יומיים לפני חג הפסח יצא מסמך עקרונות יוצא דופן לכ-120 רבנים וראשי ישיבות בציונות הדתית. על הפרק נושא מוצנע, שרק הדיבור עליו גורם לרבים בציבור הדתי תחושת אי-נוחות. על הפרק - נושא ההומוסקסואליות בחברה הדתית, או ליתר דיוק: עצם הנטייה הנפשית לתכונה זו.
70 מתכנסים
שבוע אחר כך הוקרא מסמך העקרונות בפומבי. בכינוס ראשון מסוגו, שיש המגדירים אותו היסטורי, נאספו באולם בירושלים 70 הומואים דתיים. המספר אולי נראה זעום, אך לפלח אוכלוסיה זה, המורכב ברובו מחובשי כיפות סרוגות בגילאי 50-20 ומעדיף להצניע את זהותו המינית, מדובר בכמות שמהווה הישג. "אם היינו מקיימים את הכינוס בתל אביב היו מגיעים בערך 150. גם העובדה שמדובר בירושלים וגם הזמן של חול המועד השפיעו על מספר הנוכחים", אמר ל-Nfc הרב ר', ממארגני הכינוס.
"מצעד הגאווה מזיק"
מלבד המסמך, שעליו יורחב בהמשך, הובעה בכינוס גם התנגדות למצעד הגאווה ולמה שהוא מסמל ונטען כי הוא מזיק. הקו הרעיוני המנחה של הכינוס היה תורני, ולנוכחים שנאספו נאמר כי יש במגמת ההתאספות גם בידול מסוים מקבוצת הדתיים ההומואים הפועלת בחסותו של ה"בית הפתוח", ארגון הגג ההומו-לסבי המצדד בקיומם של מצעדים ואף עומד מאחוריהם.
עוד יצא הכינוס נגד טיפולי קבוצות לדיכוי הנטייה, הקרויים בשפה המקצועית "טיפולי המרה", בהם גם כאלו של ארגון "עצת נפש" המטפל בחריגות מיניות בציבור הדתי. טיפולים אלו, כך נטען, אינם ניתנים על-ידי אנשי מקצוע, מדובר בשיטה בלתי מדעית ונוצרית בחלקה, אין בשיטה שקיפות, הכל נעשה תחת מעטה חשאיות וסודיות, אין מעקב אחר המטופל, השיטה נעדרת אתיקה מקצועית וחוקית, והחמור מכל - הנזק שנגרם לחלק מן המטופלים, שכלל גם מקרי התאבדות.
מושג על אחוז ההומוסקסואלים הדתיים ניתן אולי לקבל מהכניסה ל
אתר הו"ד (הומואים דתיים). הרב ר' ציין כי במשך שלושה חודשים בלבד היו כ-50 אלף כניסות לאתר ונשלחו כ-400 מיילים מצד הומואים דתיים בארץ ובחו"ל.
שיח הילכתי רציני
מסמך העקרונות שנשלח לרבנים גובש בשיתוף רבנים ולמעשה יוזמיו אינם צופים מניעה הלכתית כלשהי שתמנע מן הרבנים מלהזדהות עם הנאמר בו ואולי אף לחתום על תוכנו. "שלחנו את מכתב של מעין עשר דיברות כדי שיחוו את דעתם ואף יעירו הערות אם צריך", הסביר הרב ר'. לדבריו, המסר המרכזי בממסך העקרונות הוא הדרישה מהומו דתי שלא ליטוש את אורח חייו הדתי, כפי שקורה לחלק מציבור זה, ו"שלא יוותר על שמירת המצוות בגין אותה מצווה קונקרטית המאפילה אולי על תודעתו כיהודי נאמן לתורה". כמו כן נקראת הקהילה הדתית לקבל לתוכה את ההומו הדתי מתוך גישה סובלנית על-מנת למנוע את התרחקותו מן הדת. כמו כן קובע המסמך כי יש להמשיך ולקיים שיח הילכתי רציני בעניין.