|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
נתניהו. ימנה את אדלשטיין לשר? [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
יומן בחירות

ליכודניקים כפויי טובה

למה במפלגת העבודה יודעים להעריך פרלמנטרים טובים, אבל בליכוד דוחקים אותם לתחתית הרשימה? מה עשתה קרן ברק שגרם לתבוסתה? מה הסיכוי שבישראל ביתנו לא יהיו נשים? ההימור המסוכן של גדי יברקן, והרב שמחדד את ההבדל בין נעם לבית היהודי
12/08/2022  |   עידן יוסף   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2022   |   תגובות

אם לא אמונה לשר לאחר הבחירות, לא אמשיך הרבה זמן בליכוד - נשמע ח"כ יולי אדלשטיין אומר בשיחה סגורה. אדלשטיין, שצנח למקום ה-18 ברשימת הליכוד, מכחיש את הדיווח בעניין בכאן חדשות, אך למרות הכחשותיו אני נוטה יותר להאמין לדיווח.

אדלשטיין היה יו"ר כנסת טוב ויהיו שיאמרו גם שר בריאות מוצלח, אך מה בדיוק הוא עשה בשנה שחלפה חוץ מלחמם את הכיסא ולהתריס נגד נתניהו. בכנסת היוצאת הוא לא הטריח עצמו להגיע לעבודה בוועדות הכנסת והגיע למקום ה-128 מבין הח"כים (כולל נורווגים). בקושי הגיע רק לישיבה על הדחת עמיחי שיקלי מימינה. גם הנוכחות שלו במשכן הכנסת הייתה מביישת - מקום 112. נבחר ציבור שמקבל משכורת מן הציבור ומועל בשליחותו אינו ראוי להיות נבחר ציבור.

אם רק היה אדלשטיין מואיל לפנות את מקומו קודם החתימה על תוצאות המקדימות בליכוד, היה מאפשר שיבוץ גבוה יותר לנבחרי הליכוד שבאים אחריו, וכך למשל יכולה הייתה קטי שטרית לעלות גבוה ולהיות מדורגת במקום 35 ולא במקום 39 הלא-ריאלי.

שטרית היא פרלמנטרית מעולה בכל קנה מידה. היא "לוקחת בהליכה" את כל שרי הליכוד לשעבר, שכמעט לא עשו דבר למען הציבור בכנסת היוצאת. אותם ליכודניקים שלחו את ח"כ אופיר כץ, מהפרלמנטרים המעולים שיש לליכוד, הרחק אחורה, למקום 31.

אין מה להשוות בין בחירות הבוטיק הסטריליות של מפלגת העבודה שנערכו בצורה ממוחשבת לאלה של הליכוד, שבהן 79,750 אשכרה הגיעו בחום אוגוסט להצביע בקלפיות. ועדיין, בעוד שמתפקדי העבודה יודעים לתגמל פרלמנטרים חרוצים ולהציב אותם במקום גבוה ברשימה, מתפקדי הליכוד מגלים כפיות טובה כלפי מי שבאמת עבדו עבורם, ומצביעים עבור פדלאות שעיקר עבודתם התמצתה בבטן-גב.

בעיטת קרן
קרן ברק. עמדות פרוגרסיביות [דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

עוד אחת שנפלטה מהרשימה, והגיעה למקום 48 הלא-ריאלי, היא קרן ברק. ברק היא ח"כית חרוצה. היא פעלה רבות עבור ציבור העצמאים וגילתה פעילות יתר בנושאים חברתיים. גם עמדותיה בנושאים הלאומיים לא עמדו לזכותה, לאחר שהוצא עליה חוזה מצד קואליציית ארגוני המשפחה והזהות היהודית, שהזהירה מפני עמדותיה הפרוגרסיביות שלדבריהם פוגעות במוסד המשפחה ובצה"ל. החסרתה של ברק מרשימת הליכוד היא קריאת כיוון לכך שהתנועה הולכת ונהיית יותר מסורתית.

מי שדווקא הצליחה להשתחל למקום 25, במשבצת אישה חדשה, היא טלי גוטליב. גוטליב, עורכת דין חריפה ונחשבת שנחלצה להגנת נתניהו בכלי התקשורת, השמיעה גם כן עמדות חילוניות רדיקליות. היא אומנם לא הופיעה ברשימת המומלצים של הליכודניקים החדשים, שאולי היו משנים את דעתם אם היו רואים את הרשומה בפייסבוק, שבה כתבה בין היתר: "לא רוצה שאיזה רב יגיד לי שאני ׳מותרת לכל אדם׳. לא רוצה שאיזה רב יגיד לי לשים גט בבית השחי וללכת שלושה צעדים אחורה. לא רוצה להתלבש בצניעות רק כדי שיכריזו עלי 3 דיינים שאני גרושה. ולא, זה ממש לא כי אני רוצה להשאר נשואה למי שביקש להיפרד ממני. ממש לא!! זה בגלל שאני חילונית!! חילונית מאידיאל. חילונית שלא מאמינה בשום אלמנט דתי. חילונית שנחרדת מדרך קבלת גט במדינה שאמורה לאפשר לי להתגרש כרצוני.

"וזה לא רק גירושים. אני מסרבת להיקבר עירומה תחת טלית, מסרבת שיבחנו את גופי ׳ויטהרו׳ אותו. אני רוצה להיקבר בארון. זו זכותי. אני רוצה ללכת לכותל. כן הקיר הזה שהוא שריד היסטורי גם שלי בלי שירדפו אחריי ויכריחו אותי לשים מפית על הראש ומפית על הרגליים, ואם אסרב חלילה יגיע אלי במהירות משמר הצניעות של הכנסת. אני רוצה שכל אדם שמתחבר ליהדות יוכל להתגייר בלי להתחפש לאדם דתי...יש זרם כזה. חילוני. שרוצה להיות חילוני. לא שומר מסורת. חילוני. אני אהיה מותרת למי שארצה לא כי איזה רב יגיד לי מה מותר לי או מה אסור. בשביל זה יש לי מצפון שהוא יותר מכל תורה עבורי".

מצביעי הליכוד כנראה טרם התוודעו לצד הזה של גוטליב, ונראה כי זה רק עניין של זמן עד לפיצוץ הקרוב בינה לבין שותפיה הפוליטיים לכנסת הבאה.

אישה פוליטית
ליברמן ומלינובסקי מסתודדים [יצחק הררי, דוברות הכנסת]

אורי מקלב מיהדות התורה ענה לשאלתו של יובל קרני בידיעות אחרונות כי הוא מתנגד לשילוב נשים בפוליטיקה, אך מסכים לשילובן בדירקטוריונים, בוועדות ובתפקידים שונים.

די היה בכך כדי להקפיץ את הפיוזים של יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו, שמיד תקפה: "עוד מעט הם יגידו שאישה לא צריכה לחשוב לבד, אסור לה לתת דעה, להסתובב במרחב הציבורי, לנהוג על רכב או להצביע בבחירות - בקצב הזה מדינת טליבאן מעבר לפינה. אלו השותפים הטבעיים של נתניהו לשם הם חותרים וזה מה שיקרה אם הם יחזרו לשלטון".

מקלב יכול לנפנף בסגנונה המשתלח והמתלהם של מלינובסקי, ולהראות הוכחה חיה לצדקת דבריו על כך שנשים מתחספסות כתוצאה מעיסוק בפוליטיקה וכי "פוליטיקה אינה המקום היפה והטוב שאישה צריכה להיות בו".

אבל בעוד שמניעיו של מקלב הם דתיים צניעותיים, יש לתהות מה הם מניעיו של אביגדור ליברמן בכל הקשור לשיבוץ נשים ברשימת ישראל ביתנו לכנסת. בכנסת היוצאת היו לו ברשימה ארבע נשים - מלינובסקי, לימור מגן תלם, אלינה ברדץ יאלוב ושרון רופא אופיר, אך השלוש האחרונות הן בכלל ח"כיות נורבגיות, ואם ישראל ביתנו לא הייתה נכנסת לקואליציה - הייתה למפלגה רק ח"כית אחת מבין שבעה, מלינובסקי. גם מלינובסקי עצמה שובצה במקום 5 ברשימה, כך שאם הייתה מקבלת ישראל ביתנו רק ארבעה ושבים, היא הייתה הפכת למפלגה על טהרת הגבריות - ממש כמו יהדות התורה, רחמנא לצלן.

הימור מסוכן
יברקן. מקום 42 [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

שבועיים לפני המקדימות התפטר גדי יברקן מהכנסת, על-מנת שיוכל להתמודד על משבצת העולים בליכוד. הוא הפסיד ארבעה חודשי שכר של חבר כנסת, נשללה ממנו הזכות לקבל 320 אלף שקל לצורכי ההתמודדות בבחירות המקדימות, ובסופו של דבר נדחק למקום 42 הלא-ריאלי. אכל את הדג המסריח, קיבל מלקות וגם גורש מהעיר.

לא רק באהבה ננצח
ועידת נעם השבוע [צילום: נחשון פיליפסון]

סקר הבחירות האחרון נותן לרשימת הבית היהודי 0.3% בלבד, הרבה מתחת לאחוז החסימה. כאשר נשאל על ההבדלים שבין מפלגתו למפלגת ציונות הדתית, שרטט ראש הרשימה, יוסי ברודני, בקווים כלליים את ההבדל: "אנחנו באים מתוך גישה שהיא מחברת, מאחדת מלכדת. שיטה שבאה ואומרת שאנחנו יודעים גם לפתוח דף גמרא וגם להיות מעורבים בתרבות, להיות חלק מהחברה הישראלית".

מי שחידד את הבדלי הגישות, מבלי להזכיר את הבית היהודי, היה הרב צבי טאו, נשיא ישיבת הר המור ומעורכי כתביו של הרב קוק ומפיצי משנתו. מול קהל של כ-3,000 פעילי מפלגת נעם וכ-300 רבנים, נשא מנהיגה הרוחני נאום בוועידת מפלגת נעם בירושלים והתכתב עם דעה זו, בין היתר:

"התרבות הפוסטמודרנית עוסקת במיוחד בטשטוש מוסד המשפחה והזהות האישית של האדם ובהרס התפיסות הבסיסיות והיסודיות של האנושות, של הישרות הטבעית ושל המוסר, ובכך היא מעמידה את כלל התרבות האנושית על סף התהום בכל התחומים. הדבר נעשה ע"י מערכת פקידות שהורסת במוקדים של עיצוב דעת הקהל, באמצעות משרד החינוך, אמצעי התקשורת, משרד המשפטים והצבא באופן סמוי ומתוחכם במטרה להרעיל את החברה בדעותה הרסניות.

"עלינו להיות מלאים באהבה ובאמונה...אך עם זאת כיום לנוכח חריפות הדברים הבאים לבלע את כל הקדוש והיקר לנו, אין די ללמד אמונה ולחנך לאהבה אלא חובה להשמיע ביקורת, להאיר את הדרוש תיקון ולתקן בנחישות לתקן את אשר עיוותו. כאשר ישנה סכנה צריך להציל ממנה.

"לנצח ולהילחם בזרמים של העת החדשה, אי-אפשר רק עם תום ואהבה, אלא יש להכיר היטב את הזרמים הללו, להיות מודעים לרעל ולמכשול המסתתרים בהם, ולדעת שאף שהם עטופים בדרכי משיכה ופיתוי מתוחכמות סכנתם רבה מאוד...הספקנות הזאת הולכת וגואה, כאשר ישנו ממשל רגרסיבי של חילול השם נורא, שיחד עם אויבי ישראל פועל לפגיעה ביהדותה של מדינתנו, שהיא ציפור נפשה".

נאום הרב צבי ישראל טאו בוועידת נעם


תאריך:  12/08/2022   |   עודכן:  14/08/2022
עידן יוסף
+מדגם בהערכת חסר
12:15 12/08/22  |  שלמה פילבר   |   לרשימה המלאה
אז מה הפער הסופי בין המצביעים החופשיים לקבלני הקולות? מי התברג בצמרת בלי כמעט דיל אחד? וגם, האם בוצעו חיסולים ממוקדים ביום הבחירות עצמו? כוחם של הדילים המלאים נחשף
תליית מודעות בצפת [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+סקר: לפיד מזנק ל-24, אך רחוק מהרכבת קואליציה
10:21 12/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יש עתיד שאחרי מבצע עלות השחר אומנם מתחזקת וכך גם מפלגת העבודה אחרי המקדימות, אך גנץ וסער רושמים ירידה ומרצ נמחקת  ▪  גוש נתניהו מקבל 59, אך בצירוף הרוח הציונית מקבל 63
לפיד. התחזקות זמנית? [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ליכודניקים כפויי טובה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אא
12/08/22 18:23
2
אזרחית
13/08/22 15:53
3
מ. עמיר
14/08/22 04:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
נתחיל בשורה התחתונה: היינו קרובים בהערכת המשקל היחסי שיקבל כל מועמד מהדילים, אך טעינו בהערכת המשקל של כלל הדילים בהצבעה.
12/08/2022  |  שלמה פילבר  |   יומני בלוגרים
סקר פאנלס פוליטיקס עבור מעריב, בשאלה למי תצביע אילו הבחירות היו נערכות היום, נותן את התוצאות הבאות: הליכוד 33; יש עתיד 25; כחול לבן התקווה החדשה, הציונות הדתית 10; שס 9; יהדות התורה, העבודה 7; הרשימה המשותפת 6; ישראל ביתנו 5; רע"ם, הרוח הציונית 4.
12/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
היום (יום ה', 11.8.22) הושלמה ההעברה הרשמית של ראשות מפלגת ימינה מראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, לידי שרת הפנים, איילת שקד. מן המפלגה נמסר כי בכך, הסתיים הקשר בין בנט לבין המפלגה וכלל הסמכויות הנוגעות אליה הועברו לאיילת שקד.
11/08/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
שנת 2008 הייתה הפעם האחרונה שבה ערוצי הטלוויזיה שידרו מדגם בחירות מקדימות, סביב הקרב בקדימה ז"ל בין ציפי לבני לשאול מופז. הפארסה בין המדגם ותוצאות האמת הרחיקה את כל הסוקרים והערוצים מניסיון נוסף. 10 שנים אחרי נולדה דיירקט.
11/08/2022  |  שלמה פילבר  |   יומני בלוגרים
די לצביעות: בן-גביר הוא טרוריסט? התבלבלתם בכתובת? עבאס ציוני? אין הבדל בינו לעודה או טיבי? האזינו לנאומיו נוטפי הרעל וההסתה בשפה הערבית
11/08/2022  |  ציפי לידר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
צמיחתו של גאון צבאי: היינץ גודריאן; התרבות הצבאית הפרוסית; פיתוח ה"בליץ קריג" בצבא גרמניה בין שתי מלחמות העולם; חשיבות השילוב בין תיאוריה ופרקטיקה; איך יחיא סינוואר הָמַם את ישראל;...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי-יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם. בארגון דמוקרטי אלה העקרונות...
חיים רמון
חיים רמון
מתוך כ-120 טילים בליסטיים שאירן ירתה לעבר ישראל כ-8 אחוזים הצליחו לחדור את מערך ההגנה הישראלי    לפחות תשעה טילים בליסטיים פגעו במטרותיהם: בסיס נבטים, בו מוצבות כל טייסות ה-F-35 של ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il