|
ברבעון הראשון חלה עלייה בפעילות הפורטל
|
|
|
|
|
ההפסד הנקי של חברת האינטרנט 'תפוז אנשים' הסתכם ברבעון הראשון של 2008 בכ-1.4 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-2.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007. נציין, כי הרווח בתקופה המקבילה אשתקד נבע מיישום תקנים חדשים שהביאו להכנסות מימון של כ-2.8 מיליון שקל. ההפסד של החברה ברבעון הנוכחי נובע בעיקר מהוצאותיה בתחום ה-BlogTV בחו"ל - הוצאות שאינן נלקחות בחשבון לצורך חישוב המס של החברה.
אולם, ברבעון הראשון של 2008 חלה עלייה בהיקפי הפעילות של הפורטל תפוז, וההכנסות הסתכמו בכ-8.9 מיליון שקל - גידול של כ-14% לעומת הכנסות של כ-7.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה נובעות משני תחומים עיקריים: מפעילות בתחומי האינטרנט והתוכן הסלולארי. הכנסות החברה מתחום התוכן הסלולארי צמחו בשיעור של כ-32% והסתכמו בכ-5.9 מיליון שקל, בהשוואה לכ-4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות נבעה בעיקר מהרחבת היקף התכנים שמציעה תפוז, שיתופי הפעולה עם אתרי האינטרנט השונים, בעיקר עם ערוץ הספורט וגידול כללי בהיקף השימושים בתוכן הסלולארי בישראל. הכנסות של החברה בתחום האינטרנט הסתכמו ברבעון הראשון בסך של כ-3 מיליון שקל.
ההון העצמי של תפוז בסוף מרס הסתכם בכ-31 מיליון שקל והוא מהווה כ-76% מסך המאזן. בחברה מציינים כי תפוז החלה לאחרונה בתהליך רה-אירגון, עם מינויו של דן חן למנכ"ל בסוף מרס, מינוי שני מנהלים חדשים - אילן צינמן, שהיה עד לאחרונה מנהל אגף התוכן השיווקי בהוט ומונה לתפקיד סמנכ"ל השיווק, ואיתי נגלר, שהיה עורך ומנהל אתר פליקס, ומונה למנהל התוכן של אתר תפוז. "בכוונת החברה להתמקד ולחזק פעילויות מרכזיות ולסגור פעילויות שאינן רווחיות ושהחברה איננה מעוניינת להמשיך ולהשקיע בפיתוחן ובתיפעולן. במסגרת זו, מתכוונת החברה לעבור תהליך התייעלות - בעיקר בתחום האינטרנט".
בנוסף, תפוז בוחנת אפשרות של מכירת אחזקתה (33.3%) בחברת נט פור-אס, מפעילת אתר ההיכרויות כפיות, שיצרה לתפוז חוב של כ-380 אלף שקל עד סוף שנת 2007. הנהלת החברה החליטה להפחית את השקעתה בחברה הזאת בסך של כ-260 אלף שקל, ויצרה הפרשה לחובות מסופקים בסך של כ-380 אלף שקל. מנכ"ל תפוז, דן חן, אמר היום כי "הרבעון שחלף התאפיין בגידול בביקושים לשירותי התוכן שמציעה החברה, תוך צימצום כוח האדם - בעיקר בתחום האינטרנט. אנו מתכוונים לנצל את היכולות שלנו בתחום הסלולאר, הקהילות ותכני הגולשים באינטרנט, וכן את מיצובה הגבוה של תפוז בשוק כדי לחזק את ביצועינו העסקיים ולבצע קפיצת מדרגה בשנים הבאות".
תפוז אנשים הוא אתר תוכן הגולשים הגדול והמוביל בישראל, ומועלים אליו מדי יום כ-100,000 פריטי תוכן על-ידי הגולשים. בחודש האחרון נכנסו לאתר כ-2.4 מיליון גולשים. החברה מפעילה כ-1,200 פורומים וכ-90,000 בלוגים.