|   15:07:40
דלג
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
אייכלר. הסכימו איתו בחשאי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

החרדים מאותתים: לא נתאבד שוב באופוזיציה

לא ידוע מי ירכיב את הממשלה הבאה מה שידוע הוא, שהפעם החרדים לא יתאבדו בחוץ "גם כאשר אדם רואה כיצד התכונות שלו גורמות לו נזקים אישיים כבדים, הוא מתקשה לגבור על היצרים הפנימיים הפועלים כמעט מעצמם, בלא ריסון"
30/06/2022  |   מנחם רהט   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2022   |   תגובות

המשבר הפוליטי שהחל עם התפטרות נפתלי בנט מראשות הממשלה, מייצר הרבה סימני שאלה: מי יעמוד בראש הממשלה הבאה? האם מנסור עבאס יהיה חבר בכיר בה? האם איתמר בן-גביר יהיה השר לביטחון פנים? ועוד שאלות רבות, כולן לוטות בערפל. אולם דבר אחד ברור כבר עכשיו: החרדים יימצאו בתוך הקואליציה הבאה, אפילו אם מרצ תעמוד בראשה. במלים אחרות: החרדים יפסיקו להתאבד עבור נתניהו, כפי שעשו בארבע מערכות הבחירות האחרונות שבהן לא הצליח לכונן קואליציה בראשותו. הפעם, אם נגזר עליו לשבת שוב על ספסלי האופוזיציה, הוא לא ימצא אותם לצידו.

השבוע החלו החרדים לפזר רמזים בסיטונות למגמה זו, ועוד נגיע אליהם. אבל צריך להודות ביושר, שאת זה הבין ראשון ח"כ ישראל אייכלר מאגף 'דגל התורה' בסיעת 'יהדות התורה', שכבר לפני כמעט שנה, בשלהי אוקטובר 2021, תקף את "השיעבוד הזה לנתניהו, ליריב לוין, בטענה שאוטוטו הממשלה נופלת ויש בחירות חדשות והולכים לנצח, ושום דבר לא קרה. נתניהו ולוין מכרו לנו אשליות, שעוד חודש הממשלה נופלת. בשביל האשליות הללו הפקרנו את עולם התורה, אפילו אחרי 4 פעמים שהוא לא ניצח".

ועוד אמר אז אייכלר: "היינו צריכים לומר אז לנתניהו, אחרי שסירב להעביר תקציב והונה את בני גנץ, שאו שיקיים את ההסכם עם גנץ או שיילך הביתה. אפילו צ'רצ'יל הגדול אחרי נצחונו על הנאצים הבין שהולכים הביתה אחרי שמפסידים בחירות". אייכלר הודה אז שחלק מחבריו הפוליטיקאים החרדים הסכימו איתו בחשאי, אבל לא יכולים היו להתנתק משעבודם המנטלי לנתניהו, מן האשליות שפיזר. המקרא מלא סיפורים על תופעות של ההולכים אַחֲרֵי הַהֶבֶל וַיֶּהְבָּלוּ (ירמיהו ב', ה'). הנביא זכריה, למשל, מוקיע את "הַקּוֹסְמִים חָזוּ שֶׁקֶר, וַחֲלֹמוֹת הַשָּׁוְא יְדַבֵּרוּ" (י' ב'). אבל הח"כים החרדים התעקשו להתאבד באופוזיציה.

עכשיו, לא עוד. השבוע למשל אמר ח"כ אורי מקלב ('דגל התורה' שב'יהדות התורה'): "אם נתניהו לא מרכיב את הממשלה הבאה, אנחנו נלך עם מי שיצליח להרכיב אותה". ח"כים בש"ס אמרו מאחורי הקלעים שתם עידן 'אין עוד מלבדו' לגבי נתניהו. לא כל הפוליטיקאים החרדים מחזיקים בדעה זו. הפלג האגודאי, החסידי, עדיין משמר את הקשר הגורדי עם נתניהו. ואחד מבכירי אגודת ישראל אמר לקובי בורנשטיין מאתר 'חדרי חרדים': "אנחנו נלך עם נתניהו בכל מחיר, ואם זה לא מתאים ל'דגל התורה' [הליטאית], אז הם מוזמנים לפרוש. נלך עם נתניהו גם במחיר פיצול הסיעה".

אמינות שואפת לאפס

קבלו צפירת הרגעה: 'יהדות התורה' לא תתפצל, לא מחמת אהבת האחים השוררת בין החסידים מאגו"י לליטאים מ'דגל', אלא מחמת החשש שפיצול יוביל להתרסקות השתיים: ספק אם אגודת ישראל, הסובלת ממשבר הנהגה חריף אחרי לכתו של מרדכי ליצמן ועם הצבתו של יצחק גולדקנופף בראש הרשימה, והשרויה במלחמות פנימיות בין גור א' לגור ב', תצלח לבדה את אחוז החסימה; ועל 'דגל' מאיימות מלחמות 'השונאים' וה'מחבלים', וגם סיעת 'עץ' מזנבת מאחור - ומה שהכי מאיים על שתיהן במקרה של התפצלות: זליגת קולות סיטונית לבן-גביר. באין התפצלות, ובהנחה שבן-גביר לא 'ישתה' כל כך הרבה קולות מיהדוה"ת עד כדי קריסתה, תעמוד בפני הסיעה החרדית המאוחדת, כמו גם בפני ש"ס, השאלה אם נתניהו הוא האופציה היחידה.

היומון 'יתד נאמן', שופרה הרשמי של 'דגל התורה', כבר החל לקעקע את דמות המופת שהחרדים משועבדים לה: "נתניהו, למרות התחייבותו לרוטציה עם בני גנץ, לא התכוון מלכתחילה לעמוד במילתו אפילו רגע אחד. לשם כך הוא לקח כבן ערובה את תקציב המדינה, כדי לפרק את הממשלה על-רקע אי-העברתו... יש רשימה ארוכה של ח"כים בעבר או בהווה שקיבלו ממנו הבטחות מרשימות, וגילו שהכל נרשם על הקרח וברגע האמת לא נותר מהן מאומה. האמינות של נתניהו שואפת לאפס... לכן, העובדה שבנט קיים את ההסכם עם לפיד, בלי לסחוב ובלי לגרור, עוררה התפעלות. קיום הבטחות והסכמים הוא לא דבר מובן מאליו".

ולטובת מי שחשב שמדובר במעידה אקראית של ה'יתד', המשיך העיתון להתריס בגליון נוסף נגד נתניהו: "בגיל 72 פלוס כבר קשה להשתנות", טוען העורך יצחק רוט. "גם כאשר אדם רואה כיצד התכונות שלו גורמות לו נזקים אישיים כבדים, הוא מתקשה לגבור על היצרים הפנימיים הפועלים כמעט מעצמם, בלא ריסון". ועוד: "היה מצופה מהאיש שרוצה לשוב לתפקידו הקודם, שיבין שלא משליכים לצידי הדרכים את האנשים שמוכנים לשכב על הגדר למענך. למה להשפילם אם אינך יודע מתי תזדקק לתמיכתם... מדוע אין מי שיאמר לנתניהו שיעצור לרגע ויחשוב לפני שהוא מקליד את התגובה הבוטה במכשיר הקטן? למה אין לו איזה יועץ צמוד שיעצור את ההשתלחויות הללו שעלולות להביא לסיום סופי של הקריירה הפוליטית שלו"?

רמז עבה יותר מקורת בית הבד הזו, אין בנמצא: אנחנו החרדים, פוסק ה'יתד', כבר לא נתאבד למענך. כבר לא נלך אחר אשליות השווא, ולא נימצא לצידך במקרה שתגיע שוב לאופוזיציה. ח"כ ישראל אייכלר יוכל להחמיא לחוכמתו הפוליטית: 'דידן ניצח'.

תאריך:  30/06/2022   |   עודכן:  30/06/2022
מנחם רהט
+ברוך שפטרנו, ברוכים הבאים
18:00 30/06/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ודם כל יאיר לפיד  ▪  אני מתרגל בהתרגשות אוהדת, נזכר באביו יוסף (טומי) לפיד  ▪  מה היה אומר הלילה בשבתו לצדי ב"פוליטיקה" על המינוי החדש? לא יודע
לפיד. היה מזיל דמעה [צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ]
+בנט בטקס העברת המקל: "מעביר לך את מקל השליחים המקודש"
15:27 30/06/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "התפקיד המאוד מיוחד הזה והמדינה הזאת לא שייכים לאדם אחד, אלא לכל עם ישראל"  ▪  לפיד שביח את בנט: "אתה איש טוב וראש ממשלה מצוין, ואתה חבר טוב. זה לא טקס פרידה"
טקס העברת המקל במשרד רה"מ [צילום: חיים צח/ לע"מ]
+בנט, המעידה
14:26 30/06/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
החזרת את הכלכלה למסלול ההתנעה; העזת לעודד רפורמות ביחסי המדינה עם כלליה הדתיים; רחקת מן הבריונות המילולית של תומכי ח"כ ביבי אל התרבות המתבקשת בדמוקרטיה נאורה
בנט. ראוי [צילום: אולביה פיטוסי/פלאש 90]
+בין חוקי ההלכה לשוויון מגדרי
12:08 30/06/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
בבחירות הבאות אם תקום קואליציית ימין-משיחיים-חרדים יבוא הקץ לשוויון נשים וידיחו אתכן אפילו מראשות הרשות השופטת, יבטלו את חוקי ההפלות והשוויון המגדרי ויחזירו עטרה ליושנה לתפקיד האישה בקסבה ובשטעטעל!
אין לכן מקום [צילום: אולביה פיטוסי/פלאש 90]
+חוק הבחירות אושר: פטור ממכרז עד 150 אלף שקל
12:04 30/06/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בשל לוח הזמנים הצפוף לקראת הבחירות הצפויות ב-1 בנובמבר ובשל המחסור העולמי במוצרים אישרו חברי הכנסת לעצמם גמישות בדיני המכרזים ושילשו את רף סכום ההתקשרות הפטור ממכרז  ▪  הקלות ברישום מפלגות חדשות כדי לאפשר למפלגות חדשות להתמודד
97 תומכים, ללא מתנגדים [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+הכנסת פוזרה; לפיד ימונה בחצות לראש ממשלה
11:07 30/06/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
92 חברי כנסת תמכו בהתפזרות הכנסת ה-24, ללא מתנגדים  ▪  טקס חילופי התפקידים בין בנט ללפיד יתקיים היום בצהריים במשרד ראש הממשלה  ▪  בחצות יהפוך לפיד לראש הממשלה ה-14 של ישראל
לפיד ובנט, רגע קצר לאחר אישור פיזור הכנסת [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+הכנסת אינה שומרת על כספו של הציבור
10:25 30/06/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
תמוה מדוע זקוק חבר כנסת לסכום של מעל מיליון שקל לחבר לתקופה קצרה של כ-4 חודשים כדי לשווק את מרכולתו האישית והאידיאולוגית
מכירים בעל-פה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נתניהו לפני התפזרות הכנסת: הבטיחו ניסוי, הוא נכשל
09:49 30/06/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש האופוזיציה חתם את הדיון האחרון לפני ההצבעה על התפזרות הכנסת ה-24  ▪  "הבטיחו שינוי, דיברו על ריפוי, עשו ניסוי - והניסוי נכשל. זה מה שקורה כשלוקחים פייק-ימין עם שמאל קיצוני, מערבבים עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת"
נתניהו במליאה. החלה ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+אסתרא בלגינא קיש קיש קריא
09:47 30/06/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - קולע, חסוי, חמס, הגמוניה לוחמת, התרשלו, מצוֹק ומצוּק, בורות ותארים  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר  ▪  "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)  ▪  חודש טוב ושבת שלום
יהיר לפיד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החרדים מאותתים: לא נתאבד שוב באופוזיציה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
בשורות טובות - נשים יהודיות יכולות להגיע למשרות הבכירות ביותר במדינה, כראשת ממשלה - ELISABETH BORNE וכיושבת-ראש האסיפה הלאומית - YAEL BRAUN-PIVET. אך זה קורה בצרפת ולא בישראל, כשבממשלות נתניהו הנשים היו טובות רק כלהקת מעודדות, אך לא לתפקידי שרות בכירות או ראשות הכנסת. זה לא פלא, אם לוקחים בחשבון שהליכוד היא מפלגה מצ'ואיסטית עם 2 נשים לקישוט כשרות בעבר ובעשרים המקומות הראשונים כמעט רק גברים. בש"ס ויהדות התורה אין סיכוי שתהיה אישה גם כחברת כנסת ובציונות הדתית הן היו רק בתפקידי קישוט. מי שחושבת שמירי רגב, דיסטל-אטבריאן, לוי-אבקסיס, מאי גולן ואוסנת מארק מייצגות בכבוד נשים - שתקום! בבחירות הבאות אם תקום קואליציית ימין-משיחיים-חרדים יבוא הקץ לשוויון נשים וידיחו אתכן אפילו מראשות הרשות השופטת, יבטלו את חוקי ההפלות והשוויון המגדרי ויחזירו עטרה ליושנה לתפקיד האישה בקסבה ובשטעטעל! וכל מה שנאמר על נשים מתייחס גם לזכויות להט"בים!
30/06/2022  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הבחירות לכנסת ה-25 מטעם ועדת החוקה, חוק ומשפט. 97 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים.
30/06/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
הכנסת ה-24 פוזרה לאחר שההצעה להתפזרותה ולמימון המפלגות אושרה (יום ה', 30.6.22) בקריאה שנייה ושלישית. אישור ההצעה נעשה לאחר ליל דיונים מרתוני ובתום דיון קצר במליאת הכנסת. בקריאה השלישית תמכו 92 חברי כנסת ללא מתנגדים. מוקדם יותר דחתה מליאת הכנסת את הסתייגות האופוזיציה על תאריך הבחירות המתוכנן. בשל כך צפויות להתקיים הבחירות לכנסת ה-25 ב-1 בנובמבר 2022.
30/06/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
חברי הכנסת הוכיחו בשבוע האחרון, שמוצדק להדביק להם את התווית של בזבזני כספי הציבור לצרכים, שאין להם חלק ונחלה בצרכים המיועדים לציבור. אני מתקשה להקליד את הסכום, שדורשים חברי כנסת ממפלגות מסוימות לקראת מערכת הבחירות, הצפויה להתנהל בסוף חודש אוקטובר או תחילת חודש נובמבר השנה.
מליאת הכנסת דחתה (יום ה', 30.6.22) את ההסתייגות שהגישו סיעות האופוזיציה לפיה הבחירות יתקיימו ב-25 באוקטובר, ולפיכך הבחירות יתקיימו על-פי נוסח ההצעה ב-1 בנובמבר. 47 חברי כנסת תמכו בהסתייגות מול 57 שהתנגדו לה.
30/06/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
חיקוי כושל של צה"ל את צבאה של גרמניה הנאצית; רב-אלוף חיים לסקוב ואלוף ישראל טל - אבות השריון של צה"ל; מיתוסים על מהלכי השריון של צה"ל במלחמות; השפעה שלילית של צה"ל, האנטי-אינטלקטוא...
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il