|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
סנטימטרים מן התהום [צילום: יניב נדב, פלאש 90]
שישה בשישי / לא עוצרים לרגע

Perpetual Motion

ויקיפדיה: תנועה הנמשכת ללא הפסק ללא מקור אנרגיה חיצוני כך נראית ההפיכה המשטרית, המציבה את כולנו על-פי התהום. האם מוביליה איבדו את הבחירה החופשית?
17/03/2023  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות


מתווה העם / מסמך
תוכניתו המלאה של הנשיא יצחק הרצוג לרפורמה במערכת המשפט

מקשה אחת, וזה היתרון
מתווה לתלפיות היוצר מעגל [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

החלק החשוב ביותר ב"מתווה העם" של הנשיא יצחק הרצוג מצוי בעיקרון השני מבין אלו המוצגים בראשה. "כל ההסדרים הקבועים במסמך זה מהווים מקשה אחת, שנבנתה בשים לב למערך האיזונים שיש לקיים בין רשויות השלטון ויש לראותם כמכלול. המסמך מבטא איזונים ראויים, עליהם יש לשמור במהלך הליכי החקיקה". כאשר קוראים את ההצעה במלואה – רק חמישה עמודים, אומנם עמוסי פרטים, אך בהחלט ניתנים לקריאה ולהבנה במהירות (מה שרוב המגיבים כנראה לא טרחו לעשות) – רואים שאכן היא מקשה אחת, וזהו היתרון הגדול ביותר שלה, גם אם יש מקום לכיוונונים בפרט זה או אחר.

בדרך כלל, "מקשה אחת" היא מכשול ליישום תוכנית, במיוחד כאשר מדובר בנושאים מורכבים ושנויים במחלוקת. אך הרצוג בנה לתלפיות מתווה שחלקיו משולבים לבלי הפרד זה בזה ויוצרים מעגל מלא. חוקי היסוד ייקבעו ויתוקנו בהליך ייחודי המחייב הסכמה רחבה, אשר תמנע את ניצולם לרעה לפגיעה בזכויות יסוד; בית המשפט העליון לא יוכל להתערב בחוקים כאלה, והתערבותו ביתר החוקים תהיה מצומצמת; לכן, אמורה לרדת המוטיבציה להשתלטות פוליטית על מינוי השופטים – בעוד הפוליטיקאים יהיו מוגבלים בשימוש בחוקי היסוד, וחוזר חלילה. מי שמצביע רק על רכיב אחד במתווה, פשוט אינו מבין את הרציונל העומד בבסיסו, או שהוא מטעה בכוונה.

המתווה בא בתגובה להצעות ההרסניות של יריב לוין ושמחה רוטמן, ולכן ניתן לכאורה לטעון שאפילו שינויים בהסכמה מהווים כניעה למסלול הרודנות הדורסני בו הם הולכים. אלא שלטעמי אין ממש בטענה זו. ראשית, יש להבחין בין פעולה שגויה לבין פעולה בלתי לגיטימית: הראשונה היא בגדר סמכותו של השלטון הנבחר, השנייה פסולה בתכלית. מה שרוצים לוין ורוטמן הוא בלתי לגיטימי: פוליטיזציה של מערכת המשפט. מה שמציע הרצוג הוא לכל היותר שגוי (ואינני אומר שהוא שגוי). שנית, ההפיכה היא סכנה מיידית וברורה, ומוטב להתפשר ואף לוותר כדי לבלום אותה. מה לעשות, לא תמיד הטובים מנצחים, בוודאי שלא לכל רוחב החזית.

אם מובילי הרפורמה באמת היו רוצים שינויים, הם היו לכל הפחות נכנסים לשיחות על המתווה של הרצוג. הפסילה המיידית שלו – מבנימין נתניהו ומטה – חושפת בצורה ברורה את הכוונה האמיתית (אם למישהו עוד היה ספק): לא תיקון אלא הרס, לא שינוי אלא השתלטות. לפיכך, המאבק חייב להימשך. האם נגיע למלחמת אחים, כפי שהזהיר הרצוג? האחריות – למנוע אותה או חלילה אם אכן תפרוץ – מוטלת בראש ובראשונה ובצורה כמעט בלעדית לפתחם של נתניהו וחבריו.

אפילו כאשר השר יושב שבעה
התגובה היא ביזוי והתעלמות [צילום: גילי יערי, פלאש 90]

בתחילת השבוע הלך לעולמו בשיבה טובה פרופ' אריה לוין – פרופסור לבלשנות ערבית באוניברסיטה העברית וחתן פרס ישראל לשנת תש"ע. הוא הותיר אחריו שני בנים, שניהם עורכי דין: יורי לוין ויריב לוין. אם השם השני מוכר לכם, אינכם טועים: זהו שר המשפטים. זה אומר, שהשר יושב שבעה השבוע וכמובן לא היה בכנסת ובמשרדו.

ההיגיון שלי אמר, שמרוץ חקיקת הרפורמה ייעצר השבוע: קודם כל מטעמים אנושיים (לאפשר לבני המשפחה להתרכז באבלם ובכבודו של הנפטר החשוב) ושנית מטעמים מעשיים (שר המשפטים איננו זמין למחלוקת המשפטית החשובה ביותר בתולדות המדינה, ודאי לא בצורה מלאה). מעבר לכך, וסליחה אם זה נשמע ציני, אם מישהו חיפש תירוץ לקחת פסק זמן של כמה ימים, להירגע ולהידבר – הנה ניתנה ההזדמנות, מצערת ככל שתהיה. התבדיתי. לא רק שריצת האמוק לא נעצרה אפילו לרגע, אלא שעוד הוסיפו לה את פסקת ההתגברות – לדרישת הסיעות החרדיות, שבתמימותי חשבתי שהן יותר מכולם יכבדו את ימי השבעה.

אני באמת לא מצליח להבין את הריצה הזאת; בהעדר הסבר רציונלי, נפנה בהמשך לאמירה קשה של הרמב"ם. נשיא המדינה ביקש פסק זמן – ונדחה. מאות אלפים ברחובות מפגינים נגד התהליך – והוא לא נעצר אפילו לרגע (מזל שיש שבת). ידידותיה הטובות ביותר של ישראל מזהירות מפני המהלך – והוא נמשך. אלפי מומחים מכל התחומים זועקים על ההרס העומד לפתחנו – והתגובה היא ביזוי והתעלמות. השר המוביל את המהלך יושב שבעה – וזה לא משנה לאיש. מתחילה להתגנב לראש המחשבה האיומה, שרק משהו באמת חמור – אירוע ביטחוני, אסון טבע – יכול לגרום ל-Perpetual Motionהזה להיעצר. יודעים מה? אפילו בזה אני כבר לא בטוח.

תראו מה הם מזניחים
נתניהו אחראי במישרין להכנות [צילום: ברנאט ארמניו, AP]

אם דיברנו על אירועים ביטחוניים ואסונות טבע, תראו את מה מזניחה הממשלה ה-37 בעודנה שקועה כל-כולה בהפיכה המשטרית. אירן מצויה במרחק של החלטה, 12 ימי ביצוע ו-6% העשרה של אורניום מהפיכתה הרשמית למדינת סף גרעינית. במבחן התוצאה, בנימין נתניהו נכשל לחלוטין במאבק נגד מה שהוא עצמו הגדיר אין-ספור פעמים כאיום קיומי מוחשי על ישראל. אירן וסעודיה מחדשות את היחסים הדיפלומטיים, "הסכמי אברהם" מצטננים והרחבתם אינה נראית באופק. יהודה ושומרון בוערים, פיגועים חזרו להיות שגרתיים (כולל אחד נועז במיוחד וחסר תקדים בצומת מגידו), האלימות במגזר הערבי שוברת שיאים, וליד חבית אבק השריפה מתרוצץ בחדווה איתמר בן-גביר ובידו קופסת גפרורים.

בתחום הכלכלי האינפלציה מואצת, הריבית תהיה חייבת לעלות עוד יותר, ענף הנדל"ן ניצב על סף משבר חריף – וכל זה עוד לפני ההשלכות ההרסניות של ההפיכה המשטרית אם תתחולל. מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, הטיל השבוע במישרין על נתניהו את החובה להתכונן לרעידת אדמה קטלנית, שאיננה שאלה של האם אלא של מתי – וזה אחרי שנים רבות של הזנחה (תזכורת: אותו נתניהו היה ראש הממשלה ב-12 מתוך 13 השנים האחרונות).

בזירה הבינלאומית ישראל צריכה לתת את דעתה על המלחמה באוקראינה, ולאזן בין מקומה הטבעי בברית המערבית לבין האינטרסים הקשורים ליחסיה עם רוסיה. גם העימות המחריף בין ארה"ב לסין מחייב את ישראל לגבש אסטרטגיה, אשר תנווט בין הברית הקיומית עם וושינגטון לבין היחסים הכלכליים עם בייג'ינג (שגם הוכיחה בשבוע שעבר שהיא יודעת היטב לבחוש במזרח התיכון).

יכולת הקשב של כולנו מוגבלת, וזה כולל אדם מוכשר כמו נתניהו (ובוודאי אנשים הרבה פחות מוכשרים בהם ממשלתו עמוסה לעייפה). ביום של כולנו יש 24 שעות, כולל אצל נתניהו היודע לעבוד ימים ארוכים מאוד. ומה שהכי חמור: הקרע האיום בעם שאותו יוצרת ההפיכה המשטרית, יגבה מאיתנו מחיר כבד ביום פקודה – בביטחון, בטבע, בבריאות. נתניהו וממשלתו מפקירים את ביטחון המדינה וחיי תושביה.

טמטום ומגלומניה
הישר לבית הדין הפלילי הבינלאומי [צילום: פיטר דה-יונג, AP]

עוד כמה מילים על הזירות הבינלאומיות. היחס של הממשלה והקואליציה הנוכחיות למה שקורה ונאמר מחוץ לגבולות ישראל, הוא ילדותי ומטומטם במקרה הטוב, מגלומני ופושע במקרה הגרוע. לפעמים נדמה שיש בהן לא מעט חברים שממש נהנים לצפצף על כל העולם, שזה מה שעושה להם את היום ואת השבוע. זה ילדותי ומטומטם, כי המשמעות היא שאין להם שמץ של מושג כיצד מתנהל כדור-הארץ בשנת 2023. זה מגלומני ופושע, כי הם סבורים שישראל הקטנה יכולה לעשות מה שבא לה בלי לשלם מחיר.

כך היה למשל כאשר בצלאל סמוטריץ' ועמיחי שיקלי – האחד שר בכיר, השני שר לענייני השד יודע מה – הציעו לממשל האמריקני להתעסק בענייניו שלו ולא להתערב בהפיכה המשטרית. מעניין מה יקרה לישראל אם הממשל יקבל את העצה ויגיד: ok, אני מתעסק בענייני שלי ולא מתערב בגינויים לישראל באו"ם ואולי גם בהחלטות מעשיות נגדה. מעניין מה יקרה לישראל אם הממשל יגיד: צודקים, יותר חשוב לי להשקיע כסף בענייניה של ארה"ב מאשר בהגנה על משטר ישראלי אנטי-דמוקרטי ואנטי-ליברלי.

השבוע הגיע תורו של איתמר בן-גביר – האדם המסוכן ביותר בפוליטיקה הישראלית, גזען ועבריין מורשע, בעל נטיות פשיסטיות ומי שעלול לבדו להצית את המזרח התיכון כולו. הוא יצא נגד דחיית הדיון בוועדת השרים לחקיקה בהצעתו של חברו לסיעה, צביקה פוגל (איך לכל הרוחות האיש הזה היה תת-אלוף בתפקידים קרביים?!), להעניק לאנשי כוחות הביטחון חסינות כמעט מוחלטת מהליכים פליליים בשל פעילותם המבצעית. כולם כולל כולם מסבירים ומוכיחים שזה מהלך מיותר והרסני, שיפקיר את חיילי צה"ל ומפקדיו להליכים משפטיים בחו"ל ובמיוחד בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג – ושני הפירומנים האלה בשלהם. מה מעניינים הגויים? אנחנו נעשה שריר ונראה להם!

היכן מי שאמורים לבלום את הגל המופקר והמסוכן הזה? ואלה שמות: בנימין נתניהו, יואב גלנט, אלי כהן, רון דרמר – המופקדים הבכירים ביותר על בטחונה של ישראל ויחסי החוץ שלה. הם ממלאים את פיהם מים, ובכך הופכים להיות שותפים שבשתיקה לאמירות וצעדים החותרים תחת האינטרסים החיוניים ביותר של ישראל.

ארדואן זה כאן
יעד ההשתלטות הבא? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

יולי אדלשטיין – לשעבר יו"ר הכנסת ושר הבריאות וכיום יו"ר ועדת החוץ והביטחון – העז השבוע שלא להשתתף בהצבעות בקריאה הראשונה על פסקת ההתגברות (לטובת המשתמטים החרדיים) וחוק הנבצרות (לטובת הנאשם בנימין נתניהו). אדלשטיין מסתייג מההפיכה המשטרית ובחר בדרך המתונה ביותר להראות זאת. הוא לא הצביע נגד, הוא לא נמנע, הוא לא דיבר; הוא פשוט לא בא. יו"ר הקואליציה וסיעת הליכוד, אופיר כץ – משרתו הכנוע של נתניהו, מי שהגיש את הצעת החוק שתאפשר לו לקבל ללא הגבלה תרומות למימון הגנתו – מיהר להעניש את אסיר ציון לשעבר: במשך שלושה שבועות הוא לא יוכל להגיש הצעות חוק והצעות לסדר ולא יוכל לנאום במליאה.

אחרי המהלך הזה, מה שעשה דובר הליכוד, יונתן אוריך, נראה כמו כסף קטן. ירון אברהם מחדשות 12 דיווח השבוע, שנתניהו אסר על השרים לנסוע לביקורים ממלכתיים בארה"ב כל עוד הוא אינו מוזמן לבית הלבן, ואם הם כן נוסעים – אסור להם להיפגש עם אישי הממשל. הנחיה שערורייתית, המלמדת שבעיני נתניהו – המדינה זה הוא ורק הוא. הליכוד לא הכחיש, אבל אוריך לא אהב את הפרסום וסילק את אברהם מקבוצת הווטסאפ של דוברות הליכוד. אריאל כהנא, הכתב המדיני של ישראל היום – המעז להיות כיום עיתון ימין ולא ביביתון – מחה בחריפות (מנומסת) וסולק גם הוא. הבנתם? עיתונאי שלא יבוא טוב לדובר הליכוד, לא יקבל ממנו מידע. גם בריוני, גם ילדותי, גם מטופש – הכל ביחד.

כל זה מתגמד ליד המגמה שכבר עמדתי עליה כאן: נסיונות השתלטות רודניים של הממשלה הנוכחית על כל מה שרק אפשר. בתי המשפט בראש הרשימה, כי הם היחידים שיכולים לבלום את יתר המהלכים, אבל ממש לא לבד בה. בן-גביר מנסה לבצע פוליטיזציה של המשטרה. סמוטריץ' קיבל את המינהל האזרחי ומנסה להפעילו בצורה פוליטית (ע"ע מאחזים בלתי חוקיים). נתניהו ניסה למנות את מנכ"ל משרדו, יוסי שלי, לסטטיסטיקן הראשי, ומדברים על מינוי מקורבו אבי שמחון לנגיד בנק ישראל – שני גופים כלכליים מקצועיים ביותר וחשובים ביותר, שרק אצל רג'פ טאיפ ארדואן הפכו למכשירים פוליטיים (והכלכלה הטורקית מתרסקת). אפילו על הספרייה הלאומית ניסה יואב קיש להשתלט, מן הסתם כדי להעיף ממנה את שי ניצן, אבל השבוע הוא נבלם. לחבורת הרודנות הזאת אין גבולות ואין מעצורים.


"מונעין ממנו דרך התשובה"
ההסבר להקשחת ליבו של פרעה [צילום: פרנסואה מורי, AP]

כאמור, בהעדר הסבר רציונלי לריצת האמוק של הממשלה והקואליציה לעבר תהומות הרודנות, אולי התשובה מצויה באמירה מפורסמת של הרמב"ם בהלכות תשובה. הוא עומד בהרחבה על עקרון הבחירה החופשית – אולי העיקרון החשוב ביותר ביהדות – ואז מציג פסוקים שלכאורה סותרים אותו ואומרים שהקדוש ברוך הוא הִקְשה את ליבו של פלוני וחיזק את ליבו של אלמוני. הכיצד?

הרמב"ם מסביר, שעל כל חטא יש עונש – ויש דרכים רבות להיפרע מן החוטאים. "ואפשר שיחטא האדם חטא גדול או חטאים הרבה, עד שיתן הדין לפני דיין האמת, שיהיה הפרעון מזה החוטא על חטאיו אלו שעשה מרצונו ומדעתו, שמונעין ממנו דרך התשובה ואין מניחין לו רשות לשוב מרשעו". האפשרות לחזור בתשובה היא זכות ייחודית שהעניק הבורא לברואיו; בשום מערכת משפטית לא מספיקה חרטה בלבד כדי לפטור מעונש. אבל יש מקרים שזכות זו נשללת ממי שעשה חטא אחד גדול או שורה ארוכה של חטאים. למה הדבר דומה? לבנק המסרב להעניק אשראי למי שלא פרע הלוואה גדולה או למי שההמחאות שלו חוזרות שוב ושוב. זכויות לא מוענקות למי שמזלזל בהן או מנצל אותן לרעה.

שלילת האפשרות לחזור בתשובה – למעשה יצירת Perpetual Motion של כשלונות, משגים וחטאים – היא הסבר אפשרי להתנהגות בלתי רציונלית, המזיקה לאדם עצמו ולסביבתו. כך מסביר הרמב"ם את הקשחת ליבו של פרעה מול המכות שניחתו על ארצו ועמו. האם זה מה שאנחנו עדים לו כעת? או שמא עדיין נותרה תקווה לבלימה, להתעשתות, לסובלנות, להבנה, לפיוס?

תאריך:  17/03/2023   |   עודכן:  17/03/2023
איתמר לוין
+מניפולציה או טעות בשיקול הדעת?
14:05 17/03/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
לא סמכתי יתר המידה על יכולתו של הנשיא הרצוג להשתחרר מכבלי עברו הפוליטי ולהציג מתווה פשרה מאוזנת  ▪  אני מאמין שהתאמץ אבל לא ההין לחרוג מחיק עברו ברגע הקריטי של פרסום הדברים. כשל אופי? פוליטיקה? או סתם החמצה - חבל
טעות או פעולה מכוונת? הנשיא הרצוג [צילום: לע"מ]
+לפיד: ציור הכתובות סמוך לבית לוין - אינו מתאים לרוח המחאה הפטריוטית
13:24 17/03/23  |  איציק וולף
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, גינה את מרססי הכתובת סמוך לביתו של שר המשפטים, יריב לוין.

"ציור הכתובות על ביתו של יריב לוין בעת השבעה על מות אביו אינו ראוי ואינו מתאים לרוח המחאה הפטריוטית", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

+בן גביר: הנחיתי את המשטר לפעול באפס סובלנות נגד המנסים ליצור אנרכיה
13:21 17/03/23  |  איציק וולף
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, טוען כי חבורה של עבריינים אנרכיסטים אלימים מנסה לגרור אותנו למלחמת אחים.

"כתובות "מוות לביבי" - "יריב לוין - אויב העם" - "רוטמן בן מוות" - זריקות אבנים, חסימת צירים ראשיים וניסיון ליצירת אנרכיה, על ידי חבורה של עבריינים, שמסרבים לקבל את תוצאות הבחירות ומנסה באלימות ואיומים לשנות את הכרעת העם. הנחיתי את המשטרה לפעול באפס סבלנות כנגד האנשים המסוכנים ושלוחי הרסן הללו. בתי כנסת, אבנים לעבר פוליטיקאים והסתה לרצח הם קו אדום בוהק ואסור לנו לאפשר עוד דקה אחת לחבורת העבריינים הפחדנית הזאת להבעיר פה את המדינה ולגרור את כולנו לאנרכיה ומלחמת אחים", אמר.
+נתניהו: על המשטרה והפרקליטות לפעול בכל העוצמה נגד גילויי הסתה
12:32 17/03/23  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי הוא מגנה בתוקף את ריסוס כתובת הנאצה נגד השר יריב לוין בזמן שהוא יושב שבעה, את ההתקפה האלימה נגד השר ניר ברקת בעת שהיה באירוע פוליטי ואת הקריאות לרצח נגד יו״ר ועדת החוקה שמחה רוטמן.

"אני מצפה מהמשטרה ומהפרקליטות לפעול מייד ובכל העוצמה נגד גילויי ההסתה והאלימות הללו", אמר.
+מחאת כסופי השיער
11:37 17/03/23  |  שלמה פילבר   |   לרשימה המלאה
בני דור ה-Y נוטים פחות להשתתף בהפגנות, ורק 27% השתתפו בהשוואה ל-53% מבני 45 ומעלה. את המחאות מניעים בעיקר מבוגרים, ורבים מילדיהם אינם מצטרפים אליהם
התמיכה בצורך ברפורמה קפצה דרמטית ב-28 נקודות האחוז [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+ראש לשכת עורכי הדין: עצם הדיון על פיטורי היועמ"שית - חציית קו אסור
11:24 17/03/23  |  איציק וולף
ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, הביע התנגדות לקריאת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לפטר את היועצת המשפטית לממשלה.

"ישראל היא מדינת חוק ועצם הדיון על פיטורי היועמ"שית זו חציה של קו אסור. לשכת עורכי הדין עומדת מאחורי היועמשית העושה תפקידה במקצועיות ומגנה על שלטון החוק", אמר.
+המשטרה חוקרת ריסוס הכתובת "יריב לוין - אויב העם"
10:17 17/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
גינוי מצד גורמים רבים באופוזיציה לכתובת הנאצה נגד שר המשפטים  ▪  שוטרי תחנת מודיעין והזיהוי הפלילי אוספים ממצאים בזירה, בוחנים אמצעי תיעוד ועורכים סריקות
כתובת המחאה במודיעין, היום [צילום: יונתן שאול, פלאש 90]
+גנץ: מגנה ריסוס כתובות סמוך לבית שר המשפטים, צריך גבולות למחאה
10:05 17/03/23  |  איציק וולף
יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, גינה ריסוס כתובות מחאה סמוך לביתו של שר המשפטים, יריב לוין. בכתובת נכתב: "יריב לוין - אויב העם".

"יש לי מחלוקת עמוקה עם שר המשפטים על המהפכה המשטרית שהוא מקדם ואני אעשה כל מה שאפשר כדי למנוע ממנו להצליח בתוכניתו שתפגע בדמוקרטיה. אבל גם כשהבית בוער, צריך לשים גבולות. אני מגנה את ריסוס הכתובות סמוך לביתו. ההפגנות לשמירה על הדמוקרטיה הן קריטיות, כתובות נאצה והסתה - לא לגיטימיות.

+כשהנשיא בוחר צד
07:37 17/03/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
נשיא המדינה אשר היה אמור להיות התיקון לפוליטיקאי ראובן ריבלין, בחר צד מובהק, הצד של השמאל והשמאל הקיצוני הרדיקלי
הרצוג. אכזב [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+הבית הלבן: ארה"ב תומכת במאמצי הרצוג לפתרון דמוקרטי
00:49 17/03/23  |  איציק וולף
דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, ציין כי ארצות הברית תומכת במתווה הפשרה שהציג נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג, בסוגיית הרפורמה המשפטית.

"הגאונות של הדמוקרטיה שלנו והדמוקרטיה של ישראל היא שהן בנויות על מוסדות חזקים, שכוללים איזונים ובלמים שמטפחים מערכת משפט עצמאית. ארה"ב תומכת במאמץ המתמשך של הנשיא יצחק הרצוג לחפש פתרון העולה בקנה אחד עם אותם עקרונות דמוקרטיים", אמר.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
Perpetual Motion
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סתם אחד
17/03/23 10:28
2
בני בנקר
17/03/23 10:59
3
ביביסט
17/03/23 11:16
4
אביתר
17/03/23 15:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
כשנבחר נשיא המדינה יצחק הרצוג לתפקידו הרם, הוא נהנה מתמיכת השמאל, המרכז והימין. נדמה היה כי הנשיא הרצוג יהיה התיקון אצל חלק גדול בציבור הישראלי. בחירת הנשיא הרצוג לאחר כהונת הנשיא ראובן ריבלין, נטעה תקווה בקרב חלקים רבים בעם ואמונה גדולה כי הגיעה עת תיקון והנשיא ישוב להיות נשיא העם כולו.
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, קורא לראשי סיעות הקואליציה לפטר את היועצת המשפטית לממשלה גלי מיארה. זאת בטענה כי היא מתנהלת "כיושבת ראש האופוזיציה בפועל", כלשונו.
16/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ראשי הבנקים הגדולים בישראל ומנהלים בכירים בחברות ציבוריות ופרטיות מהגדולות במשק, קוראים להידברות בין הקואליציה והאופוזיציה על בסיס מתווה הפשרה שהציג אמש נשיא המדינה. שוויין של החברות הציבוריות שמנהליהן חתמו על המכתב עומד על כ-200 מיליארד שקל. מלבדן, כלולים ברשימת החותמים מנהלים של חברות ציבוריות גדולות שנתוני השווי שלהן לא גלוי.
16/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ראשי מפלגות האופוזיציה התייחסו בהצהרה משותפת לתקשורת אל מתווה הנשיא שהוצג אמש. לדברי ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, לממשלה לקח 17 דקות להודיע שהיא דוחה את המתווה. "כדרכם, אמרו לנשיא שגם הוא יכול ללכת לעזאזל", אמר (יום ה', 16.3.23) והוסיף כי . המתווה אינו מושלם, אך הוא פשרה הוגנת. "האופוזיציה מקבלת את דברי הנשיא מפני שבמלחמת אזרחים יהיו רק מפסידים. יש אנשים בליכוד שלא יתנו לזה לקרות, הם יודעים שמנהיגים לא שותקים ברגעים קשים", אמר.
16/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלר גרמניה אולף שולץ ערכו (יום ה', 16.3.23) מסיבת עיתונאים משותפת. הקנצלר פתח את ההצהרה ואמר כי "ביטחון ישראל חשוב לנו מאוד וישראל יכולה לסמוך על כך". לדבריו, "אירן התקדמה בתוכנית הגרעין שלה, ואנו מסכימים עם ישראל שאסור לה להגיע לנשק גרעיני. אירן החלה לספק נשק לרוסיה. אנחנו מודאגים מהקונפליקט במזרח התיכון התפרצות האלימות היא בלתי מתקבלת". עם זאת, הוא הוסיף כי "גרמניה עדיין מאמינה בפתרון שתי המדינות".
16/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il