|   15:07:40
דלג
  אלי אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
שושיק שני, יקירת העיר תל-אביב יפו [צילום: כפיר סיון, דוברות עירית תל אביב]

שושיק שני - יקירת העיר תל אביב-יפו

השחקנית והזמרת שושיק שני, 87, מלווה את חיי התרבות מזה שנות דור קריירת הבמה שלה משתרעת על פני עשרות שנים היא שיחקה בהצגות תיאטרון ובסרטים רבים והשתתפה בתוכניות בידור וזמר ביום העצמאות האחרון הוענק לה אות יקיר העיר ת"א-יפו לשנת 2022
11/05/2022  |   אלי אלון   |   יומני בלוגרים   |   כתבות פרופיל   |   תגובות

בטקס חגיגי ומרשים, שנערך בבית האופרה ע"ש שלמה להט, הוענק בצהרי יום העצמאות ה-74 למדינה, אות יקיר העיר תל אביב-יפו לשנת 2022 ל-14 יקירי העיר. האות מוענק מדי שנה לתושבי תל אביב-יפו, בני 70 לפחות בעת קבלתו, אשר מתגוררים בעיר, על פעילות ייחודית וראויה לציון, שעיקרה בתל אביב-יפו או לטובת העיר ותושביה או לכבודם.

בין המעוטרים השנה ב"אות יקיר ת"א יפו", השחקנית והזמרת שושיק שני-לביא. בנימוקים לזכייתה באות הנכבד, המתפרסמים מטעם עיריית תל אביב יפו נאמר בין השאר: "שושיק שני אחת מאמניות הבימה האהובות בישראל, ליוותה את פס הקול של חיינו. היא תל אביבית-יפואית אמתית ואוהבת בכל ליבה את העיר ואת תושביה".

שושיק שני -פרקי חייה

שושיק שני נולדה בשנת 1935 בשם שושנה שפרונג בבית חולים "עין גדי" שבתל אביב, לזוג הורים יוצאי גרמניה, שעלו לארץ עם עליית הנאצים לשלטון בתחילת שנות ה-30 והתיישבו בתל אביב. היא למדה בבית ספר "תל נורדאו" בתל אביב וכשהייתה בת 14 הופיעה בפעם הראשונה על הבימה במחזה "חייט כי ימלוך" בתיאטרון הילדים "במתינו" - תאטרון ילדים נוער שהוקם על-ידי אליעזר אנסקי (אביו של אלכס אנסקי), ופעל בחסות תיאטרון "אוהל".

בעיתונות של שנות ה-60 יודעים לספר כי אמה של שושיק הייתה שחקנית חובבת בגרמניה. אביה של שושיק שעסק בעבודות בניה השתתף בבניית אולפן השידור לילדים ליד בית עיריית תל אביב. תוך כדי עבודתו נודע לאב שאנשי קול ישראל, בלה ברעם מראשי התוכנית "פינת הנוער" ומיכאל אוהד עורך התוכנית "המסך עולה", מחפשים ילדה לתוכניותיהם. שושיק הייתה בת 13 וניגשה להבחן אצל עורכי התוכנית. היא הכינה את הדקלום: "עננים על ראשינו הרוח איתן", עברה את הבחינה בהצלחה והשתתפה בתסכיתים ששודרו ביום שישי ב"פינת הנוער". לא הצלחתי לקבל אישור משושיק שני או מגורם מוסמך אחר על נכונות דברים אלה. מכל מקום זה מה שפורסם בעיתונות דאז.

כשסיימה את בית הספר היסודי גמלה בה החלטה להיות שחקנית. היא למדה בבית ספר לפקידות "ספרא" בתל אביב אולם פרשה כעבור תקופת מה והחלה ללמוד בבית ספר למשחק ברמת גן בהנהלת הנרי דורו. בגיל 16.5 ביקשה להתקבל לבית-הספר הדרמטי שליד התיאטרון הקאמרי, בהנהלת יוסף וימימה מילא, אשר הכשיר את שחקני העתיד של התיאטרון, אך לא היה לה הכסף הדרוש לתשלום שכר לימוד. אביה לא התלהב משאיפתה להיות שחקנית ואמר כי היא צריכה ללמוד מקצוע "רציני" ולא היה מוכן, או שלא היה יכול לממן את שכר הלימוד בבית ספר זה.

לבסוף הצליחה שושיק להשיג מלגה ללימודיה בבית ספר הדרמטי של הקאמרי. היא נבחנה והתקבלה לבית הספר. היא למדה בו במשך כשנה והפכה לשחקנית של הקאמרי, אולם הופיעה באותה עת בתפקידים זעירים ושוליים מאד, לרוב של ילדים וילדות.

חברה בלהקת הנח"ל

שושיק התגייסה ללהקת הנח"ל ושירתה בלהקה עם דמויות ידועות בעולם הזמר הישראלי כמו חיים טופול, נחמה הנדל, אורי זוהר, גבי עמרני ועוד. היא השתתפה בתוכנית הלהקה מס' 7 (1954) - "שמור על הגבול", שיצרה להיטים כמו "תותחים במקום גרבים" ו"הוא לא ידע את שמה". לאחר שחרורה שבה לקאמרי והופיעה במסגרתו במספר הצגות. היא השתתפה בסיור משלחת גדולה של שחקני התיאטרון הקאמרי לצרפת לייצג את ישראל בפסטיבל בינלאומי שנערך שם ובשובה הוצע לה על-ידי הקאמרי להשתתף בתפקיד חשוב בהצגה "לעולם אין לדעת" של ברנרד שו. היא השתתפה בהצגת הבכורה בה זכתה לביקורות טובות.

שושיק שני [צילום: אלי אלון]

בעת שלמדה בבית הספר הדרמטי שליד הקאמרי פגשה שושיק בזמר אריק לביא ששיחק וזימר באותה תקופה בהצגות בתיאטרון זה והיה אז אלמוני יחסית. לביא היה מבוגר ממנה ב-8 שנים. התפתח רומן בן השניים וב-1957 הם נישאו בתל אביב.

יום לאחר נישואיהם יצא אריק לפריז למסע הופעות עם שלישיית זמר שהקים - "שלישיית המיתרים" שכללה את אריק לביא שמעון ישראלי וצבי (בורדו) בורודובסקי. רעייתו שושיק עזבה את הקאמרי והצטרפה לבעלה בצרפת. תשעה חודשים בילתה בצרפת, למדה את השפה, הכירה את השפה הצרפתית ואת התיאטרון. כשחזרה ארצה אחרי תשעה חודשי שהות בצרפת ביקשה לחזור לקאמרי אך נתקלה בסירוב לקבלה בחזרה, והצטרפה ללהקת התיאטרון הסמבטיון בהצגה "תן חיוך".

לאחר מכן נסע הזוג לביא לתקופת הופעות ולימודים בניו-יורק. אריק קיבל תפקיד בברודווי ב"אירמה לה דוס". בחודשים הראשונים ששהתה בניו-יורק עבדה שושיק כמלצרית בבית קפה של ישראלים, בהמשך למדה בניו-יורק משחק אצל המורה האגדית אוטה האגן. הזוג לביא שהה בניו-יורק קרוב לארבע שנים. לאחר שובם לישראל בשנת 1961 העלו בני הזוג תוכנית בידור מצליחה על חייו של זוג נשוי ושמה "הוא והיא" שכתב וביים אפריים קישון.

שושיק שני-לביא הופיעה על בימת תיאטרון "הקאמרי" במשך שנים, בין השאר בהצגות הנפש הטובה מסצ'ואן", "הוא הלך בשדות" ו"אלוף הבונים". במחצית שנות ה-60 גילמה את "בת הטוחן", במחזמר הילדים "עוץ לי גוץ לי" שכתב אברהם שלונסקי ושביים יוסי יזרעאלי. המחזמר היה הצלחת ענק.

"הו, הו יוליה"

בתחילת שנות ה-70 הועלתה בתיאטרון "הבימה" ההצגה "הו, הו יוליה" מאת אפרים קישון, סאטירה שהתבססה על סיפור המחזה רומיאו ויוליה. שאת התפקידים הראשיים גילמו שושיק שני ואריק לביא.

קישון מציג במחזה את המשך קורותיהם של רומיאו ויוליה לולא התאבדו. הוא מציג אותם כזוג נשוי טיפוסי, ושם ללעג את ה"אהבה הגדולה" שלהם המתוארת במחזה המקורי של ויליאם שייקספיר. עם הצגה זו הופיעו שושיק ואריק בארץ וגם בגרמניה והיא זכתה להצלחה גדולה.

הופיעה בסרטים ובתוכניות טלוויזיה

שושיק שני הופיעה בסרטי קולנוע רבים ובהם: "חור בלבנה" של אורי זוהר (1965), "עליזה מזרחי" (1967), "לופו" (1970), "מבצע יונתן" (1977), "סוסעץ" (1978), "השועל בלול התרנגולות" (1978), "שגעון של אבא" (1981), "המובטל בטיטו" (1987), "לצוד פילים" (2013) ועוד. בנוסף הופיעה בשורה של תוכניות טלוויזיה ובהן בסדרת הטלוויזיה חדווה ושלומיק ששודרה בטלוויזיה הישראלית, באביב 1971. הסדרה מבוססת על ספרו של אהרן מגד, "חדווה ואני", ועוסקת בזוג העוזב את הקיבוץ לטובת העיר הגדולה. שני הופיעה בסדרה בתפקיד אשתו של "מישקה חודרוב", אמרגן יוצא קיבוץ (יוסי גרבר).

ב-2015 גילמה את הניה בודנהיימר בסדרה "שנות ה-80", וב-2018 גילמה את דרורה שר-שלום בסדרה "סטוקהולם" ששודרה בערוץ כאן 11. בנוסף למשחק שלחה שושיק ידה בזמר והקליטה מספר תקליטי ילדים כגון: "טיפשוני רוני", "שושיק שני שרה ומספרת: יעל מטיילת", ו-"סיפורים שענת אוהבת במיוחד". בין השירים שביצעה וכלולים בתקליטיה: שירים מיתולוגיים כמו "מיכאל" ו"מה עושים העצים". שני דיבבה סרטי ילדים - את דמותה של המלכה המכשפה בסרט של דיסני: "שלגיה ושבעת הגמדים", וכן דיבבה את דמותה של "הקסה" מכשפת הים בסדרה המצוירת "בת הים הקטנה".

בשנת 2016 זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל הסרטים בסרייבו, בעבור השתתפותה בסרט "החלון". בשנים האחרונות לימדה משחק ועסקה בהדרכת דיבור-היגוי בבית הספר "בית צבי". במקביל, עסקה בהנחיית סדנאות תיאטרון במסגרות קהילתיות, כגון, בית הכלא נווה תרצה.

משפחתה

בשנת 2004 נפטר הזמר אריק לביא ממחלת לב קשה בבית החולים בילינסון בפתח תקוה. שושיק ואריק היו מהזוגות הבולטים בבוהמה של שנות ה-60. הם היו מיושבי קפה "כסית" והרבו להופיע במסיבות ואירועים חברתיים. שמותיהם הופיעו תדיר בטורי הרכילות. ב-1969 לאחר 12 שנות נישואים נולדה לזוג לביא בתם הבכורה נועה. שושיק הייתה בת 34 ואריק בן 42 בעת לידת בתם הבכורה. נועה היא סוציולוגית וחוקרת תקשורת ומרצה. בעברה הייתה שחקנית. ב-1972 נולדה לזוג לביא בתם השנייה, יעל לביא, לימים עיתונאית, עורכת, ומפיקה.

יקירי העיר תל-אביב יפו 2022 [צילום: כפיר סיון]
תאריך:  11/05/2022   |   עודכן:  12/05/2022
אלי אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שושיק שני - יקירת העיר תל אביב-יפו
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראש הממשלה נפתלי בנט סוף-סוף מצא דרך להתמודד עם גל הפיגועים והפרעות בערים המעורבות: הוא קורא להקים משמרות אזרחים נוסח השומר הצעיר. הברקה מבריקה - להחזיר את המדינה 100 שנים אחורה. אבל היי - מה שהיה יאה לחברה צעירה, לישוב, למדינה בדרך - לא מתאים למדינה שאתמול חגגה 74 שנים להיווסדה. המשמרות בישראל - כמו נזם עשוי זהב באף של חזיר.
11/05/2022  |  יורי מור  |   יומני בלוגרים
אלדד יניב הוא ללא ספק מראשי המתנגדים הקולניים לשלטון נתניהו. אלדד יניב בילה ברחובות במשך חודשים ואולי אף שנים עד אשר עלה בידו להפיל את שלטון נתניהו ולהעלות את ממשלת השינוי, ממשלתם הקצרה והזמנית ביותר של בנט לפיד. כלי מרכזי היה בידיו של יניב. כלי מניפולטיבי המוכר לנו היטב מהעבר שלו: התססה, פרובוקטיביות, הליכה על גבול הלגיטימי, שימוש בביטויים המעוררים סלידה מחד-גיסא, ומאידך מעוררים את הרגשות האפלים של התומכים ומוציאים אותם מאזור הנוחות שלהם אל הרחובות, עם דגלים שחורים ביד.
בית הנבחרים בוושינגטון אישר ברוב של 368 לעומת 57 חבילת סיוע נוספת בסך של 40 מיליארד דולר לאוקראינה. חבילת הסיוע המקורית עמדה על 33 מיליארד דולר אך לאחר שראשי הסיעות בקונגרס הגיעו להסכמה על הגדלתה התווספו לה עוד 6.8 מיליארד דולר. ההצעה עוברת כעת לסנאט וצפויה להיות מאושרת גם שם.
11/05/2022  |  יאיר נבות  |   יומני בלוגרים
ישראל צפויה להיכנס בשבועות הקרובים למערכה מדינית קשה עם ירדן ובזירה הבינלאומית על מעמדה של ירדן בהר-הבית בעקבות האירועים האלימים שהיו בחודש רמדאן. המלך עבדאללה שוהה בארה"ב והוא אמור להיפגש עם הנשיא ביידן ביום שישי הקרוב בבית הלבן. הוא ינסה לגייס את תמיכתו בעמדת ירדן הדורשת כי ישראל תחזור למצב הסטטוס-קוו שהיה בהר-הבית עד לשנת 2000, ערב עלייתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל להר-הבית.
ארגון חמאס הקפיד במהלך גל הטרור וההסלמה הנוכחי שלא לערב כמעט את רצועת עזה בעימות עם ישראל, מלבד 4 רקטות שנורו במהלך החודשיים האחרונים לא היו אירועים חריגים בגבול הרצועה עם ישראל. הנהגת חמאס הדגישה כי רצועת עזה תרמה את חלקה למאבק בשנה שעברה, במסגרת מערכת "חרב ירושלים" שהיא יזמה, וכי כעת הגיע תורן של מזרח ירושלים והגדה המערבית להוביל את המאבק.
חוקרת בתצפית  /  שרון מגנזי
נטע גנור - מציירת עם הפה  /  יגאל יששכרוב
האצן הטכנולוגי  /  שרון מגנזי
אגדה מהלכת של אומץ וקור רוח  /  מאיר חוטקובסקי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il