|
יהיה אחד כזה גם במגידו? [צילום: רשות ש"ת]
|
|
|
|
|
משרד התחבורה יבנה שדה תעופה במגידו ל-1.5 מיליון נוסעים לשנה, בהשקעה של 850 מיליון שקל - כך הודיע היום (5.3.08) מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, שדיבר בועידת נדל"ן של התאחדות הקבלנים וגלובס, שנערכה בת"א. הוא אמר כי השדה יבנה בשיטת BOT : יזם פרטי יבנה את השדה על חשבונו, והמדינה תשכור ממנו את השדה ל-25 שנה. בתום התקופה יעבור השדה ללא תמורה לבעלות המדינה. זו תהיה פעם ראשונה שבה יבנה יזם פרטי שדה תעופה בישראל.
סגן החשב הכללי באוצר, אבי דור, שהשתתף בדיון, מיהר לצנן את ההתלהבות. הוא אמר כי מדובר רק ב"בדיקת היתכנות", כלומר בדיקה ראשונית, שנודעה לברר אם הרעיון כדאי מבחינה כלכלית. ברור, שמבדיקה ראשונית ועד בניית השדה עוד ארוכה הדרך, והמרחק נמדד בשנים.
סיטרמן אמר עוד, כי אושרה תכנית חומש להשקעת 52 מיליארד שקל בתחובה, מ-2008 ועד 2012. זאת, לעומת השקעה של 39 מיליארד שקל בחומש הקודם. הוא מנה שורה ארוכה של פרוייקטים, ובהם כבישים, מחלפים, הרחבת רכבת ישראל ועוד. בין היתר גילה, כי המשרד זקוק ל-1.4 מיליארד שקל לשנה לאחזקה שוטפת של הכבישים, אך בפועל יש לו תקציב של 700 מיליון שקל בלבד.