|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
הרצוג. מתווה שקר [צילום: לע"מ]

מתווה השקר של הרצוג

הנשיא יצחק הרצוג הציג בנאומו מתווה פשרה, כדבריו - 'מתווה העם' בחינת המסמך בנושא הוועדה לבחירת שופטים מלמדת כי מדובר בניסיון לתעתע בציבור המסמך מבקש להצר צעדי הממשלה ביחס למצב כיום ובמקביל להגדיל כוחם של שופטי העליון ולהעניק להם זכות וטו על כלל המינויים לשפיטה הרצוג ומשפחתו הם חלק מהאליטה המשפטית ומהאלפיון העליון בישראל, גם מכוח זכויותיהם במשרד הרצוג, פוקס נאמן ושות', שמעמדו המקצועי והכלכלי תלוי בקשר עם השופטים בישראל
18/03/2023  |   יואב יצחק   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות
דורית ביניש - שחיתות סדרתית
יואב יצחק
נשיאת העליון דורית ביניש פעלה לקידום אישים לכהונת שופט בית המשפט העליון * חמישה מהם סייעו בחילוץ בעלה, עו"ד יחזקאל ביניש, מהגשת כתב אישום נגדו (עדנה ארבל, אליקים רובינשטיין, דוד חשין, עוזי פוגלמן ומני מזוז); השישי דחה ערעור אזרחי שהוגש נגדו והיה עלול להביכו (צבי זילברטל) * במדינה מתוקנת הייתה ביניש נחקרת ומועמדת לדין
לרשימה המלאה

נשיא המדינה יצחק הרצוג הציג מתווה, המתיימר, לגישתו, להוות פשרה הוגנת בין הקואליציה - המקדמת הליכי חקיקה שתכליתה ביצוע רפורמות משפטיות, לבין האופוזיציה וגורמים נוספים, בהם מערכת בתי המשפט הפרקליטות היועמ"שית והמוני מפגינים, המתנגדים לגישתם למה שהם מכנים 'הפיכה משפטית' שמובילה הקואליציה בראשות בנימין נתניהו. המסמך מהווה 'הנדסת תודעה' תוך ניסיון חמור להטעות את הציבור.

בחינת המסמך על מרכיביו השונים מלמדת כי אין מדובר במתווה פשרה, אלא במתווה שנועד לא רק להכשיר בחקיקה סמכויות שנטל לעצמו בית המשפט העליון, אלא במסמך שנועד לשמש פלטפורמה חקיקתית שאם תיושם בחקיקת חוק יסוד, ישונה מיסודו עיקרון הפרדת הרשויות (המחוקקת, המבצעת השופטת - האמורות לדור זו לצד זו), וייווצר מצב שבו הרשות השופטת תהא לפי חוק הרשות הראשונה והקובעת; ואילו הרשות המחוקקת והרשות המבצעת יהיו לפי חוק מתחתיה - בדרגה שניה.

מתווה הרצוג אינו פשרה

הח"מ יתמקד להלן בוועדה לבחירת שופטים. זה הפיל שבחדר. נושא זה הוא לדידי העניין העיקרי במסמך השנוי במחלוקת, בין אלה המצדדים בביצוע רפורמה בנוסח שמציעה הממשלה בראשות בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, לבין אלה המתנגדים בטענה/תואנה שהרפורמה המוצעת, אם תתקבל, תביא לפוליטיזציה של המערכת המשפטית ולאובדן עצמאות המערכת המשפטית.

חלקים נוספים ממתווה הרצוג מבטאים גם הם, בעיקרם, עמדה מוזרה מצד הנשיא שנבחר בקולות חברי הכנסת, ולא פשרה, כפי שהוא מתיימר להציג, לרבות: שלילת זכותה ואף חובתה של הקואליציה לחוקק חוקים כפי הבנתה בקדנציה הנוכחית - אלא אם אלה יוסכמו על-ידי האופוזיציה ועל-ידי בית המשפט העליון, ונסיגה מוחלטת מתוכנית הקואליציה לחוקק פסקת התגברות. לא פשרה מבקש הרצוג, אלא התקפלות הממשלה מתפיסותיה, וקבלת הסכמה, ומראש, לכל צעד מהותי בתחום המשפטי, מן האופוזיציה ומיריביה האידיאולוגיים בכנסת ומחוצה לה - שמבוקשם האמיתי הוא סילוקה של ממשלת נתניהו מהשלטון. מעניין יהא לברר מה גרם להרצוג לנטוש את עיקרי תוכניתו כפי שהציגה בהצהרתו הראשונה ולצאת עם מתווה השקר שהציג עתה.

תפיסה זו שמייצג הנשיא הרצוג הינה, לפי הבנתי, כפירה בתוצאות הבחירות הדמוקרטיות לכנסת, ומתן פרס למפגינים - שחלקם מתנהלים באופן כוחני ואלים ומשבשים את הסדר הציבורי, וכן פרס לאותם אנרכיסטים/פושעים שאף קוראים בגלוי לפגיעה פיזית בנתניהו, לוין או רוטמן.

לתפיסה זו שותפים גם ראשי האופוזיציה, ובראשם יאיר לפיד (יש עתיד) - שמצית אש כאילו אין מחר ואין עתיד; בני גנץ (המחנה הממלכתי) - שפועל באופן לא ממלכתי ובפועל לא מקבל את תוצאות הבחירות; ואביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) - שמסית ומתסיס כאילו מדינת ישראל אינה ביתו של העם היהודי. על התנהלותם המופקרת של אהוד ברק ואהוד אולמרט אין להכביר מילים. במדינה מתוקנת הם היו מזומנים לחקירה בגין המרדה, ולא רק הם.

"מתווה העם?" -

הרצוג מכנה את המסמך שהגיש: 'מתווה העם'. אלא שזהו שקר מובנה: מתווה העם? האם הרצוג 'ירד לעם'? לא ולא. הרצוג שוחח במשך כחודשיים עם נציגי האליטות, משני הכיוונים. הרצוג שוחח עם נציגי הקואליציה ועם נציגי האופוזיציה, כמו גם עם נציגי מכוני מחקר ונציגי מגזרים שונים. הרצוג נבחר על-ידי חברי הכנסת ולא על-ידי העם, ולכן אין לראות בו נציג העם. אומנם הוא מכהן על-פי חוק כאזרח הראשון בישראל, אך הוא רחוק מלייצג את העם.

הרצוג ובני משפחתו הם חלק מהאליטה, מהאלפיון העליון. קל וחומר נוכח זכויות משפחתו במשרד עורכי הדין: הרצוג, פוקס נאמן ושות', בראשו עמד אביו של הנשיא יצחק הרצוג, חיים הרצוג, שנמנה עם אחד משלושת מייסדי המשרד (וכיהן אף הוא כנשיא המדינה; צידד בריסון כוחו של בית המשפט העליון בטענה שזה פלש לתחומן של הכנסת והממשלה). משרד זה היה ועודו אחד הגדולים בישראל. מעמדו הכלכלי והמשפטי, וכן רשימת לקוחותיו, תלויים, במידה רבה, בקשר המקצועי והחברתי עם שופטי ישראל בכלל ועם שופטי בית המשפט העליון בפרט. מעמדה של משפחת הרצוג המורחבת, כנגזרת מכך, תלוי במקביל בזכויותיה במשרד הנ"ל, שכאמור היה ועודו אחד הגדולים במדינה.
מתווה העם / מסמך
תוכניתו המלאה של הנשיא יצחק הרצוג לרפורמה במערכת המשפט

מתנגדי הקואליציה מוציאים דיבת הארץ רעה
הפגנות נגד הרפורמות [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]


ייאמר כאן: אין באמור ברשימה זו כדי להצדיק את כל הרפורמות המשפטיות המתוכננות מצד הקואליציה, בנוסח שהוצעו.
וודאי שאין צידוק לחוק שיעניק לקואליציה רוב קבוע ואוטומטי בוועדה לבחירת שופטים (שהרי עם רוב שכזה אין כלל צורך בוועדה ובנציגים נוספים כקישוט...); ואין גם מקום לחייב הרכב מלא של שופטי בית המשפט העליון כדי לדון בעתירה לפסילת חוק (גם מבחינה מעשית, לא נכון לשחק לידיהם של עותרים פופוליסטיים שיטרטרו את המערכת המשפטית ויעסיקו הרכבים כל-כך גדולים) - די בהרכב של תשעה או 11 שופטים וברוב של שני שלישים כדי לפסול חוק. על המובילים של הצעות החוק, ובמיוחד שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן, לפעול מחד-גיסא בנחישות כדי לקדם חקיקה שבה הם מאמינים, אך מאידך-גיסא להיות קשובים לביקורת ולהיות זהירים מפני נזקי התבהלה שיוצרים מתנגדי הממשלה.

"אל תהיה צודק, תהיה חכם" - אימרה זו צריכה להדריך עתה גם את מובילי הרפורמות, במיוחד בתקופה שלה אנו עדים: חלק ממתנגדי הממשלה מבצעים פעולות חריגות ואסורות גם בארץ וגם בחו"ל בניסיון להפילה גם במחיר הוצאת דיבת הארץ רעה ותוך גרימת נזקים עצומים שעלולים להיות בלתי הפיכים לכלכלת ישראל, לבטחונה וליחסי החוץ שלה. חובת הממשלה היא לקחת הכל בחשבון, לטובת המדינה. האחריות עליה. ובאופן מעשי: אין שום חובה, וגם לא ניתן, להשיג הכל במושב החורף הנוכחי של הכנסת; ניתן בהחלט לדחות חלק מהרפורמות לדיונים במושב הבא של הכנסת. בינתיים כדאי לפעול כדי לשכנע את הציבור הרחב בכללותו בצורך לבצע רפורמות משפטיות ואחרות. לוין ורוטמן מבינים זאת היטב. טוב יעשו אם יפעלו ברוח זו, עם או בלי גיבוי של נתניהו - שמעורבותו האפשרית מוגבלת בגלל החלטה מטורללת של היועמ"שית גלי בהרב-מיארה.

המבנה המוצע בוועדה לבחירת שופטים
לוין, נתניהו. דוחפים לרפורמות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

המצב הקיים - על-פי החוק הקיים, בוועדה לבחירת שופטים מכהנים תשעה חברים, בהם: שלושה מנציגי הקואליציה (שני שרים וחבר כנסת) ושלושה משופטי בית המשפט העליון ובראשם נשיאת בית המשפט העליון. שלושת החברים הנוספים: נציג האופוזיציה ושני נציגי לשכת עורכי הדין. על-פי החוק הקיים, שופט לעליון יתמנה ברוב של שבעה קולות. היינו: לשני הצדדים זכות וטו בעת מינוי שופט בית המשפט עליון. יתר המנויים ברוב רגיל.

מתווה הרצוג - הנשיא מציג 'מתווה פשרה' - לגישתו, אך בפועל הוא מתעתע בציבור הרחב. ובמילים מדויקות יותר: משקר לציבור. שכן המתווה שמציע הרצוג, בשם עצמו, עלול להחמיר את המצב הקיים ולחזק עוד יותר את יכולתה של המערכת המשפטית לבצר את שיטת המינויים המפוקפקת הנהוגה כיום. נפרט להלן: לפי המתווה, לקואליציה יהיו ארבעה חברים (שר המשפטים, שני שרים נוספים וחבר כנסת); לבית המשפט העליון יהיו שלושה נציגים (נשיא ושני שופטים); לאופוזיציה שני חברי כנסת; ושני משפטנים שישמשו כנציגי ציבור וימונו בהסכמה בין שר המשפטים לנשיא בית המשפט העליון. סה"כ 11 חברים בוועדה. בחירת שופטים לכל הערכאות מחייבת שבעה קולות מתוך 11.

לכאורה, מבנה הוגן. לשום צד אין רוב אוטומטי שמובטח. אלא שזה רק לכאורה, למראית עין. משחק הכסאות של הרצוג מתברר בהמשך, שכן בפועל, לפי הצעתו, כוחם של השופטים יגבר. הם יקבלו זכות וטו משולשת:

  • בניגוד לדרישת שר המשפטים יריב לוין, על-פי מתווה הרצוג - לקואליציה/לממשלה לא תהא כלל עדיפות: נציגיה הקבועים יהיו ארבעה; ואילו המערכת המשפטית תיהנה בפועל מחמישה קולות בטוחים - שלושת נציגיה ושני קולות מהאופוזיציה. משמעות הדבר: זכות הווטו ההדדית תבוטל, ואילו לנציגי בית המשפט העליון תינתן זכות וטו מובנית - שכן העליון מקבל בשגרה את תמיכת האופוזיציה המתנגדת כמעט לכל צעד של הקואליציה;

  • בניגוד לדרישת שר המשפטים יריב לוין, על-פי מתווה הרצוג - מינוי שופטים ליתר הערכאות (שלום, מחוזי, בית דין לעבודה) שיחייב רוב של שבעה קולות מתוך 11, יותנה בכך שאחד מהם הוא שופט מכהן של בית המשפט העליון. משמעות הדבר: זכות וטו לשופטים;

  • בניגוד להצעת החוק של הקואליציה, המבקשת להציג מועמדים טובים ובכירים ממגזרים שונים, הצעת הרצוג קובעת כי "הוועדה תהיה רשאית למנות אדם לתפקיד שפיטה ביתר ערכאות השיפוט רק אם עבר בהצלחה קורס הכנה לשפיטה". חריג לכך: 11 קולות חברי הוועדה. נזכור נא: אין כמעט פרופסור למשפטים מן האקדמיה שיסכים לעבור 'קורס שפיטה'. משמעות הדבר: מאחר שמערכת השיפוט היא זו שמעבירה 'קורס שפיטה', ניתנת בפועל זכות וטו למערכת זו על מינוי שופטים לערכאות השונות;

  • בניגוד להצעת החוק של הקואליציה, המבקשת לפעול להדחת שופטים בלתי ראויים, ולצערנו במערכת המשפטית עשרות שופטים שעבר זמנם, מציע מתווה הנשיא: "הדחת שופטים תהיה ברוב של תשעה מתוך אחד-עשר, בהם נשיא בית המשפט העליון". משמעות הדבר: זכות וטו לנשיא בית המשפט העליון, שיוכל למנוע הדחת שופט או לחלופין - לסגור עמו יציאה מוקדמת לגמלאות ולטאטא מידע נפיץ ורגיש, הרחק מעין הציבור;

  • בניגוד להצעת הקואליציה, במתווה הרצוג נקבע: "מספר השופטים בבית המשפט העליון יעמוד על הנהוג היום...", היינו: 15 שופטים. משמעות הדבר: תישלל זכות הקואליציה/הממשלה למנות שופטים נוספים לבית המשפט העליון, דבר הנדרש כיום מכוח אחריותה של הממשלה להקל על העומסים העצומים בבית המשפט העליון. שופטי בית המשפט העליון מתנגדים לקליטת שופטים נוספים כדי לשמר לעצמם את מעמדם האליטיסטי, וזאת גם במחיר פגיעה בציבור בעלי הדין ועיכוב של חודשים ולעיתים שנים בשמיעת בעלי דין ובמתן פסקי דין.

התנגדות סדרתית לרפורמות
תאודור אור. סירב לכבד כללי האתיקה שקבע שמגר [צילום: לע"מ]

הרפורמה המשפטית המוצעת אינה הראשונה שלה מתנגדים גבירי בית המשפט העליון לדורותיהם. בדרך-כלל הם משמיעים את אותם טיעונים מטעים על סיכון עצמאות המערכת המשפטית, ומאשימים את מבקשי התיקון/הרפורמות בכוונה לפגוע במערכת המשפטית:

  • השופטים התנגדו בזמנו לקביעת תבחינים למינוי שופטים, וכן לפרסום מוקדם של המועמדים לכהונת שפיטה כדי שניתן יהא להגיש התנגדות למועמד מסוים. התנגדותם נבעה מרצונם לפעול בחדרי-חדרים ולקבוע עובדות עליהן נתקשה לערער. בעקבות עתירת הח"מ, בעניינים אלה, בין היתר, נאלצה הוועדה לבחירת שופטים, ובראשה שר המשפטים דוד ליבאי ונשיא בית המשפט העליון מאיר שמגר, לאפשר את שנדרש: נקבעו תבחינים למינוי שופטים וזכות של 30 ימים להשיג על מועמדות. בתשובתם לעתירה הוצגו החלטות המקבלות דרישות אלה ולכן העתירה התייתרה;

  • השופטים התנגדו בנוסף לקביעת כללי אתיקה מחייבים. השופט תאודור אור (וכמוהו שופטים אחרים) סירב לדרישתי לפסול עצמו מלשבת בדין בערעור שהגיש אלי הורביץ', למרות שחברו האישי עו"ד פיני רובין צורף לייצוג בתיק, בכוונת מכוון, מיד לאחר צירופו של תאודור אור כשופט בערעור זה. בעקבות עתירה שהגשתי נקבע בפסק דין שכללי האתיקה שקבע הנשיא מאיר שמגר אומנם אינם מחייבים, אך יש לכבדם נוכח תפקידו של שמגר כנשיא בית המשפט העליון וכמי שעומד בראש המערכת המשפטית. אלא שתאודור אור לא כיבד את תוצאת פסק הדין ולכן מאבקי הואץ. למאבק הצטרף בזמנו גם שר המשפטים מאיר שטרית, שהגיש הצעת חוק שבמידה לא מבוטלת נכפתה על השופטים;

  • השופטים התנגדו גם לביקורת חיצונית. רק לאחר מאבק ממושך של חברי כנסת, בהם מאיר שטרית ומיכאל איתן, קיבלה הכנסת הצעת חוק להקמת נציבות תלונות על שופטים (שאכן הוקמה, בתפקודה הלקוי נעסוק בהזדמנות אחרת).

זכות וטו נוצלה לרעה ע"י ידי ברק וביניש
ברק, ביניש. חילופי נשיא [צילום: פלאש 90]

טוענים מתנגדי הרפורמה המוצעת על-ידי הממשלה, כי מינוי שופטים על-ידי רוב לפוליטיקאים בוועדה יוביל בהכרח להשחתת המערכת. נזכור נא: ממשלתו של נתניהו היא שמינתה את שי ניצן לפרקליט המדינה, את אביחי מנדלבליט ליועץ המשפטי לממשלה, ואת רוני אלשיך למפכ"ל המשטרה. העובדות הן: אישים אלה לא שירתו את נתניהו ולא גוננו עליו. נהפוך הוא: הם שהובילו (יש האומרים: חתרו/תפרו) לחקירתו של נתניהו ולהגשת כתב אישום חמור נגדו. דוגמה נוספת וחשובה למופרכות הטענה שלעיל: השופט אלכס שטיין מונה בלחצה של שרת המשפטים דאז איילת שקד, בנימוק לנחיצות שופט שמרן לעליון. והנה, בעתירה נגד אריה דרעי הביע שטיין את העמדות הניציות ביותר לפסילת מינוי דרעי לשר בממשלתו של נתניהו.

טוענים מתנגדי הרפורמה, כי יש לשמור על זכות וטו לשופטים כדי שיוכלו לסכל מינויים בלתי ראויים מצד הממשלה. אלא שהעבר מלמד אחרת: עד תיקון גדעון סער (2008) לא הייתה לשלושת השופטים בוועדה זכות וטו. שופטים לבית המשפט העליון מונו ברוב רגיל, לעיתים רבות הוצגו המועמדים מצד הממשלה בלבד. לית-מאן דפליג, מונו שופטים שהטביעו חותם עצום. נציג להלן חלק מזערי מהם: אגרנט שמעון (נשיא), אולשן יצחק (נשיא), אלון מנחם, בייסקי משה, בן פורת מרים, ברנזון צבי, ברק אהרן, גולדברג אליעזר, הלוי בנימין, ויתקון אלפרד, זוסמן יואל, זמורה משה, חלימה אברהם, חשין שניאור זלמן, כהן חיים הרמן, לוי אדמונד, לוין שלמה, לנדוי משה, מני אליהו, מצא אליהו, נאור מרים, נתניהו שושנה, עציוני משה, שטרסברג כהן, שמגר מאיר (נשיא).

הנה-כי-כן: גם בהעדר זכות ווטו לשופטים, מונו שופטים טובים וראויים שהטביעו חותם אדיר בפסקי דין וביצירת הלכות פסוקות לטובת הציבור בישראל.

נזכיר, כי נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק הוא שהשתמש בזכות וטו לרעת המערכת המשפטית, כשסיכל את מינוייה של הפרופסור רות גביזון ("יש לא אג'נדה") וכן את מינויה של הפרופסור נילי כהן (עקב התנגדותה האישית והנחרצת של דורית ביניש). נזכיר עוד, כי דורית ביניש היא שחתרה ופעלה באופן בלתי חוקי ומושחת ומופקר למינוי חמישה שופטים לבית המשפט העליון שעם או בלי קשר, במעשה או במחדל, סייעו בחילוץ בעלה עו"ד יחזקאל ביניש מכתב אישום חמור בעבירות מס.

לכן, אין לראות בהצעת לוין לביטול זכות וטו לשופטים משום כפירה בעיקר וסיכון מעמדו של בית המשפט העליון. קל וחומר כאשר הממשלה בכלל ושר המשפטים בפרט יכולים להפעיל 'מנופים' אחרים ויעילים לא פחות אם ירצו לכפות רצונם, שכן הם אלה האמונים על הקצאת תקציבים ומשאבים מתאימים למערכת המשפט. הדעת נותנת, שאם ירצו מערכת משפטית חלשה, יוכלו לפעול, לדוגמה, לשם הפחתת השכר והפנסיות של השופטים. אלא שגם כאן, ניסיון העבר מלמד כי הממשלה נענתה לחלק ניכר מדרישות מערכת המשפט, ומי שהתנגד בפועל להקלת עומסים בבית המשפט העליון הם דווקא שופטי העליון, שדרשו להימנע מהגדלת מספר השופטים בבית המשפט העליון מאחר שרצו לשמר לעצמם את מעמדם כמורמים מעם - גם על-חשבון הציבור הרחב.

האם יוכלו השופטים לשפוט בעתירות
חיות. נאמה נגד הרפורמות [צילום: שיר תורם, פלאש 90]

אחת הסוגיות המשפטיות הרגישות שתעמוד, קרוב לוודאי, לפתחנו, היא: האם כשירים שופטי בית המשפט העליון לדון במבול העתירות שיוגשו, אם אכן יתקבלו בקריאה ושלישית אותן רפורמות הנוגעות במישרין לסמכויותיהם ומעמדם של שופטי בית המשפט העליון - כולל הצעת החוק בנושא הוועדה לבחירת שופטים.

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הבהירה היטב, בנאומה הידוע, את דבר התנגדותה הנחרצת. עמדתה גובשה בהתייעצות עם שופטי בית המשפט העליון. בנסיבות אלה, ספק רב אם כשירים שופטי בית המשפט העליון - נוכח כללי האתיקה האוסרים שיפוט תוך ניגוד עניינים, לדון בעתירות שיוגשו לבית המשפט העליון.

הספק הוא ספק. אך התשובה ידועה: שופטי העליון רואים עצמם מורמים מעם ומבני אנוש 'רגילים'. לכן איש מהם לא יפסול עצמו, למרות החוק וכללי האתיקה.

תאריך:  18/03/2023   |   עודכן:  18/03/2023
יואב יצחק
+קבוצת שרים לשעבר גיבשה מתווה מוסכם לרפורמה
23:32 18/03/23  |  עידן יוסף
בחודש האחרון הגיעה קבוצת שרים לשעבר מכל קצות הקשת - למתווה שקיבל הסכמה מגורמים חשובים בקואליציה ובאופוזיציה. המתווה הוגש לנשיא, ומגבשיו טוענים שעוד אפשר להגיע לסיכום שמבוסס עליו (חדשות 12).
+הרב הראשי לישראל: צריך הידברות, שחלילה לא תהיה מלחמת אחים
23:22 18/03/23  |  עידן יוסף
הרשון לציון הרב יצחק יוסף בשיעור השבועי: "בית דין רבני צריך להיות מעל בג"ץ בענייני דת. צריך הידברות, שחלילה לא תהיה מלחמת אחים, כולנו עם ישראל".
+המשטרה פתחה את איילון לתנועה לאחר שנחסם בידי כ-50 מפגיניםאיילון שנחסם לתנועה
21:47 18/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מפגין נדרס בהרצליה ונפגע קל ברגלו  ▪  באור עקיבא נעצרו שלושה בני אדם לאחר שהשליכו ביצים לעבר מפגינים  ▪  מארגני ההפגנות מאשימים את יאיר נתניהו בהסתה נגדם  ▪  בהפגנות הערב הפגינו רבבות
פינוי מפרי סדר באיילון דרום [צילום: דוברות המשטרה]
הפגנה נגד הרפורמה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בן-גביר נגד המפגינים: "אם היה מסגד - היו מכבדים"
21:05 18/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בתגובה להפגנת מתנגדי הרפורמה שקראו ברמקולים לעבר בית הכנסת בו התפלל בשבת בבוקר אמר: "כלפי יהודים דתיים, מסתבר שהכל מותר"  ▪  השר עמיחי אליהו: "למה לצרוח מתוך מגפונים מחוץ לבית כנסת באמצע קריאת ספר התורה"
כרזות נגד בן-גביר [צילום: נאסר אשתייה/פלאש 90]
+הליכוד: הדיווחים על הקפאת הרפורמה אינם נכונים
20:33 18/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+כיצד רואה אירן את מאבק הרפורמה
07:07 18/03/23  |  בני סבטי   |   לרשימה המלאה
שני אמצעי תקשורת אירניים, הקשורים בצורה הדוקה למשטר, עוקבים אחרי המחאה נגד הרפורמה המשפטית ומנסים לנצל אותה כדי לתאר חולשה ישראלית
"בקרוב תפרוץ מלחמת אזרחים" [צילום: אנמר חליל, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מתווה השקר של הרצוג
תגובות  [ 26 ] מוצגות   [ 26 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
18/03/23 12:03
2
באום
18/03/23 14:03
3
א. וינשטיין
18/03/23 14:42
4
huxh
18/03/23 17:10
5
כושי
18/03/23 19:13
6
ה.א.
18/03/23 19:30
7
סתם אחד
18/03/23 23:13
8
א.ל. רמת-גן
19/03/23 00:07
9
אופיר
19/03/23 08:59
10
הרצוג מתווך?עצוב!
20/03/23 12:56
11
יש
21/03/23 11:11
12
אבי כהן
27/03/23 21:56
13
חשדנית
28/03/23 22:20
14
חשדנית
28/03/23 22:23
 
חשדנית
29/03/23 01:07
15
חשדנית
29/03/23 00:21
16
חשדנית
29/03/23 01:27
17
חשדנית
29/03/23 11:40
18
חשדנית
29/03/23 16:45
19
חשדנית
29/03/23 17:07
20
חשדנית
29/03/23 22:12
21
חשדנית
30/03/23 12:58
22
חשדנית
30/03/23 20:23
23
חשדנית
30/03/23 20:38
24
חשדנית
31/03/23 10:05
25
חשדנית
1/04/23 16:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
מאז הבחירות האחרונות בישראל וחילופי השלטון, המשטר האירני עוקב בדריכות אחר הרכבת הממשלה, התנהגות חברי הקואליציה ושינויים שחלו בתהליך קבלת ההחלטות ובשיח הישראלי מאז יציאת הממשלה לדרך. האירנים גם ערים לשיח הציבורי סביב הרכב הממשלה והשינויים שהיא מקדמת. הרפורמה המשפטית והמחאות נגד תהליך זה בישראל זוכות לתשומת לב אינטנסיבית. בנוסף, המשטר האירני עוקב אחר שינויי המדיניות כלפי הסוגיה הפלשתינית ודרישות חברי ממשלת ישראל להצר את צעדי הפלשתינים ולהטיל עליהם הגבלות. כל זאת, כדי לבחון את התרחקות הנושא האירני ממוקד תשומת הלב הישראלית.
18/03/2023  |  בני סבטי  |   כתבות
הנשיא שגה כאשר הוכיח חוסר יכולת להתנתק מכור מחצבתו הפוליטי בשמאל הישראלי ולדון בנושא הרפורמה המשפטית ללא משוא פנים. הוא לא רק מנע התקדמות משמעותית ומזורזת לקראת מו"מ אלא הפך את הכניסה למו"מ כזה למורכב וחשדני יותר. העזרות בנשיא כמתווך יהיה אולי יעיל כאשר לא מדובר בחילוקי דעות פוליטיים, שכן הנשיא אמור להיות "הנשיא של כולם" וחסר פניות. התיקון שעשה בדבריו לאחרונה בו קבע שהצעתו היא רק התחלה למו"מ והכל כביכול פתוח, אחר כבר את הרכבת; החשדנות כבר כאן. עליו להיזהר בעניין המתווה יען כי טעות או משגה נוספים עלולים להביא קץ על מוסד הנשיאות.
17/03/2023  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
שמונה שבועות לתוך המחאות, ואחרי שני ימי זעם ומתווה נשיא אחד, החלטנו לתת השבוע הצצה דווקא למתרחש במחנה המוחים כנגד הרפורמה, לקראת הישורת האחרונה של השלמת החקיקה בעוד שבועיים, רגע לפני שהכנסת (ואולי גם המוחים) יוצאים לחופשת פסח / הפסקת אש / היערכות להמשך.
17/03/2023  |  שלמה פילבר  |   יומני בלוגרים
אלמונים ריססו כתובת גרפיטי המגנה את שר המשפטים, יריב לוין, ובה נכתב: "יריב לוין - אויב העם". הכתובת רוססה סמוך לביתו של שר המשפטים בעיר מודיעין.
17/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ויקיפדיה: תנועה הנמשכת ללא הפסק ללא מקור אנרגיה חיצוני כך נראית ההפיכה המשטרית, המציבה את כולנו על-פי התהום. האם מוביליה איבדו את הבחירה החופשית?
17/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il