|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
טראמפ במסר הווידאו. "אוהבים אתכם" [צילום: פטריק סמנסקי, AP]

טראמפ דחה את ההפצרות לקרוא לעזוב את הקפיטול

שימוע דרמטי תיאר כיצד במשך 187 דקות ראה טראמפ את תומכיו מסתערים על הקפיטול, קוראים לתלות את סגנו - ולא עשה דבר למרות שהמקורבים אליו ביותר התחננו שיפנה אליהם שתי פצצות צינור התגלו לידי הקפיטול באותן שעות
22/07/22  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   בחירות בארה''ב 2020   |   תגובות

הנשיא דונלד טראמפ סירב במשך שלוש שעות לקרוא לתומכיו להפסיק את ההסתערות על הקפיטול ב-6 בינואר 2021. המקורבים אליו ביותר הפצירו בו לעשות זאת, אך הוא דחה את כולם עד שכוחות הביטחון החלו להשתלט על המצב. וגם אז, הוא שב וטען שהבחירות נגזלו ממנו ושהוא אוהב ומבין את הפורעים. כך הראתה (יום ו', 22.7.22) ועדת בית הנבחרים החוקרת את אירועי 6 בינואר.

יו"ר הוועדה, בני תומפסון, הבהיר כבר בתחילת השימוע מה יהיו מסקנות הוועדה: "אין ספק שהיה מאמץ מכוון ומתואם להפוך את תוצאות הבחירות, אותו הוביל דונלד טראמפ. אין ספק שהוא שלח את האספסוף לקפיטול ושם על הכוונת את סגנו ואת חברי הקפיטול. אין ספק שצריכה להיות הטלת אחריות, מהרמות המקומיות הנמוכות ביותר ועד החדר הסגלגל". הוא אמר כי החקירה נמשכת, מידע מתקבל מדי יום, עדים נוספים מתייצבים והוועדה תערוך עוד שימועים בחודש ספטמבר, לאחר פגרת הקונגרס.

יו"ר המטות המשולבים, הגנרל מארק מיליי (מינוי של טראמפ), אמר לוועדה: "אתה המפקד העליון, יש התקפה על הקפיטול של ארה"ב - וכלום? שום דבר?". חבר הוועדה, אדם קינצינגר, טען: "האספסוף השיג את מטרתו של טראמפ - לעכב את אשרור התוצאות - ולכן הוא לא התערב". חברת הוועדה, איליין לוריא, גילתה, כי עד שטראמפ קרא להמון לעזוב, התגלו שתי פצצות צינור ליד הקפיטול, כולל אחת בסמוך למקום בו שהה סגן הנשיא, מייק פנס.

השימוע התמקד ב-187 דקות - בין 13:10, סיום נאומו של טראמפ בעצרת, בו קרא לתומכיו לצעוד לקפיטול, לבין מסר הווידאו בשעה 16:17 בו קרא להם לעזוב את השטח. העדים בו היו מתיו פוטינגר, עובד הבית הלבן מהיום הראשון של ממשל טראמפ ועד 7.1.21, ובתפקידו האחרון - סגן היועץ לביטחון הלאומי; ושרה מתיוס - חברת צוות התקשורת בקמפיין טראמפ ב-2020, וסגנית דוברת הבית הלבן מיוני 2020 ועד 6.1.21.

שיחה עם ג'וליאני במקום פנייה לאומה
סיפולון בעדותו בפני הוועדה [צילום: פטריק סמנסקי, AP]

קאסידי האצ'ינסון, שהייתה עוזרת בכירה למדואוז, העידה על שיחה ששמעה במו אוזניה. "פט אמר: אנחנו חייבים לעשות משהו, הם קוראים לתלות את פנס. מארק השיב: שמעת אותו, הוא חושב שהם צודקים". סיפולון סירב לדבר בעדותו על שיחותיו עם טראמפ; הוא אמר שלדעתו מדובר היה בדבר איום ונורא ושהוא הביע את דעתו בצורה ברורה

איש ביטחון בבית הלבן העיד, כי הבית הלבן קיבל דיווחים רבים על המתרחש. לדבריו, הוא ועמיתיו היו בהלם מרצונו של טראמפ לצעוד לקפיטול, כי הבינו שהמשמעות תהיה שהאירוע הדמוקרטי יהפוך ל"משהו אחר".

15 דקות לאחר שעזב את דוכן הנואמים, טראמפ קיבל מידע על ההסתערות על הקפיטול. עד השעה 16:00 הוא היה בחדר האוכל שליד החדר הסגלגל וצפה בשידור של פוקס ניוז. אין כל תיעוד של מעשיו באותן שעות, אין כל רישום של שיחות הטלפון שלו ונאסר על הצלמת הרשמית של הבית הלבן לצלם אותו. בכירים בבית הלבן אמרו, כי טראמפ לא התקשר לאיש בכוחות האכיפה, בשירות החשאי או לגורם כלשהו שיכול היה לפעול נגד הפורעים. שורה ארוכה של בכירים, מ-פנס ומטה, לא שמעו ממנו בכל אותן שעות. טראמפ כן התקשר לסנאטורים ועודד אותם להתנגד לאשרור התוצאות, כמו גם לעורך דינו, רודי ג'וליאני.

הפריצה מעבר לגדרות החלה ב-13:49 ומשטרת וושינגטון הודיעה שמדובר בהתפרעות. בדיוק באותה דקה צייץ טראמפ קישור לנאומו בעצרת, בו שלח את ההמון לקפיטול. אנשי צוותו נכנסו שוב ושוב לחדר האוכל והתחננו שיגנה את ההסתערות ויבקש מתומכיו לעזוב את הקפיטול.

היועץ המשפטי דאז של הבית הלבן, פט סיפולון, העיד שהבהיר לטראמפ שחייבת להיות קריאה מיידית וברורה לתומכיו לעזוב מיד את הקפיטול, ושגם אחרים חשבו כך. "עשיתי את זה מיד לאחר שהתברר לי שאנשים מגיעים לקפיטול בצורה אלימה", אמר. הוא גם שוחח עם ראש הסגל, מארק מדואוז, "והבעתי את דעתי בצורה מאוד ברורה". הוא המשיך ללחוץ להצהרה חזקה יותר, לצד איוונקה טראמפ ומדואוז. "מדואוז ניסה לגייס את איוונקה, כי הוא חשב שזה יפעל", הסביר.

קאסידי האצ'ינסון, שהייתה עוזרת בכירה למדואוז, העידה על שיחה ששמעה במו אוזניה. "פט אמר: אנחנו חייבים לעשות משהו, הם קוראים לתלות את פנס. מארק השיב: שמעת אותו, הוא חושב שהם צודקים". סיפולון סירב לדבר בעדותו על שיחותיו עם טראמפ; הוא אמר שלדעתו מדובר היה בדבר איום ונורא ושהוא הביע את דעתו בצורה ברורה.

לדברי סיפולון, טראמפ היה יכול לגשת מיד לחדר העיתונות ולדבר במישרין לאומה. מתיוס העירה, כי הדרך מחדר האוכל לחדר העיתונות נמשכת פחות מדקה, וכי יש שם מצלמה הפעילה ללא הרף; ניתן היה להביא את העיתונאים לחדר הסגלגל בתוך דקות בודדות אם היה רוצה לדבר משם. מתיוס העידה שהיא ואחרים הבינו שהמצב מסלים במהירות ושטראמפ חייב להופיע מיד, לגנות את האלימות ולקרוא לאנשיו לעזוב את הקפיטול. המסר הועבר לדוברת הבית הלבן, קיילי מק'נאני, ולמדואוז. במקום זאת, טראמפ התקשר לג'וליאני ושוחח עימו שמונה דקות.

המאבטחים של פנס החלו להיפרד ממשפחותיהם
מאבטחיו של פנס בלשכתו בקונגרס [צילום: פטריק סמנסקי, AP]

בשעה 15:16 צייץ טראמפ שוב, לא גינה את הפורעים ולא קרא להם לעזוב את הקפיטול. מתיוס העידה על שיחה עם מק'נאני לאחר שזו חזרה מחדר האוכל. לדברי מק'נאני, טראמפ סירב להשתמש במילה peace בציוץ השני, היו מספר ניסוחים עד שהוא הסכים לניסוח של איוונקה – remain peaceful. הוועדה השמיעה הקלטות של הפורעים מאותן דקות: אין מקלט לבני הזונות הללו; טראמפ אמר לתמוך במשטרת הקפיטול כי הם בצד שלנו, הוא לא אמר כלום על חברי הקונגרס; תמשיכו, תמשיכו

מיד לאחר מכן פרצו הפורעים לתוך בניין הקפיטול. השירות החשאי החזיק את פנס במשרדו 13 דקות בעוד אנשיו חיפשו נתיב להוציאו ממנו. הוועדה השמיעה הקלטות ממערכת הקשר: הסוכנים הביעו את החשש, שאם לא יפעלו במהירות – לא יוכלו לעשות זאת.

צוות הביטחון הלאומי של טראמפ היה ער בזמן אמת לכל האירועים והדיווחים התקבלו בכתב. איש הביטחון אמר כי מאבטחיו של פנס החלו לחשוש לחייהם והחלו להתקשר להיפרד ממשפחותיהם. "האפשרויות החלו לאזול, הם היו עצבניים, צרחו ושקלו להשתמש בנשק חם", אמרו. כמה מהפורעים העידו, כי האווירה הייתה שפנס בגד בהם.

בשעה 14:24 צייץ טראמפ: "למייק פנס לא היה האומץ לעשות את הדרוש כדי להגן על המדינה והחוקה". פוטינגר החליט להתפטר לאחר שראה את הציוץ הזה, משום שראה בכך תוספת של דלק לאש ולא רצה להיות מקושר לאירועים בקפיטול. מתיוס סברה שזה הדבר האחרון שהיה נחוץ באותו רגע, כי "הוא נתן את האור הירוק לאנשים האלה, שזה בסדר מה שהם עושים, שהם צודקים בכעסם. נסעתי איתו ברחבי הארץ, הייתי איתו בעצרות וראיתי את ההשפעה שלו על תומכיו; הם דבקו בכל אמירה ובכל ציוץ שלו". גם סיפולון ואחרים העידו שהציוץ היה נורא.

בשעה 14:26 היה צורך לפנות שוב את פנס, כאשר הפורעים הגיעו למרחק של עשרה מטרים מהמקום בו שהה; האלימות החמירה בצורה ניכרת לאחר הציוץ. טראמפ מצידו חזר להתקשר לסנאטורים בבקשה להתנגד לאשרור התוצאות. אחד מהם, טומי טוברוויל, מנאמניו הבולטים של טראמפ, אמר לו שעליו להפסיק את השיחה, כי מפנים אותו. בכירים המקורבים לטראמפ – כולל חתנו ויועצו, ג'ראד קושניר, וסיפולון – אמרו שחובתו של טראמפ הייתה לפעול להפסקת ההתפרעות.

בדקות ובשעות הבאות קיבל מדואוז פניות מרובות בבקשה לגרום לטראמפ לקרוא לפורעים לעזוב. הללו כללו את בנו הבכור, דונלד טראמפ הבן; אנשי פוקס ניוז שון האניטי ולורה אינגרהאם; ראש הסגל לשעבר, מיק מולבאני; ואחרים. סיפולון אמר: "סברתי שיש צורך לעשות יותר, שיש צורך בהודעה פומבית". הוא מנה שורה של בכירים שחשבו כמותו ובהם ג'ארד קושניר, איוונקה טראמפ; איש בצוות לא סבר שאין לעשות זאת, ציין.

בשעה 15:16 צייץ טראמפ שוב, לא גינה את הפורעים ולא קרא להם לעזוב את הקפיטול. מתיוס העידה על שיחה עם מק'נאני לאחר שזו חזרה מחדר האוכל. לדברי מק'נאני, טראמפ סירב להשתמש במילה peace בציוץ השני, היו מספר ניסוחים עד שהוא הסכים לניסוח של איוונקה – remain peaceful. הוועדה השמיעה הקלטות של הפורעים מאותן דקות: אין מקלט לבני הזונות הללו; טראמפ אמר לתמוך במשטרת הקפיטול כי הם בצד שלנו, הוא לא אמר כלום על חברי הקונגרס; תמשיכו, תמשיכו.

מנהיג המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים, קווין מק'ארתי, התקשר לטראמפ וביקש ממנו לקרוא לפורעים מיד לעזוב. טראמפ השיב: אלה לא האנשים שלי, אלה antifa [התארגנות רופפת של אנשי שמאל]. כאשר מקא'רתי המשיך ללחוץ, טראמפ השיב: ובכן, קווין, כנראה אכפת להם מהבחירות יותר מאשר לך. מק'ארתי התקשר גם לקושניר וביקש את עזרתו; "הוא היה מפוחד", העיד קושניר.


"הנשיא מאוד רגשני ובמקום אפל"
מתיוס ופוטינגר היום בוועדה [צילום: AP]

ב-18:01 צייץ טראמפ: "זה מה שקורה כאשר ניצחון מוחץ נגזל בצורה בוטה מפטריוטים גדולים, שסבלו יחס כל כך בלתי הוגן לאורך כל כך הרבה זמן. לכו הביתה באהבה ובצורה שלווה וזכרו לנצח את היום הזה". כאשר עזב את חדר האוכל והלך למגורים, הוא אמר לאחד מאנשיו דבר אחד ויחיד: "מייק פנס אכזב אותי". אנשי צוות של טראמפ מתחו ביקורת חריפה על הציוץ. באותו ערב התקשר ג'וליאני לכמה מבעלי בריתו הקרובים של טראמפ בקונגרס, לפני חידוש הישיבה, במטרה לעכב את האשרור

הוועדה עברה לסרטון הווידאו של טראמפ משנת 16:17. הצוות הכין הצהרה: "אני קורא לכם לעזוב כעת את הקפיטול וללכת הביתה בצורה שקטה". אולם, טראמפ סירב להשתמש בנוסח מוכן כלשהו אלא שלף מן השרוול. הוא אמר שהוא יודע שהציבור מתוסכל, כי הוא ניצח בצורה גורפת והניצחון נגזל ממנו וגם הצד השני יודע זאת. "זה זמן קשה מאוד, מעולם לא היה כזה דבר, שלקחו את זה מאיתנו. אלה היו בחירות תרמיתיות. אבל אנחנו לא יכולים לשחק לידיו של הצד השני. אתם מיוחדים, אנחנו אוהבים אתכם, לכו הביתה בצורה שקטה".

ב-16:45 התקשרו בכירי הסיעות לשר ההגנה בפועל, כריס מילר, וביקשו ממנו להבטיח שיוכלו לחדש את הדיון מוקדם ככל האפשר. פנס התקשר גם הוא למילר ולבכירים בצבא, כולל פעמיים-שלוש למיליי, אשר העיד: "הוא אמר למילר בצורה מאוד ברורה: תביא את הצבא לכאן, תביא את המשמר [הלאומי]". לדברי מיליי, מדואוז אמר לו: צריך להרוג את הנרטיב לפיו פנס מקבל את ההחלטות ולקבע נרטיב שהנשיא מקבל את ההחלטות. "מבחינתי זה היה פוליטיקה, פוליטיקה, פוליטיקה. הם לא עשו כלום. אני לא פועל לפי נרטיב פוליטי".

ב-18:01 צייץ טראמפ: "זה מה שקורה כאשר ניצחון מוחץ נגזל בצורה בוטה מפטריוטים גדולים, שסבלו יחס כל כך בלתי הוגן לאורך כל כך הרבה זמן. לכו הביתה באהבה ובצורה שלווה וזכרו לנצח את היום הזה". כאשר עזב את חדר האוכל והלך למגורים, הוא אמר לאחד מאנשיו דבר אחד ויחיד: "מייק פנס אכזב אותי". אנשי צוות של טראמפ מתחו ביקורת חריפה על הציוץ. באותו ערב התקשר ג'וליאני לכמה מבעלי בריתו הקרובים של טראמפ בקונגרס, לפני חידוש הישיבה, במטרה לעכב את האשרור.

הוועדה הקרינה את דבריו של מנהיג הרוב דאז, מיץ' מקונל, בסנאט מיד לאחר ההתפרעות: "אין ספק שטראמפ אחראי מוסרית ומעשית להסתערות. הפורעים האמינו שהם פועלים על-פי הנחיותיו של טראמפ, וזו הייתה התוצאה הצפויה של הטענות הכוזבות ותיאוריות הקונספירציה ההולכות וגוברות שצעק הנשיא לקהל העצום שלו".

מיליי העיד על שיחות עם מדואוז ופומפאו ב-7 בינואר, בהן שאל על מצבו של טראמפ. הוא נענה: "הנשיא באמת במקום אפל. הוא מאוד רגשני ובמקום אפל". באותו יום הכין הצוות נאום לאומה עבור טראמפ, אך במשך שעות הוא סירב. הוא הסכים לנאום רק בשעות הערב, ורק מחשש שיועבר מכהונתו בהתאם לתיקון ה-25 לחוקה או בהדחה בידי הסנאט. קטעים מהקלטת הנאום הראו, כי טראמפ סירב לומר שהפורעים ישלמו את המחיר ושהבחירות הסתיימו.

פוטינגר ציין, כי חשש שאויביה של ארה"ב ינסו לנצל את המצב, אם כי הדבר לא אירע. הביטחון הלאומי נפגע מכך שהאירועים נתנו תחמושת לאויביה לטעון שהמערכת האמריקנית אינה עובדת ושארה"ב נחלשת. ואילו בעלות בריתה של ארה"ב היו מודאגות מבריאותה של הדמוקרטיה האמריקנית.

לוריא ציטטה התכתבות בין שניים מאנשי הקמפיין של טראמפ, על כך שהוא לא אמר דבר בעקבות מותו ב-9 בינואר של אחד משוטרי הקפיטול. אחד מהם הסביר, כי טראמפ אינו יכול לעשות זאת, משום שהדבר יהווה גינוי לאספסוף "ואלה האנשים שלו" והודאה עקיפה שלו באחריות.

תאריך:  22/07/22   |   עודכן:  22/07/22
איתמר לוין
+ההחלטה הדרמטית עוד לפנינו: האם טראמפ יועמד לדין
17:57 22/07/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ועדת הקונגרס אוספת מידע עצום ועשויה להשפיע בזירה הפוליטית, אבל החלטה על כתב אישום בנוגע לאירועי 6 בינואר מצויה בידי שר המשפטים  ▪  גם אם יש בעיות עקרוניות ומעשיות בכתב אישום כזה, מריק גרלנד חייב להגן על הדמוקרטיה מפני סכנת שובו של טראמפ
סיכום השימוע בוועדת 6 בינואר, 22.7.22 / CNN
טראמפ בפנייתו לפורעים ב-6 בינואר [צילום: AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טראמפ דחה את ההפצרות לקרוא לעזוב את הקפיטול
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ליאור מהצפון
22/07/22 07:05
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות בארה''ב 2020
ב-1 בדצמבר 2020 הגיע שר המשפטים, ויליאם באר, לפגישה עם הנשיא דונלד טראמפ. בכירי הקמפיין של טראמפ כבר אמרו לו שהוא הפסיד בבחירות, כאשר באר – אחד מבעלי בריתו הקרובים ביותר – הבהיר לו שהטענות על הונאות בחירות הן "שטות מוחלטת", "עסק מטורף", "פגיעה קשה במדינה" ו"בולשיט". בראיון ל-AP באותו יום הבהיר באר: משרד המשפטי לא מצא כל ראיה להונאה היכולה למנוע את נצחונו של ג'ו ביידן. טראמפ היה בחדר האוכל שליד החדר הסגלגל כאשר שמע על כך והגיב בחמת זעם: הוא הטיח את צלחת הפורצלן על הקיר והקטשופ נמרח עליו.
21/07/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ג'ו ביידן ניצח ביושר בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2020 ואין כל בסיס לטענתם של דונלד טראמפ ותומכיו בדבר הונאה רחבת היקף שגזלה ממנו את הניצחון. כך קובעים שמונה אישיים בכירים במפלגה הרפובליקנית, אשר בדקו לעומק במשך למעלה משנה את כל 64 התביעות שהגישו טראמפ ותומכיו נגד תוצאות הבחירות בשש מדינות המפתח - אריזונה, ג'ורג'יה, מישיגן, נבאדה, ויסקונסין ופנסילבניה. הדוח נושא את הכותרת "Lost, Not Stolen".
18/07/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
"שמעתי את קריאותיו של דונלד טראמפ וחשתי שאני צריך להיות כאן. כשבאתי לא תכננתי לצעוד לקפיטול אלא להשתתף בעצרת, אבל עשיתי מה שהנשיא אמר. כולנו חשבנו שהוא יבוא איתנו. עזבנו מיד אחרי הציוץ של טראמפ [ב-16:30]. אם הוא היה עושה את זה ב-13:30, אולי לא היינו במצב הזה". כך העיד (12.7.22) סטיבן איירס, אחד המסתערים על הקפיטול, בעדותו בפני ועדת 6 בינואר של בית הנבחרים.
12/07/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ועדת 6 בינואר של בית הנבחרים עמלה במשך חודשיים על גביית עדויות, איסוף ראיות וקיבוץ סרטונים לקראת השימועים הפומביים שלה. ואז היא שינתה את כל ההליך הסבלני הזה, והודיעה בהתראה של פחות מיממה על עדותה הממושכת של קאסידי האצ'ינסון, לשעבר עוזרת אישית למארק מדואוז, ראש הסגל האחרון של דונלד טראמפ. התוצאה הייתה העדות המרעישה ביותר עד כה.
07/07/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
פט סיפולון, שהיה היועץ המשפטי לבית הלבן בימי הנשיא דונלד טראמפ, יעיד מחרתיים (8.7.22) בדלתיים סגורות בפני ועדת בית הנבחרים החוקרת את אירועי 6 בינואר. סיפולון קיבל זימון לאחר עדותה של קאסידי האצ'ינסון, אשר בין היתר דיברה על חששותיו של סיפולון מפני הפרת חוק במצעד על הקפיטול.
06/07/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il