בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
הצגת רפורמת דרך שווה [צילום: יוסי זמיר/לע"מ]
|
|
|
אחיזת העיניים של משרד התחבורה
|
|
|
|
מופע הראווה של דרך שווה
|
שיווקה לציבור של רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית עובר במכונת יחסי ציבור משומנת, שבה מוצגים התעריפים באופן מניפולטיבי שנועד לבלבל את הנוסעים ומובאים בה אף נתונים שגויים ● רשימה שביעית בסדרה
|
בעוד שבועות ספורים תיכנס לתוקף רפורמת "דרך שווה" להאחדת תעריפי התחבורה הציבורית. שרת התחבורה מרב מיכאלי מסרבת בנימוס להצעת שר האוצר אביגדור ליברמן לשפות את הנוסעים שייפגעו, ועולה עם 9D על הפריפריה. מיכאלי מצטיינת ביחסי ציבור, ומאז התמנתה לשרה היא מוותרת על טיפולי שורש לטובת סתימות בענף התחבורה הציבורית הקורס. במקום לעסוק בתיקון מהותי של התחבורה היא עסוקה בצילומים לתקשורת ולטיקטוק ובהפרחת ססמאות שמאחוריהן אין ממש. גם רפורמת התעריפים הוכנה באותה חובבנות, אבל כדי לשווק אותה לציבור עוטפת מיכאלי את הגלולה המרה בעטיפת צלופן צבעונית. לשם כך היא אינה בוחלת באחיזת עיניים ואף בשקרים. לפני כ-70 ימים הושקה רפורמת "דרך שווה" ונפתח אתר ייעודי שבו מחשבון, להצגת התעריפים החדשים. בשיחות עם אנשי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית התרעתי בפניהם כבר אז על כך שהמידע המוצג באתר מטעה וחסר ולפעמים אף שקרי. תשובתם הייתה שהעניין ייבדק אבל בפועל - כלום ושום דבר.
|
|
|
הצגת המידע לציבור הנוסעים, כפי שהיא מופיעה באתר הרשמי של משרד התחבורה, היא מניפולטיבית. כבר בכניסה לאתר, ברירת המחדל כוללת בחירה בנסיעה ללא שימוש ברכבת. מדוע לא משאיר המשרד את אפשרות הבחירה ריקה ונותן לנוסע לבחור באפשרות המועדפת עליו? האם מדובר במהלך מכוון שנועד להציג את המחיר הנמוך יותר?
|
|
|
ראו למשל את הטבלה הבאה, המציגה את תעריף הנסיעה מנהריה לעכו. במקום שבטור האמצעי יוצג תעריף חופשי-יומי (12.50 ש"ח), מוצג תעריף נסיעה הלוך-חזור, שהיא למעשה שתי נסיעות בודדות. מדוע לסבך את הנוסע בתוספת ההערה "תוכלו לרכוש חופשי-יומי בתוספת 1.5 ש"ח בלבד", ולהצריך אותו לחישובים מיותרים? השוואה אמיתית הייתה מראה את מחיר החופשי היומי לפני הרפורמה ואחריה. הטבלה כוללת גם "תעריף חודשי" עבור 20 ימי נסיעה בחודש, מין יצור מוזר שכלל לא ברור כיצד הוא מחושב (לפני הרפורמה משלמים הנוסעים 208.50 ש"ח לחופשי-חודשי שכולל רכבת). אבל מדוע לכתוב 220 + 5 כשאפשר לכתוב בפשטות 225 ש"ח? את מי בדיוק נועד אופן ההצגה המתעתע הזה?
|
|
|
תעריף הנסיעה לחופשי-חודשי (ללא שימוש ברכבת) בין נוף הגליל לפתח תקוה אחרי הרפורמה יהיה 225 ש"ח. אבל במשבצת שתחתיו נכתב: "במקום 640 ש"ח עבור 20 ימי נסיעה בחודש". מניין לקוח המספר 20 ואיך הגיע משרד התחבורה לסכום 640 ש"ח? הרי עבור 20 נסיעות חודשיות משלם היום הנוסע 536 ש"ח (כולל הנחת ערך צבור שעתידה להתבטל). כלומר, 104 שקלים פחות. אם הוא בוחר בחופשי-חודשי ל-30 יום הוא אומנם משלם כיום 669.50 ש"ח, אך יכול לבחור חלופה חסכונית של תשלום בישומון שמאפשרת לו לשלם 458 ש"ח, כולל רכבת.
|
|
|
תעריף הנסיעה החדש לחופשי-חודשי בין באר שבע לחיפה כולל רכבת (אין קו אוטובוס בין שתי הערים) צפוי לעלות 610 ש"ח. באתר משרד התחבורה מופיע כאילו כיום משלמים עבור נסיעה של 20 יום 1,480 ש"ח. כדי להציג את הנותנים בצורה הזו דרושה מידה לא מבוטלת של רשעות ושקרנות. משרד התחבורה מחשב את התשלום לפי נסיעה בודדת ולא לפי מינוי חופשי-חודשי, שמאפשר נסיעה ב-880.50 ש"ח ברב-קו או 769 ש"ח בישומון. בשני אופני התשלום משלמים היום יקר יותר עבור מינוי חודשי מאשר אחרי רפורמה. אז למה, למען השם, לעשות מניפולציות מיותרות?
|
|
|
במסגרת העבודה הרשלנית, מוצג גם מידע שגוי שיש בו משום הטעיית הציבור. אל תטעו בטבלה הבאה - ל משרד התחבורה אין שום כוונה לאפשר לבני נוער לנסוע חינם בתחבורה הציבורית. אבל זה לא מונע ממנו להציג מידע שקרי. ההצגה באופן העורך השוואה בין תעריפי הרפורמה לתעריפים שלפניה, לרבות תעריפי הנסיעה הבודדת, רצויה ומבורכת. היא משחקת פעמים רבות לטובת משרד התחבורה שיוכל להציג תעריפים נמוכים יותר בחלק מן המקומות, כל עוד לא משחקים בנתונים ומנסים "לערבב" את הנוסעים.
|
|
תאריך:
|
14/06/2022
|
|
|
עודכן:
|
14/06/2022
|
|
עידן יוסף
|
+ביום שישי בבוקר: עיצומים בשורת חברות תחבורה ציבורית
|
22:13 14/06/22 | עידן יוסף |
ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית הודיע על עיצומים של שעתיים בשירותי התחבורה הציבורית. העיצומים יהיו ביום שישי בשעות 12:00-10:00 בסניפי אשדוד, בני ברק, גן יבנה, ראש העין, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראש העין, באר שבע, אריאל, המועצה האזורית שומרון, בית שמש. ל-News1 נודע כי צפויות הפתעות, ייתכן כבר ביום רביעי.
|
|
|
|
+זנדברג מאיימת: אכריז על התמח"ת "אזור נפגע זיהום אוויר"
|
14:52 14/06/22 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
בעקבות זיהום האוויר המשמעותי באזור התחנה המרכזית בתל אביב הודיעה השרה להגנת הסביבה: "בכוונתי להכריז על התחנה המרכזית כעל אזור נפגע זיהום אוויר, על כל המשתמע מכך, ככל ש משרד התחבורה ועיריית תל אביב לא יציגו בהקדם תוכנית מפורטת לצמצום זיהום האוויר, עם לוחות זמנים ברורים ומחויבות ליישום"
|
|
|
|
זנדברג. לא השתכנעה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
|
|
|
|
+השכר ההתחלתי בחברת דן יעלה ל-48 שקל לשעה
|
10:18 14/06/22 | עידן יוסף |
הנהלת חברת דן, ועד הנהגים וההסתדרות הכללית חתמו לפנות בוקר (ג') על הסכם קיבוצי להעלאת שכר הנהגים לרמה הגבוהה ביותר שקיימת היום בענף. ממשכורת יולי 2022 יעמוד השכר ההתחלתי לנהגי דן על 48 שקל לשעה, ובמקביל תעודכן טבלת השכר הקיימת בהסכם הקיבוצי בהתאם לוותק ותגיע עד ל-61 שקל לשעה. עוד נקבע כי מחודש ינואר 2023 תעלה התוספת האחוזית בטבלת השכר על כל שנת ותק, עד לוותק של 45 שנות עבודה בחברה. את ההסתדרות ליוותה במו"מ עו"ד מוריה גליק ממשרדו של אלעד מורג ואת הנהלת דן ליוותה עו"ד אורית זילוני.
|
|
|
|
[צילום: דוברות ההסתדרות]
|
|
|
|
+למשך שבוע: לא יהיו רכבות בין חיפה לת"א
|
10:14 14/06/22 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
בשל עבודות לביצוע המסילה המזרחית יחולו שינויים משמעותיים בתאריכים 24 עד 30 ביולי בתנועת הרכבות בקו החוף ▪ תופסק תנועת הרכבות בין תחנות נתניה (מדרום) ובנימינה (מצפון) ולא יתאפשר שירות רכבתי בין חיפה לתל אביב
|
|
|
|
איזור העבודות [צילום: רכבת ישראל]
|
|
|
|
+ביה"ד: שביתה מוגבלת באוטובוסים
|
09:07 14/06/22 | איתמר לוין | לרשימה המלאה |
התיר שביתה של הנהגים בחברת דן באר שבע, אסר עליה בחברת קווים והתיר שעתיים בלבד ביום - ולא בימי ראשון וחמישי - בחברות בית שמש אקספרס, תנופה, אפיקים ואקסטרה
|
|
|
|
דן באר שבע. לא הפרה של ההסכם [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
+מטרופולין תקבל מלאומי אשראי של 942 מיליון שקל
|
08:57 14/06/22 | איציק וולף | לרשימה המלאה |
חתמה על הסכם עם בנק לאומי לקבלת אשראי בשני מסלולים לצורך מימון הפעלת אשכול קווי אונו-אלעד ▪ אשראי לטווח ארוך של 10 שנים בסך של 830 מיליון שקל, ואשראי של 112 מיליון שקל לטווח קצר להעמדת ערבויות ותשלומי מע"מ
|
|
|
|
החברה זכתה בהפעלה של עשור עם אפשרות הארכה בשנה [צילום: יח"צ מטרופולין]
|
|
|
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אריה ג.
|
19/06/22 11:35
|
|
במסגרת המיזם הלאומי "המסילה המזרחית", תבצע רכבת ישראל עבודות הנדסיות מורכבות באזור חדרה, בהן יבוצעו עבודות הכנה לחיבור המסילה המזרחית העתידית עם מסילת קו החוף הקיימת, והנחה של מפלגים (מרכיב מסילה שתפקידו לפצל מסילה קיימת למספר מסילות, ע.י.), כחלק מהחיבור העתידי למסילה המזרחית.
|
|
|
שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, אירית הרמל, אישרה חלקית (13.6.22) את השביתה של הנהגים בחלק מחברות התחבורה הציבורית. הרמל התירה שביתה בחברת דן באר שבע, אסרה על שביתה בחברת קווים, בעוד שבארבע חברות אחרות - בית שמש אקספרס, תנופה, אפיקים ואקסטרה - הם יוכלו לשבות בשעות 12:00-10:00 ולא בימי ראשון וחמישי.
|
|
|
חברת התחבורה הציבורית מטרופולין תקבל מבנק לאומי אשראי של כ-830 מיליון שקל לצורך מימון הפעלת קווי שירות באשכול קווי אונו-אלעד.
|
|
|
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, שהקציב שבועיים לתיקונים ברפורמות בתחבורה הציבורית ובחקלאות, מממש את האיום - ויחזור להצביע מחר עם האופוזיציה, למעט הצעות אי-אמון וחוק תקנות יהודה והשומרון, שחשוב עבור יו"ר מפלגתו, שר הביטחון בני גנץ.
|
|
|
חברת חוצה ישראל פרסמה (יום א', 12.6.22) מכרז לביצוע מקטע ראשון במיזם מטרונית קריית אתא. מטרונית קריית אתא תהיה חלק מרשת המטרונית בגלעין מטרופולין חיפה והקריות. המיזם מורכב משני מקטעים - מקטע התעלה, שיוצא כעת במכרז לביצוע, ומקטע העוקף המזרחי, שנמצא בשלב תכנון.
|
|
|
|
|
|
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
|
|
|
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
|
|
|
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|