|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
שני צבעים לאותה תמונה [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
שישה בשישי / לא בהכרח מה שנדמה לנו

שווה להעיף עוד מבט

האם הליכוד הוא מפלגה דמוקרטית מה מסתתר מאחורי פרסומים בנוגע למשפט נתניהו האם להאמין למשה סעדה מדוע הכשל של השב"כ מטריד מה לא אומרים לכם על יוקר המחיה מדוע יריבים נחלצים לעזרת בית"ר ירושלים
29/07/2022  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   בחירות 2022   |   תגובות


מפלגות דמוקרטיות?
הגנו עליו וקיבלו קיצור פז"ם [תומר נויברג, פלאש 90]

רוב חברי הכנסת שלנו נבחרים למעשה בידי אנשים בודדים או לכל היותר בידי קבוצה קטנה. יאיר לפיד בוחר את מועמדי יש עתיד; אביגדור ליברמן שולט ביד ברמה ברשימת ישראל ביתנו; בני גנץ וגדעון סער יקבעו מי ייצג את רשימתם המשותפת; איילת שקד מחליטה לבדה על הרכב רשימתה החדשה; מועצות של רבנים מוכרים (שהם לפחות ראשי ציבור ופועלים בקבוצה) משגרות לכנסת את נציגי ש"ס, יהדות התורה ואגודת ישראל

במסגרת שירותי בענף 8200 של בית הספר למודיעין, כתבתי לפני קרוב ל-40 שנה חוברת על חאפז אסד. משום מה נחקקה בזכרוני הערה צינית שכללתי בה: בבחירות אלו הגביר אסד את כוחו מ-99.3% ל-99.8% (או משהו כזה). משום שכידוע היטב, "מועמד" אחד בבחירות הוא ההפך הגמור מאשר בחירות דמוקרטיות. כמובן להבדיל אלף אלפי הבדלות, העובדה שלבנימין נתניהו אין אפילו העמדת פנים של יריב בליכוד, היא סימן רע. כך לא נראית מפלגה דמוקרטית.

לזה נוסיף את הכוח האישי העצום שיש לנתניהו בבחירות המקדימות לרשימת המפלגה לכנסת: חמישה שריונים (מתוך 35-30 מקומות ריאליים) והענקת קיצור פז"ם למבקשים להתמודד – דהיינו, מתן אפשרות להתחרות על מקום ברשימה גם בלא תקופת מינימום של חברות במפלגה. נתניהו העניק אותה השבוע בין היתר לשני עורכי הדין המגנים עליו בקולי-קולות מאז החל משפטו: אייל בסרגליק וטלי גוטליב. הבנתם? הם מעניקים לו תמיכה בענייניו המשפטיים האישיים, והוא מעניק להם הקלה בדרך האפשרית לכנסת מטעם הסיעה. לי זה נראה לכאורה ניגוד עניינים מצד נתניהו המגיע לכדי עבירה של מרמה והפרת אמונים. וזה אחרי שהסיעה שילמה הון תועפות לעורך דינו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, תמורת ייצוגם של מי שנחשדו בהטרדת עד נגדו.

הליכוד ממש לא לבד בחוסר הדמוקרטיה בו. במפלגה זו לפחות יש בחירות מקדימות לרשימה, גם אם פגומות; זה הרבה יותר מאשר כמעט בכל המפלגות האחרות. רוב חברי הכנסת שלנו נבחרים למעשה בידי אנשים בודדים או לכל היותר בידי קבוצה קטנה. יאיר לפיד בוחר את מועמדי יש עתיד; אביגדור ליברמן שולט ביד ברמה ברשימת ישראל ביתנו; בני גנץ וגדעון סער יקבעו מי ייצג את רשימתם המשותפת; איילת שקד מחליטה לבדה על הרכב רשימתה החדשה; מועצות של רבנים מוכרים (שהם לפחות ראשי ציבור ופועלים בקבוצה) משגרות לכנסת את נציגי ש"ס, יהדות התורה ואגודת ישראל; על רע"ם והרשימה המשותפת לא הצלחתי למצוא מידע. המפלגות היחידות המקיימות בחירות לראשותן ולרשימתן הן הציונות הדתית, מרצ והעבודה.

אני לא חושב שבחירות פתוחות לכל חברי המפלגה הן רעיון טוב, במיוחד במפלגות גדולות; זה מעניק יתרון עצום לבעלי הון ופותח פתח לרשימות חיסול. כשלעצמי הייתי מפקיד בידי כל החברים את בחירתה של מעין ועדה מסדרת. אבל ודאי שהפקדת הבחירה – או ליתר דיוק: נטילתה – בידי העומדים בראש המפלגות היא ההפך מדמוקרטיה. כך שלמעשה, אנחנו בוחרים במי שנבחרו עבורנו בידי מי ששולטים בצורה רודנית במפלגותיהם.

משפט נתניהו
בדקו מי הסבא שלה [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

לי עצמי חישובים כאלה עושים בחילה, כי הם מזכירים לי בתת-ההכרה מי ומתי בדקו אחורה מוצא של יהודים עד לסבים והורי-הסבים. בעינַי כל הסיפור העדתי הזה הוא מטופש, מיותר ובעיקר זדוני למטרות פוליטיות ופלגניות. יש לי קרובת משפחה שהיא צברית דור שני ממוצא חצי-פרסי וחצי-תימני, בעוד בעלה הוא צבר דור שני ממוצא פולני; למה זה הופך את ילדיהם המקסימים? ליהודים ישראלים, וזהו

מישהו אנונימי, מעניין מאיזה צד של המפה הפוליטית, צייץ השבוע את הסקופ המרעיש הבא: "עוד שקר משונה של הדס קליין בבית המשפט שהיא ממוצא מזרחי ואם שרה (נתניהו) הייתה יודעת זאת היא לא הייתה חברה שלה. ובכן, הדס קליין נשואה לאשכנזי (קליין) ושם נעוריה בטרם נישואיה היה פולק, אביה היה ממוצא פולני ואמא שלה צברית שנולדה בישראל היא חצי מזרחית (אבא שלה יליד סוריה)".

אני לא יודע אם המחקר הגנאולוגי הזה מדויק. לי עצמי חישובים כאלה עושים בחילה, כי הם מזכירים לי בתת-ההכרה מי ומתי בדקו אחורה מוצא של יהודים עד לסבים והורי-הסבים. בעינַי כל הסיפור העדתי הזה הוא מטופש, מיותר ובעיקר זדוני למטרות פוליטיות ופלגניות. יש לי קרובת משפחה שהיא צברית דור שני ממוצא חצי-פרסי וחצי-תימני, בעוד בעלה הוא צבר דור שני ממוצא פולני; למה זה הופך את ילדיהם המקסימים? ליהודים ישראלים, וזהו.

אבל ברמה הנקודתית, עצם הפרסום מטריד מאוד: מישהו הלך ובדק (או מספר לנו שהוא בדק) את שורשיה המשפחתיים של עדה מרכזית בתיק 1000 כדי לסתור טענת-אגב שהעלתה. מה זה אומר? שיש מי שמשקיע כסף וזמן בבדיקות כאלה. נזכיר את הסיפורים על ביתה של המשנה לפרקליט המדינה ומי שהובילה את הפרקליטות במשפט נתניהו, עו"ד ליאת לב-ארי. אני לא נכנס לשאלה האם היו או לא היו שם עבירות בנייה; עצם החיפוש והפרסום מלמדים על אותו סוג של פעילות.

היה גם ניסיון נקודתי להטיל ספק בשופטים בתיק, בטענה שיצרה רושם כאילו שניים מהם רק אתמול יצאו מהפרקליטות (האמת: רבקה פרידמן-פלדמן עבדה בה שבע שנים עד 1994, ועודד שחם – שנה עד 2000). כאשר אני מצרף את זה לכסף העצום שמושקע בתועמלנים של נתניהו, זה מפחיד כאשר מדובר בצד של מי שהיה ואולי יהיה ראש הממשלה והאחראי על שירותי המודיעין.

משה סעדה
האחד כושל, האחר שקרן [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

לא צפיתי בראיונות של עמית סגל עם משה סעדה, לשעבר סגן מנהל מח"ש, ולכן הדברים כאן מתבססים על מי ששמעתי וקראתי מכלי שני. על פניו, מדובר במיחזור של טענות שהעלה סעדה בהליכים משפטיים ב-2020 וב-2021. הטענה שלו על קשר בין אירועי אום אל-חיראן וחקירות נתניהו כבר נדחתה בידי נציב הביקורת על הפרקליטות דאז, דוד רוזן, והשבוע נתן בג"ץ את חותמו לאותה קביעה. מי שהפקיד את הראיון עימו בידי עמית סגל, גרם – במכוון או ברשלנות – לכך שהמראיין לא יהיה כתב משטרה או משפט הבקיא באירועים; אני לא חושב שמשה נוסבאום היה מראיין את יאיר לפיד.

לגופם של דברים: הראיתי כאן שוב ושוב, כי שי ניצן הוא שקרן כרוני. הצבענו כאן בצורה שיטתית על הכשלים של המשטרה, בין היתר בראשותו של רוני אלשיך. העובדה שמח"ש היא בית קברות לתלונות נגד שוטרים איננה סוד לקוראי News1. לכן, אני לא פוסל את האפשרות שיש ממש לפחות בחלק מדבריו של סעדה. אלא שהם מעולם לא הגיעו להכרעה משפטית ולא נראה לי שאי-פעם נדע את האמת בצורה אובייקטיבית.

ברמה העקרונית, אני מבקש להציע שתי נקודות סותרות שתמיד יש להביא בחשבון בבחינת פרסומים כאלה. האחת היא של ארתור קונן דויל, המספר כיצד שרלוק הולמס איתר גנן אותו פיטר החשוד וממנו קיבל מידע רב-ערך על הנעשה בביתו. הלקח: גם רגשי נקמה יכולים להוביל לאמירת אמת. השנייה היא של אפרים קישון, המתאר כיצד חבר כנסת אלמוני מן הליכוד שפך בפני מזכיר המפלגה את כל העבריינות והמחדלים שלא היו מנת חלקה כאשר היה בעבר מועמד במקום ריאלי. הלקח: יש מי ש"נזכרים" לחשוף שחיתויות רק כאשר הם עצמם מסולקים. לאן שייך סעדה? אין לי מושג. רק לתשומת ליבכם.

השב"כ

הפרק על השב"כ בדוח על הכשלים בשומר החומות צריך להטריד אותנו. לפי המבקר מתניהו אנגלמן, השירות לא התריע מראש על המהומות הקשות מצד תושביהן הערבים של הערים המעורבות. וזה צריך להטריד לא רק בגלל המחדל הנקודתי החמור בפני עצמו, אלא גם משום שנזכרתי בכשל נוסף של השב"כ אשר צף שנה בלבד קודם לכן.

בתחילת הקורונה השתמש משרד הבריאות, ובצדק רב, בכלי איכון של השב"כ כדי לאתר חולים, כדי לוודא שמי שבאו איתם במגע ייבדקו ויבודדו במידת הצורך. הכלי הזה, שפרטיו מטבע הדברים שמורים בסודיות רבה, נועד במקורו לאכן מחבלים ואת מי שהיו בסביבתם. היו טענות נגד השימוש בו לצרכים בריאותיים, אך בהתחשב בשעת החירום ובסכנה לחיי אדם – גם בדיעבד השימוש בו היה ראוי ברמת העיקרון.

אלא מאי? התברר שהכלי פחות מדויק מכפי שניתן היה לצפות. על-פי דוח אחר של אנגלמן, השב"כ הצליח לאתר פחות מ-5% ממי שחלו לאחר שבאו במגע עם חולים; בדיקות אפידמיולוגיות אנושיות הובילו לאיתור 24% מהחולים. האיתורים היו רחבים מדי: 63% מן ההשגות על ממצאיהם התקבלו, כלומר – השב"כ הצביע על מגע שלא התקיים, או על כזה שלא חִיֵיב בידוד. מובן שזה לא בהכרח מלמד על הצלחת כלי האיכון בייעודם המקורי, כי המטרות שונות לגמרי. אבל כאשר מצרפים את שני הכשלים הללו, יש כאמור סיבה להיות מוטרדים – וזה מבלי לגרוע כהוא זה מן ההצלחות המדהימות של השירות, שכמעט תמיד נותרות סמויות מן העין.


יוקר המחיה
דיון פופוליסטי ושטחי [צילום: נועם מוסקוביץ, פלאש 90]

ישראל היא מדינה מבודדת, בלי סחר עם שכנותיה – בניגוד לכל מדינה מפותחת אחרת. המשק קטנטן (פחות מ-10 מיליון בני אדם), ולמרות זאת יש בו תחרות משמעותית כמעט בכל התחומים. זוהי מדינה בסכנה בטחונית מתמדת ומשטר בלתי יציב – שני גורמים העלולים להרחיק משקיעים זרים. כמעט ואין לה מחצבי טבע משלה וחלק ניכר משטחה אינו מתאים לחקלאות

עליית המחירים מרגיזה את כולנו ופוגעת בכולנו. זה ברור. אבל אני מבקש לתרום לדיון – שלרוב הוא פופוליסטי ושטחי – כמה עובדות יסוד שמהן נוטים להתעלם. על חלק מהן עמדה השבוע השופטת ענת ברון, בפסק דינו של בית המשפט העליון שהרחיב את האחריות שניטל להחיל על מונופולים בשל מחירי מופקעים.

ישראל היא מדינה מבודדת, בלי סחר עם שכנותיה – בניגוד לכל מדינה מפותחת אחרת. המשק קטנטן (פחות מ-10 מיליון בני אדם), ולמרות זאת יש בו תחרות משמעותית כמעט בכל התחומים (חמישה בנקים, חמש חברות ביטוח, שלוש חברות סלולר, ארבע רשתות מרכולים ארציות, ארבע קבוצות מזון, ארבע חברות דלק – וזה רק מניין החברות הגדולות). זוהי מדינה בסכנה ביטחונית מתמדת ומשטר בלתי יציב – שני גורמים העלולים להרחיק משקיעים זרים. כמעט ואין לה מחצבי טבע משלה וחלק ניכר משטחה אינו מתאים לחקלאות.

את כל זה אסור לשכוח. למרות כל זה, התוצר לנפש בישראל הוא ב-20 בגובהו בעולם (מבין 216 מדינות), כלומר – אנחנו בעשירון העליון של העולם. הדבר בא לידי ביטוי גם בשכר, ולא רק המחירים אצלנו גבוהים אלא גם המשכורות – שמצידן מושכות את המחירים כלפי מעלה עוד יותר. וכאשר עסקינן באינפלציה הנוכחית, עוד כמה עובדות חייבות להיזכר: היא מחצית מאשר ברוב העולם העשיר, ובמידה רבה היא נובעת מגורמים הרחק מעבר להישג ידם של הפוליטיקאים הישראלים מכל המפלגות – השלכות הקורונה, שרשרת האספקה, עליית השכר בארה"ב וכמובן הפלישה לאוקראינה. את כל הפרטים הללו חייבים לזכור, כדי שהדיון יהיה לא רק הוגן, אלא גם ובעיקר ענייני ובעל אפשרות להניב תוצאות של ממש.

בית"ר ירושלים
הכנסות לקבוצות המארחות [צילום: אורן בן-חקון, פלאש 90]

ההתאחדות לכדורגל נותנת לבית"ר עוד ועוד הקלות. עוד זמן להגיש את התקציב שהמועד לאישורו חלף מזמן. ארנק דיגיטלי נעול מתקבל כערבות במקום כסף מזומן. אישור לבעלים המתגלים כבעייתיים, בלשון המעטה. וכאמור, אפילו המתחרים רוצים להמשיך לראות אותה בסביבה. אם תרצו – מיקרוקוסמוס המסביר היטב מדוע הכדורגל שלנו יישאר בשוליים הנמוכים של הענף האירופי והעולמי

מכבי בני ריינה, קבוצת כדורגל אנונימית מן המגזר הערבי, הדהימה אשתקד כאשר עלתה לליגת העל. בשבוע שעבר שלל ממנה משרד המשפטים את אישור הניהול התקין, מה שמעמיד בספק את יכולתה לשרוד כלכלית. ככל שידיעתי מגעת, איש מבעלי הקבוצות האחרות בליגת העל לא יצא לעזרתה. לעומת זאת, רבים מן הבעלים – ובראשם יעקב שחר (מכבי חיפה) ואלונה ברקת (הפועל באר שבע) – התגייסו למנוע את קריסתה של בית"ר ירושלים, הורדתה לליגה הלאומית ואפילו הובלתה לפירוק. למה? כי בית"ר מביאה הרבה אוהדים למשחקי החוץ שלה, וזה אומר: הכנסות נאות לקבוצות המארחות.

אין לזה שום הצדקה. בית"ר הפכה בעשורים האחרונים לצעצוע של בעלים מפוקפקים ומועמדים לבעלים מפוקפקים מכל רחבי העולם – החל מתמהונים, דרך בעלי עבר ואף הווה פלילי וכלה במי שאולי עוד יגיע לכלא. בין אוהדיה יש קומץ – כנראה קטן, אבל אלים וגזעני מאין כמותו בספורט הישראלי – המתנהל כארגון פשיעה ובין היתר מונע ממנה להחתים שחקנים ערבים. הקבוצה היא כשלון מקצועי ועוד יותר כשלון כלכלי. כבר מזמן היא הייתה צריכה להיעלם מהנוף הספורטיבי והחברתי שלנו, לכל הפחות לתקופת ביניים עד שתחלים מכל הבחינות.

אבל ההתאחדות לכדורגל נותנת לבית"ר עוד ועוד הקלות. עוד זמן להגיש את התקציב שהמועד לאישורו חלף מזמן. ארנק דיגיטלי נעול מתקבל כערבות במקום כסף מזומן. אישור לבעלים המתגלים כבעייתיים, בלשון המעטה. וכאמור, אפילו המתחרים רוצים להמשיך לראות אותה בסביבה. אם תרצו – מיקרוקוסמוס המסביר היטב מדוע הכדורגל שלנו יישאר בשוליים הנמוכים של הענף האירופי והעולמי.


תאריך:  29/07/2022   |   עודכן:  29/07/2022
איתמר לוין
+מדריך למתפקד הנבוך
18:37 29/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אם התפקדתם לליכוד, לעבודה, למרצ או לציונות הדתית אל תהיו פראיירים - הצביעו למועמדים שלא ישבו שנה שלמה בכנסת ורק חיממו את הכיסא  ▪  אז מי באמת עבד בשבילכם ומי רק התראיין באולפנים?
גלנט וקרעי. מי מהם עובד ומי מתבטל? [צילום: אריה לייב אברמס/פלאש 90]
+שר הביטחון גנץ נפגש עם זהבה גלאון לדיון פוליטי
14:41 29/07/22  |  איציק וולף
יו"ר מפלגת כחול לבן-התקווה החדשה ושר הביטחון, בני גנץ, נפגש הבוקר עם המועמדת לראשות מרצ, חברת הכנסת לשעבר זהבה גלאון. השניים דנו בתרחישים השונים להרכבת ממשלה לאחר הבחירות ולמניעת חזרתו של נתניהו לשלטון.
0
+יאיר גולן זועם: מנגנון מרצ פועל לטובת גלאון
08:51 29/07/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ח"כ יאיר גולן, המתמודד בפריימריז על ראשות מרצ מול היו"ר לשעבר ששבה מפסק הזמן הפוליטי שלה טוען כי מנגנון המפלגה פועל לקידום מועמדותה על חשבונו תוך הפרת חוקי הגנת הפרטיות וניגודי עניינים
גולן. "מנהל אתר האינטרנט של המפלגה מנהל את הרשתות של גלאון" [צילום: יונתן זינדל ואבשלום ששוני, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit   אילן ישועה / Ilan Yeshua   איריס ניב-סבאג   אלונה ברקת / Alona Bareket   אפרים קישון / Efraim Kishon   ארי  הרו / Ari Haro   ארנון מוזס / Arnon  Mozes   ארנון מילצ'ן   בועז בן-צור   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   ג'יימס פאקר   דוד רוזן / David Rozen   ז'ק חן   חברות סלולר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יהדות התורה והשבת   יהודית תירוש / Yehudit Tirosh   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוקר המחיה   יעקב שחר   ישראל ביתנו   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מיכל רוזן-עוזר   משה בר-עם   משה סעדה / Moshe Saadda   מתניהו אנגלמן   נוית נגב   ניגוד עניינים   ניר חפץ   סלולר   עודד שחם   עמית חדד / Amit Hadad   עמית סגל   ענת ברון / Anat Baron   רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman   רוני אלשיך / Roni Alsheh   ש"ס   שאול אלוביץ / Shaul Alovich   שי ניצן / Shai Nitzan    שלמה פילבר / Shlomo Filber 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שווה להעיף עוד מבט
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסי מזרחי
29/07/22 10:34
2
גז'במכר
29/07/22 11:08
3
באום
29/07/22 14:07
4
עובד 1
29/07/22 22:03
5
עובד 1
1/08/22 08:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
קבוצת הליכודניקים החדשים קוראת לחבריה שחברותם בליכוד בוטלה על-ידי הנהלת המפלגה להתפקד למפלגת העבודה.
28/07/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
מתן כהנא היה הפנים היפות של הדור הזקוף בציונות הדתית. לא עוד דמות סטריאוטיפית, מולעגת, משגיח כשרות ברבנות הצבאית, קומבינטור ותחמן, גלותי בארץ ישראל, אקרובט של "מה יפית" לפני החילוני. לא דתי מחמד, מתחנף, מתרפס, רכרוכי, לא מה שהגדיר חברו לאידאולוגיית הדור הזקוף בציונות הדתית, ילד הכאפות האולטימטיבי.
זהבה גלאון היא האדם המתאים ביותר לעמוד בראש מפלגת מרצ, מפלגתי זה חמישים שנה. למען האמת, היו לי גיחות להקמת מפלגות נשים שלא צלחו. אבל מפלגה זו שהוקמה בידי שולמית אלוני ז"ל, הינה מפלגתי.
28/07/2022  |  רות רזניק  |   יומני בלוגרים
בשנים האחרונות אני שומע יותר מדיי פעמים את המילה "אידיאולוגיה". ברוב המקרים לא הצלחתי להבין את ההקשר של השימוש במושג זה באותו מסר של מי שמשתמש בו. חשבתי שאולי שכחתי או שלא הבנתי מה באמת הפירוש של המילה "אידיאולוגיה" ולכן טרחתי ושאלתי את "רבי" גוגל, ואלו התוצאות שקיבלתי: אידיאולוגיה זה מושג מטרייתי, כלומר הוא מטרייה שמתחתיה יש הרבה מאוד סוגי חשיבה, שהם שונים לפעמים בתכלית זו מזו. אידיאולוגיה יכולה להיות מחד-גיסא, תפיסות חשיבה פילוסופית של הובס, מרקס וכו'. אידיאולוגיה היא תפיסת עולם של מערכת רעיונות, השקפות, עקרונות, קשור לתפיסת עולם.
28/07/2022  |  מוטי פלד  |   יומני בלוגרים
לא רק מימין: ברשימת כחול לבן התקווה החדשה מכינים לאיילת שקד וליועז הנדל קבלת פנים פוליטית אחרי האיחוד ביניהם, ומתכוונים לתקוף את השניים במסגרת קמפיין המפלגה.
28/07/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2022  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מבצע שומר החומות  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט נתניהו  /  מי ומי  
נתניהו קורא לגנץ: הארך כהונת הרמטכ"ל כוכבי  /  איציק וולף
שקד והנדל חתמו על איחוד מפלגות  /  איציק וולף
הקפדה יתרה על השידורים בתקופת הבחירות לכנסת  /  מירב ארד
מרכול ההבטחות של ליברמן  /  עידן יוסף
האמת מחפשת בית  /  עמנואל בן-סבו
הכוונות הטובות והדרך לגיהנום  /  דן מרגלית
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il