|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

להרוג את השחיתות

רק הינתקות מהמושחתים תאפשר לנו לחזור לשפיות חברתית-כלכלית-פוליטית, אנו מחויבים להרוג את השחיתות
29/05/2006  |     |   מאמרים   |   תגובות
   רשימות קודמות
  שערורייה בהסדר הקיבוצים
  על שכר מנהלי הבנקים
  הצעת חוק למען זכויות עובדי הקבלן
  3000 שגרירים של כבוד לעיר דימונה

מתרבים הסימנים שהעם מאס בשחיתות, בכל סוגי השחיתות. שחיתות-חברתית, שחיתות-כלכלית, שחיתות-פוליטית ובעיקר בשחיתות של העומדים בראש מוסדות השלטון שאמורים להיות האורים והתומים של מדינת ישראל.

הדמוקרטיה, עדיין לא למדה להבחין ולזהות את הקריסה החברתית מעצם השימוש הבוטה של קבוצות הכוח, הדמוקרטיה השאירה מרחבים גדולים ליצירתיות של האדם לפעול בתוך מרחבים גמישים, הדמוקרטיה אפשרה לבנות תהליכים שנועדו לתחום את האנרכיה והדיקטטורה בתוך גבולות המחשבה המרחבית והאינדיבידואלית השבטית, הדמוקרטיה מעולם לא ידעה לרסן את השחיתות שהתפתחה מכוח השררה והעוצמה שהדמוקרטיה מקנה למוקדי הכוח. הדמוקרטיה גם הובילה לאורך ההיסטוריה לבריאת "חורים שחורים" שהובילו להפיכות דמים ולמהפכות שנבעו מכוח ציבורי שהחליט להרוג בכל דרך את השחיתות.

מקומו של האזרח

השאלה המרכזית שעומדת היום בשיח הציבורי הישראלי היא, מה קדם למה: שחיתות בעלי ההון שזיהו את חולשת הדמוקרטיה והשחיתו את נציגי הדמוקרטיה השלטוניים, או שנציגי השלטון הדמוקרטיים זיהו את כוחם הרב והשחיתו את בעלי ההון? בכל תובנה ותשובה אשר תהיה, עלינו להבין שאין שחיתות מתפתחת ללא מושחתים והקשר בין שחיתות למושחתים נובע מעמדות כוח מוחשיות מצד אחד, לבין עמדות כוח בתהליך של בנייה.

האזרחים בדמוקרטיה הם תפאורה משנית בתוך מערכת שחיתות והניזונים בעיקר מהצהרות של הכוחות הדמוקרטיים הדומיננטיים שטוענים שכל תהליך ככל שיהיה מושחת ורווי זוהמה שלטונית מתבצע על-פי הכללים הדמוקרטיים.

כאזרחים השואפים לחיות במדינה דמוקרטית אנו מותקפים בצורה שיטתית עד לגאוניות על-ידי מערכות שלטוניות מושחתות המציירות לנו מצגת שווא של תהליכים דמוקרטיים חוקיים. העוצמה של השחיתות הגיעה אלינו בתהליך קבלת ההחלטה על ההינתקות. היה תהליך דמוקרטי כשר של הצבעה בכנסת גלויה, אכן המצגת הוכיחה על שלמות דמוקרטית, אבל מי שבחן את התהליך עד להצבעה נחשף לשחיתות השלטונית במלוא מערומיה, את קולות ההצבעה התומכים קנו בכסף שלטוני שידע לנצל אידיאולוגיה וכסף.

שחיתות גלויה בכנסת ישראל

כשיושבים 6 ח"כים בוועדה בכנסת ודנים על סכומי עתק במיליוני דולרים בין ההון לממשלה ולמועצה אזורית "תמר", אתה נחשף לשחיתות שזולגת מכל עבר לתוך הדיון.

כוחם של הח"כים מחייך במלוא כיעורו להון שיושב ומפקח על הדיונים בוועדות הכנסת, הדמוקרטיה צפה לה בחדר ואינה יודעת לומר לנו האזרחים שמי שישלם את המחיר זה אנחנו האזרחים, ההון יהרוס את הטבע מתאוות הבצע, המדינה תשלם ואנו האזרחים נישא בנטל. נכון, ח"כים מהכנסת ה- 16 רוחמה אברהם, דניאל בנלולו, אבשלום (אבו) וילן, יצחק וקנין, אליעזר (מודי) זנדברג, דוד טל, אליעזר כהן, משה כחלון ואילן ליבוביץ? כל מה שביקש ח"כ רן כהן שההון ישא בשני שליש מהעלות והמדינה בשליש ואתם התנגדתם ברוב קולות וזו שחיתות דמוקרטית.

בבוקר 4.7.05: מבקשים בכנסת ה- 16 להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת השחיתות במדינת ישראל ו- 9 ח"כים מימין ומשמאל מצביעים נגד קבלת ההחלטה לבדיקת השחיתות. זו שחיתות ציבורית שנובעת מכוחניות דמוקרטית של אנשים עם מניעים מושחתים. אני בוחן את רשימת המתנגדים ומוצא שם חבורה לא רעה, עו"ד רוני בר-און, עו"ד גדעון סער, ד"ר לרפואה אפרים סנה ועל-כך נאמר "אם בארזים נפלה השלהבת מה יגידו אזובי הקיר".

בצהריים 4.7.05: בכנסת ה- 16 חוק משרות אמון או בשפתנו חוק "הג'ובים" עובר בקריאה ראשונה בכנסת למרות התנגדות שמבקר המדינה אסר, הציבור והתקשורת ביקרו בחריפות, דבר לא עוצר את חברי הכנסת מלאשר לעצמם להעסיק חברי מרכז בלשכותיהם.

21 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, ורק 5 התנגדו, הם בכנסת ישראל לא מחשבנים לעם וממרום מעמדם מכים בדמוקרטיה בכל כוחה של השחיתות והמטריד מכל, בבוקר ח"כ איתן כבל מתנגד להקמת ועדת חקירה, בצהריים בלי בושה הוא טוען שהצעת חוק ה"ג'ובים" מושחתת.

שר החקלאות כץ מוזמן לחקירה ביחידה לחקירות הונאה (יאח"ה). השר זומן לחקירה בעקבות ממצאי דוח מבקר המדינה מחודש מאי 2005, ממנו עולה כי כץ ביצע במשרדו שורה ארוכה של מינויים פוליטיים.

על סגנית השר לשעבר נעמי בלומנטל גזר בית המשפט 8 חודשי מאסר בפועל ועוד 10 על תנאי, וקנס של 75 אלף שקלים - זהו עונשה על שהורשעה בעבירות של שוחד, הדחת עדים ושיבוש הליכי משפט.

ח"כ עמרי שרון מציע ליועץ המשפטי, "סגור לי את התיק בחשדות לפלילים ואני מבטיח להתנתק מהפוליטיקה ולא להתמודד שוב לכנסת". החשדות כל-כך עמוקים שעמרי מבית "טוב" מוכן לוותר על הכנסת, הפוליטיקה ולשכב על הגדר עבור האבא וזה עמרי, נציג הנגב בליכוד, שבסוף נשפט למאסר בפועל, תוך מימוש בוטה של זכות השתיקה.

במפלגת העבודה השחיתות חגגה וגם היא בדרך לחדרי החקירות במשטרת ישראל, גם פעולה אזרחית של להתפקד למפלגה על בסיס אידיאולוגי הפכה לפעולה מושחתת של קניית מתפקדים בכסף, אפילו המתים קיבלו זכות הצבעה במפלגת העבודה ולא רק במפלגת העבודה. בליכוד שכרו חוקרים פרטיים לבדוק את השחיתות בהתפקדויות, שמא הקלון ידבק גם בהם? ואין מפלגה שלא נגועה בשחיתות בהכנת רשימות המתפקדים, אין מרכז מפלגה שלא נגוע בשחיתות.

ובושת מצעד המושחתים הולכת ומעמיקה, רה"מ אולמרט חשוד בקבלת טובת הנאה ע"ס כמיליון דולר הנחה ברכישת בית פרטי, שמעון פרס חשוד בקבלת תרומה לא חוקית מבעלי הון ע"ס 320 אלף דולר, על צחי הנגבי נאסר לכהן כשר בכנסת ה- 17 בגלל חקירת שחיתות, חיים רמון שר המשפטים בדרך לחקירה על קבלת טובת הנאה מחבר, יו"ר הכנסת דליה איציק עם עננה המרחפת מעליה בדמות מינויים פוליטיים קשים.

רעידת אדמה קשה במשטרת ישראל

השופט בדימוס, ורדי זיילר, העומד בראש הוועדה החוקרת את התהנהלות המשטרה והפרקליטות בפרשת האחים פריניאן והשוטר הרוצח צחי בן אור, שיגר מכתבי אזהרה לבכירים במשטרה שהעידו לפני הוועדה באחרונה. האזהרה מתייחסת לאפשרות שגורמים "עשוים להפגע" ממסקנות הוועדה.

המכתבים, כך נודע, נשלחו למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי; לקודמו בתפקיד, רב-ניצב (בדימ.) שלמה אהרונישקי, שהיה המפכ"ל בעת שהפרשה הסתבכה; למפקד מחוז ירושלים, ניצב אילן פרנקו, ששימש לפני כן בראש אגף המודיעין שחקר את הפרשה; ניצב משנה יורם לוי, מפקד הימ"ר הדרומי, שלגביו נטען כי קיים קשר הדוק ובלתי כשיר עם האחים פריניאן; ראש מח"ש, הרצל שבירו; ופרקליטת מחוז דרום, יסכה ליבוביץ'.

אם בארזים נפלה השלהבת מה יגידו אזובי הקיר, מכתב אזהרה למפכ"ל המשטרה, הוא חמור ביותר ומקעקע את היסודות מהחשובים בשמירה על החוק ובפרט על רמת הביטחון האישי של כל אזרח ואזרח במדינה, קולות רבים במשטרת ישראל קוראים לכל נמעני מכתבי האזהרה להתפטר מיד מתפקידם, רעידת אדמה מזעזת את משטרת ישראל ואנו צפויים שתזעזע גם את החברה הישראלית.

השחיתות זולגת לחברה כולה

היריעה קצרה מלהכיל את כל מאפייני השחיתות במדינה, מי שחושב שהשחיתות השלטונית לא חלחלה לחברה הישראלית טעות בידו. החברה הישראלית ספגה לתוכה את תרבות השחיתות של אנשי השלטון, הפכנו לחברה אכזרית חסרת רחמים לזולת, "אדם לאדם זאב". נאלמנו ונעלמנו למצוקות מעבר לקיר ביתנו, ספגנו לתוכנו את השחיתות, מי שקרוב לשולחן אוכל ומי שמתחת לשולחן אוכל פירורים ומי שרחוק נשאר רחוק מהשולחן, מהאוכל ומהפירורים.

שוחד הוא טובת הנאה, בכסף או בשווה כסף, הניתנת לבעל סמכות, על-מנת שיפעיל את סמכותו לטובתו של נותן השוחד. מתן שוחד, קבלת שוחד ותיווך לקבלת שוחד הן עבירות פליליות לפי חוק העונשין במדינת ישראל. דוגמאות למצבים של מתן שוחד: שוחד לשופט על-מנת שיטה את משפטו לטובת אחד הצדדים, שוחד לאיש ציבור על-מנת שיקבל החלטות בתוקף תפקידו באופן הרצוי לנותן השוחד, שוחד לממונה על רכש כדי שיבצע את רכישותיו אצל ספק מסוים, העסקת עובדי קבלן בתנאי עבדות מודרנית זה גם שחיתות. הכל ידוע הכל גלוי לעין. הבעיה נעוצה באי אכיפת החוק ובהיעלמות הבושה מחיינו.

הדמוקרטיה שעליה נשענה החברה הישראלית מתפוררת תחת השחיתות והתהום גדולה. בידנו ליפול לתוכה או להתנתק מהמושחתים, רק אנחנו כחברה נחליט האם אנחנו ממשיכים לתמוך בשחיתויות? או נבוא אתם בחשבון חברתי קשה? השחיתות השלטונית הפכה לסרטן ממאיר בחברה הישראלית, רק הינתקות מהמושחתים תאפשר לנו לחזור לשפיות חברתית-כלכלית-פוליטית.

יש בכוחם של תושבי מדינת ישראל להרוג את השחיתות השלטונית ולהתנתק מהם. השחיתות פוגעת בכולנו אבל בפרט פוגעת בחלשים בחברה הישראלית, אנחנו חייבים לנצח את אנשי החושך בחברה הישראלית, למחלת הסרטן יש טיפולים: הקרנות, כימותרפיה, תרופות יקרות וגם תרופות אליל ואמונות, לשחיתות יש תרופה אחת: להרוג אותה ועכשיו! לפני שתהרוג אותנו.

אתר דימונה-נט.
אני מתנצל על השימוש במילה "סרטן ממאיר" משפחתי אבי (ז"ל), אימי (ז"ל) ואחי יבדל"א נפגעו מהמחלה הארורה הזו. אתכם הסליחה.
הכותב הוא תושב העיר דימונה.
תאריך:  29/05/2006   |   עודכן:  30/05/2006
יצחק ג'קי אדרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
היחסים בין מנהיג לוב מועמר קדאפי לבין נשיאי ארה"ב, אשר ידעו עליות ומורדות רבים מאז ראשית שנות השבעים של המאה ה- 20, העפילו לשיא חדש ב- 15 במאי 2006 עם הודעת וושינגטון על חידוש היחסים הדיפלומטיים עם טריפולי.
29/05/2006  |  יהודית רונן  |   מאמרים
מדי ערב רואים את פניהם המיוסרות, ועיניהם מביטות בנו ממסכי הטלוויזיה. קולם מאשים: "מדוע מפקירים אותנו למות? מדינה נאורה אין לה זכות לנהוג כך כלפי אזרחיה".
29/05/2006  |   שלמה אידן   |   מאמרים
אחד המאפיינים הבולטים של אנשים מחוננים, עילויים למיניהם (בכל תחום), שהם חסרי סבלנות, חסרי כושר הקשבה, לפעמים חסרי רגישות אנושית, ונדמה להם שהם חכמים יותר ויודעים את כל התורה טוב מאחרים. עובדה נוספת, בולטת במיוחד, היא שברגע שהם טועים, הם טועים בגדול, שהרי כגודל מעשיהם והישגיהם כך גודל הנפילה.
29/05/2006  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
מאז הקמת המדינה, ואף קודם לכן, עומדת בין הציבור הציוני לבין הציבור הנקרא היום "חרדי" סוגיית גיוס תלמידי הישיבות. דומה שבשנים האחרונות קהה משהו עוקצה של המחלוקת, ולכך סיבות מכיוון אחד חיובי, וסיבות מכיוון אחר שלילי.
29/05/2006  |  פרופ' ישראל דויד  |   מאמרים
רפי גינת יכול לספר לכם שלא כל חומוס טעים, ראוי למאכל אדם. יש לו הוכחות. משהגיעה ההדלפה, הוא הציב מצלמה נסתרת במטבחה של מסעדה תל-אביבית ידועה, וצופי "כלבוטק" יכלו לראות את עובדי המטבח משתינים לתוך עיסת החומוס המתהווה. באבחת שידור, המסעדה ההומה הפכה "בית קברות".
28/05/2006  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il