צ'מפיון-מוטורס מאיימת לסלק מהרשת מוסכים שלא ירכשו תוכנת ניהול יקרה שלה החודרת למחשביהם החברה מחייבת את המוסכים להיות מחוברים לתוכנה במשך 4 שנים.
האגוד דורש שהחברה תחזיר כספים לבעלי מוסכים שכבר חתמו על ההתחייבות מחשש לסילוקם מהרשת.
חברת צ'מפיון-מוטורס פנתה למוסכי הרשת שלה ודרשה מהם לרכוש תוכנה לניהול מוסך שהיא מספקת. היא קבעה את המחיר באורח חד-צדדי. המחיר הנדרש בגין התוכנה הוא מופרז ומהווה ראיה לכך, כי החברה מנצלת את התלות של מוסכי הרשת שלה לפרנסתם בה ומטילה עליהם גזירות כגון זו. כך אומר חיים מלאך מזכ"ל אגוד המוסכים בישראל באמצעות עו"ד אורן גלעדי בפניה דחופה אל סגן הממונה על ההגבלים העסקיים מנחם פרלמן.
האגוד טוען, כי התוכנה מאפשרת לצ'מפיון-מוטורס להיות מחוברת באופן מקוון למחשבי בעלי המוסכים ולעקוב אחר פעולותיהם במוסך, לרבות ידיעה על מספר כלי הרכב שטופלו במוסך, או לכמה חלפים המוסך זקוק. יצוין, כי צ'מפיון-מוטורס מחייבת את בעלי המוסכים להיות מחוברים לתוכנה במשך 4 שנים.
בעלי המוסכים ברשת צ'מפיון-מוטורס מסרבים לחתום על ההתחייבות לתשלום סכומים גבוהים, כנדרש על-ידי החברה. כיון שכך, פנו אנשי השירות של החברה אל בעלי המוסכים "הסרבניים" ואיימו, כך לשון המכתב לסגן הממונה, בלשון בלתי משתמעת, כי מוסך שלא יחתום, יוצא מהרשת. חלק מבעלי המוסכים, החוששים לפרנסתם, נאלצו לחתום על ההתחייבות.
לדברי ראשי האגוד נמצא הענף בתקופה של משבר מעבר ממשטר של חוסר תחרות למשטר של תחרות חופשית והיבואנים מנצלים כל
הזדמנות, כדי להעמיק את אחיזתם בשיטה הישנה. יצוין, כי היבואנים הסכימו לחתום על הוראות צו הממונה ולפתיחת התחרות כבר לפני כחצי שנה.
לא יתכן, אומרים ראשי האגוד, כי בשל עיכובים שונים בהגשת הצו לבית הדין, ינצלו היבואנים את המצב, כדי לנקוט בפעולות שונות, הסותרות בעליל את הצו ורוחו.
האגוד דורש, כי רשות ההגבלים העסקיים תפנה לחברת צ'מפיון-מוטורס, תעמידם על חומרת המעשה ותורה להם לחדול מהמהלך הזה וכן להשיב את כספם של בעלי המוסכים שנאלצו לחתום על כתב ההתחייבות וכבר שילמו.