|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
סער. דיקטטורה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

התעלול האחרון

הצעת חוק המתימרת לקבוע כבר עונשים וסנקציות על מי שפקידים משפטיים החליטו להגיש נגדו כתב אישום, לא די שהיא מרושעת, היא גם בלתי משפטית ומחוסרת כל הגיון משפטי, פרט לאמביציה אישית של שר המשפטים מר סער
03/07/2022  |   אהרן פאפו   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2022   |   תגובות

אם תחפש בספרות הטובה - תמיד תמצא דימויים המזכירים את "גיבורי" המציאות של ימינו. כך למשל, הזוג המוזר בנט-לפיד שהתקשרו פוליטית על-אף שהראשון הוא לפחות אידיאולוגי, ואילו השני הוא רק כוחני. מטרתם היא אחת ואחת בלבד; לסלק בתעלולים את האפשרות שבנימין נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה - ולשם כך כל תעלול מותר. ממש כמו הזוג מקס ומוריץ מסיפורו המאויר של וילהלם בוש המזכה את המחבר בתהילת-נצח בזכות חרוזיו הנפלאים (בתרגום אורי סלע, הוצ' מודן 1983); "... שני ילדים, שני ידידים / אינם קוראים, אינם לומדים / אבל תמיד הם מוכנים... / באחרים להתעלל / ולקלקל ולקלל / את מישהו לשים לצחוק / ולעבור כל גבול וחוק".

אכן, בהצעת החוק שאשרה ועדת השרים לענייני חקיקה ביום א' האחרון 26.6.22, הוצע לכנסת לחוקק חוק יסוד, דהיינו, חלק מן הקונסטיטוציה שלנו - שאדם שנגדו הוגש כתב-אישום - לא יוכל להרכיב ממשלה (מעריב יום רביעי, 22.6.22). אומנם כבר למחרת היום הודיע יו"ר הקואליציה שעד הבחירות לא תקודם הצעת חוק זאת (הארץ, יום ג', 28.6.22), אך השערורייה ששר המשפטים גדעון סער תומך בה מצביעה על נטייתו למשטר של דיקטטורה אנטי-משפטית השוללת את כל עקרונות המשפט הדמוקרטי, לפיהם חקיקה אינה צריכה להיות פרסונלית, מכוונת נגד או בעד איש מסוים, אלא נורמטיבית, המטילה נורמות כלליות בלבד.

כאן יש ניסיון למנוע אישית מבנימין נתניהו להרכיב ממשלה, וניסיון זה נדחה בינתיים רק זמנית. אומנם ראש הממשלה המתפטר נפתלי בנט טען שאינו פוסל אישית את נתניהו (הארץ, יום א', 26.6.22), אך זהו תרגיל שקוף של ניסיון להתחנף לבוחריו הבורחים ממנו כמו העכברים מספינה טובעת. לו בנט היה מתנגד באמת לתעלול זה - האחרון (בינתיים) בין תעלולי מקס ומוריץ - סליחה בנט-לפיד - הוא לא היה מרשה את קידומו ואישורו בוועדת-השרים לענייני חקיקה שאשרה בישיבתה מיום 26.6.22 את הצעת-החוק ברוח זאת, לחרפתה של הממשלה.

המשפט הפלילי כולו מעצם מהותו וזכות קיומו עומד על ההנחה שהגשת כתב האישום הוא פעולה פרוצדורלית גרידא, ורק פסק-דין סופי הקובע באופן מנומק את אשמתו של הנאשם או את זיכויו, רק הוא הקובע את מעמדו בחברה. הגשת כתב אישום הוא פעולה של פקידים, אומנם משפטנים בפרקליטות, אך להם אין כל סמכות שיפוטית. מערכת העובדות שהם מעלים בכתב האישום נקבעת על-ידי הפרקליטות רק כהצעה מצידה לבית המשפט, אך רק בית המשפט שפסק דינו החלוט, דהיינו, הסופי שאין עוד ערעור עליו, רק הוא, המצווה על שיקול אובייקטיבי חסר פניות ומשוא פנים, רק הוא קובע מה העובדות שהוכחו ואם יש בהן כדי להרשיע או לזכות את הנאשם. לפיכך, הצעת חוק המתימרת לקבוע כבר עונשים וסנקציות על מי שפקידים משפטיים החליטו להגיש נגדו כתב אישום, לא די שהיא מרושעת, היא גם בלתי משפטית ומחוסרת כל הגיון משפטי, פרט לאמביציה אישית של שר המשפטים מר סער התומך בשמאל הקיצוני שבחלקו הוא אפילו אנטי-ציוני ובשמאל הערבי הקיצוני שוודאי איננו ציוני. אויה למדינת ישראל ששר המשפטים תומך בחקיקה אנטי-משפטית.

יוצא שלא די ששר המשפטים דורס את חזקת החפות לפיה כל אדם הוא זכאי כל עוד לא הורשע ונמצא אשם, אלא שהוא רומס גם את העקרון הכללי במשפט לפיו אסורה חקיקה פרסונלית ומותרת רק חקיקה נורמטיבית של נורמות החלות על כלל הציבור, ואילו במקרה שלפנינו הקושרים מתכוונים לחוקק חוק מכוון אישית נגד אדם מסוים שקוראים לו נתניהו. חוק זה מכונה בפיהם "חוק הנאשם". עדיף היה לומר את האמת - זה "חוק נתניהו".

אם כך - בפנינו תופעה שעוד לא הייתה ולא תמצאו אותה בשום מדינה תרבותית ונורמלית. מצפצפים על העקרון הראשון במשפט הפלילי שלפיו אדם הוא חף-מפשע כל עוד שאשמתו לא הוכחה מעל לכל ספק סביר; מצפצפים גם על העקרון היסודי במשפט שחקיקה אסור לה להתכוון לאדם מסוים, ועוד קוראים לכך "דמוקרטיה" ו"שלטון החוק". כאלה חוקי-סדום היו גם בגרמניה ובברית-המועצות. זאת דיקטטורה אמיתית, ולו זה היה קורה בצרפת לדוגמה, הממשלה הייתה נופלת - כי חקיקה שתכליתה לבטל את כוחם של למעלה ממיליון אזרחים התומכים בנתניהו - עלולה להביא למצב מהפכני מפני שציבור הבוחרים עצמו נעלב עד עומק נפשו מהתעלול האחרון של מקס ומוריץ שלנו.

תאריך:  03/07/2022   |   עודכן:  03/07/2022
אהרן פאפו
+לפיד בלם את בקשת בנט לתנאי פרישה מפליגים
22:47 03/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חדשות 12: ראש הממשלה החליפי תכנן לבקש לשנות את התבחינים - כדי לקבל תנאי פרישה של ראש ממשלה  ▪  הסיבה: חשש שהכנסת הבאה לא תכיר בתקופת כהונתו הנוכחית  ▪  המכתב כבר נוסח - אבל לפיד בלם את הבקשה והבהיר שלא יתמוך בה  ▪  הסירוב יצר מתיחות בין הלשכות  ▪  בנט: המכתב לא נשלח כי לא היה צורך, לפיד: היחסים טובים
לפיד ובנט. מתיחות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+לפיד התקשר לגפני לברכו לרגל חתונת נכדתו
22:32 03/07/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה יאיר לפיד התקשר לח"כ משה גפני לברכו לשמחת חתונת נכדתו. השרה מרב מיכאלי, המיודדת עם גפני, הגיעה לחתונה ואף רקדה בעזרת הנשים. ביום שישי התקשר גפני התקשר לראש הממשלה יאיר לפיד ואיחל לו הצלחה בתפקיד.
+עובדים בלשכת ראש הממשלה נאלצו לחלל שבת לצורך הצהרה לתקשורת
21:35 03/07/22  |  עידן יוסף
עובדים בלשכת ראש הממשלה נאלצו לחלל שבת לצורך נאומו של ראש הממשלה יאיר לפיד שנערך רבע שעה לאחר יציאת השבת. במשרד אומנם ניסו לצמצם כמה שיותר את הפגיעה בשבת ופנו במכוון לפחות עובדים אך עדיין היו מי שהובאו בשבת לעבודה (INN).

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ראש הממשלה לפיד עובד גם בשישי וגם בשבת. ההצהרה שודרה בשידור חי לאחר צאת השבת, כאשר כל ההכנות והתשתיות כבר בוצעו בחמישי בערב".
+יו"ר הכנסת נגד ח"כ קיש: אין מקום לאיומין על היועמ"ש לממשלה
21:32 03/07/22  |  עידן יוסף
יושב-ראש הכנסת ח״כ מיקי לוי הגיב לדבריו של ח״כ יואב קיש על היועצת המשפטית לממשלה ואמר: ״חמור ביותר שחבר כנסת מאיים בצורה ישירה כזאת על היועצת המשפטית לממשלה. זהו מצב בלתי נסבל שאסור להשלים עימו בדמוקרטיה. אפשר להתווכח ולחלוק על עמדות של הייעוץ המשפטי אבל יש דרך לנהל את הוויכוח וזו לא אחת מהן. אני קורא לח״כ קיש לחזור בו מדבריו".
+בן-גביר השתתף בחוג בית בכפר דרוזי
21:29 03/07/22  |  עידן יוסף
‏ח"כ איתמר בן-גביר (הציונות הדתית) הגיע הערב לכפר הדרוזי סמיע שבגליל המערבי לחוג בית. באירוע השתתפו לפחות 30 תושבים.
+נחתם המסמך שמאפשר לכהנא להתפלג בהמשך בדרך אם ירצה
21:26 03/07/22  |  עידן יוסף
נחתם המסמך שמאפשר למתן כהנא להתפלג בהמשך בדרך אם ירצה. על המכתב חתמו חברי הסיעה (חדשות 12). בישוב נעלה, ביתו של ח"כ אביר קארה נפגשים בשעה זו איילת שקד ושירלי פינטו (ynet).

כהנא לא יתפצל מימינה עם כספי מימון הבחירות, אבל הוא עדיין נוטה לא לרוץ עם שקד. הוא סבור שהמחזרים גנץ וסער יקחו אותו גם בלי יחידת המימון. אורבך וסילמן לא הוזמנו לפגישת יו"ר מפלגתם עם קארה ופינטו (כאן חדשות).
+סקר: ימינה בראשות שקד על סף אחוז החסימה
21:15 03/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מרצ עובדת את אחוז החסימה  ▪  45% מכלל המשיבים השיבו כי הם בעד ממשלה בראשות בנימין נתניהו  ▪  44% השיבו - יוקר המחיה בראש סדר העדיפות בבחירות הקרובות
שקד. נקודת פתיחה לא טובה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+יועמ"ש מערכת הביטחון: אין מניעה לקדם מינוי הרמטכ"ל
17:33 03/07/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ממשרד הביטחון נמסר כי לחוות הדעת המשפטית, צורפו סקירה מבצעית מסווגת של צה"ל אודות אתגרי מערכת הביטחון וסקירה מדינית מסווגת של ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון אודות האתגרים הביטחוניים והמדיניים הניצבים כעת בפני מדינת ישראל
האם ימונה מחליף לפני הבחירות? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+כהנא הודיע לשקד כי אין בכוונתו להתפצל בימים הקרובים מימינה
15:31 03/07/22  |  מירב ארד
יו"ר ימינה ושרת הפנים, איילת שקד וסגן שר הדתות, ח"כ מתן כהנא נפגשו כעת בלשכתה. כהנא הודיע לשקד כי אין בכוונתו להתפצל בימים הקרובים מימינה. נמסר כי השניים קבעו להיפגש שוב ולדון על המשך שיתוף הפעולה.
+ועדת הכנסת אישרה את פיצול מפלגת עוצמה יהודית מסיעת הציונות הדתית
14:11 03/07/22  |  מירב ארד
לבקשת ח"כ איתמר בן גביר, אישרה ועדת הכנסת בראשות ח״כ ניר אורבך, את התפלגות מפלגת עוצמה יהודית מסיעת הציונות הדתית, שתמנה מעתה שלוש מפלגות: הציונות הדתית, נעם ועתיד אחד.
+בנט, רה"מ נבון, מוכשר
ובנוסף - גם איש ישר
12:28 03/07/22  |  ערן גרף   |   לרשימה המלאה

+נפילת ממשלת השינוי - חבל על דאבדין
12:26 03/07/22  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה
לעומת ח"כ בקואליציה לביבי לא היו בעיות באיוש רשימתו לכנסת - כל צעקן ריקא - ברוך הבא, כל המכפיש יבורך, הדרישה היחידה היא נאמנות לביבי וחשוב מזה - לשרה
נתניהו. נאמנות לו ולאשה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+פורסם לו"ז הבחירות: הגשת הרשימות עד 15 בספטמבר
11:47 03/07/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת הבחירות המרכזית פרסמה את לוח הזמנים המדויק של מערכת הבחירות אשר קובע את הזמנים הנדרשים להתפטרות בכירים המעוניינים להתמודד, את המועד האחרון להגשת רשימות ועוד
מתכוננים שוב לבחירות [צילום: נועם רבקין-פנטון, פלאש 90]
+לפיד: המטרה - ניהול הממשלה כאילו אין בחירות
11:16 03/07/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה, יאיר לפיד, פתח את ישיבת הממשלה הראשונה מאז נכנס לתפקידו  ▪  "זרחי ישראל זכאים לממשלה מתפקדת בכל רגע נתון. זו הציפייה מאיתנו, זו הציפייה שלי מחבריי השרים. משבר החינוך לא יכול לחכות. תקציבים לבתי חולים אי-אפשר לדחות. האירנים, חמאס והחיזבאללה לא מחכים"
לפיד. ישיבה ראשונה כראש ממשלה [צילום: חיים צח, לע"מ]
+קואליציית החיים מול יצר המוות
09:19 03/07/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
בבחירות הקרובות ניצבים זה מול זה - נתניהו בראש מחנה תנטוס, קואליציית "יש עבר" הרוצים להחזיר אותנו לימי דיקנס של אי-שוויון וטייקונים, קלריקליזם וניאו ליברליזם, קיצוניות, לאומנות וחרדיות, שיסוי, פופוליזם וסגידה למנהיג; ויאיר לפיד בראש קואליציית "יש עתיד", הרוצה להצעיד אותנו לקידמה, סובלנות, הכלה, נאורות, מתינות, של אלה החפצים חיים!
לפיד. חפצים חיים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+כהנא: המטרה - להמשיך את המסע שהתחלתי עם בנט
08:52 03/07/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
סגן השר מתן כהנא הצהיר כי הוא בוחן את הדרך שבה יוכל לממש בצורה המיטבית את השאיפות הפוליטיות שלו הכוללות ממשלת אחדות רחבה, חיזוק הזהות היהודית מתוך הסכמות רחבות וציונות דתית מתונה וממלכתית
כהנא. "בוחן את הדרך" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התעלול האחרון
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה שכטר
5/07/22 06:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
יאיר לפיד נשא (מוצ"ש, 2.7.22) הצהרה ראשונה לאומה, בתפקידו כראש ממשלת המעבר, ואמר כי ישראל צריכה להיות מדינה דמוקרטית-ליברלית, שבה לכל אזרח שמורה הזכות להחליף את השלטון ולקבוע את מסלול חייו. "איש אינו יכול לשלול ממנו את זכויות היסוד שלו, את כבודו, את חרותו, את חופש העיסוק שלו, את זכותו לביטחון אישי", אמר.
02/07/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
הכאוס בו נתונה הפוליטיקה הישראלית מוביל לדיבורים על החלפת שיטת המשטר בחינה של השיטות האחרות מעלות שיש בהן פגמים מהותיים, הרבה יותר מאשר אצלנו תוציאו מהמשוואה את בנימין נתניהו - והמערכת תתפקד היטב
01/07/2022  |  איתמר לוין  |   כתבות
יו"ר רע"ם ח"כ מנסור עבאס תוקף את הרשימה המשותפת. בראיון לכאן רשת ב' (יום ו', 1.7.22), שלל איחוד עם הרשימה המשותפת, אמר: "בשנה האחרונה שחטו אותנו על זה שאנחנו רוצים להיכנס לקואליציה, אני לא מבין את האבסורד של המשותפת, מה הם רוצים? אי-אפשר להשפיע בצורה משמעותית בלי לשבת בתוך הקואליציה".
01/07/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
סקר פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר עבור מעריב, שנערך לאחר הודעת הפרישה של נפתלי בנט, בשאלה למי תצביע אילו הבחירות היו נערכות היום, נותן את התוצאות הבאות: הליכוד 34; יש עתיד 22; הציונות הדתית 10; כחול לבן 9; שס 8; יהדות התורה 7; הרשימה המשותפת, העבודה 6; תקווה חדשה, ישראל ביתנו 5; ימינה (בראשות איילת שקד), רע"ם 4. מרצ לא עוברת את אחוז החסימה.
01/07/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ברוך שפטרנו מכמה עשרות ח"כים שלא יחזרו למשכן ב-1 בנובמבר. אבדה להם הכורסא החמימה והמשכורת הנדיבה על חשבון משלם המיסים. ברוך שפטרנו (כך אני מקווה, אך ייתכן שאתבדה) מניר אורבך, מאזן גנאים, רינאווי זועבי, עידית סילמן, עמיחי שיקלי, אמן. החל מרגע זה התהפך הגלגל. ח"כ בנימין נתניהו וסוחרי הפוליטיקה שלו שוב אינם צריכים את עריקי ימינה ומרצ ורע"ם. עתה האורבכים והסילמנים תלויים בו. עולם אחר.
30/06/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il