ציון דרך בתולדותיה של חברת התעופה ישראייר התרחש (יום ה', 5.3.08) עם נחיתתו בארץ של מטוס הנוסעים הגדול ביותר של החברה - האיירבס-330. הגעת המטוס התעכבה ביממה "מסיבות ביורוקרטיות", עקב עיכוב בשיחרורו מהרישום המקומי מצד שלטונות ספרד. עקב כך בוטל הטקס החגיגי שתיכננה החברה לקיים אתמול בנתב"ג, בהשתתפות שר התחבורה, שאול מופז, והבעלים - נוחי דנקנר ואבי פישר.
האיירבס-330 עובר כעת תהליך של מיתוג, כולל צביעה בצבעי וסמלי ישראייר, לקראת המראתו לטיסת הבכורה בקו הסדיר של החברה לניו-יורק, במוצאי שבת הקרובה. החברה מסרה היום כי העמידה בלוח הזמנים לקראת טיסת הבכורה התאפשרה לאחר "התנהלות מאומצת מול הרשויות הספרדיות", שבסיומן המריא המטוס אמש בדרכו לתל אביב - ונחת בנמל התעופה בן-גוריון הלילה בחצות.
לדברי יו"ר הקבוצה, גיא רוזן, "האיירבס החדיש שלנו הגיע והוא ערוך ומוכן לטיסת הבכורה בשבת. אין ספק כי דחיית אירוע ההשקה אתמול, לנוכח העיכוב בהגעת המטוס, לא הסבה לנו נחת - אולם השמחה האמיתית עבורנו תבוא לידי ביטוי בכך שמאות ואלפי לקוחות שלנו ייהנו מטיסה לארה"ב במטוס מהשורה הראשונה".
ישראייר נמצאת בבעלות קבוצת גנדן של דנקנר ופישר, ובכוונתה להפעיל את המטוס רחב הגוף בעיקר בקו בין ישראל לארה"ב, החל מעונת התיירות אביב-קיץ 2008. המטוס הוא הגדול ביותר בצי החברה, והיא מנהלת משא-ומתן לקראת קבלת קווי תעופה סדירים מרכזיים עם יצרנית המטוסים האירופית - לגבי רכישת שני מטוסי איירבס-330 נוספים. שיחות אלה מבססות את החלטתה לבסס את כל צי מטוסיה על מטוסי הקונצרן הצרפתי/בריטי/גרמני/ספרדי - בניגוד לאל-על וארקיע שנותרו עם המטוסים האמריקניים של בואינג.
המו"מ לגבי האיירבס-330 נמצא לדברי החברה בשלב מתקדם, לאחר שכבר סיכמה עם היצרנית על רכישת שלושה מטוסי איירבס-320 קטנים. רוזן אמר בנושא כי לאור החלטת הממשלה על פתיחת השמיים, והציפייה לקבלת מעמד של מוביל נקוב למבחר יעדים מרכזיים באירופה, החברה עושה מאמץ להשלים בהקדם האפשרי את היערכותה למצב החדש - ובכלל זה לנסות ולהקדים את מועד הצטיידותה במטוסים החדשים שרכשה".