|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
השתלטו לחלוטין על המפלגות [צילום: אלכס ברנדון, AP]
שישה בשישי / פולחן אישיות מתודלק בשקרים

דונלד טראמפ, בנימין נתניהו. מה דומה, מה שונה

בארה"ב נמשכים השימועים בוועדת 6 בינואר, מה שלא מפריע לטראמפ להדק את שליטתו במפלגה הרפובליקנית בירושלים נמשך המשפט בתיק האלפים, מה שלא מפריע לנתניהו להתקרב לראשות הממשלה בשני המקרים מדובר בסכנה ברורה לדמוקרטיה
17/06/2022  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   בחירות בארה''ב 2020   |   תגובות


מוכנים לשרוף את המדינה
או אני - או אף אחד [צילום: אוון ווצ'י, AP]

נתניהו מוביל אופוזיציה שאין כמותה לחוסר אחריות לאומי. בכל תולדות הכנסת הועברו בה אלפי חוקים בתמיכה חוצת גבולות; לא אצל נתניהו. הוא לא יתן לאף חוק של ממשלת בנט לעבור, ולא משנה אם אלו חוקים בטחוניים חיוניים כמו חוק האזרחות ותקנות יהודה ושומרון. הוא לא ישתף פעולה בשום דבר, גם אם מדובר בסיוע לחלשים. הגוש שלו משתק חלק מעבודת הכנסת בשל חוסר נכונותו לאייש ועדות

מספרים על אחד שהודח מקורס טיס, ביקש לעבור לכוחות הנ"מ ונימוקו בפיו: אם אני לא טס – איש לא יטוס! כך בדיוק מתנהגים דונלד טראמפ ובנימין נתניהו, רק שאצלם זה ממש לא מצחיק. מבחינתם (ומבחינת תומכיהם), אם הם לא בשלטון – המדינה יכולה להישרף. בארה"ב אפשר לזרוק לכל הרוחות את הדמוקרטיה, ובישראל אפשר להשליך לפח הקרוב את הביטחון ואת שלטון החוק.

טראמפ, אשר הפגין זלזול תהומי בכל הנהלים ובכל הנורמות המצופים מנשיא ארה"ב, חתר וחותר תחת היסוד שאין בלתו של הדמוקרטיה – אמון הציבור בטוהר הבחירות. במשך שנה וחצי הוא חוזר ללא הרף על השקר כאילו הניצחון בבחירות 2020 נגזל ממנו בהונאת ענק לטובתו של ג'ו ביידן. לא משנה שכל הסובבים אותו אמרו לו שזה בולשיט (כלשונו של שר המשפטים דאז, ויליאם באר). לא משנה שנבחרים רפובליקנים במדינות המפתח קבעו שההאשמות חסרות יסוד. לא משנה שכל 61 התביעות המשפטיות נדחו, כולל בידי שופטים אשר מונו בידי נשיאים רפובליקנים בכלל וטראמפ בפרט (ובהם ששת השופטים השמרנים בבית המשפט העליון; הוא מינה שלושה מהם).

טראמפ מסרב עד היום לקבל את התוצאות, עניית "אמן" אחרי שקריו הפכה לתנאי מקדים להצלחה במפלגה הרפובליקנית, ונכונות לעוות את חוקי הבחירות היא סגולה מוערכת בה. והשקר הזה עמד בבסיס משהו שקשה להאמין שהתרחש אפילו כאשר כותבים אותו אחרי שנה וחצי: נשיא ארה"ב הוביל נסיון הפיכה מתוככי החדר הסגלגל. גם אם לא הורה במפורש לאספסוף שלו להסתער על הקפיטול, הוא גרם להם במכוון להבין שזה מה שמצופה מהם. בפעם הבא זה עלול להצליח.

נתניהו מוביל אופוזיציה שאין כמותה לחוסר אחריות לאומי. במשך כל תולדות הכנסת הועברו בה אלפי חוקים בתמיכה חוצת גבולות; לא אצל נתניהו. הוא לא יתן לאף חוק של ממשלת בנט לעבור, ולא משנה אם אלו חוקים ביטחוניים חיוניים כמו חוק האזרחות ותקנות יהודה ושומרון. הוא לא ישתף פעולה בשום דבר, גם אם מדובר בסיוע לחלשים. הגוש שבראשותו משתק חלק מעבודת הכנסת בשל חוסר נכונותו לאייש ועדות. וכל כך למה? כי נפתלי בנט העז לתפוס את מקומו של נתניהו, המאמין שהמילים "על כסאו לא יישב זר" נאמרו עליו ולא על משיח בן דוד.

לסלק את מי שאינו מסכים
צווחנים אנטי-דמוקרטיים [צילום: גילי יערי, פלאש 90]

ההשתלטות של טראמפ על המפלגה הרפובליקנית – מפלגתם של אברהם לינקולן, טדי רוזוולט, דייוויד אייזנהאואר ורונלד רייגן – היא כמעט מוחלטת. כפי שציטטנו השבוע מבדיקת וושינגטון פוסט, כמעט כל המועמדים המנצחים כיום בבחירות המקדימות במפלגה זו, תומכים במידה זו או אחרת בשקריו של טראמפ על הבחירות ובמסקנות שלדעתם נובעות מהם. איש אינו מעז להרהר ולערער, ומי שעשה זאת בעבר – משלם את המחיר בדמות סילוק ממשרתו הציבורית. הכל משועבד לטובת הפסיכוזה של אדם בלתי יציב, והשקרים הבלתי-פוסקים על הבחירות מבטיחים שהפולחן יימשך.

נתניהו השתלט מזמן על הליכוד. במפלגתם של מנחם בגין ויצחק שמיר נותנים כיום את הטון צווחנים אנטי-דמוקרטיים כמו שלמה קרעי, דודו אמסלם, גלית דיסטל-אטבריאן ומירי רגב, שלא היו מגיעים לשום מקום בלא החנפנות חסרת המעצורים לנתניהו. אישים מוכשרים, ישרים ובעלי רקורד מוכח – ניר ברקת, אבי דיכטר, יובל שטייניץ – נעלמים בתוך הצרחות ההיסטריות של עמיתיהם. מי שהיו עלולים להוות איום על נתניהו – החל בדן מרידור, עבור במשה כחלון וכלה בגדעון סער – סולקו או הבינו שמוטב להם לעזוב, כי הם לא יגיעו לשום מקום כל עוד הוא נאחז בקרנות המזבח. והשקרים על הממשלה ועל משפט נתניהו מבטיחים שהפולחן יימשך.

שלילת הלגיטימיות של היריב
ביידן בקונגרס. לא מוכנים לעבוד איתו [צילום: AP]

טראמפ העמיק בכוונה את הפילוג הקשה בחברה האמריקנית, משום שזה היה הקלף המנצח שלו וגם מה שהוא עושה הכי טוב בצורה טבעית: לזרוע שנאה וקיטוב. הסירוב שלו להכיר בנצחונו של ביידן – הוא לא הודה רשמית בתבוסתו, לא התקשר לברך את ביידן, לא נכח בהשבעה שלו – מוביל את ארה"ב לקיצוניות שאולי לא ניתן יהיה לרפא

הן טראמפ והן נתניהו לא מסתפקים בסירוב להשלים עם ההליך הדמוקרטי ובניסיון להפיל בכל מחיר את הממשלה שבראשה אינם עומדים. שניהם מציגים ממשלה זו כבלתי לגיטימית, וגם בכך הם פועלים בצורה מופקרת וחסרת תקדים.

ההסתה של טראמפ גורמת לכך, שרק 20% מבין הרפובליקנים מחשיבים את ביידן לנשיא לגיטימי. בהערכה הממעיטה ביותר, אם נלך רק לפי מספר מצביעיו של טראמפ, זה אומר ש-60 מיליון אמריקנים (כמעט חמישית מהאוכלוסייה) סבורים שבבית הלבן יושב אדם שלא אמור לשבת בו. מעולם לא היה כזה מסע מכוון, שיש לו השפעות ברורות לעין. במצב כזה, כאשר רוב מצביעיהם כופרים בסמכותו של ביידן, ברור שהמחוקקים הרפובליקנים אינם מוכנים לעבוד איתו כמעט בכל נושא שהוא. טראמפ העמיק בכוונה במשך שנים את הפילוג הקשה בחברה האמריקנית, משום שזה היה הקלף המנצח שלו וגם מה שהוא עושה הכי טוב בצורה טבעית: לזרוע שנאה וקיטוב. הסירוב שלו להכיר בנצחונו של ביידן – הוא לא הודה רשמית בתבוסתו, לא התקשר לברך את ביידן, לא נכח בהשבעה שלו – מוביל את ארה"ב לקיצוניות שאולי לא ניתן יהיה לרפא.

נתניהו וחבורתו אומרים שממשלת בנט אינה לגיטימית משום שהעומד בראשה הפר את הבטחתו שלא לשבת עם השמאל ומשום שיש בקואליציה סיעה ערבית. לזכותו של בנט יש לומר, שהוא לא מתכחש להפרת ההבטחה, אומר שהייתה זו טעות להשמיע אותה ומסביר מדוע הפר אותה. אפשר לקבל או לא לקבל את הסבריו; הממשלה שלו לגיטימית, משום שהיא קיבלה את אמון הכנסת, וזה הדבר היחיד שקובע במערכת הדמוקרטית שלנו. הדרך לבוא חשבון עם פוליטיקאים שהפרו את מילתם היא בבחירות. מותר כמובן למחות, להפגין ולמתוח ביקורת; אסור לכפור בלגיטימיות, משום שזהו השלב הראשון בדרך לאנרכיה.

חוץ מזה, לשמוע מנתניהו תלונות על הפרת הבטחות – זה הכי צבוע שאפשר. הרי זה האיש שרק לפני שנתיים חתם על הקמת ממשלה עם בני גנץ, עיגן אותה בחוקי יסוד – ואז פירק אותה. הרי זה האיש שרק לפני שנה ניסה להכניס את מנסור עבאס לקואליציה שלו. הרי זה האיש שלא היה מסוגל להקים ממשלה בארבע מערכות בחירות רצופות, כי כבר לא נשאר לו את מי לרמות.

לא מוכנים לתקן את הפגמים
שיטת האלקטורים אפשרה זאת [צילום: ג'ון מינצ'ילו, AP]

מה שמאפשר אצלנו לאופוזיציה (כל אופוזיציה) לנסות להפיל את הממשלה (כל ממשלה) בדרכים נכלוליות הוא שחבר כנסת יכול לפרוש מסיעתו ולקחת איתו את המנדט שלו. זה בדיוק כמו מצב בו חבר דן יעבור לאגד ויקח איתו את האוטובוס. הלו, זה לא שלך! המנדט איננו של חבר הכנסת הבודד, אלא של סיעתו. אין ולו בדל של משהו אישי במערכת שלנו. לכן, חבר כנסת שלוקח את המנדט – הוא גנב לכל דבר

עוד מכנה משותף לישראל ולארה"ב הוא חוסר הנכונות של הפוליטיקאים לתקן את החולאים המבניים המאפשרים את הכשלים הקשים המתגלים בשנתיים האחרונות. אצלנו אפשר היה לפתור לא מעט מן הבעיות באמצעות תיקון פשוט והגיוני בחוק יסוד הכנסת. אצל האמריקנים מדובר בתיקון לחוקה, שהוא הרבה יותר מסובך, אבל בהחלט אפשרי.

מה שמאפשר אצלנו לאופוזיציה (כל אופוזיציה) לנסות להפיל את הממשלה (כל ממשלה) בדרכים נכלוליות הוא שחבר כנסת יכול לפרוש מסיעתו ולקחת איתו את המנדט שלו. זה בדיוק כמו מצב בו חבר דן יעבור לאגד ויקח איתו את האוטובוס. הלו, זה לא שלך! המנדט איננו של חבר הכנסת הבודד, אלא של סיעתו. הבחירות הן מפלגתיות, הקמפיין מנוהל וממומן בידי המפלגות, הציבור מצביע בעד מפלגות, המימון הממלכתי ניתן למפלגות, התפקידים בכנסת ובממשלה מחולקים בין המפלגות. אין ולו בדל של משהו אישי במערכת שלנו. לכן, חבר כנסת שלוקח את המנדט – הוא גנב לכל דבר. כל מה שצריך הוא לקבוע בחוק את ההגיוני, ההגון והמובן מאליו: חבר סיעה הפורש מסיעתו – חייב להתפטר מהכנסת.

בארה"ב אפשרה שיטת האלקטורים את השקר הגדול של טראמפ ואת 6 בינואר. תזכורת: בשיטה הזו יש לכל מדינה מספר אלקטורים ביחס למספר תושביה, המועמד המנצח בה (ולו ברוב של קול אחד) זוכה בכל האלקטורים, ומי שמגיע לרוב האלקטורים במישור הלאומי – הוא המנצח בבחירות. בשיטת בחירות ישירה ופשוטה, אי-אפשר היה לטעון לזיופים משמעותיים, כי למעט מקרים מאוד נדירים – הבחירות מוכרעות בהפרשים של מיליוני קולות. בלי אלקטורים לא הייתה מתנהלת ישיבת הקונגרס לאישור הצבעותיהם, אותה ניסה האספסוף של טראמפ למנוע. האלקטורים הם חלק מן המערכת המסובכת של שלהי המאה ה-18, שנועדה למנוע רודנות ולהבטיח את זכויות המדינות הקטנות. אין לזה שום הצדקה ב-2022. אבל האמריקנים, אולי העם הכי שמרן בעולם, אפילו לא מדבר על ביטולה של שיטה מיותרת זו, שהפכה להיות סכנה ממשית לדמוקרטיה.

מה יותר טוב, מה יותר גרוע
לא לתקן אלא להרוס [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

קשה לראות אצלנו משהו דמוי ההסתערות על הקפיטול, אם כי עד 6 בינואר בצהריים איש לא היה מאמין את זה לגבי ארה"ב. זה לא אומר שאין אצלנו סכנות; האלימות הגוברת בחברה, ובמיוחד בחברה הערבית, עלולה לזלוג למישור הפוליטי. נזכיר שכבר היו אצלנו מעשי רצח פוליטיים, החל מרצח חבר הכנסת חאמד אבו-רביע שסירב לממש הסכם רוטציה וכלה ברצח יצחק רבין

מובן שיש הבדלים עצומים בין ישראל לבין ארה"ב, וגם בין נתניהו לבין טראמפ. עם כל מגרעותיו, נתניהו טוב עשרות מונים מאשר טראמפ. הוא אדם באמת חכם מאוד ובאמת מוכשר מאוד, בעל השכלה מצוינת והרבה ניסיון בתפקידים בכירים – כל מה שלטראמפ אין וגם לא יהיה.

בהשוואה בין המדינות, יש כמה נקודות שיכולות להרגיע אותנו (הכל יחסי). החברה הישראלית פחות אלימה מאשר האמריקנית. אין אצלנו נשק חם שמסתובב בצורה חופשית (על 330 מיליון אמריקנים יש 400 מיליון כלי נשק רשומים – 1.2 רובה לכל תינוק בן יומו), אין אצלנו מיליציות חמושות קיצוניות, אין אצלנו שוטרים הרוצחים אזרחים, אין אצלנו גזענות עמוקה. קשה לראות אצלנו משהו דמוי ההסתערות על הקפיטול, אם כי עד 6 בינואר בצהריים איש לא היה מאמין את זה לגבי ארה"ב. זה לא אומר שאין אצלנו סכנות; האלימות הגוברת בחברה, ובמיוחד בחברה הערבית, עלולה לזלוג למישור הפוליטי. נזכיר שכבר היו אצלנו מעשי רצח פוליטיים, החל מרצח חבר הכנסת חאמד אבו-רביע שסירב לממש הסכם רוטציה וכלה ברצח יצחק רבין.

עוד סיבה לדאגה קיימת במסע המכוון של דה-לגיטימציה שנעשה לרשויות האכיפה ולבתי המשפט. אפילו טראמפ לא העז להמרות את פיהם של בתי המשפט אשר דחו את תביעותיו, ולמעט כמה ציוצי זעם אופייניים פה ושם – לא תקף אישית את השופטים. אצלנו מתקיים מסע שיסוי יום-יומי, שבחלקו הגדול מגיע מכיוון נתניהו, התועמלנים שלו ומלחכי פנכתו. זה לא שאין סיבה לביקורת; יש, בהחלט יש. אבל אצל אלו, לא מדובר בביקורת כנה ובונה, אלא בביקורת צבועה והרסנית. בלי שלטון החוק ובלי שוויון בפני החוק, בלי בתי משפט שהכל מכבדים את פסיקתם – אפשר לסגור את המדינה.

איך משנים את זה
לחזור לנאום גטיסבורג [צילום: ג'ף קובינה]

לשאלה שבכותרת יש שתי תשובות. האחת היא לבעיה העכשווית ולכן היא בטווח המיידי: צריך להרחיק לתמיד את טראמפ ונתניהו. הרעל שהם מפיצים הוא קטלני. המניע שלהם הוא אנוכי לגמרי, ולכן רק אם יירדו מהבמה ניתן יהיה להתחיל לרפא את הנזקים שכבר גרמו ולמנוע נזקים עתידיים. הבעיה היא, שלא עושה רושם ששניהם הולכים לאיזשהו מקום. ליתר דיוק: בהחלט ייתכן שטראמפ הולך לשדרות פנסילבניה ונתניהו הולך לרחוב בלפור. בשני המקרים, חזרתם לשלטון תסכן את יסודות הדמוקרטיה.

התשובה השנייה היא לבעיה העקרונית ולכן היא בטווח הארוך: צריך לחזור לערכי היסוד הדמוקרטיים. צריך להנחיל אותם בבתי הספר ולדרוש אותם כתנאי סף מן הפוליטיקאים. ממשלה דמוקרטית היא of the people, by the people, for the people – כמילותיו הנצחיות של לינקולן בנאום גטיסבורג. היא שייכת לעם, היא מופעלת בידי העם, היא עובדת למען העם. לא אדם אחד, לא מפלגה אחת, לא קבוצה אחת. נכון, תמיד חלק יהיו בשלטון וחלק יתנגדו להם; אחרת זו אינה דמוקרטיה. אך כולם יכבדו את הכרעת הרוב וכולם יכבדו את המבנה הפוליטי וכולם יכבדו את שלטון החוק. כי כולם יידעו שיש ממשלה בעלת חובות יסוד: של העם, בידי העם, למען העם.

תאריך:  17/06/2022   |   עודכן:  17/06/2022
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit   אברהם לינקולן / Abraham  Lincolin   אילן ישועה / Ilan Yeshua   איריס ניב-סבאג   ארי  הרו / Ari Haro   ארנון מוזס / Arnon  Mozes   ארנון מילצ'ן   בועז בן-צור   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   ג'ו ביידן   ג'יימס פאקר   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   דונלד ג'ון טראמפ / Donald John Trump   ז'ק חן   יהודית תירוש / Yehudit Tirosh   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יצחק רבין / Rabin Yitzhak   יצחק שמיר   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מיכל רוזן-עוזר   מירי  רגב / Miri Regev   ממשלת ישראל / Israel Government   מנחם בגין / Menachem Begin   משה בר-עם   נוית נגב   ניר ברקת / Nir  Barkat   ניר חפץ   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   עודד שחם   עמית חדד / Amit Hadad   רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman   שאול אלוביץ / Shaul Alovich   שלמה פילבר / Shlomo Filber   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דונלד טראמפ, בנימין נתניהו. מה דומה, מה שונה
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בבר
17/06/22 08:23
 
חד עין
19/06/22 00:01
2
טירה
17/06/22 12:34
3
מגיב ותיק
17/06/22 12:36
4
טירה
17/06/22 15:12
5
המ.כ.
17/06/22 15:28
6
אהוד פרלסמן
17/06/22 16:34
7
ELIM
17/06/22 20:39
8
ארכימדס_
18/06/22 09:17
9
זנזיבר
18/06/22 11:42
10
יורי גאגרין
18/06/22 14:05
11
אבולוציה חקירתית
19/06/22 04:12
12
מ. עמיר
19/06/22 04:37
13
עינבל 1
22/06/22 10:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות בארה''ב 2020
הנשיא דונלד טראמפ לחץ על סגנו, מייק פנס, לפעול בקונגרס כדי להפוך לטובתו את תוצאות הבחירות - למרות שידע היטב שאין לכך כך בסיס חוקי. כך עלה (יום ה', 16.6.22) בשימוע של ועדת הקונגרס לחקירת אירועי 6 בינואר. "חששתי לבטחונו של סגן הנשיא ורציתי שהשירות החשאי יהיה מודע לכך, כי פחדתי שהנשיא יתנפל עליו ב-6 בינואר", העיד מארק שורט, שהיה ראש הסגל של פנס.
16/06/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
הנשיא דונלד טראמפ נראה כמי שמאבד קשר עם המציאות, כאשר המשיך לטעון ללא בסיס שבחירות 2020 נגזלו ממנו באמצעות הונאת ענק. כך העיד שר המשפטים בממשלו, ויליאם באר, בפני ועדת החקירה של בית הנבחרים לאירועי 6 בינואר. קטעים מעדותו של באר הוקרנו (יום ב', 13.6.22) בשימוע הפומבי השני של הוועדה. בשימוע גם עלתה לראשונה הטענה שטענות הכזב היו בסיס להונאת ענק בדמות גיוס 250 מיליון דולר מתומכיו של טראמפ.
13/06/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
היו לו האמצעים, המניע והאמצעים. אבל האם דונלד טראמפ ביצע פשע? ועדת 6 בינואר של בית הנבחרים אומרת במפורש: כן, הוא זמם להפוך את תוצאות הבחירות. אבל נכון לעכשיו, שר המשפטים, מריק גרלנד, אינו טוען זאת; וייתכן שהתיק לעולם לא יגיע לבית המשפט. השימוע הפומבי הראשון של הוועדה התמודד עם השאלה המרחפת באוויר מאז סיים טראמפ את כהונתו: האם יש להעמידו לדין פלילי על מאמציו הבלתי-נלאים להפר את רצון הבוחר?
13/06/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ועדת בית הנבחרים לאירועי 6 בינואר 2021 - הסתערות תומכיו של דונלד טראמפ על הקפיטול, בניסיון למנוע את האישור הרשמי של בחירת ג'ו ביידן לנשיא - קיימה (יום ו', 10.6.22) שימוע פומבי ראשון. השימועים - שישה במספר - מיועדים בעיקר להביא לידיעת הציבור את ממצאיה, כפי שהם מתגבשים לאחר למעלה משנה במהלכה ראיינה 1,000 עדים ובחנה 140,000 מסמכים.
10/06/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
שימועים בקונגרס סיפקו כמה מן הדרמות הגדולות ביותר של הפוליטיקה האמריקנית, כולל אלו של ג'ו מק'ארתי ב-1954 ושל פרשת ווטרגייט ורבות אחרות. ועדת החקירה של בית הנבחרים לאירועי 6 בינואר מתחילה היום (9.6.22) את השימועים שלה, ואקונומיסט טוען שהם חשובים יותר מכל קודמיהם יחדיו. הם באים לאחר שנה בה תשעת חברי הוועדה – שבעה דמוקרטים ושני רפובליקנים – והצוות שלה פעלו לחשוף את מה שעמד ברקע לניסיון למנוע את חילופי השלטון.
09/06/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
רשימות נוספות   /   בחירות בארה''ב 2020  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט נתניהו  /  מי ומי  
טיעוני ההגנה במשפט נגד טראמפ  /  איתמר לוין
"טראמפ הסית לאלימות נגד הממשלה"  /  איתמר לוין
האישום: טראמפ הסית לאלימות נגד הממשלה  /  איתמר לוין
כריך טונה ומילקשייק עם ביידן  /  איתמר לוין
מתרחבת חקירת ההסתערות על הקונגרס  /  איתמר לוין
הוא משלנו  /  אביתר בן-צדף
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il