|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

המלצה: לפטור תיירים מהחתמת הדרכון בכניסה לישראל

דוח הוועדה הציבורית לבחינת טיב השירות והמוצר התיירותי בישראל מעלה ליקויים קשים בענף התיירות בישראל הגישה את מסקנותיה הקוראות לשיפורים, שינויים והשבחות כמעט בכל תחום הקשור לתיירות ולתעופה בארץ שירותים לתייר גם בשבת, יותר בתי שימוש ציבוריים - ופחות רמאויות מצד נהגי המוניות
27/05/2008  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: דרור מרום  |    |  תגובות
לשפר הבידוק הביטחוני [צילום: רשות שדות התעופה]

להפריד את הבירה משאר אתרי התיירות ולהשקיע בה

ועדה בלתי תלויה תדרג המלונות

שירותים לתייר גם בשבתות

שיפור הניקיון באתרים המרכזיים של התיירות

לדאוג לתייר/תיירת הבודדים

הוועדה שמונתה לבדוק את ענף התיירות בישראל קובעת במסקנותיה כי "המציאות בענף חובה שתטריד את מנוחתם של כל האחראים לקידום התיירות בישראל ושל כל אלה שהנושא קרוב ללבם. ניתן למצוא ליקויים כמעט בכל מקום, כולל במוקד התיירות המרכזי - העיר העתיקה בירושלים. לנגד עיני הוועדה עמדה ההכרה כי אי אפשר להציב יעדים כמותיים להגדלת מספר התיירים בישראל, בכלל זה תנועה חוזרת, מבלי להתייחס בעת ובעונה אחת למישור האיכותי הנוגע לטיב המוצר ורמת השירות. הצורך בשיפור איכות המוצר גובר, במיוחד אם אכן יוגברו מאמצי השיווק התדמיתי של ישראל בחו"ל כיעד תיירות עולמי".

בראש הוועדה עמד ד"ר ישראל פלג, יו"ר חברת O&H, והיו חברים בה תמר גיא, מנכ"לית לשכת המסחר ישראל-אמריקה, עו"ד איילת נחמיאס-ורבין, מומחית לניהול וממשל תאגידי, זיוה פתיר, לשעבר מנכ"לית מכון התקנים, ירון ארנון, נציג צרכנים, נירה דרור, יועצת שיווקית ולשעבר מנכ"לית בריטיש איירווייס בישראל, רפי ויינר, מנכ"ל תמרס, אלי ורון, יועץ ומרצה בענייני שיווק שירותים, שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות, דורי שדמון, מנכ"ל חברת טלסקר, אילנה דרורי, הממונה על איכות המוצר התיירותי במשרד התיירות, יעל מזרחי, הממונה במשרד על בתי המלון והמסחר התיירותי, חנה קורן, מנהלת האגף לתיירות כפרית, ונגה שר-גרקו, מנהלת תחום האסטרטגיה והמדיניות במשרד.


כוחות השוק בלבד לא יכולים

הוועדה קובעת כי הולכת וגוברת התחרות על התיירים מצד מדינות שכנות, כגון מצרים וירדן, שהשירותים בהן זולים יותר. בשנים האחרונות אנו עדים לשיפורים משמעותיים ברמת המוצר התיירותי של מדינות אלה. "תמונת המצב המדאיגה מחייבת, לדעת הוועדה, התערבות ממשלתית מהירה, שתבטיח כלי פעולה לשיפור המצב ותעמיד סיוע לצורך טיפול בנקודות התורפה שזוהו". לפי הוועדה, כוחות השוק לבדם אינם מסוגלים לעמוד במשימה. זאת כיוון שלצד פעולות הרגולציה יש להשלים את החקיקה כולל תקנות מפורטות בתחומים שבהם היא נחוצה. את כל הפעולות הללו יש לבצע בשיתוף פעולה עם האירגונים המייצגים את מיגזרי הענף, ובמיוחד עם התאחדות המלונות והתאחדות סוכני הנסיעות.

בין ההמלצות מוזכרת חובת הגילוי הנאות, עם הצעה להחלת העיקרון על מגזרים שונים בענף התיירות. יש צורך בהחלת חובת הגילוי הנאות על פרסומי מידע תיירותי בכל מגזרי הענף. הדבר נכון לפרסומים ברשת, באמצעי מדיה אחרים ובקמפיינים שיווקיים. החובה צריכה להיעשות על-פי הגדרת תחולה שתיכלל בחוק. פירוט המידע לכל מגזר ייקבע בתקנות. יש לעודד ניסוח והפצה של אמנות שירות בתחום. כמו כן יש לגבש בכל מגזר ותחום הצעה לפורמט אחיד. לגבי ערי התיירות - יש ליישם בארץ של המודל האירופי לניהול איכות השירות. הוועדה מציעה לגבש מודל של עיר תיירות, ברוח עקרונות המודל של נציבות השוק האירופי המשותף. הוועדה ממליצה לבחור בתל אביב-יפו כמודל חלוץ.


חברה בינלאומית תקבע את דירוג המלונות

הוועדה מציעה להנהיג שיטת דירוג חדשה לבתי מלון, שתהיה מקובלת בענף. אין הכוונה לחדש את שיטת הדירוג הממשלתית (שבוטלה ב-1998), אלא להתבסס על דירוג וולונטרי במתכונת מסחרית מטעם גורם בינלאומי בעל מוניטין. מוצע כי הנהגת הדירוג תיעשה בפורום משותף למשרד התיירות, התאחדות המלונות וכן לשכת מארגני תיירות נכנסת וארגוני צרכנים. מומלץ על שדרוג בתי המלון תוך הפעלת קרן לשדרוג פיזי; תוספת חדרים; מימון התאמה לדרישות רישוי עסקים; מימון התאמה לדרישות רישוי עסקים; התאמה לדרישות חוק הנגישות לנכים ו"תקינה ירוקה", וסיוע להכשרה מקצועית של כוח אדם.

לגבי הניקיון, תחזוקה ושירותים באתרי תיירות יש להגדיר סל תחזוקה פיזי וכספי, בתיאום עם הרשות המקומית ועם משרד התיירות. על הממשלה להקפיד על אכיפת ההתחייבות העירונית. "אנו מציעים כי האתרים המרכזיים בעיר ההיסטורית ירושלים ודרכי הגישה אליהם יוחזקו במסגרת מיוחדת וייהנו מתיחום גיאוגרפי מוגדר. אתרים אלה יהיו באחריות גוף ייעודי (כגון חברה ממשלתית עירונית). אנו מציעים שהתאחדות המלונות תיזום פנייה לחבריה בבקשה שיחתמו על אמנת שירות, שבמרכזה חובת גילוי נאות בכל הפרסומים הרשמיים של המלון או הרשת. לגבי ענף האירוח הכפרי אנו ממליצים על הסדרת הענף ובניית תשתית הן בהיבט רישוי העסקים והן בהיבט השירות".


שירותים לתייר גם בשבתות

בתחום התעופה הוועדה ממליצה בפני משרד הפנים לאפשר לתיירים שאינם מעוניינים בהחתמת הדרכון בנתב"ג, להימנע מהחתמה. "יש צורך לספק שירותים לתייר לאורך כל השבוע, מבלי להגביל את הפעילות בסופי השבוע. יש להשקיע בשיפור המסוף בנמל התעופה עובדה ובחזותו, ולהגביר את גמישות השימוש בו לחברות התעופה השונות. אנו מציעים להנחות את החברה הלאומית לדרכים, את חברת כביש חוצה ישראל ואת הרשויות המקומיות בערי התיירות, לתקן ולקדם באופן מהותי את הרמה והדיוק של הכיתוב בשלטים".

הוועדה קובעת כי בחינת חומרת המצב בענף התיירות מביאה למסקנה, ששידרוג טיב המוצר והשירות התיירותי מחייב סיוע ממשלתי בעיקר בתחום המלונאות ותחזוקת האתרים בערי
התיירות. "הוועדה סבורה כי העובדה שענף התיירות הוכר כמאיץ צמיחה ותעסוקה מרכזי, נוסף על חשיבות התדמיתית שלו, מחייבת שהממשלה תכיר בו כתעשיה לאומית לכל דבר. להכרה כזו יהיו השלכות על התעסוקה באזורי הפריפריה וערי הפיתוח ועל אוכלוסיות מועדפות (כגון נשים ובני מיעוטים).

שידרוג המוצר התיירותי הישראלי חייב להיגזר ממהלך לאומי אסטרטגי כוללני, המשליך למערכות רבות נוספות במהלכים ארוכי טווח. אנו ממליצים אפוא להביא להחלטה ממשלתית בנוגע למיצוב מחדש של התיירות בסדר העדיפות הלאומי. החלטה מעין זו צריכה להתייחס, בין היתר, לתחומי סיוע ממלכתי, כגון סיוע לשדרוג מתקני אכסון מלונאי (כמקובל בתעשיה), קביעת סל תחזוקה (על-פי חוק) לאתרי תיירות לאומיים, מתן תמריצים לקליטת חיילים משוחררים, העמדת מערכת הכשרה מקצועית לרשות ענפי התיירות והמלונאות, שילוב נושאי האירוח בתוכניות הלימוד בבתי הספר, הפעלת קמפיין לאומי לקידום מעמדה של התיירות בעיני הציבור, מיתוג ושיווק ישראל בעולם ואכיפה של מניעת פגיעה בתיירים והונאתם".


ניקיון אתרי התיירות במצב ירוד

בנושא הניקיון, התחזוקה והשירותים באתרי תיירות נקבע כי "לנוכח חומרת המצב יש לבוא בדברים עם משרדי הפנים והאוצר ולעגן את מעמד ערי התיירות (חובות וזכויות כאחד), רצוי עיגון בחוק, אך גם עם אפשרות לעיגון בהסדרים מנהליים. לשם כך יש להגדיר סל תחזוקה פיזי וכספי, בתיאום עם הרשות המקומית ועם משרד התיירות. הממשלה תקפיד על אכיפת ההתחייבות העירונית. במקרים קיצוניים, הוועדה סבורה שאין מנוס מהעברה (זמנית) של האחריות לתחזוקה ולתיקצובה של התחזוקה בירושלים לגוף ממשלתי או ממשלתי-עירוני.

"בשל חשיבותה המיוחדת של ירושלים אנו מציעים כי האתרים המרכזיים בעיר ההיסטורית ודרכי הגישה אליהם יוחזקו במסגרת מיוחדת וייהנו מתיחום גיאוגרפי מוגדר. אתרים אלה יהיו באחריות גוף ייעודי (כגון חברה ממשלתית עירונית) ויפעלו במסגרת תקציב מוגדר, בשיטת המשק הסגור, שיגיע ממקורות ממשלתיים ויהיה במעקב של צוות שיכלול נציגים מהעיריה ומהממשלה. הוועדה ממליצה כי בירושלים יופעל המודל עד סוף העשור הנוכחי לפחות".


ומה עם התייר האינדיבידואלי?

יש לדעת הוועדה להשקיע בתשתית שירותים לתיירות האינדיבידואלית, שמשקלה בארץ עדיין נמוך יחסית. מצבם הנוכחי של מערך התחזוקה וסל השירותים פוגע במיוחד בתיירות מסוג זה, ו הדברים אמורים במיוחד בחמישה תחומים, הקיימים בארץ בצורה חלקית בלבד וברמה נמוכה מהמקובל במרבית ארצות התיירות: מידע לתייר המתבטא בהפצת ערכה הכוללת מידע בסיסי לתייר כבר במהלך הטיסה או הנסיעה למעבר הגבול, ובמתן אפשרות להסתייע באופן שוטף בקו חם לתייר המאויש 24 שעות ביממה. יש להגדיל את מספר לשכות המידע לתייר ופריסתן בערי התיירות ובמתחמים מרכזיים. יש להפעיל בתי שימוש ציבוריים בפריסה רחבה ובשעות פעילות ממושכות יותר מהמקובל כיום, ותחזוקתם באופן נאות. יש להקפיד על שילוט בדרכים ובתחנות התחבורה הציבורית, אכיפה של מניעת הונאות בעת שימוש בשירותי מוניות, כולל הכוונה הפקעת מחירים, ועל הפעלה מלאה וסדירה של משטרת תיירות ובמיוחד בתל אביב-יפו, בירושלים, בטבריה ובאילת".


שיפורים עמוקים בבידוק הביטחוני ומקצועיותו

לגבי נתב"ג נקבע כי מאחר שנמל התעופה בן-גוריון הוא התחנה הראשונה וגם התחנה האחרונה של המבקרים מחו"ל, הוועדה ממליצה להגביר את תשומת הלב של הרשויות הרלוונטיות לכמה נושאים העלולים לפגוע בחוויית התייר המגיע למדינה או יוצא
ממנה. עיקר העשייה הנדרשת היא טיפול בתחום הבידוק הביטחוני, בו יש ליצור מדדים לאיכות השירות, תוך מתן חשיבות לרגישות ולהתחשבות במסגרת תהליך הבידוק הביטחוני. יש צורך לשפר את הדרכת העובדים בתחום, ולכלול בקריטריונים לקבלה לעבודה ביחידת הביטחון תודעת שירות גבוהה. הוועדה רואה צורך ביצירת פלטפורמה משותפת, שתגביר את התיאום בין הזרועות השונות של נותני השירות לבין הגורמים הביטחוניים העוסקים בנושא.

בתחום החתמת הדרכונים, הוועדה ממליצה כאמור בפני משרד הפנים לאפשר לתיירים שאינם מעוניינים בהחתמת הדרכון בנתב"ג, להימנע מהחתמה. בתחום אשרות הכניסה לארץ, הוועדה מבקשת לחזק את עמדת שר התיירות, הפועל לביטול חובת הוויזות, במיוחד עבור מבקרים מארצות חבר העמים, שבהן טמון פוטנציאל להרחבת היקפי התיירות בארץ. בתחום הבידוק לטיסות, הוועדה ממליצה לבחון דרכים להרחבת השימוש במכשירי הכירטוס האוטומטי במסוף ובשירותי טרום טיסה, כדי להקטין את הלחץ על הדלפקים המספקים שירות זה בתקופות עומס. יש צורך לספק שירותים לתייר לאורך כל השבוע, מבלי להגביל את פעילותם בסופי השבוע, בהתאם להגבלות שהטילו השלטונות בעבר.


להפוך את טרמינל 1 למסוף לחברות המוזלות

בשדה עובדה שהוא בסיס צבאי, ממליצה הוועדה על שיפור המסוף. כיום הנוסעים המגיעים לנמל התעופה בטיסות (בעיקר טיסות שכר) סובלים מתנאים לא נוחים ומשירות ברמה נמוכה. היא תומכת בצורך לפתח תשתית הולמת לפעילות חברות תעופה המוזלות, וממליצה להפוך את טרמינל 1 הישן בבן-גוריון למסוף ייעודי לטיסות המוזלות. "על ממשלת ישראל להשלים את המשא-ומתן עם האיחוד האירופי, במטרה לתת לחברות תעופה ישראליות וזרות אפשרויות רבות יותר להפעיל קווים אוויריים לארץ וממנה במסגרת הסכמי התעופה החדשים".

תאריך:  27/05/2008   |   עודכן:  27/05/2008
דרור מרום
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המלצה: לפטור תיירים מהחתמת הדרכון בכניסה לישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
C-cyclist
27/05/08 20:29
2
קול העם
28/05/08 14:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שתי קתדרות חדשות באוניברסיטת בר-אילן - לניהול חדשנות ולהנדסת מכונות-מכניקת שבירה. קתדרה לניהול חדשנות הוקמה בעזרת תרומתו של ארני שלר מפילדלפיה שבארה"ב. הקתדרה נועדה לעידוד המחקר וההוראה בתחומי ניהול החדשנות במסגרת בית הספר לניהול על-שם גילפורד גלייזר.
27/05/2008  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
הוועדה הציבורית להסדרת התיישבות הבדואים בנגב, בראשותו של השופט העליון ((בדימ.)) ומבקר המדינה אליעזר גולדברג, סיימה בשבוע שעבר את דיוניה הפומביים במהלכם שמעה עדויות ועמדות שונות של גורמים שונים מקרב האוכלוסיה הבדואית, וכן אישי ציבור אקדמיה וממשל.
27/05/2008  |  איציק וולף  |   חדשות
חברות הנדל"ן תדהר, רוגובין ואביב ישקיעו 400 מיליון שקל בבניית מגדל משרדים בן 50 קומות ברחוב בצלאל פינת היצירה, במתחם הבורסה ברמת גן. המתחם יבנה על מגרש בן 7 דונם, שהוא האחרון שנותר לבנייה באיזור. בנק הפועלים יתן ככל הנראה ליווי פיננסי.
27/05/2008  |  אלעזר לוין  |   חדשות
שרת החוץ, ציפי לבני, אמרה (יום ג', 27.5.08) כי גורמים קיצוניים מנצלים את הדת על מנת להפוך סכסוכים לאומיים לסכסוכים דתיים.
27/05/2008  |  איציק וולף  |   חדשות
השכירות המסחרית היקרה ביותר כיום בארץ היא בר"ג-גבעתיים, והיא עומדת על 111 שקל בממוצע לחודש . כך אמרה היום (27.5.08) מנכ"ל חברת גיאוקרטיוגרפיה ומבעליה, ד"ר רינה דגני. היא דיברה בכנס הנדל"ן, שנערך בר"ג מטעם המרכז הישראלי לניהול.
27/05/2008  |  אלעזר לוין   |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il