|
היכרויות ברשת [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
66% מגולשי אתרי ההיכרויות באינטרנט הם בני 25 עד 29, 54% גברים, 46% נשים. 89% מהנבדקים הם בעלי השכלה אקדמית או על תיכונית. 66% מהגולשים מתגוררים בעיר גדולה, 23% בעיירות, 6% בקיבוץ, 5% במושב. כך עולה מעבודה שעשה יעקובי עגור מהמרכז ללימודים אקדמיים.
העבודה מתמקדת בענף ההיכרויות באינטרנט, המהווה כיום תחום פעילות מרכזי להיכרויות ויצירת זוגיות. במסגרת העבודה ביצע הסטודנט סקר בקרב 160 גולשי אתרי הכרויות, ושוחח עם מנהלי אתרים ומנחי פורומים של הכרויות.
מהסקר עולה כי קיים קשר מובהק בין מספר הפרטנרים שאנשים הכירו דרך האינטרנט, לבין מידת האופטימיות שלהם לגבי סיכוי מציאת בן/בת זוג. עוד התברר שהצרכנים של אתרי ההיכרויות פחות מושפעים מפרסומות והרבה יותר מהמלצות של בני משפחה וידידים.
בנים גולשים יותר ופונים יותר לבנות. מנגד, הבנות מפעילות מניפולציות על הגברים ביצירת פרופילים אטרקטיביים, ותהליך הסינון מצדן משמעותי יותר מאצל גברים.
גם גברים נשואים גולשים באתרי הכרויות, ומשתמשים באתרים תוך "יצירה מחדש של זהותם". הם רואים באתרים דרך ליצור פרשיות אהבים מבלי להשקיע משאבים או מאמץ רב מדי. תופעה זו מוכרת לנשים שמחפשות בן זוג ומוצאות, לעתים קרובות, גברים נשואים המעוניינים בעיקר בגיוון חיי המין.
במרכז ללימודים אקדמיים מעריכים בעקבות שיחות עם מנהלי אתרים, כי שירותי ההיכרות בטלפון הסלולרי עשויים להתפתח, ולהציע מגוון תמונות של פנויים-פנויות כולל קטעי וידאו קצרים ואמינים. אפשרות נוספת היא הכרות באמצעות גלישה דרך הטלוויזיה בכבלים, המהווה אופציה נוספת למידע נגיש ומהיר. בנוסף, בעתיד עשויות להיווצר רשתות חברתיות שמטרתן אחת ויחידה - יצירת הכרויות אמינות.
ענף ההיכרויות באינטרנט מגלגל, על-פי הערכות כלליות בענף, כ-50 מיליון שקלים בשנה. סכום זה אינו כולל טיולים מאורגנים וסופי שבוע לגולשים שמעוניינים. מבחינת הגולשים שמשתמשים באתרי ההיכרויות, העלות אינה גבוהה.