|   15:07:40
דלג
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
אבו-מאזן בביקור באבו-דאבי [צילום: עבדולה אל-ניאדי, משרד הנשיאות/AP]

לקראת פיוס בין הרש"פ לאיחוד האמירויות

יו"ר הרש"פ אבו מאזן ביקר לראשונה באבו דאבי אחרי נתק של שנים רבות על-רקע התמיכה של איחוד האמירויות בנורמליזציה עם ישראל ותמיכתה ביריבו המר מוחמד דחלאן. גורמים בכירים בפתח טוענים כי קיים ערוץ חשאי לתיווך ביחסים בין אבו מאזן לאיחוד האמירויות וכי ביקורו עשוי להביא לפריצת דרך ושבירת הקיפאון ביחסי הרש"פ עם איחוד האמירויות
18/05/2022  |   יוני בן-מנחם   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

יו"ר הרש"פ אבו-מאזן ביקר בתחילת השבוע באבו-דאבי, ביקור נדיר לאחר הפסקה שנמשכה שנים ארוכות, כדי להגיש תנחומים על מותו של נשיא איחוד האמירויות השיח' ח'ליפה בן זאיד וברכות למחליפו בתפקיד השיח' מוחמד בן-זאיד, מי שהיה יורש העצר של אבו דאבי ושחתם על הסכם הנורמליזציה עם ישראל. לאבו דאבי הגיעו מנהיגים רבים ממדינות העולם כדי להגיש תנחומים ובהם גם נשיא המדינה יצחק הרצוג, אולם ככל הידוע הוא לא נפגש עם אבו מאזן ששהה באותה העת באבו דאבי. לאבו-מאזן נלוו בביקור, יורשו האפשרי חוסיין א-שיח' והגנרל מאג'ד פרג', ראש המודיעין הכללי הפלשתיני.

עיתון "ראי אליום" גילה ממקורות מיוחדים המקורבים לעיתון כי ביקורו של יו"ר הרש"פ עשוי להיות הצעד הראשון לשבירת הקיפאון ביחסים של הרש"פ עם איחוד האמירויות הנובע מההסכם הנורמליזציה בין איחוד האמירויות לישראל והתמיכה של איחוד האמירויות במוחמד דחלאן, יריבו המר של אבו מאזן.

דחלאן משמש יותר מעשר שנים כיועצו של יורש העצר של איחוד האמירויות השיח' מוחמד בן זאיד שהתמנה השבוע לנשיא לאחר מותו של הנשיא השיח' ח'ליפה בן זאיד. העיתון דיווח על ערוץ חשאי במפרץ שמתווך בין הרש"פ לאיחוד האמירויות כדי שיתקיימו מפגשים נוספים בין הרש"פ לאיחוד האמירויות בעתיד הקרוב כדי לדון במחלוקות ביניהן ולנסות למצוא להן פתרון.

מאג'ד פרג' פרץ את הדרך

לפני כמה חודשים ביקר בדובאי הגנרל מאג'ד פרג', ראש מנגנון המודיעין הכללי הפלשתיני, הנחשב ל"איש החזק" ברש"פ ומקורבו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, רשמית הוגדר הביקור כביקור בדוכן של "פלשתין" בתערוכת "אקספו 2020", אך על-פי גורמים בתנועת פתח היה זה ביקור מדיני ראשון שהיו לו השלכות חשובות.

מאג'ד פרג' נפגש עם שליט דובאי השיח' מוחמד בן ראשד אלמכתום ודן עימו בשיפור היחסים בין הרש"פ לאיחוד האמירויות אשר עלו על שרטון בשנים האחרונות. הקלקולים הקשים ביחסים בין הרש"פ לאיחוד האמירויות נובעים משתי סיבות עיקריות. א.מוחמד דחלאן, יריבו המר של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, משמש כיועצו הבכיר של השיח' מוחמד בן זאיד יורש העצר של אבו דאבי. דחלאן מבוקש ע"י הרש"פ באשמות של מעשי רצח ושחיתות כספית, אך איחוד האמירויות תומך בו להיות יו"ר הרש"פ הבא לאחר שמחמוד עבאס בן ה-85 יירד מהבמה הפוליטית

הסכם הנורמליזציה בין איחוד האמירויות לישראל-בעקבות חתימת הסכם הנורמליזציה בין איחוד האמירויות לישראל החזירה הרש"פ את השגריר שלה מאבו דאבי,הייתה זו מכה מדינית קשה לרש"פ, איחוד האמירויות הייתה המדינה הערבית הראשונה שהפרה את הווטו של הפלשתינים על מדינות ערב בנושא הנורמליזציה עם ישראל.

הרש"פ פירסמה הודעת גינוי רשמית, היא דאגה להפריע לביקורים של נציגים מאיחוד האמירויות במסגד אל-אקצה בהר-הבית וסירבה לקבל סיוע כספי מאיחוד האמירויות וסיוע רפואי עם פרוץ מגיפת הקורונה. הסכם הנורמליזציה בין איחוד האמירויות לישראל חיזק גם את מעמדו של מוחמד דחלאן בקרב הירושה על תפקיד יו"ר הרש"פ, הרש"פ נכשלה וקרנו של מוחמד דחלאן עלתה בעיני ישראל וארה"ב.

קרב הירושה ברש"פ

לא ברור עדיין מדוע שיגר יו"ר הרש"פ בזמנו את מקורבו מאג'ד פרג' לדובאי, האם היה זה בגלל מצבה הכספי של הרש"פ והוא זקוק לכסף האימארתי לאחר שמדינות ערב המתונות, ובראשן סעודיה, הטילו מצור כלכלי על הרש"פ או אולי בגלל גל השמועות שמפיצה תנועת "האחים המוסלמים" כי סר חינו של מוחמד דחלאן בעיני שליטי אבו דאבי והם הטילו עליו שורה של הגבלות.

בכל מקרה גורמים בכירים בפתח טוענים כי מאג'ד פרג' הגיע לדובאי כדי לשווק את עצמו כיאחד היורשים הפוטנציאלים של מחמוד עבאס וגם כדי לבקש סיוע כספי עבור הרש"פ. פרג' מקובל מאוד על ארה"ב וישראל בעקבות קשריו ההדוקים עם ה-CIA והשב"כ הישראלי ומלחמתו בטרור. מעמדו של פרג' בתנועת פתח ובשטחים חזק לעין ערוך ממעמדו של מוחמד דחלאן והוא מקורב מאוד ליו"ר הרש"פ.

מי שמודאג מהביקור הנוכחי של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס באבו דאבי הם בראש ובראשונה מוחמד דחלאן, שמקורביו מכחישים בתוקף את הידיעות כי "עבר חתול שחור" בינו לבין יורש העצר השיח' מוחמד בן זאיד, וכמובן גם בכירי פתח ג'בריל רג'וב ומחמוד אלעאלול שכל אחד מהם רואה את עצמו כיורשו הפוטנציאלי של מחמוד עבאס, הם נשארו ברמאללה ועם אבו מאזן נסעו חוסיין א-שיח' ומאג'ד פרג'. צריך להמתין ולראות כיצד יתפתחו מכאן העניינים והאם אכן ביקורו החריג של יו"ר הרש"פ אבו מאזן באבו דאבי יביא לשבירת הקרח ביחסים בין איחוד האמירויות לרש"פ.

תאריך:  18/05/2022   |   עודכן:  18/05/2022
יוני בן-מנחם
+7 ערבים ישראלים חשודים בהשלכת בקבוקי תבערה על מכוניות בכביש 70
20:08 18/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שב"כ ומשטרת ישראל נעצרו שבעה קטינים קטינים תושבי ג'דיידה מכר בגליל  ▪  בחשד למעורבות בהפרות סדר סמוך לכפר במהלכן הושלכו בקבוקי תבערה לעבר מכוניות נוסעות
בקבוק תבערה שנתפס ברשות החשודים [צילום: דוברות המשטרה]
+עת לשנות מדיניות
18:05 18/05/22  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה
יש לספק הגנה של ממש לעם ישראל במולדתו  ▪  אין מנוס מהגדלת המעברים והרחבתם תוך גיוס מאבטחים וכ"א נוסף, וכן הצבת מגנומטרים בכל מעבר, כך שהבידוק יהיה מהיר ויהפוך את ההסתננות מבעד לפרצות למסוכן ובעיקר לבלתי כדאי
יישלח לעזה [צילום: דובר צה"ל]
+רצים לספר לחברה
17:52 18/05/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - הכנר חוזר, שיא, הכי נמוך, דורסני, התרפסות ותגמולים  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר  ▪  "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)  ▪  שבת שלום
שינוי משמעותי [צילום: AP]
+בר לב אישר: ריקוד הדגלים יעבור בשער שכם
17:38 18/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההחלטה להחיל את המתווה שהיה נהוג ברוב השנים בחגיגות יום ירושלים התקבלה בתום הערכת מצב במשטרה ויוצרת עימות בממשלה  ▪  צמרת המשטרה צפויה לקיים עוד הערכות מצב עד למצעד בעוד שבוע וחצי  ▪  השר פריג': "טעות מסוכנת"
בר לב בסיור בנובמבר בירושלים העתיקה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+שתיקה רועמת - המיעוט הערבי בישראל
14:12 18/05/22  |  תרצה הכטר   |   לרשימה המלאה
עד לפני סבב הבחירות האחרון, סולן ההסתה הבכיר היה ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר מעל כל במה, ובלי שמץ הסתייגות, שחברי הרשימה המשותפת הם "תומכי טרור שרוצים להשמיד את המדינה"
עבאס. על מי מוטל עול ההוכחה [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]
+הבעיה העיקרית איננה הכיבוש
13:14 18/05/22  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה
המכנה המשותף בין אירגוני הטרור, הרשות הפלשתינית והמפלגה הערבית המשותפת הוא הסירוב להכיר בזכות ההגדרה העצמית של העם היהודי ובעבר היהודי של הטריטוריה שהם קוראים לה פלשתין
מעדיפים את המשך הכיבוש [צילום: נאסר אישתייה /פלאש 90]
+14 חשודים נעצרו בפעילות כוחות הביטחון ברחבי יהודה ושומרון
08:57 18/05/22  |  מירב ארד
14 חשודים נעצרו במהלך הלילה (יום ד') בפעילות כוחות הביטחון ברחבי יהודה ושומרון בכפרים אל-חאדר, תל, דיר איסתיא, זבובה ואל יאמון. במהלך הפעילות נשמעו קולות ירי במרחב ונזרקו מטענים לעבר הכוחות, הלוחמים הגיבו בירי לעבר חמושים שזוהו במרחב. בנוסף, אתמול בשעות הערב התקיימה פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של יחידת מגלן ושב״כ, במעיין בכפר דורא אל קרע שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין במהלכה נעצרו ארבעה מבוקשים החשודים בפעילות של ארגון הטרור חמאס. המבוקשים חשודים בניהול הכותלה באוניברסיטת ביר זית.

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לקראת פיוס בין הרש"פ לאיחוד האמירויות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
ועדת החוץ הביטחון קיימה (יום ב', 17.5.22) דיון על היחסים הכלכליים בין ישראל לרשות הפלשתינית - בהשתתפות השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג'. בפתח הדיון, שהיה דיון חסוי, נשאו יו"ר הוועדה והשר לשת"פ אזורי דברים פתוחים לתקשורת.
17/05/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
מי שעקב דרך מסכי הטלוויזיה אחרי הלווית הענק של כתבת ערוץ אלג'זירה, שירין אבו עאקלה, בוודאי שם לב לכך שבהלוויה הונפו דגלי "פלשתין" בלבד ולא היה שום אפילו דגל אחד של תנועת חמאס. זאת לאחר שבמהלך חודש רמדאן שלט הצבע הירוק של דגלי חמאס בכל האירועים כמעט ובמיוחד באירועים בהר-הבית.
ערבים מתפרעים באלימות בכמה מוקדים במזרח ירושלים ובעיר העתיקה. ההתפרעויות כוללות ידויי אבנים ובקבוקים לעבר שוטרים. המהומות פרצו לאחר שרכב נסע במהירות לעבר לוחמי מג״ב ופגע בעובר אורח. הלוחמים ביצעו נוהל מעצר חשוד שכלל ירי לכיוון גלגלי הרכב. הם עצרו חמישה חשודים שהיו ברכב - שלושה תושבי קלנדיה, תושב סילוואן ותושב הצפון. באירוע זה לא היו נפגעים לכוחותינו וגם העצורים לא נפגעו.
16/05/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בעיר ג'נין הוכרזה היום שביתה כללית במחאה על מותו של המחבל דאוד זביידי, אחיו של המחבל זכריא זביידי שעצור בישראל, שמת בבית חולים בישראל לאחר שנפצע באורח קשה בפעולת צה"ל במחנה הפליטים ג'נין בסוף השבוע שעבר. בג'נין הייתה אמש הפגנת ענק בדרישה לקבל את גופתו, בצה"ל בודקים מבחינה משפטית את אפשרות השארת הגופה בישראל לצרכי מיקוח. "אבו מוחמד" בכיר בקבוצת "גדודי חללי אל-אקצה" של פתח הבטיח "נקמה קשה וכואבת" בישראל על מותו של המחבל דאוד זביידי.
פיגוע המוני נמנע בנגב: מחבלים, ככל הנראה בדואים, הניחו (יום א', 15.5.22) מחסום אבנים על מסילת הרכבת ליד טראבין. נהג רכבת-נוסעים זיהה את האבנים בזמן, בלם ומנע מנהג רכבת-נוסעים אחרת שנסעה במסלול הנגדי להתנגש במחסום.
15/05/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il