|   15:07:40
דלג
  רבקה שפק ליסק  
ד"ר להיסטוריה אמריקנית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
עודה. הונאה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מה רוצה המפלגה הערבית המשותפת

אם ממשלת ימין תנצח בבחירות יקבל עודה ממשלה שאינה מנציחה את הכיבוש? יש גבול לצביעות עודה תומך בהפלת ממשלה זו מכיוון שרע"ם עשתה היסטוריה, הכירה בישראל כמדינה יהודית והצטרפה לקואליציה יהודית-ערבית
23/06/2022  |   רבקה שפק ליסק   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

המאבק, לכאורה, של עודה נגד הכיבוש בטענה שישראל מונעת סיומו הוא הונאה. אומנם הימין הישראלי רוצה מדינה ישראלית אחת מהים לירדן, אבל גם הפלשתינים רוצים מדינה פלשתינית אחת מהים לירדן. הדרישה ל"זכות השיבה" משמעותה חיסול הרוב היהודי והפיכת ישראל לפלשתין מהים לירדן. עודה רוצה להחליף את ישראל ב"מדינת כל אזרחיה" שזהו מונח מכובס לחיסול מדינת היהודים. כל עוד לא תהיה נכונות בשני הצדדים להקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל ולא על חורבותיה לא יהיה סיום לכיבוש.

מדוע עודה תומך בהפלת הממשלה הנוכחית

יו"ר המפלגה איימן עודה טוען שמפלגתו תצביע בעד בחירות מכיוון שהממשלה ניסתה להמשיך את הכיבוש. אם ממשלת ימין תנצח בבחירות יקבל עודה ממשלה שאינה מנציחה את הכיבוש? יש גבול לצביעות. עודה תומך בהפלת ממשלה זו מכיוון שרע"ם עשתה היסטוריה, הכירה בישראל כמדינה יהודית והצטרפה לקואליציה יהודית-ערבית. בזכות רע"ם ממשלת ישראל פעלה באופן נמרץ ובהצלחה נגד הפשיעה בחברה הערבית והאלימות ביחסים בין משפחות והממשלה העבירה החלטה על פרויקט ל-5 שנים בעלות של מיליונים לשיפור המצב בחברה הערבית בכל התחומים. עודה לא יכול לסבול את הצלחת רע"ם. עודה אינו תומך במדיניות של דו-קיום אלא בחיסולה של מדינת היהודים.

השקר הגדול שישראל היא האשמה היחידה בהמשך הכיבוש

ראשית כל, עד 1967 לא היה כיבוש. התנועה הציונית הסכימה ב-1936/7 להצעת ועדת פיל לחלוקת הארץ לשתי מדינות: ערבית ויהודית. ערביי ישראל בהנהגת המופתי דחו את ההצעה. התנועה הציונית הסכימה לקבל את החלטת האו"ם על חלוקת הארץ לשתי מדינות ב-1947: ערבית ויהודית ואילו ההנהגה הערבית בתקופת המנדט הבריטי דחתה את החלטת האו"ם לחלוקת הארץ לשתי מדינות: ערבית ויהודית, ב-1947 ובעזרת מדינות ערב הותקפה ישראל במטרה ל"זרוק את היהודים לים".

שנית, יש להזכיר לעודה שישראל לא יזמה את הכיבוש. הכיבוש הוא תוצאה של התקפת מדינות ערב על ישראל בתמיכה ועידוד מצד הפלשתינים ב-1967 לשם השמדתה. שלישית, ועידת חרטום שהתכנסה לאחר המלחמה קיבלה את החלטת שלושת הלאווים שמנעו כל סיכוי לחיסול הכיבוש במו"מ אלא רק במלחמה נוספת. והמטרה: "זרוק את היהודים לים".

רביעית, הרשות הפלשתינית הוקמה ב-1993 בעקבות הסכם אוסלו, שהיה יוזמה ישראלית של ממשלת מפלגת העבודה במטרה לסיים את הכיבוש. כעבור זמן קצר התברר שערפאת הונה את ישראל. הוא לא ביטל את האמנה הקוראת לחיסולה של ישראל וחידש את הטרור. חמישית, ב-2000 עשתה מפלגת העבודה ניסיון נוסף לסיים את הכיבוש בוועידת קמפ דויד, אבל ערפאת דחה את הצעת קלינטון-ברק.

שישית, ב-2008 הייתה מפלגת קדימה בשלטון וראש הממשלה אהוד אולמרט הציעה לאבו מאזן, יורשו של ערפאת, הצעה. אבו מאזן לא נתן לאולמרט תשובה אם כי הודה בשיחה עם כתב ה"וושינגטון פוסט" שהצעת אולמרט הייתה טובה יותר מהצעת קלינטון-ברק ב-2000. שביעית, לאחר נסיונות סרק לניהול מו"מ בין הרשות הפלשתינית לממשלת הימין, הציעה ארה"ב בהנהגת אובמה, שהיה אוהד העניין הפלשתיני, ב-2014 הצעה לפתרון הסכסוך. אבו מאזן דחה את ההצעה מכיוון שסירב לוותר על הדרישה "לזכות השיבה" שהייתה, למעשה, סוס טרויאני להפיכת הפלשתינים לרוב בישראל ולחיסולה של מדינת היהודים.

הסירוב הפלשתיני לכל ההצעות לסיום הכיבוש הביאו להתפכחות אזרחים ישראלים מהסיכוי להגיע להסכם עם הפלשתינים. התברר שהפלשתינים משתמשים במו"מ לסחיטת ויתורים חד-צדדיים ולא להגיע להסכם שלום והקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל. אובדן האמון ברצון הפלשתינים להקים מדינה לצד ישראל הביאה לעליית הימין לשלטון. הימין לא היה מעוניין בחלוקת הארץ, אבל, גם הפלשתינים שדיברו על חלוקה לא באמת היו מעוניינים בה. לפלשתינים היה נוח שיש בישראל מדינה ימנית המתנגדת לחלוקת הארץ ועשו הכל כדי להביא לדמוניזציה ודה-לגיטימציה של ישראל. הדרישה "לזכות השיבה" חושפת את הצביעות וההונאה של הפלשתינים הדוגלים, לכאורה, בפתרון של שתי מדינות אבל פועלים לחיסולה של מדינת היהודים. הערבים והפלשתינים דחו עד עתה 6 הזדמנויות להקמת מדינה פלשתינית לצד מדינת היהודים מ-1936 ועד 2014.

מה רוצה המפלגה הערבית המשותפת

המפלגה הערבית המשותפת היא גיס חמישי במדינה ותפקידה בכנסת לחתור תחת קיומה של המדינה היהודית ולהפכה ל"מדינת כל אזרחיה" שזוהו מונח מכובס לחיסול מדינת היהודים. הפיכת ישראל "למדינת כל אזרחיה" פרושו חיסול כל ביטוי ליהדותה של המדינה: הדגל, ההמנון, חוק השבות וכל שאר החוקים שהפכו את ישראל למדינה יהודית. כמו-כן, התהליך כרוך ביישובם של צאצאי הפליטים בישראל והפיכת היהודים למיעוט. בקיצור, הפיכת ישראל לפלשתין- לא למדינת כל אזרחיה. מונח זה הוא עוד הונאה.

עודה אינו מהסס להצביע נגד הממשלה שמנסור עבאס שותף לה שהביאה לשני הישגים לטובת החברה הערבית: שיפור ניכר במצבם של ערביי ישראל בתחום המאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית, ופרויקט 5 שנתי בהשקעת מיליונים שראשי היישובים הערביים רואים בו הישג שיביא לשיפור בכל תחומי החיים. ראשי היישובים הערביים תומכים בממשלה וברע"ם בשל הפרויקט ואף מחו נגד חברי הכנסת זועבי וגאנים על החלטתם להביא להפלת הממשלה. בקיצור, עודה אינו מעוניין בדו-קיום ובשיתוף פעולה אלא בניצול הכנסת לתהליך שיהרוס כל סיכוי לדו- קיום ויביא לחיסולה של מדינת היהודים.

מצב הסקרים בחברה הערבית

המפלגה הערבית המשותפת השיגה 15 מנדטים בבחירות הקודמות. אבל, כיום היא ירדה ל-5 מנדטים. הציבור הערבי "אומר" למפלגה שאינו תומך במדיניותה. אבל, למרבה התימהון מספר המנדטים של רע"ם עדיין עומד על 4 בלבד. במלים אחרות, יש ציבור גדול שעדיין מתלבט. לא נותר אלא לקוות שהשכל הישר ינצח וערביי ישראל יעדיפו דו-קיום על גיס חמישי.

בקיצור, המאבק, לכאורה, של עודה נגד הכיבוש בטענה שישראל מונעת סיומו היא הונאה. אומנם הימין הישראלי רוצה מדינה ישראלית אחת מהים לירדן, אבל הפלשתינים רוצים מדינה פלשתינית אחת מהים לירדן. כל עוד לא יקומו בישראל וברשות הפלשתינית ממשלות שתומכות בהקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל הכיבוש לא ייפסק.

תאריך:  23/06/2022   |   עודכן:  26/06/2022
רבקה שפק-ליסק
+הלילה נעצרו תשעה מבוקשים
10:08 23/06/22  |  עידן יוסף
כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 9 מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה במספר מוקדים ברחבי יהודה ושומרון. כוח צה״ל ששהה במארב ייזום הגיב בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר חשודים בהשלכת בקבוק תבערה לעבר היישוב בית אל.

+חמאס נערך להפתיע את ישראל
07:58 23/06/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
הזרוע הצבאית של חמאס נערכת להפתיע את ישראל בפעולה צבאית מוגבלת ו"איכותית" בגבול הרצועה שתכלול הרג אזרחים וחיילים ישראלים או חטיפתם. חמאס איננו מעוניין בסבב לחימה חדש עם ישראל והוא מעריך שפעולה כזו עדיפה מבחינתו על ירי רקטות לעבר ישראל כעת והיא לא תביא לכיבוש הרצועה מחדש ע"י צה"ל

המכשול הביטחוני סביב רצועת עזה. לא סגור הרמטית [צילום: טל עוז / משרד הביטחון]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
שיגור הרקטה מרצועת עזה לעבר אשקלון בשבוע שעבר בתגובה על חיסול 3 המחבלים בג'נין ע"י כוח צה"ל הינו איתות מסוכן לישראל, כך מעריך גורם ביטחוני בכיר. לדבריו, ארגון חמאס מתחיל להתאושש מההלם של צעדת הדגלים ב"יום ירושלים" ב-29 במאי והוא נערך להפתיע את ישראל בפעולה צבאית "איכותית" שלא תכלול בהכרח שיגור רקטות לעבר ישראל וסבב לחימה חדש. פעולה כזו צפויה להתקיים אחרי ביקור הנשיא ביידן באזור ולפני הבחירות לכנסת, תוך ניצול העובדה שבישראל יש ממשלת מעבר שאיננה מעוניינת בסבב לחימה חדש ברצועת עזה.
היום הייתה לי אחת החוויות התיאטרליות החזקות ביותר שהיו לי אי-פעם. התכוונתי בכלל לראות מחזה של שיקספיר בברודווי HD, אלא שהכתוביות במחזה שרציתי לראות "סימבלין" לא עבדו ושוטטתי ברשימת המחזות המומלצים על-ידי הביקורות עד אשר הגעתי ל-ROSE, מחזה שמעולם לא שמעתי עליו אבל נשמע לי מעניין.
22/06/2022  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
במהלך מערכות הבחירות האחרונות ניהל בנימין נתניהו, מי שהיה ראש ממשלה, משא-ומתן עם נציגי רע"ם בכנסת כדי לגייסם לפרסם בכל גילויי הדעת שלהם בעת מערכת הבחירות, כי הם רואים בו מועמד יחידי לראשות הממשלה על פני כל מועמד אחר לתפקיד. אך בסופו של דבר העדיפו נציגי רע"ם בכנסת את נציג ההתנחלות לתפקיד ראש הממשלה. בכך הצליחו בנימין נתניהו המאוכזב מרע"ם ונפתלי בנט נציג מפלגת ימין-מתנחלי להחזיר אותנו לימי כנסות ראשונות, בהן כיהנו חברי כנסת ערבים, שהרבו בדברי חנופה לשלטון והשמיעו אפילו שירי הלל לממשל הצבאי. הם כביכול התמקדו בדאגה לאוכלוסייה הערבית. הם ראו את עיקר תפקידם במה ניתן לחלוב.
בשבוע הספר אני נאמן למנהגי, אני חוזר לספרי השירה של א.צ. גרינברג. אני כואב את כאבו של המשורר, שאני רואה בו ענק השירה העברית בשלהי המאה ה-19 ומחצית המאה ה-20. ראייתי בו אחד מגדולי השירה העברית משולבת בתעוזתי הצנועה לחלוק על שלל ביטויים ותכנים בגישתו הפוליטית, ואני גם מעז לחלוק על דרך ההתבטאות.
מנסור עבאס הוא המנהיג הערבי היחיד מ-1917 ועד היום שהכיר בישראל כמדינה יהודית. ערביי ישראל והיהודים אזרחי ישראל חייבים להבין את המשמעות ההיסטורית של הצהרתו של מנסור עבאס. המשמעות ההיסטורית היא שמנהיג ערבי ראשון מצהיר בזה שפתרון שתי המדינות כולל חלוקת הארץ למדינה פלשתינית ויהודית.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
דרור אידר
דרור אידר
רואי השחורות אצו להכריז על השלב הנוכחי כסיום המערכה הצבאית ובדרכם הדהדו את חוסר האחריות ההיסטורי של המפגינים ברחובות    אבל אנחנו רק בעיצומה של המלחמה    עוד לא סיימנו    ומה רוצה ניק...
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
אבי נחמני
אבי נחמני
את חגיגות המימונה ההמוניות בפארקים, השנה יש לבטל    צו השעה מחייב אותנו כעת להוריד את גובה החגיגות ולהתכנס יותר אל חיק המשפחה והחברים באירוע צנוע ורגוע יותר שיוכל 'לעבור בגרון של כו...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אל מול המרור הרב והבלתי נתפס ניצבת החרוסת, החרוסת של אבא, מתוקה, טעימה, מנחמת    החרוסת של הרוח היהודית-ישראלית שניעורה, הרוח המדהימה של הערבות ההדדית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il