|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

מה יהיה המאץ' אפ שיכריע בין מכבי לריאל?

אלופת ספרד ומחזיקת גביע יול"ב מגיעה להיכל נוקיה וערן סלע מנתח את המצ'אפים בין שתי הקבוצות האם מכבי תנחיל לחניכיו של פלאסה הפסד חוץ רביעי?
28/02/2008  |   ספורט5 ספורט5   |   חדשות   |   תגובות
מאת: ONE  |  sport5.co.il  |  תגובות
מכבי תל אביב [צילום: ONE]

לריאל מדריד אין חמישייה קלאסית, אבל יש לה קבוצה שלמה ופתרונות לכל סגנון שעומד מולה. לא לחינם היא אלופת ספרד, מחזיקת גביע יול"ב ומובילה את הליגה הספרדית גם כיום, עונה שנייה ברציפות. הספרדים ניצחו בכל שבעת המשחקים האחרונים שלהם ביורוליג, ועדיין לא הפסידו בבית.

לרוע המזל, מבחינתם, הערב (20.50, היכל נוקיה) מדובר במשחק חוץ ובמשחקים כאלה כבר נרשמו לחובתה שלושה הפסדים: נגד פנתינאייקוס, ברצלונה ורומא. נאחל להם את הרביעי כאן ועכשיו, ומכאן אל החמישיות המשוערות.

וונטיגו קאמינגס - קרם טונצ'רי

די מפליא לראות את הרכז הטורקי מגיע לאן שהגיע. כמה שנים אחורה הוא היה שחקן טוב ברמת הליגה הטורקית, אבל לא רבים ציפו שיהפוך לאחד מצוות של שני רכזים שמובילים את ריאל מדריד. השני הוא ראול לופס, אבל טונצ'רי פותח ברוב המקרים. הפעם הוא יעלה בוודאות, כיוון שלופס פצוע ולא ישחק.

כיאה לגארד טורקי, הכוח העיקרי של טונצ'רי היה ונשאר בזריקה מחוץ לקשת. הוא עומד על 50% משם בשני המשחקים האחרונים ונחשב למוביל הכדור האמין יותר מבין השניים. קשה לגרום לו לאיבודים בדרך-כלל, והוא משחק בהתלהבות ובנחישות בדרך כלל.

המצב במכבי ת"א די דומה, גם כאן מחלקים שני גארדים את העמדה מספר אחת בחלק המכריע של הזמן. אם טונצ'רי פתח ב-10 מ-15 המשחקים שלו ביורוליג, קאמינגס עולה בחמישייה כמו שעון גם אם לא הצדיק את עצמו במשחק הקודם.

מכבי ממשיכה לחכות מקאמינגס למשחק אחד גדול. משהו של 15-16 נקודות, 6 אסיסטים ומינימום איבודים. זה עוד לא הגיע. אולי הערב?

יותם הלפרין - לואיס בולוק

הלפרין אומנם עבר משחק חלש מאוד בקובנה, אבל בסך-הכל זו הפכה להיות העונה שלו בכל הקשור להתייצבות ומעמד בקבוצה. הוא מוביל את הגארדים בדקות משחק, באחוזים לשלוש, באחוזי עונשין ובממוצע אסיסטים. בחלק מהקטגוריות האלה הוא גם הטוב ביותר בקבוצה כולה. כבר מזמן ציפו לדריסת בולטת כל כך כמו שהוא עושה העונה, אם כי התחושה לגביו היא שהוא עדיין מסוגל ליותר.

יותם פותח בעמדה מספר 2. הוא אמור לפגוש מולו את לואיס בולוק, מי שהיה מעורב בזמנו בסקנדל גדול יחד עם כריס וובר ואחרים כששיחק במכללת מישיגן וקיבל הלוואה גדולה מגופי הימורים לא חוקיים. כבר שנים רבות שהוא נמצא באירופה וזו עונה רביעית ברציפות שלו בריאל מדריד, מה שמוכיח על האיכויות המצוינות שלו.

בולוק משחק בשתי עמדות הגארד ונוקיה לא זר לו. הוא שיחק כאן כבר בעבר עם מלאגה ועם ריאל עצמה. פעם בלט מאוד, פעם היה חלש מאוד. אם מדובר ברצפים, הרי שהוא עשוי להיות טוב הערב אבל זו סתם אנקדוטה. בולוק, שחקן קטלני משלוש ומקו העונשין, כמעט תמיד עושה את העבודה (13.5 נקודות למשחק ב-24 דקות בלבד).

בהרבה מקומות אחרים בולוק היה משחק 35 דקות לערב ומוביל את היורוליג עם יותר מ-20 נקודות למשחק. בקבוצה עם כל כך הרבה כלים, ועם מחליף כמו צ'ארלי סמית' שיכול לשחק לפעמים גם כסמול פרוורד, בולוק מסתפק במה שיש.

חשוב שיותם יתקוף אותו כדי לסחוט עבירות, אבל הוא מוציא רק שתי עבירות מהשומרים שלו ב-28 דקות. מעט מדי והגיע הזמן לשפר.

דייויד בלות'נטל - אלכס מומברו/איקר איטורבה

צביקה שרף נצמד לאחרונה לבלות'נטל בעמדת הפורוורד הפותח, אבל משתמש בעמרי כספי יותר מבדרך כלל בזכות השיפור ביכולתו וכושרו. בגמר הגביע, למשל, העלייה של כספי בחמישייה הראשונה נחשבה להפתעה והצדיקה את עצמה. יכול להיות שגם המשחק הטוב שלו בליגה נגד גלבוע/עפולה יעניק לו יותר דקות משחק הפעם.

בלות'נטאל הוא המנוסה מבין השניים, אבל קשה לומר שהוא נותן עונה טובה במיוחד עד עכשיו. הוא מנסה תוך כדי עונה להוסיף למשחק שלו עוד אלמנטים מלבד הקליעה, אבל השיפור בהגנה, במסירה ובריבאונדים מינורי יחסית.

מהצד השני, ריאל יכולה להציג כמה וכמה שחקנים בעמדה מספר 3, חלקם גם כאלה שמשחקים לעיתים כפאוור פורוורד, ונראה שהיתרון כאן הוא של הספרדים. מומברו הוא האיש החם של ריאל באחרונה ובששה המשחקים האחרונים שלה ביורוליג ירד רק פעם אחת מעשר נקודות. הוא שחקן נבחרת ספרד, מסוכן מכל טווח ומשחק כדורסל חכם ויעיל.

מלבדו ריאל יכולה להציב את איטורבה, שכבר שיחק בה בעבר וחזר לקבוצה לקראת הטופ 16 מבולוניה, או את אקסל הארוול.

טרנס מוריס - פליפה רייס/אקסל הארוול

הספרדים מעמידים כאן בעמדה הזו מבחר סגנונות. יש להם את רייס שמשחק חזק פנימה, ריבאונדר טוב מאוד ואחד שגם מועד לפורענות בכל הקשור לביצוע עבירות, או את אקסל הארוול, קלע שלשות, שחקן אתלטי, ריבאונדר התקפה טוב מאוד שיכול לשחק בכל מקום במגרש, וגם אותו קל יחסית להוציא משיווי משקל.

בהנחה שמוריס ימשיך לשחק את רוב הדקות בעמדה הזו ולליאור אליהו יישארו מעט, אם בכלל, לספרדים יש כאן יתרון של טריות ושינוי סגנונות. גם מיכאליס פלקאנוס היווני יכול לשחק בעמדה הזו, והוא נחשב לסטופר הגנתי מצוין לגבי יריבים בשתי עמדות הפורוורד. קל לא יהיה בשום מצב, אבל אם מוריס לא יפיק מעצמו את התפוקה הקבועה ומעלה (11.3 נקודות, 7.5 ריבאונדים, 66% לשתי נקודות), יהיה קשה לנצח את ריאל מדריד.

אחת הבעיות לגביו היא, שמכבי ת"א כמעט שלא משחקת עליו באופן יזום ומפנה את כל הצבע לבאטיסטה. מוריס, לפיכך, כמעט שלא סוחט עבירות.

אסטבן באטיסטה - בלאגוטה סקוליץ'/ לזארוס פפאדופולוס

מול באטיסטה הפיזי והגבוה יש סיכוי סביר שריאל תפתח עם סקוליץ' (2.09), שפתח העונה רק ארבע פעמים מתוך 16 משחקים. פפאדופולוס היווני, הסנטר הפותח ברוב המקרים, אמור לקיים את המשחק הראשון שלו מזה מספר שבועות לאחר התאוששות מפציעה, ולא נהוג לזרוק למגרש שחקן שרק החלים מיד בפתיחת המשחק. הוא הגיע לריאל מדינמו מוסקבה בעבור הון עתק ועד עכשיו העונה שלו מאוד בינונית.

סקוליץ' ממונטנגרו הגיע לריאל במהלך העונה שעברה מפאוק סלוניקי. הוא הסנטר המחליף והמספרים שלו בהתאם. רק פעם אחת העונה קלע 10 נקודות, ורק פעם אחת הגיע ל-7 ריבאונדים. הוא שם כדי לתת גוף ויכול להרשות לעצמו להקריב עבירות, כדי למנוע מפפאדופולוס וגם מרייס להסתבך בעבירות.

באטיסטה מוכיח שהוא מסוגל להציב על הלוח מספרים כמו של פייזר וגם יותר (18.5 נקודות ו-8 ריבאונדים בשני משחקי הטופ 16 הראשונים). הבעיה העיקרית לגביו היא איבודי כדור שמגיעים בעיקר בצורת צעדים, או בגלל שהוא נחסם מתחת לסל. בשורה התחתונה, על כל מגבלותיו, הוא נכס למכבי ת"א שהיתה נקלעת לצרות גדולות העונה אם לא היתה פועלת ומחתימה אותו זמן קצר יחסית לפני פתיחת העונה.

צביקה שרף - חואן פלאסה

יחד עם סימונה פיאניג'אני של סיינה, המאמן של ריאל מדריד עשה את הקפיצה הגדולה ביותר באירופה בשנה וחצי האחרונות. הוא הוביל בעונה הראשונה שלו כמאמן ראשי לזכייה בגביע יול"ב ובאליפות ספרד, והעמיד צוות מחובר ולוחם שקשה להכניע אותו. הפיינל פור יתקיים העונה במדריד וריאל נתנה לו את כל הגיבוי להמשיך בדרכו אחרי העונה הראשונה הפנטסטית. בגביע הספרדי הם לא זכו, אבל האליפות וזכייה ביורוליג הן עדיין אופציות ממשיות.

מולו עומד צביקה שרף, שהחליף את עודד קטש והריץ את מכבי ת"א לששה ניצחונות רצופים. אם ההפסד לז'לגיריס קובנה עמד באוויר, וגם משחק הביניים של בין לבין נגד גלבוע/עפולה סומן ככזה שייתכן שיירשמו בו קשיים, המבחן הגדול של שרף מגיע עכשיו במשחק העונה של מכבי ת"א לגבי המשך דרכה ביורוליג. במבחן אחד גדול (גמר הגביע נגד ירושלים) הוא כשל בצירוף מקרים נדיר. הפעם, פשוט אסור לו והוא יצטרך למצוא דרכים להסתדר בלי פייזר, להימנע מפיגור בריבאונדים ולמצוא נישה לליאור אליהו.

תאריך:  28/02/2008   |   עודכן:  28/02/2008
ONE
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מה יהיה המאץ' אפ שיכריע בין מכבי לריאל?
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אל הויכוח הקבוע איזו ליגה היא הטוב באירופה, אפשר להוסיף עתה אחד נוסף - מי המועדון הפופולרי ביותר באירופה. אוהדי הכדורגל באירופה המתווכחים ביניהם בסוגיה זו יכולים לעשות שימוש נרחב בתוצאות סקר חדש שנערך בעניין זה.
28/02/2008  |  ONE  |   חדשות
נשיא המדינה, שמעון פרס, ביקר (יום ה', 28.2.08) במכללת ספיר ונפגש יחד עם שרת החינוך עם הסגל האקדמי, סטודנטים וראשי מועצות מאזור שדרות ועוטף עזה. הנשיא, אשר שינה את סדר יומו, החליט לטוס מבית שאן הישר אל מכללת ספיר ופתח את ביקורו בעמידת דומיה ובהנחת זר בפינת זיכרון לסטודנט רוני יחיא ז"ל, שנהרג אתמול מפגיעת רקטה במגרש החנייה של מכללת ספיר.
28/02/2008  |  איציק וולף  |   חדשות
הכוכבת המיתולוגית והמצליחה של להקת הנח"ל, ירדנה ארזי, תפגוש על במה אחת כוכבים ישראלים רבים שיגיעו לחלוק כבוד ללהקות הצבאיות. בין המשתתפים: דודו זכאי, יוצאת להקת פיקוד מרכז, רן דנקר, עילי בוטנר, עידן יניב, לאה שבת ושני אנסמבלים מבית הספר למוזיקה רימון. את המופע ינחה השחקן משה בקר.
28/02/2008  |  שרון קביליו  |   חדשות
ראש העיר שדרות, אלי מויאל, זכה (יום ה', 28.2.08) לברכות לרגל יום הולדתו, מראש הממשלה אולמרט העושה בביקור ביפן. ראש הממשלה הבטיח למויאל להמשיך ולפעול להפסקת ירי הקסאם. "מתנה" נוספת קיבל מויאל גם בבג"צ. משרד הפנים הודיע (יום ד', 27.2.08) על "התקפלות" מהכוונה להקים ועדת חקירה שתחקור חשדות לאי-סדרים לכאורה בעיריה בראשות מויאל. במקום זאת ימונה, בהסכמת מויאל, צוות בדיקה. כך עולה מהודעה שנמסרה באמצעות באת כוח משרד הפנים עו"ד עינת גולומב.
28/02/2008  |  רותי אברהם  |   חדשות
ביקור ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ביפן, בצירוף משלחת תעשיינים, העניק דחיפה גדולה ליחסי הסחר בין המדינות. השיפור יתבטא כבר בעתיד הקרוב במונחים כספיים ובחוזים עסקיים. המשנה למנכ"ל משרד התעשיה והמסחר, בועז הירש, שהיה במשלחת, אומר כי הביקור שהיה בעל פרופיל תקשורתי גבוה תרם להגדלת מעגל הקשרים הכלכליים והמסחריים של ישראל ביפן, תרם להאצת תהליכי סחר שונים בין המדינות ולהגברת פוטנציאל ההשקעות היפניות בישראל.
28/02/2008  |  דרור מרום  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il