|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

בעקבות רפורמת בכר <br>

רפורמת בכר והשינויים בשוק ההון, מחייבים את מחלקות השיווק ויחסי הציבור בקרנות המתמחות, בתי ההשקעות והגופים פיננסיים, להתנתק מאסטרטגיית העמימות שאפיינה אותן, ולאמץ במהירות את החשוב שבכללי הברזל של תקשורת שיווקית - מידע פשוט וזמין
20/06/2006  |     |   מאמרים   |   תגובות

"כעת, אם רק תקשיבי, תולי, ולא תדברי כל כך הרבה, אספר לך כל מה שאני יודע על בית המראה. ראשית, יש בו החדר שאת יכולה לראות מבעד למראה - הוא ממש זהה לחדר האורחים שלנו, רק שהדברים עומדים הפוך" (לואיס קרול, "מבעד למראה", הוצאת הספריה החדשה).

בהתאם לנתונים שפרסמה מחלקת המחקר של בנק ישראל, אופיינה המחצית השנייה של שנת 2005 כמו גם הרבעון הראשון של שנת 2006 בצמיחה חדה בענפי המסחר, השירותים והתיירות. התוצר גדל ב- 5%, הייצוא המשיך להיות גורם מרכזי בהובלת הצמיחה. אך מעל לכל, בלטה בתקופה הנסקרת, התחזקותם של הביקושים המקומיים, שתרומתם הכוללת לצמיחה היתה גבוהה מזו של הייצוא. נתונים אלו מתיישבים היטב עם סקרי דעת קהל עדכניים, לפיהם הציבור הישראלי, בכללותו, שבע רצון מאורח חייו ומרמת החיים בישראל.

המנצח הגדול על החגיגה, יוסי בכר, מסר באחד הפאנלים שעסקו ברפורמה הקרויה על שמו, כי אנשי המקצוע בוועדה צפו כי השינויים יתרחשו במהירות יחסית, אך בפועל, איש לא צפה כי הם יתרחשו בקצב כל כך מהיר. ואכן, אם לפני הרפורמה, למעלה מ- 70% מהנכסים הפיננסיים של הציבור נוהלו על-ידי שני בנקים. במציאות שלאחר הרפורמה ינהלו אותם לפחות 7 עד 10 גופים, שווים בעוצמתם הפיננסית, וביניהם קרנות מתמחות.

רפורמת בכר משולה למפץ הגדול באבולוציה של שוק ההון הישראלי. ללא ספק, היא מסמנת את היום שבו הרגולטור בחר לאמץ את מתודולוגיית ההשקעות האמריקנית, בכל הקשור לאפיקי השקעה והחיסכון ארוכי הטווח של הציבור בישראל.

במונחים של קבועי זמן, הפך שוק ההון הישראלי לשוק משוכלל כמעט בין לילה. השינוי גרר אחריו שתי תופעות משלימות: כניסה של מוצרים פיננסים חדשים לצד יכולות מסחר מגוונות, ותחרות עזה בין השחקנים המרכזיים בשוק, על לבו ובעיקר על כיסו של הלקוח. היו מי שהתבטאו באותו עניין בדיוק, כי הציבור הישראלי משול למי שבילה שנים בגולג סיבירי ויצא אל האור.

ביחס ישיר לעניין, תקציבי הפרסום שצפויים להשקיע מנהלי בתי ההשקעות, הקרנות המתמחות ושחקנים פיננסים חדשים, במהלך השנים 2006-2008, צפויים להתחרות ואף לעלות על תקציבי הפרסום של החברות הסלולריות יחד. הצורך לפעול במהירות, הכסף הגדול וחלון ההזדמנויות הייחודי ברורים. איך עושים את זה, קצת פחות.

צופה מן השורה, שיבחן את הקמפיינים הפרסומיים המגוונים של מנהלי הקרנות המובילות ובתי ההשקעות הפרטיים, יגלה ביניהם דמיון רב, רב מדי. בהרבה כשרון קריאטיבי, התחרות על לבו של הציבור הישראלי עוברת דרך אסטרטגיית התשואות. "אנחנו עשינו בינואר הכי הרבה", "אנחנו עשינו במצטבר הכי טוב", "הכי גבוה" וכו'. לכאורה, צעד נכון. מסר ברור וחד, ישר לפנים. הרי אין אדם שלא מעוניין שתיק ההשקעות שלו, קופת הגמל, קרן הפנסיה או ביטוח המנהלים ינוהלו על-ידי גוף מוכר, המפגין ביצועים גבוהים ומבטיח לעשות בעבורי הרבה יותר.

וכאן בדיוק גם מקור הבעיה. מיתוג הקרנות ופעולות השיווק האגריסיבי, מדלגות על שלב חיוני והכרחי בדרך להשגת אמון הציבור - השלב האינפורמטיבי. אין זה מפתיע כי רוב הציבור בישראל כלל לא יודע מה ההבדל בין קרן פנסיה לביטוח מנהלים, מהי בעצם קרן נאמנות ומי שולט בה, מהו גמל אישי? מה זה סטרקצ'ר והאם הוא כלי שעשוי לשרת אותי? עבור חלק גדול מתושבי מדינת ישראל המושג היחידי שיש להם לגבי עתידם הפיננסי ביום פרישה הוא שורה חודשית קבועה בתלוש.

שנים של אסטרטגיית עמימות מכוונת, בשוק שהיה נעדר תחרות ממילא, עשו את שלהם. אי אפשר לבוא בטענות לאנשים שהתנהלו בשוק שבו מידע מהימן היה נכס בלתי זמין, קשה להשגה, ולרוב, גם חסר כל תועלת מעשית. מהבחינה הזו, הציבור בישראל הוא לוח חלק, חלום של כל פרסומאי. אין זה פלא שפרסומאי שוק ההון, בוחרים לדבר על השורה התחתונה בחשבון הבנק של הלקוח ולא על הדרך לשם. כולם מדברים על תשואה גבוהה, קרן הודו, קרן דרום אמריקה. חלום ממש. מעטים מדברים על בחינת צרכים, התאמה אישית ובדיקת חלופות. ובאמת למה לטרוח? הרי מדובר בנושא מורכב, קשה להסברה ולא סקסי בעליל. יותר מכך, אם אסטרטגיית העמימות עבדה טוב כל כך הרבה שנים, מדוע לא להמשיך איתה במעטה מעט יותר מתוחכם ואמוציונאלי.

התשובה לשאלה זו פשוטה גם היא. בפראפרזה על שירו המפורסם של שלום חנוך, הציבור בישראל לא מחכה למשיח והוא גם לא מטומטם. ההחלטה של השחקנים החדשים לדלג על תהליך ההסברה והחינוך הפיננסי ולכבוש את הציבור באמצעות הדגשת תשואות, עשויה להניב פירות בטווח הקצר, אך לא בטווח הארוך.

השינויים הגדולים שיבואו בעקבות רפורמת בכר עוד לפנינו, ייעוץ אובייקטיבי המונע על-ידי טובת הצרכנים, כניסת הבנקים לתחום הפנסיוני, המשך הגידול בהיקף האשראי החוץ-בנקאי וכניסתם של מוצרים פיננסיים חדשים ואטרקטיביים. שחקנים מרכזיים שישקיעו זמן ומשאבים בהעברת מידע עדכני, מהימן, ומעובד ככל הניתן לציבור, יקנו בטווח הארוך את לבו ואת כיסו של הצרכן הישראלי.

הכותב הוא יועץ אסטרטגי, מנכ"ל חברת הייעוץ Com&Sense תקשורת ואסטרטגיה.
תאריך:  20/06/2006   |   עודכן:  20/06/2006
נוה מעין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפני כמה שנים הייתי מעורב בתרגיל עוקץ של נוכל מקצועי. תרגיל עוקץ שבסופו של דבר גרם לנזק כלכלי, אך נחישות דעתי הביאה את האיש לבית המשפט ולמאסר. כמו כן לפיצוי לי ולנפגעים מתרגיל העוקץ הנ"ל.
19/06/2006  |  אלכס לוין  |   מאמרים
השבוע פורסמו שתי ידיעות: בידיעה האחת סופר על שיעורי השכר האגדיים שבכירי בנק ישראל מרשים לעצמם "לקטוף" מקופת הציבור, וכדוגמאות הובאו שני עובדים אלמוניים, בעמדות לא-בכירות, שמשכורתו של כל אחד מהם היא יותר מ- 250 אלף שקל בחודש. לאחר שהתעלפנו לפני חודשיים למקרא הידיעה, שמנכ"ל בנק הפועלים (הפועלים!) משתכר כ- 170 אלף שקל ליום, לרבות יום הכיפורים, לא הזדעזענו משיעור השכר הצנוע של עובדי הבנק הממלכתי. הכל יחסי.
19/06/2006  |  עו"ד משה מכנס  |   מאמרים
עורך עיתון ידוע התראיין מול מצלמה לעיתונאי ידוע ושחרר פנינים מתחנות חייו. מי שראה את הריאיון (אני הקלטתי), שמע את אמנון דנקנר מספר את הסיפור הבא (ציטוט מילה במילה): "אחותי הודיעה שהיא מבקשת להינשא לאדם בלתי אשכנזי בעליל. אמי ואבי צלצלו לכל הקרובים והמכרים, ואסרו עליהם לבוא לחתונה, ואחותי המסכנה התחתנה בלי משפחתה, חוץ ממני". על-פי החיוך של המראיין, ארי שביט, ניכר בו שהוא הבין על מה דנקנר מדבר. (קו השבר/ ערוץ 1/ אוקטובר 2003).
19/06/2006  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בשנים האחרונות הולכת וצוברת לה תאוצה תופעה של רכישת דירת מגורים בדרך של רכישה בקבוצת רכישה מאורגנת, או בשמה האחר "עמותת בנייה". רבים מן המצטרפים כלל אינם נותנים דעתם לחבויות המס ולמלכודות המס הצפויות במיזם מעין זה. חברי הקבוצה מתאגדים לרכישת קרקע, קבלת שרותי בנייה וחלוקת הנכס בתום הבנייה. אחד היתרונות הגדולים בהתארגנות בדרך זו - הימנעות מתשלום מס ערך מוסף בגין מרכיב הקרקע. בנוסף קיים חסכון ממע"מ בגין הרווח היזמי, אגרות והיטלים ומס הרכישה. חסכון זה יכול להגיע לעשרות אלפי דולרים ( תלוי באזור), בהשוואה לרכישת דירה מקבלן.
19/06/2006  |  עו"ד שי עינת  |   מאמרים
לא פעם עומד האזרח הקטן חסר אונים מול שרירות הלב של רשויות מנהליות, כגון, רשויות המס או רשויות מקומיות. רשויות אלו נוהגות להטיל עיקולים על כלי רכב ונכסי מקרקעין ששוויים גבוה לעין ערוך משווי החוב של אותו אזרח לרשות.
19/06/2006  |  עו"ד ורו"ח רמי אריה   |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il