חברת המחשוב HP, המובילה את מכירות המחשבים בישראל, יוצאת בימים אלה בפנייה חדשה למגזר הנשי שמטרתו להדגיש את התכונות החשובות לנשים במחשבים אישיים תוך קישורם למוצרי החברה.
בהתאם למחקר שביצעה חברת "הגל החדש" עבור HP בישראל נמצא כי 35% מהנשים היו מעוניינות לרכוש מחשב נייד, 28% נוהגות לרכוש את המחשב במסגרת קנייה אינטימית בחנויות קטנות שהן לא רשתות לעומת 17% שמעדיפות לרכוש מחשב בחנויות רשת. עוד עולה מהסקר כי הסיבה המרכזית לרכישת מחשב נייד בקרב רבע מהנשים היא לצורכי לימודים ו- 14% בלבד רכשו אותו לצורכי עבודה.
לדברי יעל ורשבסקי, מנהלת השיווק של חטיבת המחשוב האישי ב-HP, " על-פי מחקרים שביצענו בשיתוף עם HP העולמית, מצאנו כי אומנם הנשים אחראיות לרכישת 80% מסך מוצרי הצריכה ברחבי העולם, אך בכל הקשור למוצרים טכנולוגיים הן אינן מגיעות לחוויות קניה איכותיות בחנויות המחשבים ולכן מעדיפות לשלוח מישהו אחר. לראיה, קרוב לשליש מהנשים בישראל נוהגות לרכוש מחשב בחנות השכונתית השקטה ולא ברשת עם תנועה של לקוחות ושליש מהנשים אינן חשות בנוח לשאול את מוכרי החנויות שאלות טכנולוגיות".
"בהתאם למחקרים אלו" מציינת ורשבסקי, "קיבלנו החלטה ב-HP לצאת בפנייה לקהל הנשי ולהציג את התכונות החשובות להן במחשב האישי הנייד והאופן בו ישמש אותן בחיי היומיום". עוד מוסיפה ורשבסקי כי בכוונת החברה להעביר הדרכות ייעודיות לנשים לכל אותם אנשי מכירות המשווקים את מוצרי החברה ולהעניק הדרכה אישית בבית הלקוחה שתרכוש נייד של HP".
בימים אלה יוצאת HP בקמפיין פרסומי בערוצים המסחריים, בערוצי תוכן, באינטרנט ובנקודות המכירה תחת הסלוגן: "HP PAVILION הכי קרוב לחברה טובה". הקמפיין הופק ע"י אידיאולוגיק, מקבוצת פובליסיס, והיקפו נאמד ב-1.5 מיליון ₪. כמו כן, במסגרת המהלך, תשתתף החברה בתצוגת בגדי-הים המסורתית של גדעון אוברזון עם מחשבים ניידים, שעוצבו חיצונית בהתאמה לבדים הייחודיים שבחר אוברזון לקולקציה החדשה.
לדברי גדעון אוברזון, החיבור בין מעצבי אופנה למוצרי צריכה הולך ומתפתח בעולם כאשר מעצבי אופנה מובילים משתלבים בתעשיה החל בעיצוב מכוניות, מסכים דקים, גאדג'טים סלולריים וכעת גם מחשבים".