|   15:07:40
דלג
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
הרצוג. לצד מי הוא? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
הגיגים תתל"ג

חובת ההוכחה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - לא דובים ולא תרופות, לחצים, בבוכרה היפה, אגרוף קמוץ, איתור, מרידה וצרות בצרורות "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)
19/03/2023  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות


שַׁפַּעַת

המשורר יעקב ברזילי, ידידי, חוגג תשעים שנה, ויש סיבה כפולה למסיבה - כיוון שהוא משיק עוד ספר שירה. מזל טוב, יעקב, ועד מאה ועשרים. את שירו, "שפעת", הקדיש ברזילי לכל מי שהושפעו, באיחולי בריאות טובה, והוסיף ממרום גילו, כי מי שרץ בהליכה מגיע יותר מהר, יותר רחוק.

"עַל מִפְתָנוֹ שֶׁל חֹרֶף סוֹרֵר
שָׁמַעְתִּי אֶת הָרוּחַ מִשְׁתַּעֵל
עֲנָנִים נִדְבָּקִים בְּשַׁפַּעַת
מַמְטִירִים חַיְדַּקִים בְּמוּטַצְיָה שְׁמֵימִית
מָרַחְתִּי אֶת גּוּפִי בְּאַנְטִיבִּיּוֹטִיקָה
לְהִתְגּוֹנֵן
קָנִיתִי תְּרוּפַת פֶּלֶא בְּבֵית מִרְקַחַת
לְהִתְחַסֵּן
לֹא דֻּבִּים וְלֹא תְּרוּפוֹת
בְּעוֹדִי מִתְכַּרְבֵּל בְּחֵיקוֹ שֶׁל הָרוּחַ
נָשָׂא אוֹתִי רְקִיעִים
וְהִדְבַּקְתִּי בְּשַׁפַּעַת אֶת אֱלֹהִים".

לא איבד את היושרה

"בכאב רב, אין אלא להודות בכך שהדיבור על סתימת פיות באקדמיה איננו עלילת-דם", כך כתב פרופ' מרק שטייף, רקטור אוניברסיטת תל אביב לעמיתיו.

צריך אומץ, כדי להודות כעת, ומניסיוני באקדמיה כמרצה וכדובר אוניברסיטת תל אביב, אולי בכל עת - באמת: יש סתימת פיות באקדמיה הישראלית, והיא מתוֹוספת להסתה פוליטית של מרצים (בעיקר במדעי הרוח, במדעי החברה ובאמנות), שמנצלים לרעה את הבימה שניתנה להם. קשה להיות כיום סטודנט ימני או דתי באקדמיה הישראלית.

מכתבו של פרופ' שטייף מעיד, כי לא כולם באקדמיה הישראלית איבדו את יושרתם ואת בושתם. אני רק משער איזה לחצים יופעלו עכשיו על הרקטור, כדי שיחזור בו מדבריו. וכבר היו דברים מעולם.

ובעניין חופש הביטוי, שאינו קיים באקדמיה הישראלית - ראו את קובלנתו של ד"ר דניאל מישורי, מרצה למדעי הסביבה באוניברסיטת תל אביב, ואת הסיפור המוזר על מרצה למיקרוביולוגיה בפקולטה לחקלאות ברחובות, שטען ברוב חוצפתו ויהירותו במהלך שיעורו, "על-פי המיקרובילוגיה, הרפורמה מסוכנת".

בית-אוכל בוכרי

בפאתי צפון רעננה יש תחנת דלק של דור אלון, המשיקה למתחמים גדושים בחברות היי-טק. כעת עוברת על האזור תנופת פיתוח ובינוי, וגם מקומות אוכל חדשים מלבלבים בו. מכיר את המסעדה בתחנת הדלק שנים רבות. היא עברה בעלויות שונות, שבחלקן הייתה לה עדנה. כשלוש שנים מאז הקורונה פועל בה בית-האוכל הבוכרי של סימון (רחוב זרחין 26, רעננה, טלפון 054-7597777).

הנווטן הוליכנו למסעדה מרחוב ויצמן דרך אזור התעשיה הצפון-מזרחי של רעננה, במקום לבחור בדרכים עוקפות ונוחות יותר, אבל אנחנו כבר רגילים לתעתועיו הנשנים. למגיעים מדרום - עדיף להתעלם ממנו, ולנסוע צפונה ברחוב התדהר (המקביל לכביש 4) עד אחרי מסוף האוטובוסים, ואז לפנות שמאלה, ושוב שמאלה, ואתם בתחנת הדלק.

מהמאה השש-עשרה ועד תחילת המאה העשרים הייתה בוכרה אמירות בקווקז עד שנכבשה בהדרגה על-ידי רוסיה ועל-ידי ברית-המועצות. כיום נכלל שטחה באוזבקיסטן, בטורקמניסטן ובטג'יקיסטן. הדת השלטת בבוכרה היא איסלאם סוני, ובאוכלוסייתה עמים ממוצא טורקי - רובם אוזבקים, אך גם טורקמנים - ועמים ממוצא פרסי. בבוכרה התגוררו לא-מעט יהודים, שהביאו ארצה את האוכל שלהם. הערים הגדולות באזור הנן בוכרה, סמרקנד וטשקנט (אם תבדקו היטב, תמצאו, כי אלה גם שמות של מסעדות בוכריות ברחבי הארץ). לפי הבשלן מקס מלכיאל, בוכרה הנה חלק מהתרבות הפרסית, כולל במזון.

בצוהרי היום היינו צריכים להמתין כשעתיים בשעת צהריים בכפר-סבא, והחלטתי לנסות את בית-האוכל הבוכרי, שנמצא ברעננה, מ̤עבר למחלף רעננה צפון, ונודע לי עליו רק בתחילת השבוע. את האוכל הבוכרי הכרתי מזמן, והתפעלותי ממנו הועצמה בצפייה רבה בהסכתים הנפלאים של מקס מלכיאל. לכן, הצעתי לנצל את זמן המתנתנו, כדי לבדוק את המקום החדש מבחינתי.

יש מעט מקומות ישיבה במסעדה, והם היו תפוסים. סימון, הבעלים, הציע לנו לשבת בחוץ, בין עציצים גדולים, שגדלים בהם צמחים, שראו ימים יפים מאלה, ומפרידים בין המסעדה לבין תחנת הדלק. בדרך כלל, אני מעדיף לאכול במתחם סגור תחת עינו הפקוחה של מזגן. בדיעבד, זו הייתה חוויה מוזרה, שמזג-האוויר ההפכפך התיר, עד שהגיעה משאית לתדלק ... החלופות - כמובן - הן הזמנת ארוחה בטלפון והגעה למסעדה לקחתה, או שהארוחה תגיע אליכם בשירות שליחים.

סימון עלה ארצה לפני כ-33 שנה, ונחת, כאמור, לפני המגיפה בצפון אזור התעשיה ברעננה. הוא וליאן, אחייניתו (שבישלה במסעדה עד לפני זמן קצר), הסבירו באריכות על מנות התפריט, שהודפס מהמחשב ונארז בשקית משרדית שקופה. פשוט, נוח וברור לחלוטין - מרק, ממולאים, בשרים, מאפים, סלטים ממיטב הבישול הבוכרי והמחירים נוחים.

בחרנו לפתוח במנה בינונית (יש גם מנות ענק) של מרק לֶגמָן לכל אחד מאתנו, וביקשנו להוסיף למרק כיסונים ממולאים בבשר. התוספת האחרת המוצעת למרק - אטריות - אך אפשר ללגום רק מרק. מרק לגמן היה הפתעה נעימה ביותר: אדמדם, שמנוני, מתובל בעדינות, טעים מאוד ועשיר בירקות ובפיסות בשר בקר. כנראה, על זה בדיוק חשב ע̤שיו, כשביקש מיעקב, "הַלְעִיטֵנִי נָא מִן הָאָדֹם הָאָדֹם הַזֶּה כִּי עָיֵף אָנֹכִי ..." (בראשית כ"ה, פסוק ל').

המנה הבינונית יכולה להיות ארוחה בפני עצמה גם בלי הכיסונים. אזרנו כוח, ודילגנו אחריה למאפים, והזמנו שני מאפים בשריים מכל פריט המוצע בתפריט, ושני סמסה עם מילוי דלעת - הכל תענוג אמיתי. תערובת הבשר המתובל של המלית משתלבת לעלא ולעלא עם הבצל המטוגן, והיא מדהימה. לדעתי, יכולה לשמש מנה עצמאית.

רגע של בוכרית: מאנטוּ הוא מאפה מאודה דומה לחינקאלי הגאורגי. צ׳יבוֹרקי - מאפה גדול, הדומה לסמבוסק, ומטוגן בשמן עמוק. בְּלאשי - סופגנייה עצומה בגודלה, המטוגנת בשמן עמוק, ובתוכה מלית. סמסה הוא מאפה. כאמור, לכל המאפים יש גרסה בשרית וגרסה צמחונית.

רצינו לטעום את סלט הגזר הקוריאני (באוזבקיסטן יש קהילה גדולה של קוריאנים, שהובאו אליו. כלומר, הוגלו לשם על-ידי השלטונות הרוסיים), ששִמעוֹ הגיע לאוזניי, ולצערנו, סועדים שקדמו לנו חיסלו את מלאי הסלט. כך, נותרה לנו משימה לביקורנו הבא בבית-האוכל הכורדי, שלפי ההורוסקופ, אינו רחוק.

התענגנו על האוכל למרות הפרעות סביבתיות מתחנת הדלק, שבית-האוכל הבוכרי שוכן בתוכה, ומהתחנה לשטיפת רכב. למרות ההפרעות, זו הייתה ארוחה נהדרת. כל צלחת שאכלנו הייתה חגיגה אמיתית. כאמור, שבענו מאוד כבר אחרי המנה הבינונית בגודלה והנפלאה בטעמה של המרק העשיר.

שתינו סודה, לגמנו אספרסו, הענקנו תשר יפה, ויצאנו לפגישתנו הבאה שמחים וטובי-לב. חזרנו לביתנו מרוצים ומדושני-עונג עם שתי שקיות של מאפים לפרק ב׳ של התענוג, שלא נפל באיכותו מפרק א'.

סיכומים:

שורה תחתונה: טעים מאוד (!), למרות תחנת הדלק. נחזור בקרוב לדגום את שאר ההיצע.

כשרות: תעודה מהרבנות תלויה על קיר המסעדה.

צמחונים: לחלק מהמאפים יש גרסה צמחונית, ובתפריט יש סלטים.

נגישות: נוחה.

חניה: לא-מרובה, אך ניתן לחנות בתחומי התחנה לשטיפת רכב.

שירותים: בינוני (כמו בתחנת דלק, סיכמה זוגתי).

שירות: אישי מאוד. כל צלחת, שהובאה חמה לשולחננו, לוּותה בהסבר נרחב על המנה.

פשיזם

הכרזות המתועבות של מתנגדי הרפורמה המשפטית, שמסיתות להתנגד לממשלה בתואנה שהיא מובילה את המדינה לדיקטטורה, מסמלות יותר מכל את טיבם של המתנגדים. הן נושאות עליהן סמל של אגרוף קמוץ - סמל פשיסטי ותיק וידוע.

מעניין

קיבלתי את הכלל בוואטסאפ, והתפעלתי. ג׳ון מילטון, תומאס ג׳פרסון ואחרים, שהגו את חופש הביטוי וניסחוהו, לא חשבו עליו. וכך אומר הכלל: "בלי חופש הביטוי - לא נוכל לזהות את האידיוטים".

חשבתי מיד על כמה וכמה מנהיגים דה-לה-שמאטע, שפוערים את לועותיהם בוקר וערב במקומותינו והסמקתי מבושה. אחר-כך נזכרתי במרצה מפורסם, שאמר לנו בכיתה באוניברסיטה לפני כחמישים שנה, כי הכנסת הרבה יותר יפה מהעם שבחר אותה. כיום, לדעתי, היה חוזר בו מדבריו.

מתווה שגוי

מלכתחילה לא ציפיתי לחידושים של הנשיא יצחק הרצוג, לגישתו האובייקטיווית כמתווך, או ליצירתיותו. אפילו שיערתי היטב מראש מה ינסה למכור כפשרה ודי צדקתי. זאת, משום שהנשיא אינו אובייקטיבי בעניין הרפורמה המשפטית וההמרדה סביבה, שאינה קשורה לעניין. ראשית, ואיני חושב שאני טועה: הוא עדיין צעיר ונושא את עיניו לחזור לזירה הפוליטית (כמו יצחק נבון) בתום כהונתו. שנית, עמדותיו הפוליטיות ידועות ורחוקות מאלו של הימין. שלישית, הוא עורך-דין שנמצא בניגוד אינטרסים, כיוון שלמשפחתו יש חלק במשרד עורכי-דין מהגדולים בארץ, והוא חייב לפרגן לשופטים, כדי שהמשרד לא ייפגע.

ובכל זאת, מה לקוי במתווה הרצוג?

השיטה המושחתת, שהשופטים בבית המשפט העליון בוחרים מי יכהן לצדם בבית המשפט העליון, צריכה לעבור מהעולם. לדעתי, בחירת השופטים - כולם, בכל הערכאות - ונשיא בית המשפט העליון במיוחד צריכה להיעשות בידי העם, ו/או בידי נציגיו הנבחרים, ולא בידי חברים בחונטות אינטרסנטיות, המבטיחים נפוטיזם, אחידות מחשבתית והתפרעות של שופטים, שכופים את רצונם, בניגוד לחוק, על המדינה. כך, דרך אגב, היה בקום המדינה (עיינו בכתביו של נתן ברון), וכך נוהגות כל המדינות הדמוקרטיות - פרט לטורקיה, ליוון ולישראל - גם אם אין להן חוקה.

הרצוג הציע, למעשה, לשמר את בית המשפט העליון כאופוזיציה (לא-נבחרת!) לממשלת הימין, ולשמר את זכות אוליגרכיית השופטים לבחור את שופטי בית המשפט העליון, ותוך כך לבטל את רצון העם, כפי שהתבטא בבחירות, לטובת מי שהוכיחו לא-אחת את אי-סבירות פסקי-דינם ואת אי-מידתיותם.

עם זאת, הרעיון, שהנשיא הרצוג ינסה לתווך בין הממשלה והקואליציה לבין המתמרדים והמסיתים, נכון, למרות הנטאי (bias) הברור שלו. לעניות דעתי, פשרה רעה טובה מאי-פשרה, בתנאי, שרצון העם יישמר. אלא שאיני סבור, שהמתמרדים מוכנים לפשרה. אחרי שנהנו מטוּב השלטון וממנעמיו ללא מגבלה, הבחירות בנובמבר הראו להם, כי סיכויהם לחזור לשלטון נמוכים. לכן, הם מעדיפים לשרוף את המדינה, את כלכלתה, את מוסדותיה ואת המוניטין שלה בעולם, ולחבל בהם בסגנון תמות נפשי עם פלישתים. האם הנשיא עמם?! חובת ההוכחה על מר הרצוג.

חצי הריון

כפי שאין חצי הריון, אין נאמנות על-תנאי למדינה. כל סירוב של חייל (ולא משנה מה דרגתו) למלא פקודה או לשרת על-רקע פוליטי, ובעיקר כשהוא המוני ומתואם מלמעלה, הנו מרידה לפי סעיף 46 לחוק השיפוט הצבאי (חש"ץ) תשט"ו-1955.

השבועה לצה"ל עם הגיוס לצבא חדה וברורה: "הנני נשבּע וּמתחייב בְּהן צִדקי לשמור אֱמוּנים לִמדינת ישראל לחוקֶיה וּלשלטונותֶיה המוסמכים לקבל על עצמי ללא תנאי וּללא סְיָג עוֹל מִשמעתו של צְבא הַהֲגנה לישראל לציית לכֿל הפקודות וההוראות הניתנות על-ידי המפקדים המוסמכים וּלהקדיש את כל כוחותיי ואף להקריב את חַיַּי לַהֲגנת המולדת וּלחרות ישראל". היא מבוססת על הפקודה [פקודה, בלשון הימים ההם, הנה חוק] להקמת צה"ל משנת תש"ח.

כלומר, על חייל (ואין הבדלה בין חייל בשירות חובה לבין חייל בשירות מילואים ולבין חייל בשירות קבע - על כל דרגותיהם) חייב לציית, בהיותו חייל, לשלטונות המוסמכים של המדינה (קרי לממשלה הנבחרת). זה הבסיס לצבא ממלכתי.

האם זה עומד במבחן הסרבנות המתמרדת הנוכחית? כל התארגנות של חיילים הנה מעשה אסור, לפי חש"ץ - גם לצורכי שיפור התנאים בחדר-האוכל, או במקלחות. אך נראה לי, שחלק גדול מצמרת צבאנו ומערכת ביטחוננו מזדהים עם המתמרדים, ואינם רוצים להפעיל עליהם את מורא החוק. אכיפה בררנית?! ודאי. משמעותה תתברר בעתיד, כיוון שהסדק שפערו המתמרדים בחסות התגובה הנרפית של הרמטכ"ל ואלופיו ימשיך לגדול, וביום פקודה יתבררו תוצאותיו המבישות.

רלוונטי

נשלח בוואטסאפ על-ידי חבר ב"חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי": "תניא רבי יוסי בן אלישע אומר, אם ראית דור שצרות רבות באות עליו, צא ובדוק בדייני ישראל שכל פורענות שבאה לעולם לא באה אלא בשביל דייני ישראל שנאמר (מיכה ג', פסוק ט'), 'שִׁמְעוּ נָא זֹאת רָאשֵׁי בֵּית יַעֲקֹב וּקְצִינֵי בֵּית יִשְׂרָאֵל הַמֲתַעֲבִים מִשְׁפָּט וְאֵת כָּל הַיְשָׁרָה יְעַקֵּשׁוּ. בֹּנֶה צִיּוֹן בְּדָמִים וִירוּשָׁלַ‍ִם בְּעַוְלָה. רָאשֶׁיהָ בְּשֹׁחַד יִשְׁפֹּטוּ וְכֹהֲנֶיהָ בִּמְחִיר יוֹרוּ וּנְבִיאֶיהָ בְּכֶסֶף יִקְסֹמוּ וְעַל ה' יִשָּׁעֵנוּ' וגומר ... לפיכך מביא הקב"ה עליהן ג' פורענויות כנגד ג' עבירות שבידם שנאמר (מיכה ג', פסוק י"ב), 'לָכֵן בִּגְלַלְכֶם צִיּוֹן שָׂדֶה תֵחָרֵשׁ וִירוּשָׁלַ‍ִם עִיִּין תִּהְיֶה וְהַר הַבַּיִת לְבָמוֹת יָעַר'.

ואין הקב"ה משרה שכינתו על ישראל עד שיִכלו שופטים ושוטרים רעים מישראל שנאמר (ישעיהו א', פסוק כ"ה), 'וְאָשִׁיבָה יָדִי עָלַיִךְ וְאֶצְרֹף כַּבֹּר סִיגָיִךְ וְאָסִירָה כָּל בְּדִילָיִךְ. וְאָשִׁיבָה שֹׁפְטַיִךְ כְּבָרִאשֹׁנָה וְיֹעֲצַיִךְ כְּבַתְּחִלָּה' וגומר" (מסכת שבת, דף קל"א, עמוד א').

תאריך:  19/03/2023   |   עודכן:  19/03/2023
אביתר בן-צדף
+סמוטריץ': המהלך של רוטמן תואם עם לוין וראשי הקואליציה
00:43 20/03/23  |  עידן יוסף
יו"ר הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ' כתב בקבוצת ואטסאפ של פעילי הציונות הדתית: "חברים, קצת סבלנות. אין עוד מה להסביר. בכל מקרה, שמחה לא עושה שום דבר לבד. הכל מתואם עם יריב ועם ראשי הקואליציה".
+אמסלם על פשרת רוטמן: "לא בשביל זה ניצחנו בבחירות"
23:49 19/03/23  |  עידן יוסף
ח"כ דוד אמסלם הגיב לפרסום לפיו פשרת רוטמן כוללת שני מינויי שופטים לקואליציה, והיתר בהסכמת הופוזיציה, וצייץ בטוויטר: "שמחה ידידי, זה לא הזמן להתקפל או לוותר! לא בשביל זה ניצחנו בבחירות - הציבור שבחר בנו מצפה לשינוי מהותי! לא נתמוך בפארסה הזו, נקודה!".

עמיתו ח"כ משה סעדה הגיב לפשרה: "לא השתתפתי במשך חודשיים בדיונים הממושכים של ועדת חוקה, כדי לסיים עם מתווה שירוקן למעשה את הרפורמה מתוכן. אם היא אכן נכונה, אז ההצעה שפורסמה מנציחה את המצב הקיים ומונעת את התיקון לו ייחלנו במערכת המשפט".
+במשרדי הממשלה מתקיימים דיונים למנוע פיצוץ הטקסים הממלכתיים בידי פעילי המחאה
23:32 19/03/23  |  עידן יוסף
במשרדי הממשלה ובמרכז ההסברה - המטה לטקסים ולאירועים ממלכתיים מתקיימים בימים האחרונים דיונים, שמטרתם לבחון תרחישים שטקסי הזיכרון ויום העצמאות יופרעו וישובשו, בהם טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, על-ידי פעילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית. מדובר בהיערכות של בידוק מקפיד לצד תוספת סדרנים (חדשות 12).
+מיכאלי קוראת להתנגד לריכוך: "צלם בהיכל"
23:24 19/03/23  |  עידן יוסף
יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי: "מינוי שני שופטים לעליון במינוי ישיר ובוטה של הקואליציה זה לא ריכוך הרפורמה, זה ההפך הגמור - זה להכניס צלם להיכל. להכניס לתוך היכל הצדק והדמוקרטיה שופטים שכל מחויבותם היא לקואליציה שמינתה אותם. הונגריה ופולין על סטרואידים. קוראת לחבריי באופוזיציה להתנגד נחרצות. אסור ליפול בפח".
+משילות ודמוקרטיה: לא להשאיר את זכות הווטו בידי השופטים
23:21 19/03/23  |  עידן יוסף
תגובת התנועה למשילות ולדמוקרטיה לשינויים המוצעים בוועדה לבחירת שופטים: "אנו רואים בחומרה את הויתור על הדרישה הבסיסית ביותר והיא מינוי שופטים על-ידי נבחרי הציבור ללא יכולת וטו של שופטים. ההצעה החדשה שמעניקה זכות וטו על מינוי שופטים לבית המשפט העליון החל מהמינוי השלישי, לא מקובלת. בעוד שניתן להכיל דרישת רוב של שבעה במינוי שופטים לביהמ״ש העליון, שתחייב את תמיכת נציג השופטים או את תמיכת נציג האופוזיציה, לא ניתן לקבל דרישה שתחייב בכל מחיר תמיכה של נציג השופטים, שכן מדובר בהשארת זכות הווטו בידי השופטים".
+נתניהו שוחח עם ביידן על הרפורמה המשפטית
23:13 19/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בשיחת טלפון ביניהם אמר נשיא ארה"ב לראש הממשלה שיש לבצע שינויים מהותיים ונתניהו השיב כי ישראל הייתה ותהיה דמוקרטיה חזקה ותוססת  ▪  השיחה התמקדה באיום האירני ובהרחבת מעגל השלום  ▪  שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס אישר בציוץ בטוויטר כי הפצוע בפיגוע בחווארה הוא אזרח אמריקני
נתניהו בשיחה קודמת עם ביידן
+הקואליציה מאמצת מתווה מרוכך לבחירת שופטים ודוחה את יתר סעיפי הרפורמה לקיץ
20:02 19/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כל ראשי הקאליציה מגבים את רוטמן ולוין וקוראים להידברות עם האופוזיציה  ▪  ח"כ גוטליב: הריכוך הוא מתווה כניעה, לא אגיע יותר לדיוני הרפורמה בוועדת החוקה  ▪  בכיר באופוזיציה: זו לא הצעת פשרה, זה מה שהוא תכנן מהיום הראשון
רוטמן. הצעה מרוככת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+חיילים יורשו להשתתף בהפגנות - על אזרחי
18:24 19/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הפרקליטה הצבאית הראשית קבעה כי חיילים בסדיר וקצינים עד דרגת סגן אלוף יוכלו להשתתף במחאה נגד הרפורמה המשפטית כל עוד ילבשו בגדים אזרחיים ויתרחקו ממוקדי חיכוך
הפרקליטה הצבאית הראשית, יפעת תומר ירושלמי [צילום: דובר צה"ל]
+איך אהרן ברק השתלט על תנועת ש"ס
14:39 19/03/23  |  יוסי דר   |   לרשימה המלאה
הנשיא ברק ישב במקביל בראש שני הרכבים שדנו בתיקים שעניינם שירותי מילה: תיק אחד בעניין רשלנותו של המוהל (האורתודוקסי) ח"כ ניסים זאב, והתיק השני בעניין העתירה המבקשת להשוות את מעמד שירותי המילה שאינם אורתודוקסים לאלה האורתודוקסים
ברק.טקטיקן בחסד [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+בג"ץ: בן-גביר לא יתן למשטרה הנחיות פעולה
14:03 19/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עמית נמנע מלהוציא צו ביניים נגד התערבותו של בן-גביר בפעילות המשטרה בעת ההפגנות נגד הרפורמה, בנימוק שיש הסכמה שהוא רשאי רק להתוות מדיניות אך לא להתערב באופן ביצועה
בן-גביר. לא "לאזכר" את המדיניות [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+בג"ץ לא ידון בהרחקת נתניהו מהרפורמה
13:53 19/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דחה על הסף את עתירת התנועה לאיכות השלטון בנוגע להסדר ניגוד העניינים של נתניהו  ▪  לא דן בבקשתו של נתניהו לבטל את הנחיית מיארה האוסרת עליו לטפל ברפורמה
שטיין. נזף בתנועה ובנתניהו [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
+רוטמן מציע שינוי בנציגות השופטים בוועדה לבחירת שופטים
13:51 19/03/23  |  איתמר לוין
ח"כ שמחה רוטמן מציע, ששלושת השופטים שיהיו חברים בוועדה לבחירת שופטים - בהרכבה אחרי הרפורמה - יהיו נשיא בית המשפט העליון ועוד שניים משופטיו המכהנים. הצעתו המקורית של רוטמן הייתה שהשלושה יהיו הנשיא ועוד שני שופטים בדימוס, אותם ימנה שר המשפטים בהסכמת נשיא בית המשפט העליון. אין כל שינוי בליבת ההצעה: ששת החברים הנוספים יהיו שרים וחברי כנסת, חמישה מתוכם - נציגי הקואליציה, כך שתובטח שליטתה בוועדה. כמו-כן, רוטמן דבק בהצעתו לפיה המניין החוקי לכינוס הוועדה יהיה חמישה חברים, כך שהקואליציה תוכל לכנס אותה ולקבל החלטות גם בלא השופטים ונציג האופוזיציה.
+הצד הנכון
13:23 19/03/23  |  מיכל אגמון   |   לרשימה המלאה
‏אנחנו לא צריכים "לדמיין מה הרוב יוכל לעשות למיעוט" עם הכוח שיהיה לו - אנחנו יודעים בדיוק מה המיעוט עושה כאן לרוב העם כבר שלושים שנה  ▪  רק שלהבדיל משופטי בג"ץ, נבחרי הציבור עומדים כל הזמן למשפט העם ולכן הרבה יותר קל לסמוך עליהם שלא ילכו נגד המוסר והצדק
דיין. קל לזכות באהדת הקהל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+עשרות טייסים בחיל-האוויר הודיעו שלא יתייצבו למילואים
12:22 19/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שלחו הודעות למפקדים כי השבוע יקדישו את עיקר זמנם להידברות ולהגנה על הדמוקרטיה  ▪  הבהירו כי לא יתייצבו לאימונים אך ישתתפו בפעילות מבצעית
לא יתייצבו לאימונים, אך ימשיכו בפעילות המבצעית [צילום: דו"צ]
+נתניהו: מצפה מהמפכ"ל והרמטכ"ל למנוע חסימות וסרבנות
11:54 19/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הצהיר כי הממשלה לא תשלים עם קריאות לסרבנות ועם הסתה לאלימות  ▪  "נחזיר את האיזון בשיקול דעת ואחריות באופן שישמור על זכויות יסוד של אזרחי ישראל, ללא יוצא מן הכלל"
נתניהו. "מצפה לאכוף את החוק" [צילום: מארק ישראל סלם/פלאש 90]
+נתניהו מכנס את ראשי הקואליציה לדיון בפשרה
11:02 19/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
במהלך הדיון צפויים ראשי הקואליציה להחליט על תיקונים שיוכנסו לחקיקה והאם להאט מעט את תהליך החקיקה באופן שבו חלק מפרטי הרפורמה המשפטית ימתינו למושב הבא של הכנסת
כינוס לדיון בריכוך הרפורמה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+יש ליזום פטיציה בנוגע לחובת שירות צבאי
09:59 19/03/23  |  רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה
זה לא מוסרי ולא ייתכן שמי שלמעשה לא שירת בצבא ובוודאי שאינו משרת במילואים ישלח את בעלינו, בנינו, ונכדינו להגן על המדינה
הגיע זמנם להתגייס [צילום: פלאש 90]
+השעה לחשיפה
09:27 19/03/23  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
אילנה דיין ואמנון אברמוביץ' אינם זקוקים לכל חשיפה באשר לעמדותיהם הפוליטיות. הן ברורות, ואינן זקוקות להתעטף במעין רשת-הסוואה. ל"מים הקרים" הם קפצו מזמן ורק בשוגג סברה אילנה דיין כי הגיעה השעה לחשיפה, ולא רק בימים סוערים אלה. ולמה מועלות על הכתב מלים אלה? ללמדכם הצופים, כי כמעט כל ביטוי, כמעט כל הערה הנאמרת באולפן טעונה בעמדה פוליטית
דיין. מה יום מיומיים? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הרצוג לא מזהיר אלא מאיים
09:03 19/03/23  |  סוזי דים   |   לרשימה המלאה
היעד שלך צריך להיות - לפנות לשונאים (אתה הרי יודע בדיוק מיהם) ולומר להם די  ▪  זאת משימתך  ▪  זה כלל לא תפקידך לגבש מתווה - את זה תוכל לעשות אם תתפטר מן הנשיאות ותרוץ לכנסת כדי לכהן שוב כמחוק

הרצוג. מי שמך? [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+"מתווה העם" מלבה את היצרים
08:55 19/03/23  |  חיים משגב   |   לרשימה המלאה
"מתווה העם", כהגדרת הנשיא, עשוי לכונן בישראל, למיטב הבנתי, תאוקרטיה משפטית. יכולתם של נבחרי הציבור לשלוט תישלל מהם כמעט לחלוטין. לא בכדי השמחה כה גדולה במערכת המשפטית. הצעתו של הנשיא הופכת, בפועל, את בית המשפט העליון ביחד עם פרקליטות המדינה, המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה לכל יכולים. על פיהם יישק דבר. נבחרי הציבור יהיו מחויבים לציית להוראות היועמ"ש. השופטים ימשיכו לשלוט בוועדה לבחירת שופטים והאכיפה הבררנית תימשך
הרצוג. נטוע עמוק בעולם הפוליטי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+דיקטטורת השופטים
08:53 19/03/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
ידידי וחברי הרבים אשר רוממות הדמוקרטיה בגרונכם, אנא מכם, הפעילו את התאים האפורים שבמוחכם  ▪  שונאינו מטמטמים לכם את המוח  ▪  על-מנת לבחון את הסכנות שבאובדן הדמוקרטיה, בהשוואה לסכנות המקבילות הקיימות היום, יש לשקול את כל השיקולים שבעניין ולתת לכל שיקול משקל ראוי, ובגלל שאתם מתעלמים מהפיל שבחדר, מסקנותיכם דפוקות לגמרי
רוטמן. שחצן, מתנשא [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+650 חיילי מבצעים מיוחדים וסייבר: לא נתנדב למילואים
08:38 19/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מחריפה מחאת חיילי המילואים עם הודעה של מאות אנשי מערך המבצעים המיוחדים והסייבר ההתקפי של צה"ל כי לא יתייצבו לשירות התנדבותי לנוכח הכוונה לאשר היום סופית את חוק הנבצרות
החרפה של צעדי המחאה מצד חיילי מילואים [צילום: פלאש 90]
+הפיכה על אדני שקר
08:26 19/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הנימוקים המרכזיים של מחוללי ההפיכה המשטרית הם שקריים, בלתי רלוונטיים או חסרי ביסוס עובדתי. החל ממה שהם באמת עושים, דרך ההינתקות ואהרן ברק וכלה במסתננים ובגיוון
הפגנה אמש בתל אביב [צילום: גילי יערי, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכנס הערב את ראשי סיעות הקואליציה לצורך דיון במתווה פשרה שימתן מעט את החקיקה המשפטית. במהלך הדיון צפויים ראשי הקואליציה להחליט ביחס לתיקוני חקיקה והאם להאט מעט את תהליך החקיקה באופן שבו חלק מפרטי הרפורמה המשפטית ימתינו למושב הבא של הכנסת. בדיון צפוי להשתתף גם שר המשפטים, יריב לוין, שקם מן השבעה על אביו שנפטר לפני שבוע.
19/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
התנועה הציונית הקימה את המדינה היהודית-דמוקרטית לא רק כפתרון נגד האנטישמיות בהנהגתו של הרצל אלא גם כריאקציה לשלטון הרבנים האורתודוקסים ביהודי מזרח אירופה. וכעת, לאחר שהציונים החילונים בנו את הארץ בזיעת אפם והקימו מדינה לתפארת לא ייתכן שיבואו הרבנים שהביאו לארץ את שלטון הרבנים המזרח אירופי ויפעלו לכפות על המדינה את תפישת העולם שלהם שהיא שונה מזאת של רוב אזרחי המדינה תוך ניצול כוחם האלקטורלי.
עורכת "עובדה" אילנה דיין הפתיעה את הצופים לפני ימים אחדים: בפתח מהדורה נוספת של תוכניתה, נשאה דיין מונולוג מפתיע, ובו הצהירה כי בימים דרמטיים אלה העיתונאים אינם רשאים לעמוד "ליד הקווים" אלא להיכנס למגרש עצמו. מלים אלה אינן ציטוט מדויק מתוך המונולוג אבל הן משקפות במדויק את כוונותיה של הדוברת. דיין שיתפה את הצופים בדאגתה כלפי המתרחש בימים אלה בציבור. הרגשה זו היא שהניעה אותה "לקפוץ אל המים", ולא להמתין לימים טובים.
הנשיא הרצוג שלום, הקשבתי בסבלנות לנאום שהפצת.
19/03/2023  |  סוזי דים  |   יומני בלוגרים
יש רבים, ניתן לשער, שתמכו כל העת במעורבותו של הנשיא. השינויים שהממשלה הנבחרת מבקשת לקדם במערכת המשפט לא היו, בלשון המעטה, לטעמם. תקוותם הייתה שהוא יצליח לכופף את הרוב שמחנה הימין זכה בו בבחירות. לעומתם, היו גם אחרים - והם אלה שמחוללים, בעיניי, את האנרכיה ברחובותינו - שפסלו מראש כל מתווה של פשרה שהנשיא יציע. גם אלה וגם אלה יכולים להיות עתה מרוצים.
19/03/2023  |  חיים משגב  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, הח...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', והשר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, מציעים להגיב בלשונו של "בעל הבית משתגע" וקראו להגיב להתקפה בחריפות רבה    לצערי, לקולות אלו יש תומכים בממשלה ובקבינט
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il