|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
באוארס. הציגו אותו כפדופיל [צילום: פטריק סמנסקי, AP]

טראמפ ואנשיו שיגרו הצבעות אלקטורים מזויפות

השימוע בוועדת 6 בינואר חושף את המזימה לנסות להפוך את התוצאות באמצעות זיוף של הצבעת האלקטורים במדינות המפתח פקידים בכירים ועובדי בחירות בג'ורג'יה ואריזונה, כולל רפובליקנים, ספגו הטרדות קשות ואיומים על חייהם בשל טענות הכזב של טראמפ
22/06/22  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   בחירות בארה''ב 2020   |   תגובות

אנשיו של דונלד טראמפ שיגרו ללשכתו של סגן הנשיא מייק פנס הצבעות מזויפות של אלקטורים במדינות ויסקונסין ושיקאגו, לאחר שכינסו כאלה בשורה של מדינות מפתח בניסיון לזייף את תוצאות הבחירות. כך חשפה (21.6.22) ועדת החקירה של בית הנבחרים לאירועי 6 בינואר, על בסיס עדויות של אנשי הקמפיין, הבית הלבן והמפלגה הרפובליקנית. השימוע גם עסק בהטרדות ובאיומים הקשים שהיו מנת חלקם של מי שסירבו לשתף פעולה עם טראמפ.

על-פי העדויות, טראמפ וצוותו היו מעורבים במישרין בניסיון זה, אשר החל כבר בסמוך לאחר הבחירות. לאותם "אלקטורים" נאמר שהצבעותיהם ישמשו רק אם בתי המשפט יקבלו את העתירות נגד התוצאות במדינות אלו - אך גם כאשר העתירות נדחו, חלק מעורכי הדין של הקמפיין קבעו שהדבר אינו ראוי, ולשכת היועץ המשפטי של הבית הלבן קבעה שהדבר אינו מבוסס מבחינה משפטית. הדברים נאמרו לראש הסגל, מארק מדואוז, ולפרקליטו של טראמפ, רודי ג'וליאני.

אותם "אלקטורים" נפגשו ב-14.12.20 בכמה ממדינות המפתח - ובהן ג'ורג'יה, אריזונה, ויסקונסין וניו-מקסיקו - וחתמו על מסמכים המתיימרים להודיע על תמיכתה של המדינה בטראמפ, למרות שהם היו חסרי כל משמעות ולא אושרו בידי מוסדות המדינות. המסמכים מוויסקונסין ומישיגן נשלחו ללשכתו של פנס דקות אחדות לפני תחילת הישיבה ב-6 בינואר, אך נבלמו בידי צוותו.

קודם לכן העידו בראד רָפָנְסְפֶּרְגֶר הרפובליקני, מזכיר המדינה של ג'ורג'יה (בעוד בממשל הפדרלי מזכיר המדינה הוא שר החוץ, במדינות הוא הממונה על ענייני הממשל הפנימיים); ראסל באוארס הרפובליקני, יו"ר בית הנבחרים של אריזונה ותומך מוצהר של טראמפ בבחירות 2020; וגבריאל סטרלינג, ראש מטהו של רפנספרגר.

באוארס הכחיש חד-משמעית את טענתו של טראמפ היום, לפיה אמר לו שהבחירות נגנבו ממנו ושהוא ניצח באריזונה. הוא סיפר על שיחה עם טראמפ וג'וליאני בדצמבר 2020, בה ביקש שוב ושוב מג'וליאני הוכחות לטענות ההונאה שלו ואת שמותיהם - אך מעולם לא קיבל אותן, למרות שג'וליאני אמר שהן בידיו. טראמפ וג'וליאני ביקשו מבאוארס לכנס ועדה בבית הנבחרים שתשמע את ההוכחות. הוא סירב, שכן לא רצה בבית הנבחרים את הקרקס - כלשונו - שכבר נראה ברחובות. ג'וליאני טען שהוועדה תוכל להדיח את האלקטורים למען ביידן ולמנות אלקטורים למען טראמפ. באוארס השיב, כי מעולם לא שמע על אפשרות כזאת וכי הדבר מנוגד לשבועתו לחוקת ארה"ב ולחוקת אריזונה.

ג'וליאני אמר יותר מפעם אחת בפגישות עם באוארס: "כולנו רפובליקנים, לא? חשבתי שנזכה לקבלת פנים טובה יותר, שתאזינו להצעות שלנו". גם בשיחות מאוחרות יותר טען ג'וליאני שההוכחות בידיו, אך מעולם לא מסר אותן. בנקודה מסוימת אמר ג'וליאני, כי יש לו תיאוריות רבות אבל לא הוכחות. לאחר מכן באוארס ועוזריו צחקו על-כך. טראמפ התקשר שוב ובאוארס השיב לו שלא יפר את שבועתו.

באוארס סיפר על ההטרדות שהיו מנת חלקו. הוא קיבל רבבות הודעות דוא"ל ושיחות טלפון שהציפו את לשכתו ולא יכול היה לעבוד. בביתו, עד לאחרונה, הוא ומשפחתו תהו מה יקרה בשבתות, כי מדי שבוע הופיעו מפגינים שהציגו אותו כפדופיל ומושחת והשמיעו איומים עליו ועל שכניו. אירועים אלו התרחשו גם כאשר בתו הייתה חולה מאוד.

"השכבתי את הבן שלי לישון ופחדתי"
רפנספרגר וסטרלינג. "פרצו לביתה של כלתי" [צילום: פטריק סמנסקי, AP]

הוועדה עסקה בהרחבה בשיחת הטלפון בין רפנספרגר לטראמפ בתחילת ינואר 2021, ואשר נמשכה 67 דקות. טראמפ חזר בהרחבה על טענותיו הכוזבות ודחק בבן-שיחו "למצוא 11,780 קולות" שיהפכו את התוצאה לטובתו. רפנספרגר הדגיש בוועדה: "אין כל דרך חוקית לשנות את התוצאות; המספרים הם מספרים. כל הטענות נבדקו והמספרים היו מדויקים; לא היו קולות למצוא".

כאשר רפנספרגר ציין שכל רשויות החוק לא מצאו דבר, טראמפ הגיב שמדובר ברשלנות או בזדון. טראמפ הזהיר את רפנספרגר, שהוא עלול לבצע עבירה פלילית חמורה עוד יותר מאשר מזייפי הקולות ולהיות ב"סיכון גדול". רפנספרגר העיד, כי גם אשתו החלה לקבל "טקסטים מגעילים. הכרנו בתיכון, אנחנו נשואים 40 שנה וסתם רצו להציק לה. לאחר מכן פרצו לביתה של כלתי; בני נפטר, היא אלמנה עם שני ילדים ומאוד דאגנו לה".

סטרלינג העיד, כי קיבל דיווח על עובד זוטר במערכת הבחירות הסופג איומים. הוא בדק בטוויטר ומצא את שמו של אותו עובד בציוץ בו נכתב "אתה בוגד ושהאל ירחם על נשמתך". הוא יצא מכליו ולכן ערך מסיבת עיתונאים בה קרא בזעם לטראמפ להפסיק את ההסתה – אך טראמפ המשיך לטעון בכזב להונאת בחירות בג'ורג'יה. אחרי יומיים הופיע ג'וליאני בג'ורג'יה והפיץ סיפור כוזב נוסף, כאילו 18,000 קולות לטובת ביידן נספרו פעמיים.

הסיפור הוביל במישרין לאיומים על חייהן של אנדראה מוֹס, עובדת צוות הבחירות, ואימה, רובי פרימן. ג'וליאני טען שהן היו מעורבות בתרמית בספירת הקולות ועסקו בסחר בסמים. בפייסבוק הופיעו איומים רבים נגד מוס, החל מכך שתגיע לכלא ועד איומי מוות, חלקם בעלי אופי גזעני (השתיים הן אפרו-אמריקניות). טראמפ עצמו הזכיר את שמה של פרימן 18 פעמים בשיחתו עם רפנספרגר וכינה אותה "זייפנית בחירות מקצועית".

מוס אמרה: "חשבתי שהכל באשמתי. אם רק הייתי מחליטה שלא לעבוד בבחירות; יכולתי לעבוד בכל עבודה אחרת. אני בת יחידה ונכדה יחידה. הרגשתי שזו אשמתי". פרימן אמרה בעדות מוקלטת, כי הייתה גאה בשמה – וכעת היא מפחדת להשתמש בו. היא נאלצה לעזוב את ביתה ולעבור למחבוא לפני 6 בינואר, על-פי המלצת ה-FBI, ונותרה בו חודשיים. גם מוס אמרה שהיא מסתירה את שמה ולמעשה מסתגרת בביתה. היא סיפרה, כי סבתה התקשרה אליה בהיסטריה, כאשר אנשים התפרצו לביתה ואמרו שיעצרו אותה. בהמשך נשלחו לביתה כמויות עצומות של פיצות. פקידה אחרת העידה על התקרבות של מפגינים זועמים לביתה: "השכבתי את הבן שלי לישון ופחדתי מה יקרה עכשיו. פחדתי שיש להם אקדחים".

"טראמפ פעל שהם ישלמו את המחיר"

יו"ר הוועדה, בני תומפסון הדמוקרט, אמר: "הלחץ על פקידי ציבור לבגוד בשבועתם היה חלק מרכזי בתוכניתו של טראמפ להישאר בשלטון. הוא רצה שיאמרו שהייתה הונאה נרחבת, למרות שלא הייתה כזאת. הם לא שיתפו פעולה עימו, וטראמפ פעל להבטיח שהם ישלמו את המחיר, כולל איומים על חייהם ואיומים באלימות שהוא ידע עליהם והעצים אותם".

סגנית יו"ר הוועדה, ליז צ'ייני הרפובליקנית, אמרה: "לטראמפ היה חלק ישיר בלחצים על פקידי המדינות. כל זה היה חלק מההכנות ל-6 בינואר. טראמפ ידע היטב שאין כל בסיס לטענותיו, למשל כפי שאמר לו שר המשפטים, ויליאם באר, בנוגע לג'ורג'יה. טראמפ גם קיבל אזהרות במשך שבועות שהאיומים עלולים להוביל לאלימות, אבל לא היה אכפת לו והוא לא עשה דבר לעצור אותם".

אדם שיף הרפובליקני, אשר הוביל את השימוע הערב, אמר: "מסע הלחצים לא נעצר בפנס, אלא פעל לכל אורך שדרת השלטון. כל מי שעמד בדרכו של טראמפ הסתכן במסע לחצים הולך ומחמיר, עד כדי איומים באלימות ורצח. אפילו עובדים מקומיים הואשמו שהם פושעים וחייהם נהפכו על פניהם". טראמפ חשף כתובות מגורים, כתובות דוא"ל ומספרי טלפון של נבחרים ופקידים במדינות המפתח, והם הפכו למטרה להטרדות ואף איומים, כולל בידי ג'וליאני. הלחץ הפך להיות מסוכן לקראת 6 בינואר, הוסיף שיף.

תאריך:  22/06/22   |   עודכן:  22/06/22
איתמר לוין
+מכחישי הבחירות בארה"ב שוב מקבלים תרומות
12:57 22/06/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניו-יורק טיימס: רק שליש מהחברות שהצהירו אחרי 6 בינואר שיפסיקו לתרום לרפובליקנים שהצביעו נגד אשרור נצחונו של ביידן, עומדות בדיבורן גם כיום
מייק פנס בהצבעה ב-7.1.21 [צילום: C-SPAN]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טראמפ ואנשיו שיגרו הצבעות אלקטורים מזויפות
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
Q
22/06/22 06:14
2
לד
22/06/22 08:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות בארה''ב 2020
בעקבות התגברות השאלות על חשיפתו הפלילית האפשרית בשל חלקו באירועי 6 בינואר, פרסם דונלד טראמפ הצהרה בת 12 עמודים. היא כוללת את הסלט הרגיל של טענות חסרות שחר ושקרים גלויים, אך גם משהו שונה: תחילתה של הגנה משפטית. כמעט בכל עמוד הסביר טראמפ מדוע היה בטוח שבחירות 2020 נגזלו ממנו ומדוע פעולותיו היו במסגרת זכותו החוקית לערער על התוצאות. 6 בינואר היה ניסיון של אמריקנים "לדרוש מנבחריהם לתת דין וחשבון על סימנים ברורים של פעילות פלילית במהלך הבחירות".
20/06/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בארה"ב נמשכים השימועים בוועדת 6 בינואר, מה שלא מפריע לטראמפ להדק את שליטתו במפלגה הרפובליקנית בירושלים נמשך המשפט בתיק האלפים, מה שלא מפריע לנתניהו להתקרב לראשות הממשלה בשני המקרים מדובר בסכנה ברורה לדמוקרטיה
17/06/2022  |  איתמר לוין  |   כתבות
הנשיא דונלד טראמפ לחץ על סגנו, מייק פנס, לפעול בקונגרס כדי להפוך לטובתו את תוצאות הבחירות - למרות שידע היטב שאין לכך כך בסיס חוקי. כך עלה (יום ה', 16.6.22) בשימוע של ועדת הקונגרס לחקירת אירועי 6 בינואר. "חששתי לבטחונו של סגן הנשיא ורציתי שהשירות החשאי יהיה מודע לכך, כי פחדתי שהנשיא יתנפל עליו ב-6 בינואר", העיד מארק שורט, שהיה ראש הסגל של פנס.
16/06/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
הנשיא דונלד טראמפ נראה כמי שמאבד קשר עם המציאות, כאשר המשיך לטעון ללא בסיס שבחירות 2020 נגזלו ממנו באמצעות הונאת ענק. כך העיד שר המשפטים בממשלו, ויליאם באר, בפני ועדת החקירה של בית הנבחרים לאירועי 6 בינואר. קטעים מעדותו של באר הוקרנו (יום ב', 13.6.22) בשימוע הפומבי השני של הוועדה. בשימוע גם עלתה לראשונה הטענה שטענות הכזב היו בסיס להונאת ענק בדמות גיוס 250 מיליון דולר מתומכיו של טראמפ.
13/06/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
היו לו האמצעים, המניע והאמצעים. אבל האם דונלד טראמפ ביצע פשע? ועדת 6 בינואר של בית הנבחרים אומרת במפורש: כן, הוא זמם להפוך את תוצאות הבחירות. אבל נכון לעכשיו, שר המשפטים, מריק גרלנד, אינו טוען זאת; וייתכן שהתיק לעולם לא יגיע לבית המשפט. השימוע הפומבי הראשון של הוועדה התמודד עם השאלה המרחפת באוויר מאז סיים טראמפ את כהונתו: האם יש להעמידו לדין פלילי על מאמציו הבלתי-נלאים להפר את רצון הבוחר?
13/06/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il