|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

הסכם קואליציוני לכינון הממשלה ה-31 למדינת ישראל

הסכם בין סיעת קדימה לבין סיעת העבודה נחתם ביום 27 באפריל 2006
28/04/2006  |   News1 News1   |   מקורות   |   בחירות 2006   |   תגובות
מחלקה ראשונה
קווי היסוד של הממשלה ה-31 של מדינת ישראל

מחלקה ראשונה
נספח להסכם הקואליציוני לכינון הממשלה ה-31 של מדינת ישראל


הסכם קואליציוני לכינון הממשלה ה-31 למדינת ישראל


שנערך ונחתם בתאריך כט בחודש ניסן תשס"ו, 27 באפריל 2006


- בין -


סיעת "קדימה" בכנסת ה-17


- לבין -


סיעת העבודה בכנסת ה-17


הואיל ובתאריך ח' ניסן תשס"ו 6 אפריל 2006 הטיל נשיא המדינה על ממלא-מקום ראש הממשלה חבר הכנסת אהוד אולמרט את התפקיד להרכיב ממשלה וזה האחרון הסכים לכך, הכל כהוראת סעיף 7 לחוק יסוד: הממשלה;

והואיל וממלא-מקום ראש הממשלה חבר הכנסת אהוד אולמרט מבקש להרכיב ממשלה שתזכה באמון הכנסת;

והואיל והצדדים להסכם זה מבקשים לקיים קואליציה יציבה, שתביע אמון ותתמוך בממשלה ובפעילותה, למשך כל תקופת כהונתה של הכנסת ה- 17;


לפיכך הותנה והוסכם בין הצדדים כדלקמן:

המבוא

1. המבוא להסכם זה מהווה חלק בלי נפרד מתוכנו.

2. מצורפים להסכם זה, כחלק בלתי נפרד הימנו המסמכים האלה:
א. קווי היסוד של מדיניות הממשלה.
ב. דרכי עבודתה של הקואליציה בכנסת.
ג. תדפיס נאום שנשא ממלא-מקום ראש הממשלה השר אהוד אולמרט בנוה אילן ביום כט' אדר תשס"ו, 29 מרץ 2006.

3. לצד הסכם זה יבואו בעתיד הסכמים עם סיעות נוספות בכנסת. הסכמים אלה לא יעמדו בסתירה להוראותיו של הסכם זה.

קואליציה

4. שתי הסיעות : קדימה והעבודה הגיעו להסכם בדבר קיום קואליציה עד תום כהונתה של הכנסת ה- 17.

5. סיעת קדימה, סיעת העבודה ויתר הסיעות המצטרפות לקואליציה, יביעו אמון בממשלה עת תתייצב לפני הכנסת, תודיע על קווי היסוד של מדיניותה (נספח א), על הרכבה ועל חלוקת התפקידים בין השרים ויגבשו רוב יציב בתקופת פעילותה.

6. פעילות הקואליציה בכנסת, דרכי עבודתה וחלוקת התפקידים בה, מוסדרים במסמך דרכי עבודתה של הקואליציה (נספח ב). הסיעות השותפות לקואליציה ינהגו על-פי המפורט במסמך האמור ויפעלו לאכיפת משמעת קואליציונית. ח"כ מטעם סיעת העבודה יכהן בתפקיד סגן יו"ר הקואליציה.

7. סיעת העבודה הסיעות השותפות לקואליציה, מתחייבות לתמוך ולהצביע בעד בחירתם של המועמדים השונים לתפקידים בממשלה ובכנסת, הן מטעם סיעת קדימה והן מטעם הסיעות האחרות השותפות לקואליציה, לכלל התפקידים והכהונות השונות, לרבות אלו שאינם מיועדים דווקא לסיעת העבודה על-פי הסכם זה.

הממשלה

8. סיעת קדימה וסיעת העבודה וכמותן הסיעות המצטרפות לקואליציה מתחייבות לפעול במשותף בממשלה ובכנסת לקידום יעדי הממשלה ולהשגתם.

9. סיעת העבודה היא שותפה בכירה בקואליציה ומוקנה לה מעמד בממשלה לפי המפורט בהסכם זה.

10. חבר הכנסת עמיר פרץ יתמנה לסגן ראש ממשלה.

11. בעת כינון הממשלה יביא ראש הממשלה לפני הכנסת את הרכב ממשלתו כאשר 7 שרים בה מטעם סיעת העבודה, שתפקידיהם מפורטים להלן:
א. שר הביטחון - חבר הכנסת עמיר פרץ;
ב. שר החינוך, התרבות והספורט
ג. שר התשתיות
ד. שר החקלאות
ה. שר התיירות
ו. שר בלי תיק (אחראי על ענייני ירושלים, רשות השידור)
ז. שר בלי תיק

12. ראש הממשלה ושר הביטחון יקיימו, באופן שוטף וקבוע, פגישות והתייעצויות בנושאים שונים העומדים על סדר יומה של המדינה ובכלל זה נושאים מדיניים, ביטחוניים, חברתיים וכלכליים, במטרה לתאום עמדות.

13. סדר היום של ישיבת הממשלה יועבר על-ידי מזכירות הממשלה ליו"ר העבודה לפני שיסוכם סופית, באופן שיו"ר העבודה יוכל להגיב עליו בפני ראש הממשלה לפני שיגור סדר-היום לחברי הממשלה; בכל מקרה הסמכות הבלעדית לקביעת סדר היום של הממשלה היא של ראש הממשלה בלבד.

14. סיעת העבודה תהיה מיוצגת בוועדת השרים לענייני ביטחון לאומי על-ידי שלושה שרים: שר הביטחון ושני שרים נוספים.

15. השר שיהיה אחראי על נושא ירושלים יהיה יו"ר ועדת השרים לענייני ירושלים.

16. ראש הממשלה ימנה ועדות שרים ויקבע הרכבן לאחר התייעצות עם יושב-ראש העבודה.

הכנסת

17. נציג סיעת העבודה יהיה חבר בוועדה למינוי שופטים, ביו אם מקרב שרי הממשלה ובין אם מקרב חברי הכנסת הנמנים על הסיעה. נציג סיעת העבודה יהיה חבר בועדות למינוי הקאדים והקאדים-מד'הב.

18. נציגי סיעת העבודה יכהנו בתפקידי יושבי ראש שתי ועדות כנסת קבועות ועוד ועדת רשות אחת: יו"ר ועדת פנים ואיכות הסביבה, ו-יו"ר ועדת החינוך, תרבות והספורט. יו"ר ועדת הרשות יהיה יו"ר הוועדה לזכויות הילד.

התוכנית המדינית

19. הצדדים להסכם זה והשותפות לקואליציה יתמכו ויצביעו בממשלה ובכנסת בעד התוכנית המדינית, כפי שבאה לכלל ביטוי בקווי היסוד של הממשלה, ובנאום שנשא ממלא-מקום ראש הממשלה השר אהוד אולמרט, בנוה אילן ביום כט אדר תשס"ו, 28 במרץ 2006. הצדדים להסכם זה יפעלו לביצועה של התוכנית המדינית כאמור.


20. הצדדים להסכם זה מכירים בכך ושואפים כי הממשלה תהיה נחושה בדעתה להמשיך ולחתור להסכמי ולהסדרי שלום וביטחון עם כל שכנינו. במסגרת זו, מוסכם כי לא תתקיים, על-ידי מי מחברי הממשלה הנמנים על סיעות הקואליציה, כל יוזמה מדינית ולא יתקיים כל משא-ומתן הנוגעים לתהליכים אלה ללא אישור ותיאום מראש של ראש הממשלה.

תקציב המדינה

21. הצעת חוק התקציב לשנת 2006 תובא לקריאה ראשונה כפי שהיא מונחת על שולחן הכנסת. שינוים בהצעת חוק התקציב, עליהם הוסכם עם הסיעות השותפות לקואליציה, יוכנסו בהצעת החוק בין הקריאה הראשונה לשניה. כמו כן, לאחר הקריאה הראשונה של הצעת חוק התקציב יתקיים דיון במטרה להגיע להסכמה על השינויים הנדרשים בטרם ההצבעה בוועדת הכספים. סיעת העבודה והסיעות השותפות לקואליציה יצביעו בעד הצעת חוק התקציב לשנת 2006 בכל שלוש הקריאות, כאשר השינויים הנובעים מהוראותיו של קווי היסוד, הסכם זה ושאר המסמכים המכוננים את הקואליציה, וכן ההסכמות הנוספות שיושגו בין הצדדים, ייכללו בנוסח הסופי של חוק התקציב לשנת 2006. ההסכמה המתוארת לעיל תחול גם על חוק ההסדרים במשק המדינה שהונח על שולחן הכנסת בצמוד להצעת חוק התקציב.

פנסיה חובה

22. הממשלה תמנה, בסמוך לאחר כינונה, ולא יאוחר מתום שלושה חודשים מיום כינונה, צוות שתפקידו לבחון את ההשפעות וההשלכות של ההסדרים הפנסיוניים, והחסכונות ארוכי הטווח וקצרי הטווח בישראל ולהציע תוכנית ליישום פנסיה חובה לכל אזרח מובטחת בחוק. יו"ר הצוות וחבריו ימונו על-ידי ראש הממשלה בהסכמה עם יו"ר העבודה.

קצבת הזקנה

23. הממשלה תפעל לשיפור מעמד הגמלאים והגמלאיות בישראל, בהתאם להסכם זה.

הממשלה תפעל להגדלת קצבת הזקנה הבסיסית, העומדת כיום על שיעור של כ- 15.5% של השכר הממוצע במשק. תוקם ועדה מקצועית, אשר תבדוק ותבחן את נושא העלאת קצבאות הזקנה, ותבחן אפשרות הגעה ליעד העלאת שיעור קצבת הזקנה הבסיסית לשיעור של 19% של השכר הממוצע במשק. הוועדה תגבש עד סוף שנת 2006 המלצות בנושא האמור. הוועדה האמורה תבדוק גם את נושא הבטחת ההכנסה לגמלאים הזכאים להשלמת הכנסה. יו"ר העבודה ימנה נציג מקצועי מטעמו לוועדה.


בטרם תגבש הוועדה את מסקנותיה היא תתייעץ בצוות שיעסוק בתוכנית פנסיה חובה לכל אזרח מובטחת בחוק, כאמור בסעיף 21 לעיל, ותפעל לתאום ההמלצות של שתי הועדות.

הממשלה תקצה סכום של 200 מיליון ש"חלהגדלת קצבת הזקנה הבסיסית.

הממשלה תבטל את הקיצוץ בשיעור של 1.5% בקצבאות הזקנה, שבוצע בשנת 2002 ותקצה לשם כך סכום של 130 מיליון ש"ח.

הממשלה תגדיל את ההקצבה להשלמת הכנסה לקשישים ללא הכנסה נוספת בסכום של 75 ש"חליחיד ובסכום של 100 ש"חלזוג, ותקצה לשם כך סכום של 200 מיליון ש"ח. לפי הגבוה בין השניים.

נושאים נוספים


24. הממשלה תקצה 50 - 80 מיליון ש"ח. פרושים על פני 10 שנים, לטיפול ביתרת נושאים הנוגעים לסוגייה הידועה כ"פתק צהוב" לפורשים בשנים 1987 - 1996. הסכום הסופי, ופרטי ביצוע יקבעו לאחר כינון הממשלה.

25. הממשלה תפעל לביטול העמלות הנגבות על-ידי קרנות הפנסיה, ותקצה לשם כך סכום של 3 מיליון ש"ח.

26. הממשלה תסייע לפעילותם של ארגוני הגימלאים ותקצה לשם כך סכום של 4 מיליון ש"ח.

27. הממשלה תגדיל ב- 250 את מספר ה"קודים" למיטות סיעודיות ותקצה לשם כך סכום של 28 מיליון ש"ח.

28. הממשלה תפחית את תקרת ההשתתפות של הקשישים, מקבלי הבטחת הכנסה, הרוכשים תרופות למחלות כרוניות, ותקצה לשם כך סכום של 20 מיליון ש"ח.

29. הממשלה תקצה סכום של 50 מיליון ש"ח ל"סל התרופות".

30. סכומי ההקצאה הממשלתית הנקובים לעיל באו במונחים שנתיים לשנת 2006 והם יכנסו לתוקפם החל ביום חקיקת חוק התקציב.

31. לעניין תקציב המדינה לשנת 2007, מוסכם כי ההיקף של הקצאת הכספים לענייני הגמלאים בתקציב 2007 יעלה על היקף ההקצאה המפורטת בהסכם זה בהקצאה נוספת של 100 מיליון ש"ח. רכיבי הקצאת הכספים יגובשו ויסוכמו בעת הדיון בממשלה בתקציב המדינה לשנת 2007.


חוקה וחוקי יסוד

32. הצדדים להסכם זה והסיעות השותפות לקואליציה יפעלו להשלמת חוקי היסוד בהסכמה, או לקביעת חוקה בהסכמה.

33. הצדדים מסכימים כי כל שינוי בחוק יסוד וכל חקיקה של חוק יסוד וכל הצעה של חוקה, יוגשו ויחוקקו אך ורק בהסכמת כל סיעות הקואליציה.

34. הצדדים להסכם זה והסיעות השותפות לקואליציה יצביעו בעד הצעה לתיקון חוק הבחירות לכנסת (נוסח משולב) התשכ"ט-1969 (ולפי הצורך גם חוק יסוד: הכנסת) שלפיו יועלה "אחוז החסימה" כך, שבחלוקת המנדטים ישתתפו רק רשימות מועמדים שקיבלו, כל אחת, קולות כשרים במספר שאינו פחות מ- 2.5% מסך הקולות הכשרים.

סטטוס קוו בענייני דת

35. יישמר הסטטוס קוו בענייני דת.

חקיקה

36. הצדדים להסכם זה והשותפות לקואליציה יתנגדו לכל חקיקה או תיקון חקיקה שכרוכה בהם הוצאה תקציבית או הפחתה בהכנסות המדינה, אלא אם החליטה הממשלה ולפי הענין ועדת השרים לעניני חקיקה, לתמוך בחקיקה האמורה.

פרסום הסכמים

37. הסכם זה וכמותו כל ההסכמים עם המצטרפים לקואליציה יפורסמו לציבור בדרך הקבועה בחוק.



ועל כך באנו היום על החתום:


__________ __________
סיעת קדימה סיעת העבודה

תאריך:  28/04/2006   |   עודכן:  28/04/2006
מחלקה ראשונה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
  • אני מתכבד לפתוח את הישיבה הראשונה של הכנסת השבע-עשרה, היום יום שני, ד' דחול המועד פסח, י"ט בניסן התשס"ו - 17 באפריל 2006.
17/04/2006  |  משה קצב, נשיא  |   מקורות
כבוד נשיא המדינה,
17/04/2006  |  ח"כ שמעון פרס  |   מקורות
אם רוצים לנקות ניקוי יסודי, אפשר, אבל לא לפני פסח - אין זה הזמן. חופש פסח הוא בשביל לטייל, לשחק עם הילדים, לשמוח, לרקוד, להכין סיפורים להגדת ליל פסח.
09/04/2006  |  הרב שלמה אבינר  |   מקורות
תרופות לכל השנה: לשאלת רבים בנוגע לכשרות תרופות לכל השנה הננו להביא לידיעתכם את פסיקתם של הרבנים הראשיים לישראל שליט"א. וכן את פסיקתם של פוסקי הלכה מובהקים.
29/03/2006  |  המחלקה לדת ולכשרות  |   מקורות
בעידן הטלפונים הניידים מסדרת הדור השלישי אפשר לגלוש בין השאר לאתרים המספקים סרטונים פורנוגרפיים. משמעות הדבר היא שקטין שברשותו מכשיר מסוג זה יכול לגלוש ולצפות בסרטונים כאלה. יכולת ההורים לפקח על החומר שקטין עשוי לצפות בו באמצעות מכשיר טלפון נייד מסדרת הדור השלישי נמוכה ובעצם אינה קיימת.
15/03/2006  |  גיל לאופר  |   מקורות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il