טקס הכרזת הזוכים בתחרות השיווק והפרסום האפקטיבי, ה- Effie Awards יתקיים השנה ביום ראשון ה- 29 ביוני בין השעות 18:00-20:30 ב-Avenue שבקרית שדה התעופה. בטקס החגיגי צפויים להשתתף כ-400 אנשים, מבכירי תעשיית הפרסומאים והמפרסמים.
בטקס, בהנחיית טלי מורנו מגישת החדשות של ערוץ עשר, יוכרזו הזוכים בשמונה הקטגוריות הנכללות בתחרות: קטגוריית מוצרי צריכה - לא מזון; קטגוריית מוצרי צריכה - מזון; קטגוריית מוצרי צריכה - לא מתכלים; קטגוריית פיננסים, לימודים ושירותים; קטגוריית תקשורת, מדיה, הייטק ומחשוב; קטגוריית מלכ"רים, מגזר ציבורי ואחריות חברתית; קטגוריית Effie Platinum וקטגוריית מגזרים שנוספה השנה. כמו כן, יוענק פרס הגרנד אפי, המהלך השיווקי המצטיין של השנה.
עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס ויו"ר הוועדה המארגנת ופנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל ישאו דברים בטקס. יאיר גלר, יו"ר איגוד חברות הפרסום וירון דור יו"ר איגוד השיווק הישראלי יעניקו את הפרסים לחברה המשווקת ולמשרד הפרסום הזוכים בכל קטגוריה. לפני הטקס יתקיים קוקטייל חגיגי.
לתחרות ה- Effie, תחרות השיווק והפרסום האפקטיבי, המנוהלת ע"י המי"ל (המרכז הישראלי לניהול) ובשיתוף איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום נרשמה השנה היענות שיא. לשלב הראשון של התחרות שהסתיים השבוע הוגשו 79 מהלכים שיווקיים מ-56 חברות במשק הישראלי ו- 24 משרדי פרסום, זאת לעומת 52 עבודות שהוגשו שנה שעברה. חבר השופטים כלל למעלה מ-50 שופטים, בתוכם אנשי אקדמיה, נציגים של המפרסמים ושל הפרסומאים, אנשי יחסי ציבור, ייעוץ ומחקר. גם השנה דירגה קבוצת מנכ"לים נבחרת את המהלכים השיווקיים שייעלו לגמר באפי פלטינום. ציונם היווה 50% מסך הציון הכולל. סטודנטים לתואר שני במינהל עסקים, מסלול התמחות בשיווק ממס' אוניברסיטאות ומכללות, שולבו בתהליך השיפוט בשלב ב', ציונם היווה 10% מסך הציון הכולל.
פנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל: "תחרות ה- Effie Awards הצליחה למצב את עצמה כאחד המותגים המקצועיים והמובילים ביותר בעולם השיווק והפרסום. השותפות שבין המפרסמים והפרסומאים מוכיחה את עצמה משנה לשנה, ומצליחה לתת ביטוי לאסטרטגיית השיווק ולפן הקריאטיבי. השנה התחרות הצטיינה במספר העבודות ובסטנדרטיים המקצועיים שלהן שאינה נופלת מסטנדרטים בינלאומיים".