|   15:07:40
דלג
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
גנץ וסער. חיבור רופף [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

גנץ וסער צפויים להתגרש

השיתוף בין כחול לבן לתקווה חדשה מושפע כנראה משדכן חיצוני. מפת הכוכבים של החיבור מראה ברית אינטרסים מאולצת וחסרת מחויבות הדדית. במבחן התוצאה הפערים והחשדנות בינהם יביאו לפירוק של החבילה
14/07/2022  |   טובה ספרא   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2022   |   תגובות

ב-10.07.2022 בשעה 20:27 הופיעו בני גנץ וגדעון סער והכריזו על ה"נישואים" שלהם. המפה של "כחול לבן התקווה החדשה" מציגה שהשיתוף הזה תלוי במציאות חיצונית. כלומר, ייתכן מאוד שגורם חיצוני הוא ששידך ביניהם.

מבנה הכוכבים לשנה הקרובה מציג כוכבים על ציר 1-7, 5-11, 6-12. בתרגום לשפה עממית - התחלה חדשה, יצירת מציאות בלי לקחת בחשבון את הנורמות המקובלות וניסיון ליזום כיוון חדש שירחיב את מעגל האפשרויות שלהם.

השיתוף יעבור מבחנים ומהמורות, חוסר ודאות, בעיקר בהליכה נגד הזרם. הם כמובן פועלים בסביבה תחרותית (תקופת הבחירות, כמובן) שאינה מפרגנת. בדרכם יהיה עליהם להפנים שרצוי ללמוד את הקודים המקובלים. טעויות יופיעו ככישלון שיהיה עליהם להכיל.

הניסיון להציג מחויבות משותפת למדינה שלנו, יהיה לטווח קצר. השילוב בין כוכבים על הצירים 1-7 ו-6-12 הוא למעשה שילוב של חוסר מחויבויות, וסבירות גבוהה שההסכמים שנחתמו יופרו, והאפשרות שייפרדו בהחלט סבירה. זו מערכת יחסים שבה נקודת הפתיחה לא קלה. לכן גם רואים את ה"גירושים" באופק.

התבוננות על המפה של מועד ההכרזה מעידה על השינוי במציאות של חברי הרשימה ועל צורך לבחון זה את זה כל פעם מחדש, בעיקר כדי לבדוק את הנאמנות ההדדית. אי-השקט טבוע בבסיס המפה. יתכנו מאבקי כוח בתוך הרשימה בתוספת אשליות שיאכזבו. למעשה זו מפה שאין בה בשורה.

כירון נמצא על ציר 3-9 במפת השיתוף החדשה. המחשבה "אנחנו חשובים יותר מכולם" תוביל למשבר תקשורתי ולבעיות שיתעוררו בגלל ביקורת, ממנה יוכלו ללמוד ואולי כך להשתפר.

גם הנפטון הירחי, הנמצא על ציר 3-9, מחזק את הרמזים למערכת נורמות מנותקת מהמציאות. שניהם בטוחים שהם מייצגים במפלגה המשותפת שלהם את "הצדק המוחלט". זאת בעוד המציאות מכחישה את מה שהם משדרים. נפטון ירחי לא מייצג ערכים באמת. אלא כל מיני דברים נשגבים שאין ביניהם בסיס משותף. ייתכן שזה מבטא כי ההסכם ביניהם, הוא על בסיס הבטחות הדדיות שלא יוכלו לממש. הנפטון הירחי מציג קשיי תקשורת והבנה כך שכל אחד ברשימה, יכול לבחור לעצמו דגל ולצעוד איתו (ראינו את אותו היבט בממשלה שקרסה, שבה כל ראש מפלגה עושה את הישר בעיניו בלי להתייחס לעובדה שלכל ממשלה יש מדיניות שכולם שותפים לה, אבל עם הנפטון הירחי זה פשוט התמוסס).

המפה המשותפת (על בסיס מפת לידה עם הנתונים המלאים) של בני גנץ וגדעון סער מציגה 6 כוכבים בבית 4. כלומר, מה שחשוב לשניהם ביחד הוא לבנות בסיס יציב ותו לא. אם נתרגם את זה לעולם הפוליטי, שלשניהם יהיו כסאות בטוחים לשבת עליהם. למעשה אין שם ניצוץ של שניים היוצאים לדרך משותפת חדשה. משהו כבוי בשותפות הזו. מלבד ברית אינטרסים לשמירה זה על כסאו של זה.

בית 9 מייצג מדיניות. כוכב סאטורן, הנמצא שם במנעד מתוח לכוכב נפטון, מעיד על הפער בין הרצוי למצוי - הצהרות עם דגל שיתפוגגו בניסיון להוציאן אל הפועל.

כוכב יופיטר ירחי הנמצא על ציר 5-11 בקומפוזייט שלהם רומז על חוסר סיפוק שעטוף בצדקנות. חיפוש דרך להצדיק את עצמם, עם הרבה תאוריות (מעייפות?) על איך ומה צריך לעשות. היופיטר במיקום הזה מעיד שניסיונות להשתמש במסרים "פילוסופיים" יגיע כתוצאה מחוסר מודעות עצמית שלהם ביחד מול הציבור.

הכירון, הנמצא בבית 10 בקומפוזייט שלהם, מעיד על מסלול של משברים בדרך למימוש המטרה במישור הארצי. יש כאן אכזבה הדדית וציבורית שתופיע מהחיבור המאולץ שלהם.

בקומפוזייט המקודם של בני גנץ וגדעון סער יש סטליום במזל עקרב, והמרקורי נמצא במזל שור. גם כוכב אורנוס, הנמצא עכשיו במזל שור, לא נותן להם מרגוע.

בזמן הבחירות, כוכב סאטורן שמשי ישהה על ציר 2-8 במפת הקומפוזייט שלהם עם מדינת ישראל, שכבר יתחיל להשפיע מחודש אוגוסט 2022, כך שסביר שיתאכזבו במבחן התוצאה.

עוד אצלנו

הפלוטו הירחי ממשיך לשהות על ציר 4 במדינה. את אותותיו ניתן יהיה, לצערי הרב,לחוש בכל המישורים. כפי שכבר קראתם ברשימות עברו, פעולתו הכירורגית משפיעה על מערכת היחסים בינינו - הפילוג, אי-השקט והתחושה החזקה שהמסגרות האמורות לאחד אותנו כעם מתרופפות. מצבי המבחן שבדרך גורמים לחשיפות שקשה לעכל. למזלנו, כוכב פלוטו מנקה ריקבון לכלוך וכל מה שנדרש כדי שנוכל כולנו, אזרחי המדינה, לנשום אוויר נקי, תרתי משמע, ולקבל אנרגיה חיובית שתאחד אותנו במטרה לבנות הכל מחדש וביחד. כוכב פלוטו ישהה על הציר לסירוגין עד 2024.

מבנה הכוכבים על הצירים הראשיים במפת המדינה הוא 1-7, 2-8, 6-12, דבר המקשה על בניית מערכת יחסים ואמון. נבחרות מטרות לטווח קצר, עם מחויבות כלכלית, צורך גם להיות מחושבים כלכלית, מצב שעלול להביא לקיצוצים בהוצאות. זו תקופה שבה יהיה צורך ליצור התקשרויות לטווח קצר, ומטרת ההתנהלויות בה תהיה להתמקד ביכולות הבסיסיות של המדינה, לצד יצירת נישות כלכליות שיתנו יתרון יחסי על מדינות אחרות.

מקיץ 2023, הכוכבים יהיו על הצירים 1-7, 2-8, 3-9, מה שיעזור לעצמאות המדינה, אבל בהתייחסות למציאות שתהיה תובענית. הגמישות תעזור לצאת ממצבים כלכליים מעיקים. במצב כזה, על המדינה יהיה לתת עדיפות לקשרים כלכליים שכבר קיימים ולטפח אותם, לשמור על ערנות לשינויים המתרחשים בשווקים ולפעול בהלימה.

משנת 2025 ואילך, עם הכוכבים על צירי הקארמה 4-10, 5-11, 6-12, תחזור היציבות למדינה, ותהיה חזרה למרחב ראוי שיביא להתפתחות כלכלית בתחומים שבהם יש למדינת ישראל מיומנויות. קשרי חוץ טובים יעזרו גם.

על ציר הקארמה, הכוכבים במהלך השנתיים הקרובות יהיו על הצירים 1-7, 5-11, 3-9. לשילוב כזה אני קוראת ניסוי ותהייה. המציאות לא יציבה, אבל יש מקום להתפתחות כלכלית, למרות מגוון של קשרים כלכליים בינלאומיים לטווח קצר, שמהם יווצרו בעתיד עסקות ארוכות טווח. ההתפתחויות הכלכליות יהיו בתחומים שבהם למדינת ישראל יש ידע ייחודי, שמדינות אחרות יבקשו לעצמן.

בינתיים התחושה של חוסר ודאות מעשי ורגשי תלווה אותנו, עם סימן שאלה איך תיראה המדינה שלנו בעוד כמה שנים.

תחזית ליולי-אוגוסט 2022

הקושי המיידי שלנו יהיה בין 27.07.2022 ל-25.08.2022 - מפת חודש (חזרת ירח) של מדינת ישראל. מפה זו מכילה את הצמידות של הכוכבים מארס ראש דרקון ואורנוס בבית 4 במזל שור במנעד מדויק לכוכבים מרקורי במזל אריה ולכוכב סאטורן במזל דלי.

כזכור, בית ארבע מסמל את הבסיס והביטחון שלנו. צירוף הכוכבים האלים כל כך במיקום הזה נותן תחושה של מעין הוריקן, אירוע לא צפוי, פציעות, מתח ואלימות אכזרית. ההערכה, בגלל מעורבות אורנוס - התקפת סייבר משמעותית, הפוגעת באיכות החיים במדינה, או צמידות מארס ואורנוס, שמחדדת כעסים אלימות מילולית הפוגעת חברתית. במקרה שנתפלל שלא יתממש, פיגוע קשה או אפשרות שיגיעו טילים שיגרמו לנזק ממשי. שילוב של מארס ואורנוס משמעותו "פיצוץ". השילוב מקבל משמעות קארמתית בעיקר בגלל ראש הדרקון שנמצא ביניהם

לא אלאה אתכם בעוד מעברי כוכבים שאני רואה במעגלים שונים על מפת המדינה כאלה הגורמים פגיעות, ובמקרה הקל יותר אינם מעניקים ביטחון ורוגע.

השילוב של המארס, ראש דרקון ואורנוס במזל שור במזל שור יוצר מנעד מתוח לכוכב סאטורן במפת המדינה.

הסאטורן בקידומים במזל אריה וגם במעבר במזל דלי שולח היבט מתוח לשמש בשור, במפת המדינה.

בנוסף לנ"ל, על המדינה בתקופה זו יש גם מעבר של נקודת ביניים מארס/כירון וגם כירון/סאטורן על ציר 1-7. כל אלה יחד משפיעים על מצב הרוח, נותנים תחושה של אכזבה, משבר שיהיה צריך לנהל בגלל מה שמתרחש כאן אצלנו.

הלוואי שאני טועה. מייחלת שהכל אצלנו יעבור רק עם קצת מתחים ועצבנות, ותו לא.

הערה לפני סיום: בעקבות מעבר הכוכבים על מפת המדינה: אינני מצפה שכולנו נחשוב בדיוק אותו הדבר. גם בעבר, לכל אחד מאיתנו יש את האמת שלו! האמת שהוא מאמין רק בה, וזה בסדר גמור. אתה נפגש איתה בקלפי ביום הבוחר ומבטא אותה. אבל חשוב שנלמד גם לכבד את האמת של הזולת, לשמור ולכבד, כי באמת "אין לנו ארץ אחרת", וזה כבר ציטוט משירו של אהוד מנור וגם לא קלישאה, אלא אמת צרופה של רוב אזרחי מדינת ישראל - אלה שרוצים שתהיה לנו מדינה יהודית ודמוקרטית. במקורות שלנו כתובה מצוות "ואהבת לרעך כמוך". האם לא כדאי לנסות?

אסיים בכמה מילים מתפילת החיד"א:
"...וִיהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלוֹהֵינוּ וֵאלוֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שֶׁתִּתְמַלֵּא רַחֲמִים עָלֵינוּ, וְתִטַּע אַהֲבָה וְאַחֲוָה שָׁלוֹם וְרֵעוּת בֵּינֵנוּ וּבֵין כָּל יִשְׂרָאֵל וְנִהְיֶה לְאַחָדִים כְּשֵׁם שֶׁבְּהַר סִינַי הָיָה שָׁלוֹם בֵינֵנוּ, כְּדִכְתִיב וַיִּחַן שָׁם יִשְׂרָאֵל נֶגֶד הָהָר, כְּאִישׁ אֶחָד בְּאַחְדוּת גְּמוּרָה כֵּן בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים תְּזַכֵּינוּ לְהַעֲבִיר מִמֶּנּוּ שִׂנְאָה וְקִנְאָה וְתַחֲרוּת, וְנִהְיֶה אוֹהֲבִים זֶה לָזֶה, וְתָשִׂים שָׁלוֹם בֵּינֵנוּ...." (רבי חיים דוד אזולאי, מחבר התפילה)

תאריך:  14/07/2022   |   עודכן:  15/07/2022
טובה ספרא
+השרה תמר זנדברג פורשת ולא תתמודד לכנסת הבאה
12:24 15/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השרה להגנת הסביבה הסבירה: "נתתי למסע הזה את המקסימום שלי. עכשיו זה יהיה הוגן לפנות את המקום לאחרות ואחרים שימשיכו אותו"  ▪  "מרגישה שהפוליטיקה קצת השתגעה, סליחה שאין לי תשובות טובות יותר נכון לעכשיו"  ▪  יאיר גולן על השקר המנבא 6 מושבים למרצ בראשות גלאון: "אולי אביא 10-8 מנדטים"
זנדברג. "אפנה מקום לאחרים" [צילום: מאיה אלרוצו/AP]
+ארדן: אמשיך באו"ם ולא אתמודד לכנסת
21:07 14/07/22  |  עידן יוסף
בלשכת השגריר ארדן מבהירים כי השגריר לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת וכי ימשיך לכהן כשגריר ישראל באו״ם וכסגן נשיא העצרת הכללית, ולרתום את נסיונו ויכולותיו להגנה על מדינת ישראל ועמדותיה בזירה הבינלאומית.
+גדי איזנקוט וגדעון סער נפגשו היום
20:30 14/07/22  |  עידן יוסף
גדי איזנקוט וגדעון סער נפגשו היום. פגישה ראשונה מזה זמן רב, וימים אחדים אחרי איחוד סער-גנץ ששניהם מקווים מאוד שאיזנקוט יצטרף אליו. לפגישה קדמו מספר שיחות שנערכו השבוע בין איזנקוט לגנץ, שבסביבת שר הביטחון מגדירים כ"מועילות וחיוביות מאוד". בימים הקרובים צפויות שיחות נוספות בין השלושה.
+גלאון שוקלת חזרה לחיים הפוליטיים
20:26 14/07/22  |  עידן יוסף
זהבה גלאון נוטה לחזור לחיים הפוליטיים ולהתמודד על ראשות מרצ (חדשות 13). קדם לכך סקר המחמיא למרצ בהנהגתה. טל שלו: המקדימות במרצ יהיו ב-23 באוגוסט.
+מיארה: גנץ יכול למנות כעת את הרמטכ"ל
19:38 14/07/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
קובעת שאמנם קיימים קשיים משפטיים משמעותיים במינוי בזמן הבחירות, אך אין מניעה משפטית  ▪  הנימוקים העיקריים: התמודדות עם אתגרים אסטרטגיים, העובדה שמדובר במינוי מקצועי וכוונת גנץ להתייעץ עם נתניהו  ▪  ההכרעה עשויה להיות בידי בג"ץ
גנץ וכוכבי. גם הארכת הכהונה בעייתית [צילום: אריאל חרמוני]
+מדינת היהודים
16:38 14/07/22  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
יאיר לפיד ואיווט ליברמן ניצחו בקרב אך הפסידו במלחמה  ▪  אנו מדינה יהודית, ומעדיפים לתלות את יציבות הממשלה ביהודים מאשר בערבים
לפיד. לא יוביל [צילום: מרק ישראל סלם]
+מגש הכסף של איילת שקד
15:45 14/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
איילת שקד שהתחייבה בעבר לדמוקרטיה במפלגתה מינתה את עצמה ליו"ר. האהדה לזהבה גלאון בסקרים מראה כמיהה למרצ של פעם. יאיא פינק רץ ברשימת העבודה כששלד מאחוריו. מה הדרך לפתור את המחלוקת על הרכב רשימת הציונות הדתית. למה ביידן לוחץ ידיים בניגוד לעצת יועציו  ▪  טור פוליטי
קארה, שקד והנדל. יילכו יחדיו? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
מינוי רמטכ"ל בתקופת הבחירות מעורר קשיים משפטיים משמעותיים, אך אין מניעה משפטית מביצועו. כך קובעת (יום ה', 14.7.22) היועצת המשפטית ממשלה, גלי מיארה, במכתב לשר הביטחון, בני גנץ. משמעות הדבר היא, שמיארה תגן בבג"ץ על החלטה למנות רמטכ"ל שיחליף בינואר הבא את אביב כוכבי, וההכרעה הסופית עשויה להיות של בית המשפט העליון.
14/07/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
מה עומד בבסיס ההימור של פוליטיקאים בישראל כאשר הם מוסיפים עוד גוף פוליטי ומגבירים בכך את הפילוג והקיטוב?
איילת שקד שהתחייבה בעבר לדמוקרטיה במפלגתה מינתה את עצמה ליו"ר. האהדה לזהבה גלאון בסקרים מראה כמיהה למרצ של פעם. יאיא פינק רץ ברשימת העבודה כששלד מאחוריו. מה הדרך לפתור את המחלוקת על הרכב רשימת הציונות הדתית. למה ביידן לוחץ ידיים בניגוד לעצת יועציו טור פוליטי
14/07/2022  |  עידן יוסף  |   יומני בלוגרים
לאור אי-ההתקדמות במו"מ בין הנדל לשקד, בימים האחרונים עלתה יוזמה לפיה סגני השר אביר קארה ומתן כהנא יחברו להנדל ולהאוזר למפלגה חדשה, אולי תחת רשימת 'דרך ארץ', בין היתר בשביל להפעיל מנוף לחץ על איילת שקד. מלשכת השר הנדל וסגן השר כהנא לא נמסרה תגובה, מקורביו של סגן השר קארה מסרו כי הוא מחויב לימינה ושקד, כך היה וכך יהיה (עכשיו 14).
13/07/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
סקר דיירקט פלוס עבור ערוץ עכשיו 14, בשאלה אילו הבחירות היו נערכות היום: הליכוד 36; יש עתיד 20; כלת"ח 20; הציונות הדתית, שס 9; יהדות התורה 7; ישראל ביתנו 6; העבודה, הרשימה המשותפת, רע"ם 5; מרצ (בינתיים ללא יו"ר) 4; ימינה 0. גוש נתניהו מקבל 61 וגוש השמאל-מרכז 54.
13/07/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il