|   15:07:40
דלג
  יוסף אליעז  
משפטן, משורר ופובליציסט
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
נתניהו. שלטון מעוות [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

"עלות השחר"

"יש קונה עולמו בכמה שנים ויש קונה עולמו בשעה אחת" מסכת עבודה זרה י"ז "יש קונה עולמו, יש מאבד עולמו, בשעה אחת", מדרש רבא, בראשית י"ז
09/08/2022  |   יוסף אליעז   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2022   |   תגובות

במי דברים אמורים? בנימין נתניהו קנה את עולמו הדל משך תריסר שנות שלטון. בצד הישגים לא רבים הכזיב את תומכיו בהבטחות סרק, כמו סיפוח שטחים ביו"ש, בִּישׁוּב הגולן ("רמת טראמפ"); בהורדת מִסִּים; בלחימתו הבזבזנית והרופפת בקורונה בִּסְּגָּרִים מיותרים (שלא נכפו על אברכי ה"כוללים"), שהרסו את הכלכלה וחיסלו אלפי עסקים. בזבזנות שהותירה את קופת המדינה ריקה; בשיסוי כלפי מי שלא חסה תחת כנפיו המרוטות ("סְמולָנִים", "בוגדים". "האירנים גילו את תוכן הטלפון של גאנץ, שהוא בכלל חולה נפש", ומה לא).

הוא הפר כל הסכם, הנהיג תרבות שקר, קיים מגעים עם מפלגות ערביות ("אבו יאיר" בפי קהל זה, הכשיר את מנסור עבאס ואף קיים מו"מ עם "המשותפת"); דיכא את "הרשות" והרעיף מיליוני דולארים קטרים על החמאס; שחרר 1,100 מחבלים בפרשת שביט; העלה קיצונים ערביים ויהודים לשלטון ברשימותיהם (בן-גביר וסמוטריץ' על הציונות הדתית). בצד כינון הסכמי אברהם הרס את מרקמי היחסים העדינים עם ארה"ב, מצרים וירדן, וכן עם הקהילות היהודיות בארה"ב;

היה עסוק בענייניו הפרטיים והמשפטיים ולא שעה לקריאות הנואשות ממערכת הכיבוי (אסון הכרמל), ממשטרת ישראל שלחם במפכ"ל ומנע ממנה תקציבים או מינוי מפכ"ל; הרס כמיטב יכולתו את מערכת המשפט ("הפרקליטות תופרת תיקים", העליון עוקף חוקים עד שתומכיו המסונוורים הציעו החל מ"לעלות על בית המשפט העליון בבולדוזר 9D" ועד ל"צביעת קיר בלבן ולהעמיד לפניו את השופטים מול כיתת יורים"). למרות כל ההתראות שקיבל "לא ידע" את הסכנות מהתקהלות-יתר בקבר הרשב"י במירון, ממש כפי שלא ידע על הזמנת מיטב השפים היקרים לבלפור, או על אספקת ארגזי השמפניה הוורודה שהזמינה רעייתו. זהו העולם שבנה וחסידי כת הליכוד, כפי שהיא כיום, שמחים בו ורוצים להשיבנו לשלטון מעוות זה.

על-רקע שלטונו המונרכיסטי של ביבי הציצו לרגע מנהיגים אלטרנטיביים. אומנם רק גדעון סער העז לקום, למרוד ולעזוב. ישראל כ"ץ וברקת צייצו אך שבו מיד למחילותיהם. אולם בשדה הפוליטי שמחוץ לליכוד הצליחו "מגורשי בלפור" נפתלי בנט ואיילת שקד להוכיח יכולתם כְּשָׂרִים, ועם כל ההסתייגויות מהמהלך בנט הוכיח עצמו, למרות טעויות מיותרות שונות (כמו ענין ביתו ברעננה) כראש ממשלה טוב, ופעל היטב גם תחת גלי ההשמצות והטינופת שביבי ואנשיו הטיחו בו. שקד התגלתה כְּשָׂרַת משפטים וּפְנִים יעילה ומוכשרת, אלא שהם שילמו את מחיר הקמת רשימה שכללה מספר מועמדים עלובים שהתפתו, נטשו והביאו לנפילת ממשלת השינוי.

לברך ולהלל

לצד בנט התבלט והפתיע לטובה יאיר לפיד הן בתפקידו כשר החוץ והן ביכולתו להעדיף את טובת המדינה על ענייניו האישיים, להמליך תחילה את בנט לראשות הממשלה ולהכנס קל מהרה אחריו לתפקיד קשה זה, תפקיד שקשייו כפולים מִכָּרָגִיל בהיותו ראש ממשלת-מעבר לתקופה קצובה וקצרה. לפיד בנה רשימה איתנה יחסית, התפנה שלא כבנט ב"ימינה" לטפח אותה. הוא ספג בשקט את העלבונות שביבי ושופריו הטיחו בו, שיקם את משרד החוץ ואת היחסים עם ארה"ב, מצרים וירדן ובבוא שעת משבר השכיל לטפח את מתחרהו לכס, בני גנץ, כשר ביטחון, את הרמטכ"ל ואת שירותי הביטחון השונים, הרדים את האויב, הג'יהאד המוסלמי, ולא היסס להכותו עד חורמה, ללא היסוסים, ללא ויתורים וללא שחרור עצירים ביטחוניים, תוך מניעת התערבות של החמאס בלחימה, ומניעת באוכלוסייה האזרחית הן אצלנו (אפס קורבנות) והן בעזה.

כבר יש השואלים בטרוניה "ומה הלאה"? כאילו לביבי ולקודמיו היה פתרון. ובכן איש טרם מצא תשובה לבעיה הפלשתינית. תמיד מדינת ישראל נתונה לאיומים קשים על קיומה, ממלחמת השחרור, דרך ששת הימים, מלחמת יום הכיפורים והסכנה האירנית. אכן הבעיה הפלשתינית (ביו"ש, ברצועה ובקרב ערביי ישראל) טעונה פתרון, אך כל עוד לא נמצא כזה יש לשמור את הבעיה על אש קטנה. בינתיים קרס צבא סוריה ולבנון הרוסה. יחסי ישראל עם מצרים, ירדן סבירים ואפילו עם עירק במידת-מה. יש לקוות שיחסי ישראל-רוסיה לא יתדרדרו. אפשר ופעם יגיע פתרון.

לא מכבר מיליונים נטשו בגלי הגירה אדירים את סוריה ולבנון. לא הייתה כמעט הגירה מרצועת עזה. קטר, שאינה ידידותית לנו, מוכנה להשקיע תועפות הון בעזה אך לא הציעה אפילו למשפחה אחת לצאת מעזה ולהיבנות בקטר, כך גם המפרציות. מצרים לא הציעה לעזתים שִׁיקּוּם באזור אל-עריש או סיני. הפתרון היחיד שכולם מציעים חינם הוא להקים מדינה פלשתינית דווקא לצד ישראל הדחוסה, לאחר שראינו מה הביאו לנו הסכמי אוסלו השערוריתיים וה"הינתקות" שביבי תמך בה ושגלעד שרון, המועמד עתה בליכוד, מתגאה בכך שהוא זה שהציע זאת לאביו כאשר קדרו מעט השמיים מעליו. כן, הציונות הדתית עדיין עם ביבי.

וכאן ההזדמנות להודות להם ולברך ולהלל את כל אלו שעסקו במבצע עלות השחר, החל מראש הממשלה, שר הביטחון, צה"ל, כוחות הביטחון, שרותי ההצלה כולל מערכות הבריאות והכבאות ובמיוחד את כל האזרחים האמיצים של עוטף עזה, שדרות ונתיבות וסביבותיהם שנשאו בנטל המגבלות, החשש המתמיד לחייהם וחיי ילדיהם, הגם שטרם זכו לבניית המקלטים וההגנות שהובטחו להם שמתמהמהות כבר שנים. באה העת להבטיח את חיי התושבים שבטווח האש מאותה רצועה אומללה ומקוללת שיחד עִמַנּוּ מחכה לנס ולפתרון.

תאריך:  09/08/2022   |   עודכן:  09/08/2022
יוסף אליעז
+פרוש על המקדימות בעבודה: נסגרה כל אפשרות לשותפות עם ממשלת שמאל
20:56 09/08/22  |  עידן יוסף
ח״כ מאיר פרוש (יהדות התורה) בתגובה לתוצאות המקדימות בעבודה: ״העובדה שהראביי הרפורמי קריב נבחר בצמרת מפלגת העבודה, זו עוד הוכחה למי שהתפתה לרגע שיש אפשרות של שותפות עם ממשלת שמאל. לעולם זה לא יכול להיות. נקודה".
+נעמה לזימי - מקום ראשון בבחירות המקדימות בעבודה
20:18 09/08/22  |  איציק וולף, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
העשיריה הראשונה של המנצחים בבחירות המקדימות במפלגת העבודה שש נשים וארבעה גברים: נעמה לזימי, גלעד קריב, אפרת רייטן, רם שפע, אמילי מואטי, יאיר פינק, אבתיסאם מראענה, עמר בר-לב, בהרטה ברוך ואמיר כניפס
גלעד קריב, מרב מיכאלי ונעמה לזימי [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+יש עתיד על צילומי החיילים: מידע אינפורמטיבי שיש חשיבות לעדכן בו את הציבור
16:58 09/08/22  |  עידן יוסף
‏מיש עתיד נמסר בתגובה לעתירה של הליכוד על שימוש פוליטי בחיילי צה"ל: "הצילומים לא מהווים תעמולה. ביקור של ראש ממשלה באמצע מבצע צבאי בפיקוד דרום הוא מידע אינפורמטיבי שיש חשיבות לעדכן בו את הציבור. בנוסף יש בו גם ערך בהרתעת האויב ובשידור מסר מרגיע לציבור".
+החלה ההצבעה בפריימריז במפלגת העבודה
12:21 09/08/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הקרב המרכזי בפריימריז הוא בין הח"כים המכהנים של המפלגה  ▪  תקנון הפריימירז קבע רשימה בעלת שוויון מגדרי והמועמדים ישובצו ברשימה בצורת ריצ'רץ' בין גברים לנשים
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+איילת שקד הייתה רוצה שהציבור ישכח
10:28 09/08/22  |  שמואל פישר   |   לרשימה המלאה
אבל הציבור עוד לא שכח...  ▪  עתה, ההתנגדות רבת השנים לבניה הערבית הבלתי-חוקית התפוגגה ונעלמה וכבר אינה נחשבת אצל שקד כאחד מערכי הימין הישראלי
קיבלו אישורים [צילום: שמואל פישר]
+לא נשב עם קיצונים
08:35 09/08/22  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
כאשר ראשי גוש "רק לא נתניהו" מבטיחים כי לא יישבו עם קיצונים הם רואים לנגד עיניהם את רשימתם של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר. אבל, הם אינם רואים את החטוטרת על גבם, את הקיצונים בגוש שלהם
[צילום: מן הטלוויזיה]
+היכן הייתה מירי רגב בהינתקות
08:17 09/08/22  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה
כאשר דרגות קצונה על כתפיה, בתסרוקת מוקפדת ותוך גילוי מסירות מוחלטת למפקדה הרמטכ"ל המגרש דן חלוץ - עשתה הכל על-מנת שמהלך הגירוש והחורבן יצלח
רגב. זכרון קצר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
שוב ושוב מתחייבים ראשי גוש "רק לא נתניהו" כי הם לא יישבו עם קיצונים. שוב ושוב מסכמים ראשי גוש "רק לא נתניהו" את תוצאות סקרי הבחירות ונוכחים לדעת שבשום פנים ואופן לא יצליחו להקים שוב את קואליציית השנאה ("ממשלת השינוי" בשפתם). אפילו אם שוב יכללו בה גם את נציגי השמאל הקיצוני ביותר בראשות זהבה גלאון ויאיר גולן, וגם את נציגי השמאל הקיצוני קצת פחות בראשות מרב מיכאלי - שני פלגי שמאל שלא ניתן להבחין במה הם נבדלים זה מזה - גם אז לא יצליחו להקים את הקואליציה שהתפרקה.
09/08/2022  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
ביום רביעי השבוע תקיים מפלגת הליכוד בחירות לשם קביעת זהות מועמדי התנועה לכנסת. בהיות הבחירות הכלליות הקרבות חשובות מאין כמותן צריך להיות ברור למצביעים הרואים עצמם נאמנים לארץ ישראל שיש לבחור אך ורק אנשים שהוכיחו את נאמנותם לארצנו. מתברר שהזיכרון קצר, עד כדי להכאיב. ראה זה פלא ובין המועמדים אנשים שנשאו בצורה כזו או אחרת באחריות לחורבן ולגירוש מגוש-קטיף וצפון השומרון, חורבן איום וקשה לו הוענק השם המכובס "הינתקות".
09/08/2022  |  בעז שפירא  |   יומני בלוגרים
יושב-ראש הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו, הנחה (יום ב', 8.8.22) את היועץ המשפטי של המפלגה לערער לבית המשפט המחוזי נגד אישור מועמדותו של דודו לניאדו. לניאדו, המתמודד על מקום במפלגה מטעם מחוז תל אביב ונתמך בידי ח"כ דוד ביטן ואחרים, הורשע בעבר בפריצה וקיבל אישור להתמודדות מבית הדין של הליכוד. הבחירות המקדימות בליכוד צפויות להערך ביום רביעי הקרוב.
08/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
יוסף שפיצר, חבר מועצת עיריית ירושלים המתמודד במקדימות בציונות הדתית, תוקף את דבריה של יו"ר הרוח הציונית השרה איילת שקד, לפיהם רק במפלגתה תמצא הציונות הדתית המתונה בית. לדבריו, כאחד שבדיוק עונה להגדרה הזאת, לא יכול לשתוק.
08/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
יוסף שפיצר, חבר מועצת עיריית ירושלים המתמודד במקדימות בציונות הדתית, תוקף את דבריה של יו"ר הרוח הציונית השרה איילת שקד, לפיהם רק במפלגתה תמצא הציונות הדתית המתונה בית. לדבריו, כאחד שבדיוק עונה להגדרה הזאת, לא יכול לשתוק.
08/08/2022  |    |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il