|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
אין בושה [צילום: איתמר לוין]

הסוכנות היהודית

הסוכנות כמו גופים רבים אחרים פשוט מנותקת מהמציאות היא נהייתה לגוף מסואב, גוף שניתן למנות בכירים בדימוס אליו בכדי שיבלו את שארית חייהם בטיסות ופגישות ובתי מלון של יוקרה ומסעדות נפלאות ופנסיה נוספת ועבודה ליום שאחרי
01/08/2022  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   תגובות

עד כמה אני אוהב אנשים המשרתים במשרות מאוד בכירות המשוכנעים שהכל מגיע להם, שרק בזכותם העולם סובב על צירו ושבלעדיהם, שומו שמיים, לא יתנהלו החיים במסלולם. הם כל כך משופשפים בהאדרת עצמם ובסיפורים שהם טווים, עד כדי כך שהם מאמינים באמונה שלמה שכך היא המציאות לאשורה.

אך לא רק בבכירים מדובר. עובדי עיריה שאמורים לגזום עצים, דבר הנחוץ שכן ללא טיפול, יהיו עצים שיגדלו ויסכנו חוטי חשמל, ויהיו עצים אחרים שפשוט יתמוטטו מרוב כובד ויחסמו כבישים, וכו׳. התרגלו להם אותם עובדי עיריה לשבת במשרדם הממוזג ולענות לטלפון לפניות הציבור. עיקר המענה "זה לא אנחנו - יש מחסור בכוח אדם, אין תקציבים, נא תפנו לחברי מועצת העיר". חצי שעה הם יקדישו לאותה שיחה, ופשוט מאלף לשמוע את כל הסיבות והתרוצים. "העיר ענקית, אי-אפשר להגיע לגיזום ולו מקצת העצים" (בעבר ניתן היה, אבל כשלא רוצים, גם לא יוצא). כך הם יושבים ועוסקים בקשקשת, ברברת והפנית אצבע מאשימה כלפי כולם למעט עצמם. המשרד ממוזג, את המשכורת מקבלים בכל מקרה, אז למה לטרוח ולצאת לשטח?

בין הבכירים לבין הזוטרים אין היום כל הבדל, ואפילו "שיימינג" כבר לא עוזר. זוהי אופנה ותרבות ודרך חיים גם יחד, ומדוע להתאמץ? את המשכורות והנלוות הם יקבלו, ואת כל תוספות יוקר המחיה והאינפלציה. בעוד אנחנו צריכים להתמודד עם החיים, מחיר הדלק והלחם והאינפלציה, הם זורמים להם, גולשים על הגל על חשבון... משלם המיסים.

כך בכל רמות הממשל וכך גם בארגונים ללא מטרות רווח, להם אני קורא "ארגונים בני מאה השנים". בתחילתם, ארגונים אלו הוקמו למטרות נעלות. הם היו רעבים ללחם, וכך את הכל הם המציאו ושיכללו ופיתחו "בתחבולות", קרי השתמשו במוח ודורבנו על-ידי הלב. אך ברבות השנים הכסף החל לזרום, בקצב מסחרר, עד כי אותם ארגונים בדיוק שכחו למה הם הוקמו, ועיקר קיומם הפך להצדקת המשך הסיאוב - עובדים למכביר, משכורות אדירות, הטבות לכל החיים, ורק המילה "שרות" או "מטרה לשמה נוצרו" נשכחו כלא היתה.

כשנכנס הנשיא טראמפ לתפקיד, הוא היה יכול לאייש אלפי (בין ששת לעשרת אלפים) משרות, אך הוא בחר להתמקד במשרות בודדות שלדעתו היו חיוניות ונתן לאלפי משרות אחרות להשאר ללא בעל תפקיד, קרי למות מוות טבעי, להעלם בשל אי-נחיצות. טראמפ, כמו הרפובליקנים והשמרנים, מאמין בממשלה צרה יותר, לא כזו מנופחת המתמקדת בבעלי המשרות ובטובתם, כי אם בציבור שהיא צריכה לשרת.

בטן מרשימה

זוכרים אתם את ממשלות בנימין נתניהו, ביחוד אלו האחרונות, עם ריבוי השרים כפי שלא היה מאז קום המדינה? כל שר בא עם צוות, ועם משכורות עתק לכל החיים, ועם הטבות מכאן עד להודעה חדשה, ומרבית השרים - כמעט כולם - לא הגיעו לתפקידם בשל מקצועיות או התאמה, כי אם בשל קשרים פוליטיים, סחר-מכר בין מפלגות ומקורבותם לצלחת. משום מה, נתניהו והליכוד נחשבים כ"שמרנים" אך למעשה הם דומים יותר לדמוקרטים בארה"ב - החתול השמן היושב על כד הקצפת ומסרב לזוז ממקומו, כי גם הוא וגם מקורביו נהנים ונהנים ונהנים, ולעזאזל הציבור שבחר אותם, או טובת המדינה ביומיים או בשבועיים הבאים. מה שחשוב הוא ההווה, הנאתם הרגעית, המיידית, והם בלבד.

זכר לימים עברו ניתן למצוא בקלות. קק"ל שפעם גאלה אדמות. הליגה נגד השמצה שנלחמה באנטישמיות, גזענות ושנאה והיום נלחמת במדינת ישראל. ארגון היא"ס. הסוכנות היהודית לארץ ישראל שפעם הייתה נחוצה מאד, והיום קיימת מהזרמת כספים אדירה מממשלת ישראל שמקבלת בתמורה מינויים לאנשים טובים (דוגמאת האלוף במיל דורון אלמוג או נתן שרנסקי או יצחק הרצוג). ועידת התביעות שאמורה לדאוג לניצולי השואה, לא לבניינים ותוכניות לכלל, לא לחינוך וכו׳, כי אם לניצולים כל עוד הם בחיים. הנה מניתי ארגונים על אצבעות יד אחת (בקושי), וכבר עולה הקבס. אלא שיש מאות ואלפי ארגונים דומים, מגזר שלם ממש, ועיקרם "אנחנו נחוצים ביותר, לא תוכלו להתקיים בלעדינו, תימכו בנו כספית, זו מחויבותכם, הממשלה צריכה לתמוך בנו. אתם חייבים לסגוד לנו, כי אנחנו האלים, ואתם בני תמותה, אנחנו חשובים ואתם לא כלום, לנו מגיע ואתם תעבדו ותשלמו".

שמעתם פעם (מדי ערב) תגובת דובר או עורך דין על דברים מעוררי פלצות? הם כל כך חלקלקים וכך כך מנוסים במענה שמעורר חלחלה ובחילה בו זמנית, והם משוכנעים שהם בסדר, ושכולנו אידיוטים. כך גם בכל המוסדות והעובדים שמניתי - הם מתמחים ב"דוברות", "התרברבות עליונה" ו"ביטול האחר" כמו גם "ביטול ההגיון". האם הם באמת נחוצים? מה יקרה בלעדיהם? מסתבר שהעולם לא רק ימשיך, כי אם יהיה טוב יותר, כי השומנים - אותה בטן מרשימה ההולכת לפני הגבר המזדקן - אינם בריאים כלל ועיקר.

פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה בחדשות בשבועות האחרונים - ראש ממשלת ישראל, שר החוץ עד לאחרונה, שלח משלחת לרוסיה לראות מה ניתן לעשות, האם ניתן להקטין את הלהבות, אך אפילו איים על הדוב הרוסי שינקוט צעדים אם צריך יהיה. מה פעילות הסוכנות ברוסיה? הלא למעלה ממיליון רוסים "יהודים" עלו ארצה לפני עשרות שנים. עשרות שנים חלפו, ומי שרצה יצא. אין כבר חסמים. אין צורך ב"שחרר את עמי". אז מה הסיפור? כיסוי לפעילות המוסד? אין צורך בזה. שליחים שיקבלו משכורות ותפקידים בחו"ל? אולי. האם באמת צריך את הסוכנות שם?

הרוסים חכמים, ונראה כי הם פגעו במדויק בנקודה מאוד רגישה. נזכור שהרוסים לא מפחדים מאיש, וודאי לא מישראל או מהיהודים. הנה, שנים הם מסרבים לשחרר את ספריתו של הרבי של חב"ד, וחב"ד כבר הפעיל את כל האמצעים ואת הכל הקשרים (מנשיא ארה"ב ואילך), למעט נשק יום הדין, שהוא הקב"ה בעצמו.

כוח צנטרפוגלי

והנה, בתמימות, הרוסים החליטו להתמקד בסוכנות, והארץ רעשה ונרגשה. הדבר לא נותן מנוח. הדבר מדגדג וכואב ומרתיח ומעצבן, וכבר יוצאים לפעולה, כי נראה שמשך כל השנים עד נפילת הגוש הסובייטי ומאז לא הספיקה הסוכנות למלא את תפקידה. כל הכבוד לרוסים שמצפצפים על העולם כולו ועושים בדיוק את מה שהם רוצים ויודעים איך לתקוף "בקלות" אך ביעילות מירבית. אנחנו כבר שכחנו ש"בתחבולות תעשה לך מלחמה". מחלת השכחה, תוצאה של יותר מדי סוכרים ושומנים שהכהו את המוח.

הסוכנות כמו גופים רבים אחרים פשוט מנותקת מהמציאות. היא נהייתה לגוף מסואב, גוף שניתן למנות בכירים בדימוס אליו בכדי שיבלו את שארית חייהם בטיסות ופגישות ובתי מלון של יוקרה ומסעדות נפלאות ופנסיה נוספת ועבודה ליום שאחרי. פעם, כמו כל שאר הגופים בני מאה לערך, היא הייתה נחוצה ועשתה עבודה שאף אחד אחר לא מילא. אנשיה היו חדורי שליחות ואמונה. את הכל הם עשו לשם שמיים. פעם. אך כבר עשורים שאין זה כך. כך בסוכנות. כך בליגה נגד השמצה. כך בוועידת התביעות. כך בקק"ל. הנה האחרונה - מילארדים תחת שליטתם. משרות נחשקות ביותר. כוח שמעוור את האדם וגורם לו הזיות שהופכות בעיניו למציאות. אלא שהמציאות של ימינו אינה המציאות של לפני מאה שנים ויותר. וקק"ל הבינה בעצמה שהיא לא נחוצה, ולכן היא מחפשת מטרות אחרות שתהוונה הצדקה לקיום.

למעשה אני טועה לחלוטין. כל אותם גופים לא צריכים הצדקות. הם "חיוניים" בעיני עצמם. הם קיימים מעצם המומנטום, כוח צנטריפוגלי הממשיך וממשיך. אין בושה. אין הגיון בריא. אין שיקולי כדאיות. ומי שמעז להגיד משהו קל שבקלים, לצייץ ציוץ (כמו ציפור, לא כמו טוויטר), הופך לאויב האומה שצריך להשתיקו. ניחא, בימים אלו של בין המיצרים טוב לעיתים לעשות חושבים, כי אולי המציאות אינה אידיאלית, ואולי למרות כל התרוצים, שלושה שבועות אחרי שהחומות הובקעו, יגיע חורבן שיעסיק אותנו באלפיים השנים הבאות.

ימים אלו בדיוק קוראים לנו לבחון את צורת חיינו. לחשוב לדקה. להתנתק מהנעים-וטוב-לי ומהתועלת האישית, ולהסתכל קצת הלאה, מעבר. טוב לנו כרגע עד מאד, אנחנו כמו אנשים מסוממים בהשפעת סמים חזקים במיוחד. אך בשלב כלשהו נתעורר (בתקווה), ונצטרך להתמודד עם הכמיהה לעוד ועם הצורך לגנוב בכדי לאפשר את המנה הבאה. בינתיים, אנחנו באופוריה, ואוי למי שיעז לעמוד בדרכנו.

תאריך:  01/08/2022   |   עודכן:  01/08/2022
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסוכנות היהודית
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הירונימוס
2/08/22 13:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כל ביקור של נשיא ארצות הברית אצלנו מעורר את כלי התקשורת. זה אולי הפרומו למה שיקרה בדיווחים כשיבוא המשיח. אם כי נדמה לי שכלי התקשורת מתרגשים מבואו של הנשיא יותר. שלל פרשנויות ושלל דיווחים. הנה הוא יורד מהמטוס. הנה הוא מהלך על השטיח. האם השטיח נקי מספיק? מי ייגש אליו ראשון? האם הוא לוחץ את ידו של יאיר לפיד כמו אותה לחיצת יד לבנימין נתניהו? ואיך הוא לחץ לנפתלי בנט? איך נפתרה המחלוקת בקשר ל-כמה זמן הוא הסתגר עם נתניהו, חצי שעה או ארבעים וחמש דקות? את מי הוא אוהב יותר ואת מי פחות. האם האוכל היה לטעמו? ואולי צריך היה לסדר לו מזג אוויר אחר באותו יום. הריבים מאחורי הקלעים ל-מי יושב ליד מי בתמונה המסורתית שלו עם שרי הממשלה. כאילו שהוא יודע מי הם, ובכלל יזכור את השמות שלהם.
01/08/2022  |  יוסף קנדלקר  |   יומני בלוגרים
שיקולים אתיים הם חשובים אך צריך לראות את התמונה הכוללת ולהשוות על-פי מבחן התוצאות את מעשיהם של פוליטיקאים, מחוקקים ורשויות. כך זלנסקי יכול להתקרבן עד מחר שרוסיה תוקפנית, והיא אכן תוקפנית, ופלשה לאוקראינה בניגוד לכל האמנות וההסכמים. הרי שאם היה חכם כמו לי קוואן יו, מנהיג סינגפור, היה מצליח לתמרן בהצלחה הליכה בין הטיפות, כפי שלי עשה בין סין הקומוניסטית שניסתה להשתלט על הרוב הסיני, בין מלזיה ואינדונזיה המוסלמיות ולהביא את מדינתו בשלום ובשגשוג לליגת העל, במקום להמיט אסון כפי שזלנסקי עשה.
01/08/2022  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
שמחתי לקרוא ב"גלריה" מיום ה-19 ביולי את מאמרה של חגית גינזבורג בעקבות הודעת תיאטרון חיפה, כי במסגרת פסטיבל הקריאה המבוימת "מקור" יוקרא מחזהו של המחזאי עודד ליפשיץ, שנכתב על חייל ישראלי, שהורשע בהריגת מחבל בהיותו מנוטרל.
האם המדיניות המזרח תיכונית של מחלקת המדינה האמריקנית מבוססת על תובנות המעוגנות במציאות המזרח תיכונית? האם על מעצבי מדיניות ודעת קהל בישראל לראות בתובנות המקובלות על מחלקת המדינה מקור סמכותי למדיניות ישראל בנושאי המזרח התיכון כגון סוגיית האיום הגרעיני והקונבנציונאלי האירני והסוגיה הפלשתינית?
01/08/2022  |  יורם אטינגר  |   יומני בלוגרים
רעידת האדמה עם חשיפת דברי בכיר במח"ש, עו"ד משה סעדה, על התנהלות מושחתת לכאורה, עבריינית, לכאורה, מטרידה ומדאיגה אשר הייתה אמורה לזעזע את אמות הסיפים. תמונה מבהילה של בכירי התביעה, הפרקליטות, המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה כפי שנחשפה על-ידי בכיר בפרקליטות, בשר מבשרה של הפרקליטות, הייתה אמורה לזעזע את אמות הסיפים, הייתה אמורה לפתוח מהדורות חדשות, להוציא את מגיני הדמוקרטיה מכל המפלגות אל הרחובות בקריאה להקמת וועדת חקירה.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il