ועדת השרים לענייני פנים ושירותים, בראשות שר הפנים, מאיר שטרית, אישרה השבוע שלוש תוכניות להפרדות מפלסיות בין כבישים למסילות רכבת.
זאת, בנוסף ל-32 תוכניות להפרדות מפלסיות שכבר אושרו בחודשים האחרונים, וכחלק מ-48 תוכניות המטופלות בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל).
שר הפנים הדגיש בדיון כי לאור חשיבות פרויקט ההפרדות המפלסיות, הוא מקודם על-ידי מינהל התכנון ביעילות ובסדר עדיפות גבוה - מבלי להתפשר על רמת התכנון ואיכותו.
עתלית צפון - הפרדה מפלסית באמצעות גשר מעל מסילת הרכבת, במפגש מסילת החוף עם דרך מקומית, המקשרת בין כביש מס' 2 לחוף הים ולמחנה צבאי והמאפשרת גישה לשמורת הטבע (הצמודה להפרדה המפלסית המתוכננת). במסגרת התוכנית מתוכנן שיקום נופי המשתלב בסביבה (המוכרזת בחלקה כשמורת טבע). ההפרדה המפלסית מדורגת בעדיפות 2 בדוח הטכניון בשנת 2005, ועלות הקמתה המשוערת היא כ-36 מיליון ש"ח.
עתלית מרכז - הפרדה מפלסית באמצעות גשר במפגש מסילת החוף עם רחוב האורן, המשמש דרך עירונית וכביש גישה למפעלי המלח בעתלית. ההפרדה המפלסית מתואמת עם תוכניות הפיתוח של העיר עתלית, וכן מאפשרת פיתוח עתידי. ההפרדה המפלסית מדורגת בעדיפות 2 בדוח הטכניון בשנת 2005, ועלות הקמתה המשוערת היא כ-40.5 מיליון ש"ח.
בין יבנה לנמל אשדוד - הפרדה מפלסית באמצעות גשר, שתאפשר נגישות לשטחים חקלאיים, באזור מפגשן של שלוש מסילות ברזל - מפגש פלשת (מסילת משא מנמל חיפה לנמל אשדוד; מסילת משא מנחל צין לנמל אשדוד ומסילת נוסעים בקו רחובות-אשדוד). בין המסילות כלוא שטח חקלאי. ההפרדה המפלסית מדורגת בעדיפות 3 בדוח הטכניון בשנת 2005, ועלות הקמתה המשוערת היא כ-16.5 מיליון ש"ח.