פרק חדש, דף חדש, יום חדש, אכפת לנו מהניצולים שעוד אתנו, ואנחנו נפיק את המירב מפגישות אתם, בשביל כך אין צורך לטוס לחו"ל"
מנוצלים עד תום [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  שואה וגבורה
בכדי ללמוד על יהדות ארה"ב, מקבלי החלטות בארץ צריכים להגיע לארה"ב לסיורים לימודיים. קבוצות קבוצות, מחברי כנסת לראשי ערים לאנשי תקשורת מובילים. בימינו אנו פשוט אנשים לא טסים (בד"כ לחופשה, בילוי וקניות), אז צריך שזה יהיה על חשבון הציבור.
25/04/2022  |  ארי בוסל  |   יומני בלוגרים
לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ב, יוקרנו בימים שלישי ורביעי, 26.4.22 - 27.4.22, בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, "סרטים שזוכרים" - מגוון סרטי הנצחה העוסקים בזיכרון השואה והגבורה. הציבור כולו מוזמן לצפות בסרטים שיוצגו בעלות של 10 שקלים לכרטיס. מספר המקומות מוגבל. הכניסה לסרט בהתאם לתפוסה בבית הקולנוע.
25/04/2022  |  יפעת גדות  |   חדשות
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - מצווה, מעשה בדגלים, מכירת חיסול, זיהו טילים, מעניין וקריצה "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר "בניסן נגאלו אבותינו ממצרים ובניסן עתידין להיגאל" (תלמוד בבלי, ראש השנה, דף י"א, עמ' א') "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)
אני כואב את עוצמת הפער בין מה שאנחנו מייחסים לביטויים שכיחים בפרשת "קדושים" ובין המהלכים בהיסטוריה של עמי. קיימת עוצמת פער בין עובדות היסטוריות כאובות שפקדו את עמי, הרצופות אירועי חוסר אונים מוחלט, המתבטא בעיקר בהרס החיים הלאומיים בארץ ישראל, ובין המיוחס לעוצמה האלוקית הגדולה בפרשת השבוע שלנו - פרשת "קדושים".
עופר הקניון הגדול יערוך ביום שני - 25.4.2022, מפגש 'זיכרון בסלון' בצומת ספרים עם הסופרת תמר מאיר, אודות ספרה שעוסק בשואה "חנות הגלידה של פרנצ'סקו טירלי". מפגש "זיכרון בסלון" יערך לקהל הרחב, לילדים ולמשפחות, והוא יכלול אירוע בסגנון "שעת סיפור". מטרתו לעורר שיח עם ילדים והורים על השואה ודרך כך להמשיך ולהנציח את הזיכרון.
20/04/2022  |  יפעת גדות  |   חדשות
רשימות נוספות   /   שואה וגבורה  /  מי ומי  
משה גרומב לא ישתמש בשם "יד ושם"  /  יצחק דנון
אין פעילות להשבת רכוש קורבנות השואה במזרח אירופה  /  איתמר לוין
תליוני נשים נחשפו במחנה ההשמדה סוביבור  /  יפעת גדות
הגדה של פסח - אקטואלית מתמיד  /  מאיר אינדור
שואה שלנו   /  עמנואל בן-סבו
בני הנוער שהגיעו 'משם'.   /  אורנה מרקוס בן-צבי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il