|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
הליכוד והרפובליקנים. מיהם הנבחרים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90; ג'יי הונג, AP]
שישה בשישי / פוליטיקה אמריקנית וישראלית

נאמנות לאדם אחד במקום לציבור ולדרך

אצל הרפובליקנים זהו דונלד טראמפ, בליכוד זהו בנימין נתניהו: התכונה המרכזית הנדרשת מן המועמדים היא נאמנות בלתי מסויגת למנהיג, יהיו פגמיו וחטאיו אשר יהיו כדאי לשים לב להיסטוריה וגם למוסר היהודי
19/08/2022  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   בחירות 2022   |   תגובות


ליז צ'ייני, יולי אדלשטיין
זה היה צפוי [יונתן זינדל, פלאש 90; ג'יי הונג, AP]

זה היה צפוי: ליז צ'ייני הובסה בצורה משפילה בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית למועמד לבית הנבחרים מטעם מדינת וייומינג. לא עזרה לה העובדה שהיא בתו של סגן הנשיא דיק צ'ייני, איש ליבת הממסד הרפובליקני במשך עשרות שנים והסמן הימני של ממשל ג'ורג' בוש הבן. לא עזרה לה העובדה שדעותיה והצבעותיה שקועות עמוק-עמוק בתפיסות העולם של הימין השמרני. היא ביצעה את החטא שאין חמור ממנו: יצאה נגד דונלד טראמפ אחרי 6 בינואר, משתתפת בהובלת חקירת האירועים בבית הנבחרים, ולוחמת במלוא העוז נגד האפשרות שמי שלשיטתה ביצע נסיון הפיכה מכוון יהיה מועמד למשרה כלשהי, קל וחומר לנשיאות.

וגם זה היה צפוי: יולי אדלשטיין נדחק מהמקום השני ברשימת הליכוד למקום ה-18. לא עזרה לו העובדה שהיה פעיל ציוני ומורה לעברית בברית המועצות ושילם על כך בשלוש שנות מאסר בסיביר, שם נפצע ונותר נכה. לא עזרה לו העובדה שהוא 19 שנים בליכוד, שהתנגד להינתקות, שהיה יו"ר הכנסת ואף המרה את פי בג"ץ כדי שלא לדון בהחלפתו, ששירת כשר הבריאות בזמן הקורונה. הוא ביצע את החטא שאין חמור ממנו: הודיע שבכוונתו להתמודד נגד בנימין נתניהו, וזה אחרי חטא חמור כמעט בה במידה – הוא לא ליווה אותו לבית המשפט ביום הראשון של משפטו. הוא אומנם חזר בתשובה ולא התמודד בפועל, אך החטאים לא נמחלו לו.

המפלגה הרפובליקנית
לשדוד בחירות במסווה של מניעת המעשה [ג'יי הונג, AP]

החשש הוא, שהם ינצלו את כוחם בוושינגטון ובבירות המדינות כדי לפגוע קשות בהליך הדמוקרטי וביריביהם, וההיסטוריה כבר לימדה אותנו שאפשר להרוס דמוקרטיה תוך שימוש בה-עצמה. והמפחיד ביותר: טראמפ ירכב על גלי ההצלחה של המועמדים בהם הוא תומך ויתמודד שוב ב-2024 – עם סיכוי של ממש לנצח. זה צריך להיות חלום בלהות של כל מי שהדמוקרטיה יקרה לליבו, ולכל מי שמבין שהגנתה של ארה"ב עליה חיונית גם לו

צ'ייני ואדלשטיין הם רק הדוגמאות הבולטות ביותר לתהליך זהה המתחולל בשנים האחרונות שם וכאן, במפלגה הרפובליקנית ובליכוד. המפלגות הופכות להיות מכשירים של העומדים בראשיהן, ומי שמתנגד להם – מסתכן בחיסול הקריירה הפוליטית שלו. לא מדובר בססמאות או בחששות, אלא בתופעות הניתנות לכימות מספרי.

נתחיל מן הרפובליקנים, המתכוננים לבחירות האמצע לקונגרס (כל חברי בית הנבחרים ושליש מחברי הסנאט) ולשורה של משרות במדינות (מושלים, מזכירי המדינה, התובעים הכלליים, מחוקקים ועוד). וושינגטון פוסט בדק ומצא השבוע, כי מבין 469 הרפובליקנים שניצחו בבחירות המקדימות למשרות הבכירות (חברי קונגרס, מושלים, מזכירי מדינה) – 270 הם תומכי השקר הגדול, לפיו הניצחון בבחירות 2020 נגזל מטראמפ בדרכי מרמה וג'ו ביידן אינו נשיא לגיטימי.

לתמיכה הזאת יש כל מיני צורות, אך עצם קיומה מפחיד. היא מלמדת שהמועמדים הללו מאמינים לטענות חסרות כל בסיס עובדתי שהוא, אשר נדחו בידי עשרות שופטים בכל רחבי ארה"ב (כולל מינויים של טראמפ) ואשר הובילו לנסיון ההפיכה של 6 בינואר. וחמור מכך: חלקם אומרים במפורש, שאם ייבחרו – יפעלו למנוע "שוד בחירות דומה", שזה אומר להעביר חוקים שיגבילו בפועל את יכולת ההצבעה של תומכי הדמוקרטים ויעניקו לפוליטיקאים בודדים אפשרות להתעלם מרצונו של הבוחר (אגב, תראו את האבסורד: הם רוצים לשדוד בחירות במסווה של מניעת המעשה).

הרפובליקנים צפויים לזכות ברוב לפחות באחד משני בתי הקונגרס, אם לא בשניהם – שזה כמובן בסדר גמור ועולה בקנה אחד עם ההרגל האמריקני לחלק את השלטון בין שתי המפלגות (ולהוביל לשיתוק, אבל זה סיפור אחר). החשש הוא, שהם ינצלו את כוחם בוושינגטון ובבירות המדינות כדי לפגוע קשות בהליך הדמוקרטי וביריביהם, וההיסטוריה כבר לימדה אותנו שאפשר להרוס דמוקרטיה תוך שימוש בה-עצמה. והמפחיד ביותר: טראמפ ירכב על גלי ההצלחה של המועמדים בהם הוא תומך ויתמודד שוב ב-2024 – עם סיכוי של ממש לנצח. זה צריך להיות חלום בלהות של כל מי שהדמוקרטיה יקרה לליבו, ולכל מי שמבין שהגנתה של ארה"ב עליה חיונית גם לו.

הליכוד
לא משנה כמה אישומים וכמה כשלונות [צילום: פלאש 90]

הללו יעמדו לצידו של נתניהו גם אם יתברר שוב, בפעם החמישית ברציפות, שלימין יש רוב אבל רק בגללו אין ממשלת ימין ורק בגללו ישראל שוקעת בתוהו ובוהו. הללו בהחלט עלולים, בתוך חודשים ספורים, לצאת למאבק גלוי נגד עצמאות בתי המשפט שבלעדיה אין דמוקרטיה. ברשימה הליכוד בפרט ובמפלגות גוש נתניהו בכלל, קשה מאוד לראות אפילו קומץ של בעלי חוט שדרה, מוסר ומצפון אשר יתנגדו למהלכים הללו – שמטרתם תהיה להשתלט על המערכת המשפטית לצרכים מפלגתיים ואישיים

רשימת הליכוד לקראת הבחירות הקרובות מעלה חששות דומים. פרשנים פוליטיים טובים ובכירים ממני עמדו כולם על כך שלמדורגים בצמרת הרשימה יש מכנה משותף אחד: נאמנות מוחלטת לנתניהו. יורשים אפשריים – ישראל כ"ץ ויולי אדלשטיין – נדחקו למקומות ה-12 וה-18. יריב לוין, מתנגד מושבע של מערכת בתי המשפט, ניצח והתייצב במקום השני; אמיר אוחנה, המנסה לחקות את לוין, עלה למקום השישי; שלמה קרעי, אשר הגיע יותר מכולם לאולם 315, עלה למקום ה-13; דוד אמסלם, מירי רגב, מיקי זוהר – מגניו הקולניים של נתניהו – זכו למקומות החמישי, התשיעי והעשירי. וכל זה קרה במפלגה שאיש מבין 140,000 חבריה לא הרהיב עוז להתמודד מול נתניהו. אפילו לא אחד.

המשמעות ברורה: חברי הליכוד רוצים להבטיח שנתניהו ימשיך להוביל אותם, ולא משנה כמה אישומים יש נגדו וכמה פעמים הוא לא יצליח להרכיב ממשלה. זו כמובן זכותם המוחלטת, אך למשקיף מן הצד – ובמיוחד אם הוא איש ימין, כמוני – מותר להיות מודאג. כאשר מצרפים לכך את התמיכה של איתמר בן-גביר, בצלאל סמוטריץ' ודומיהם, ואת הסימנים הברורים מאוד לפיהם איילת שקד תאפשר לנתניהו להקים ממשלה צרה – המסקנה היא שחלק ניכר ממחנה הימין נטש את האידיאולוגיה לטובת אדם אחד.

תוסיפו לכך את הנאמנות המוחלטת של החרדים לנתניהו – למרות שהוא חילוני מובהק שהטריף את המטבח במעון ראש הממשלה, שֶנָאַף עם אשת איש, שמעולם לא נראה מתפלל, שזלל לתיאבון נבלות וטריפות – ותקבלו כמחצית מחברי הכנסת הנאמנים למנהיג ולא לדרך, לאיש ולא למעשיו, לטובת הבודד ולא לטובת המדינה.

הללו יעמדו לצידו של נתניהו גם אם יתברר שוב, בפעם החמישית ברציפות, שלימין יש רוב אבל רק בגללו אין ממשלת ימין ורק בגללו ישראל שוקעת בתוהו ובוהו. הללו בהחלט עלולים, בתוך חודשים ספורים, לצאת למאבק גלוי נגד עצמאות בתי המשפט שבלעדיה אין דמוקרטיה. ברשימה הליכוד בפרט ובמפלגות גוש נתניהו בכלל, קשה מאוד לראות אפילו קומץ של בעלי חוט שדרה, מוסר ומצפון אשר יתנגדו למהלכים הללו – שמטרתם תהיה להשתלט על המערכת המשפטית לצרכים מפלגתיים ואישיים.

הפרלמנט הבריטי, האסיפה הלאומית
לא ברור מי שייך לאיזה צד [צילום: ריצ'רד יינג]

גם החלוקה המפלגתית, ברורה ככל שתהיה, נסבה בעיקרה על הבדלים אידיאולוגיים. ואילו כעת, הן בקפיטול והן בכנסת, השאלה המרכזית האם אתה בעד או נגד דונלד טראמפ ובנימין נתניהו. כל השאר שולי במקרה הטוב ולא קיים במקרה הגרוע

שיהיה ברור: תמיכה אוטומטית בצד אחד והתנגדות אוטומטית לצד האחר היא מתכונות היסוד של המערכת הפוליטית. תמיד תהיתי, האם כל חברי הכנסת של הקואליציה באמת מאמינים שכל מה שעושה הממשלה הוא הדבר הנכון ביותר, והאם כל חברי הכנסת של האופוזיציה באמת מאמינים שכל מעשיה הם שגיאות איומות. עד לפני לא הרבה שנים, גם אצלנו וגם בארה"ב, אכן ניתן היה להעביר החלטות וחוקים בהסכמות חוצות קווים. אבל במידה רבה, ושוב בשתי המדינות, ההקצנה כיום היא כה קשה עד שהסכמות כאלו הופכות לנדירות, מה שגורם לעיתים לשיתוק ורק מעמיק עוד יותר את המחלוקות – וחוזר חלילה.

עם זאת, החלוקה הבסיסית הייתה קיימת תמיד. פרופ' נורת'קות פרקינסון היטיב לתאר זאת כאשר דיבר על ההבדל בין הפרלמנט הבריטי לבין האסיפה הלאומית הצרפתית. הראשון מסודר בשני גושים היושבים זה מול זה – קואליציה מול אופוזיציה. ברגע בו חבר הפרלמנט תופס את מקומו באחד מהם, ברור לו ש"האנשים היושבים ממול אינם צודקים בשום אופן וכל טענותיהם הן דברי הבל. לעומתם, האנשים היושבים לצידו ניחנים בחוש מדיני מפותח וכל נאומיהם רצופים חוכמה, צחות לשון ומתינות". לעומת זאת, האסיפה הלאומית בנויה בחצי גורן (והיא גם המקור לחלוקה בין ימין לשמאל, על שם מושביהם של חבריה בעת המהפכה הצרפתית): "אי-אפשר ליצור שתי קבוצות של ממש שיהיו מנוגדות זו לזו, ואיש אינו יכול לומר איזו טענה משכנעת יותר מבלי שיאזין לנאומים".

פרקינסון התבטא בהומור הציני המושחז הרגיל שלו, וכידוע לנו – גם במבנה של חצי גורן ברור היטב לכל מחוקק לאן הוא משתייך, במה עליו לתמוך ולמה עליו להתנגד. ג'ים האקר (ב"כן, אדוני השר") מסביר לראש לשכתו, ברנרד וולי, המזכיר לו שעליו להתנגד בפרלמנט להצעה של האופוזיציה: לא משנה על מה ההצבעה, אני צריך לדעת מתי להרים את היד. אבל גם החלוקה המפלגתית, ברורה ככל שתהיה, נסבה בעיקרה על הבדלים אידיאולוגיים. ואילו כעת, הן בקפיטול והן בכנסת, השאלה המרכזית האם אתה בעד או נגד דונלד טראמפ ובנימין נתניהו. כל השאר שולי במקרה הטוב ולא קיים במקרה הגרוע.

תזכורת מן ההיסטוריה
אוברי. כך נוצרו פולחני אישיות [צילום: War Studies KCL]

"הצלחתם של שני פולחני האישיות נשענה על שיתוף הפעולה הפעיל, מתוך רצון חופשי, של מיליונים אשר השעו את ספקנותם, סמכו את ידיהם על הדמויות המנופחות אשר יצרו השלטונות, והאדירו אותן. פולחני אישיות עולים כפורחים משני הכיוונים, מלמעלה ומלמטה. קיים שיתוף פעולה בין השליט המקרין את דמות הגיבור האגדי, לחסידים המקדשים את הדמות הזאת ומעניקים לה ממשות"

גם אם ההיסטוריה אינה חוזרת על עצמה במדויק, וגם כאשר יש הבדלים ניכרים בינה לבין ההווה, אסור להתעלם ממנה ומן הלקחים שהיא מלמדת. בהקשר בו אנו עוסקים, יש להיזכר כיצד נראים פולחני אישיות ולאן הם עלולים להוביל. נצטט כמה שורות מדבריו של ההיסטוריון הדגול ריצ'רד אוברי בספרו "הדיקטטורים", הצריכות לשמש כאזהרה לכולנו, כי הרבה מאוד תלוי בנו.

"...הצלחתם של שני פולחני האישיות נשענה על שיתוף הפעולה הפעיל, מתוך רצון חופשי, של מיליונים אשר השעו את ספקנותם, סמכו את ידיהם על הדמויות המנופחות אשר יצרו השלטונות, והאדירו אותן. פולחני אישיות עולים כפורחים משני הכיוונים, מלמעלה ומלמטה. האופי הרצוני בעליל של ההערצה בדיקטטורות הללו, כמו בדיקטטורות אחרות בעת החדשה, הוא סמן משמעותי לאופן שבו פועלת דיקטטורה. קיים שיתוף פעולה בין השליט המקרין את דמות הגיבור האגדי, לחסידים המקדשים את הדמות הזאת ומעניקים לה ממשות. הקשר הרגשי שנוצר על-ידי המעש הזה קושר את שני הצדדים. דיקטטורים אינם יכולים לצאת כאוות נפשם מן ההצגה שהם עזרו להפיק.

"...הדיקטטורים יצרו משלים נחוצים של עצמם, אבל חיש מהר הם נעשו קניינו של העם כולו, שהיה יכול לקבלם או לדחותם... אישור עממי נלהב הוא שהעניק לפולחני האישיות את הצורה הגרוטסקית שהייתה להם בשיאם. חלק מן התנופה לשינוי הצורה הזה נבע בלי ספק מן התעמולה וממנגנון המפלגה... בדרך כלל, פולחני אישיות הם תופעה דתית יותר מאשר פוליטית. [בשתי המדינות] כאחת ניטשטשה ההבחנה בין השתיים בדעת הציבור.

"...תפקיד מורה הדרך והגואל שיוחס לשני הדיקטטורים צמצם את הצורך בצורות קונבנציונליות יותר של נאמנות פוליטית, ועזר לגבור על הפרדוקס בין האפרוריות של בשר ודם של שני האנשים הללו לתפקיד ההיסטורי המופלג שיוחס להם. אוהדים מאמינים או נלהבים יותר קיבלו את המיתוס המרכזי, שאִפשר לסמוך על [השניים] שיגנו על האומה ועל העם. התוצאה הייתה נטישה נרחבת, מרצון, של הפוליטיקה... מי שפגעו בכבלי הקסם והשמיעו את ספקותיהם או את עוינותם, הסתכנו במעצר ובהרשעה בדין על הכפשה בוגדנית".

המסר היהודי
בלעם נשאר זאב בודד [ציור: רמברדנט]

"מי שנאמן לאחרים מגלה שאחרים נאמנים לו. מי שמפר אמונים מאבד את אמונם של אחרים בו, וסופו שהוא נותר נטול סמכות. מנהיגות בלי נאמנות איננה מנהיגות. כישורים וכשרונות אינם תחליף לאיכויות המוסריות הקורנות ממנהיג אמיתי וגורמות לאנשים ללכת אחריו. אנו הולכים אחרי מי שאנו בוטחים בו, ואנו בוטחים בו משום שהוא פעל באופן שרכש את אמוננו"

בשנה שעברה ציטטתי כאן מספר קטעים על מנהיגות מתוך כתביו של הרב יונתן זקס המנוח, מי שהיה הרב הראשי לבריטניה ומהוגי הדעות היהודיים החשובים ביותר בעשורים האחרונים. נחזור כאן על דבריו הרלוונטיים לענייננו כעת – האופי הראוי של מנהיג. הרב זקס התייחס לבלעם, אותו תיארו חכמינו כנביא בסדר הגודל של משה ואולי אפילו יותר ממנו. מן התורה עצמה אנו למדים על כוחו ועל המגע הישיר שלו עם ה'. מדוע אפוא הוא מכונה "הרשע"? מה גרם לו לנצל לרעה את כישוריו ורמתו הרוחנית? הרב זקס משיב: הוא היה מקלל להשכיר, אדם בלא שורשים ובלא נאמנות. מכאן מגיע הרב זקס לתכונות החשובות למנהיג.

"יש אנשים שנתברכו בכשרונות גדולים, שכליים ולפעמים אפילו רוחניים, ובכל זאת אינם מגיעים להישגים שכשרונות אלה מאפשרים להם. חסרות להם תכונות מוסריות בסיסיות: יושרה, יושר, ענווה, ומעל לכל – נאמנות. את מה שהם עושים, הם עושים בצורה מבריקה; אבל לא פעם, הדבר שהם עושים הוא הדבר הלא-נכון.

"מתוך מודעוּת ליכולותיהם יוצאות הדופן, הם נוטים להתנשא על אחרים. הם נכנעים לגאווה וליוהרה, ומתמכרים לאמונה שמעשיהם חומקים איכשהו מההגדרה 'פשע'. בלעם הוא הדוגמה הקלאסית לאנשים כאלה. אפילו לאחר שנוכח לדעת כי אלוהים עומד לצידם של בני ישראל, הוא עדיין רקם מזימה לגרור אותם לחטא; עובדה זו ממחישה כיצד גם הגדולים שבגדולים עלולים להידרדר אל עומק השִפלוּת.

"מי שנאמן לאחרים מגלה שאחרים נאמנים לו. מי שמפר אמונים מאבד את אמונם של אחרים בו, וסופו שהוא נותר נטול סמכות. מנהיגות בלי נאמנות איננה מנהיגות. כישורים וכשרונות אינם תחליף לאיכויות המוסריות הקורנות ממנהיג אמיתי וגורמות לאנשים ללכת אחריו. אנו הולכים אחרי מי שאנו בוטחים בו, ואנו בוטחים בו משום שהוא פעל באופן שרכש את אמוננו. לכן משה נעשה מנהיג דגול, בעוד בלעם נותר עד סוף ימיו זאב בודד בעל רשימת כישורים נוצצת. הֶיו נאמנים לאנשים שאתם מנהיגים".

תאריך:  19/08/2022   |   עודכן:  19/08/2022
איתמר לוין
+הליכוד עתר לוועדת הבחירות: "לשכת רה"מ מנוצלת לקמפיין בחירות"
13:22 19/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בעתירה שהוגשה בעקבות חשיפת חדשות 12 נכתב כי "קיים חשש שלשכת ראש הממשלה לפיד משמשת גם כמטה הסברה וסיורים של מטה הבחירות של יש עתיד"
נתניהו. עתירה נגד לפיד [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+דגל התורה ואגודת ישראל פותחות במו״מ רשמי
13:02 19/08/22  |  עידן יוסף
דגל התורה ואגודת ישראל פותחות במו״מ רשמי: בשבוע הבא ייפגשו מנכ״לי המפלגות חנוך זייברט ומשה שיפמן עם חברי הכנסת אורי מקלב ומאיר פרוש לדון בריצה המשותפת ושאלת פתיחת ההסכם המשותף למפלגות (בחדרי חרדים).

המשא-ומתן יעסוק רק בנושאי חלוקת התפקידים והמקומות, למקרה שבו בו הרב גרשון אדלשטיין, מנהיג הפלג הליטאי, יורה לרוץ יחד לאחר הבנות בנושאים העקרוניים (כיכר השבת).
+השר הורוביץ מינה ללא מכרז יועץ חיצוני חסר ניסיון
12:47 19/08/22  |  עידן יוסף
שר הבריאות ניצן הורוביץ מינה יועץ חיצוני לתחום בריאות הנפש, ללא מכרז, בלי ניסיון ובזמן בחירות. היועץ יגאל סלוביק, שהיה מנכ״ל משרד החינוך ופוטר בידי השרה יפעת שאשא-ביטון, ירוויח 350 אלף ש״ח לכמה חודשים (הארץ).
+בן-גביר רומז שאולי ידרוש לעמוד בראש הציונות הדתית
12:09 19/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+סקר: הליכוד והמחנה הממלכתי נחלשות, יש עתיד מתחזקת
10:22 19/08/22  |  עידן יוסף
סקר מעריב בשאלה למי היית מצביע אילו הבחירות היו נערכות היום: הליכוד 32; יש עתיד 25; המחנה הממלכתי 12; שס 8; יהדות התורה, עוצמה יהודית 7; הרשימה המשותפת 6; הציונות הדתית, העבודה, ישראל ביתנו 5; רע"ם, מרצ 4. על-פי הסקר, גוש נתניהו מקבל 59 מושבים.

רשימות שמקבלות 0 מושבים ואינן עוברות את אחוז החסימה: הרוח הציונית (איילת שקד) 2.6%; המפלגה הכלכלית (ירון זליכה) 0.6%; ישראל חופשית (אלי אבידר) 0.2%; הבית היהודי (יוסי ברודני) 0.0%.


+רויטל סויד מסרבת להצעתו של איזנקוט להצטרך למחנה הממלכתי
10:05 19/08/22  |  עידן יוסף
חברת הכנסת לשעבר רויטל סויד (המחנה הציוני) מסרבת להצעתו של גדי איזנקוט להצטרף לרשימת המחנה הממלכתי. בציוץ בטוויטר כתבה: "מודה מאוד לחברי גדי איזנקוט על ההצעה להשתלב במחנה הממלכתי. ההצטרפות של אדם ערכי ואיכותי כמוהו לפוליטיקה היא בשורה מצוינת לציבוריות הישראלית", כתבה סוויד בחשבון הטוויטר שלה, "בוחרת בשלב זה להמשיך בדרכי, אבל בטוחה שגדי יחד עם בני גנץ ואחרים יהוו ציר חיוני ומשמעותי בשמירה על הדמוקרטיה, שלטון החוק והשוויון".
+מתן כהנא: תומך בפגישות עם אבו מאזן
08:43 19/08/22  |  עידן יוסף
ח"כ מתן כהנא, שערק למפלגת המחנה הממלכתי, אומר בראיון לישראל היום: "אני בעד להיפגש עם אבו מאזן בעד כל מה שיתרום לביטחון, אני סומך על גנץ שרואה את ביטחון המדינה לנגד עיניו". על שקד: "מעריך שלא תרוץ עד הסוף". על לפיד: "חושש שילך עם המשותפת". ועל יחסי דת-מדינה? "מוכן לפשרות כדי שהחרדים יהיו בממשלה".
+בן-גביר שוקל להציע מקום ברשימתו ליהונתן פולארד
08:40 19/08/22  |  עידן יוסף
ח"כ איתמר בן-גביר שוקל להציע מקום ברשימתו למרגל היהודי יהונתן פולארד. בן-גביר אף נפגש לאחרונה עם פולארד, ובימים האחרונים הוא מריץ את שמו בסקרים פנימיים של עוצמה יהודית (כיפה).
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נאמנות לאדם אחד במקום לציבור ולדרך
תגובות  [ 18 ] מוצגות   [ 18 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
19/08/22 11:48
 
יש
20/08/22 12:13
2
פלג א
19/08/22 12:35
3
טירה
19/08/22 12:36
4
יש
19/08/22 13:25
5
שפרינגר
19/08/22 13:50
6
טירה
19/08/22 14:12
7
חזקי שנאן
19/08/22 14:24
8
ע_הראל
19/08/22 16:47
 
חזקי שנאן
20/08/22 09:51
 
ע_הראל
22/08/22 08:18
9
מחוייבים לו
19/08/22 17:25
10
נטע אורי
20/08/22 02:27
11
וורד
20/08/22 09:58
12
Ami D
21/08/22 05:56
13
X12
21/08/22 08:13
14
X12
21/08/22 08:13
15
שאול א.
21/08/22 11:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
מבוכה ליש עתיד. יועציו של יאיר לפיד במשרד ראש הממשלה, עובדי מדינה, גיבשו סט פעולות והזדמנויות צילום, במטרה להבליט ולהבדיל את לפיד במהלך הבחירות - כך עולה ממסמך שגובש במשרד רה"מ ונחשף (יום ה', 18.8.22) בחדשות 12. יו"ר יש עתיד לפיד הגיע לבקר במהלך קמפיין הבחירות שלו באתרים ומקומות מסוימים, במקרה כביכול. המסמך גובש בסביבת מזכירות הממשלה כמה ימים אחרי ביקורו בכלא עופר, תחת הנושא "קמפיין", ותחת הכותרת: מקומות ונושאים שראש ממשלה לא ביקר בהם משנת 2006.
18/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ישראל ביתנו, שר האוצר אביגדור ליברמן, מפרסם (יום ה', 18.8.22) רשומה ברשתות החברתיות שבהן הוא חבר, שבה הוא רומז כי נתניהו מפעיל אנשי עסקים ובהם יצחק מירילשוילי, שיקימו מפלגת עולים חדשה שתכרסם בכוחה של מפלגתו.
18/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, פרסמה (יום ה', 18.8.22) חוות דעת, שבה היא מבהירה כי מצב שבו פועלת תחנת גלי צה״ל ללא מפקד קבוע במשך זמן ארוך אינו ראוי.
18/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
אמנם לבחירות יצאו להצביע כמה מיליוני אנשים. כמה? אי-אפשר לדעת, אך למרות זאת מה שמעניין הוא, שרק 70 אלף איש, פחות או יותר, הם אלה שיכריעו את גורל הבחירות הקרובות ויתכן שהם אלה שיעצבו את המפה הפוליטית לשנים (או לחודשים??) הקרובות. הכוונה היא לאנשים שלא הצביעו בעבר או לאלה שמחליפים זהויות פוליטיות. זו הסיבה, במיוחד במצב של אי-ודאות, כפי שמלווה את הפוליטיקה הישראלית בעשור האחרון, שמפלגות החפצות מנדטים, חייבות להשקיע בקבוצות אוכלוסייה שיושבות עדיין על הגדר.
18/08/2022  |  אלכס טנצר  |   יומני בלוגרים
אי-אפשר לעבור בשתיקה והתעלמות מתפקוד ההנהגה הבכירה של ישראל, אשר צוחקת בפה מלא בפניהם של מיליוני אזרחים ישראלים בהחלטותיה ומעשיה. אחרי התהליך הנפסד של אישור היועצת המשפטית מיארה למנות רמטכ"ל חדש בתקופת ממשלת מעבר, הגענו לשלב השני בתהליך - הצורך למנות מחליף ליו"ר הוועדה למינויים בכירים בשירותים הציבוריים - ועדה שבראשה עמד השופט אליעזר גולדברג ז"ל.
18/08/2022  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
[צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
מתן גולדבלט
בית המשפט העליון של קנדה בבחינה חוקתית של פגיעה בחופש ההתאגדות של מנהלים זוטרים בבתי קזינו: האם יש הבדל בין פגיעה בזכות שלילית לפגיעה בזכות חיובית?
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il