המועצה לשיווק פרי הדר פתחה במסע פרסום לפומלית ביפן בהיקף של 300 אלף דולר. הפומלית הישראלית, המשווקת ביפן תחת המותג ג'אפה סוויטי, היא ענף היצוא החקלאי המוביל ליפן. היקף היצוא השנתי של הפומלית ליפן מגיע ל-15 אלף טון, בהיקף כספי של 12 מיליון דולר.
המועצה פתחה את מסע הפרסום במסיבת עיתונאים שנערכה בטוקיו בהשתתפות שגריר ישראל ביפן, יצחק ליאור, סמנכ"ל המועצה לשיווק פרי הדר, רוני נקר, מנכ"ל חברת מהדרין-תנופורט, אמי סיוון, שייצג את חברות היצוא ונציגי חברות היבוא ביפן.
סמנכ"ל המועצה לשיווק פרי הדר מסר שמאחר ותקציב מסע הפרסום הוא מוגבל, החליטה המועצה לא לבצע פרסום המוני קנוי ברדיו, בטלוויזיה ובעיתונות ולהתמקד בפעילות יחסי ציבור שתדגיש את ערכה הבריאותי והתזונתי של הפומלית ובפרסום ושילוט בנקודות המכירה ברשתות השיווק וחנויות הפירות והירקות.
נקר מסר, כי ההחלטה על התמקדות ביחסי ציבור הוכיחה עצמה כנכונה כבר בשלב הראשון של הפעילות והפומלית הישראלית זכתה לחשיפה חיובית רבה בערוצי הטלוויזיה ובעיתונות ביפן.
במסיבת העיתונאים השתתפה ד"ר שלה גורינשטיין מהפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית והציגה מחקר בינלאומי חדש שערכה לאחרונה. במחקרה היא מצביעה על-כך שאכילת פומלית באופן קבוע תורמת להורדת רמת הכולסטרול בדם ולהפחתת הסיכון להתקף לב, יותר מאשר פירות אחרים. בנוסף הוצג המחקר במסע הרצאות שערכה ד"ר גורינשטיין, באוניברסיטאות המרכזיות ביפאן באוסקה, נארה, קובה וצוקובה.
על-מנת למנוע תחרות בין חברות היצוא שתפגע במגדלים הישראלים החליט דירקטוריון המועצה לשיווק פרי הדר שיצוא הפומלית השנה ליפאן ודרום קוריאה יבוצע ביד אחת.