|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

יואב יצחק עותר נגד אולמרט ומזוז:

להורות מייד על נבצרות אולמרט <br>והתייצבותו לחקירה ככל שיידרש

העיתונאי יואב יצחק הגיש עתירה לבית המשפט העליון טוען: ראש הממשלה אהוד אולמרט מנצל לרעה את כהונתו ופעל בדרך של שיבוש מהלכי חקירה ומשפט
13/07/2008  |   איציק וולף   |   חדשות   |   פרשת אולמרט   |   תגובות
אולמרט משבש הליכי חקירה ומשפט [צילום: פלאש 90]

העבירות שבהן נחשד אולמרט:
פרשת לאומי - חשד להפרת אמונים
פרשת כרמיה - חשד לקבלת שוחד, מרמה, הפרת אמונים, עבירות מס, עבירה על חוק המתנות ועוד
פרשת מרכז ההשקעות - חשד להפרת אמונים
פרשת התמ"ת - חשד להפרת אמונים
פרשת מעטפות המזומנים (טלנסקי) - חשד לשוחד, קבלת דבר במרמה, עבירות על חוק מימון מפלגות, עבירות מס ועוד
פרשת אולמרט טורס - חשד לגניבה ולקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות

יואב יצחק
אולמרט גנב כמאה אלף דולר ממוסדות: יד ושם, אקים ועל"ה

העיתונאי יואב יצחק, מו"ל אתר התחקירים "חדשות מחלקה ראשונה", עתר (יום א', 13.7.08) לבג"צ בדרישה להורות ליועץ המשפטי לממשלה להכריז מייד על נבצרות של ראש הממשלה ולחייב אותו להתייצב בתוך התרעה קצרה לכל חקירה שאליה יידרש ולמשך הזמן שיידרש לשם השלמת החקירה.

"העותר מבקש בזאת מבית המשפט העליון להורות ליועמ"ש להכריז על נבצרות אולמרט - לתקופה קצובה, שתנוצל לחקירות בהן נדרשת עדותו. במקביל, מבקש העותר מבית המשפט להורות על חיובו של אולמרט להתייצב, כל אימת שיידרש, ותוך התראה קצרה, לכל חקירה שבה יידרש לעדות ולכל זמן שיידרש", נכתב בעתירה שהוגשה נגד ראש ממשלת ישראל, אהוד אולמרט, ונגד היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז.

יצחק מונה בעתירה את כל הפרשיות הפליליות שבהם חשוד ראש הממשלה, חמש חקירות במספר, הנוגעות לעבירות לכאורה שביצע אולמרט בעיקר בתקופה שכיהן בתפקיד שר התמ"ת וממלא-מקום ראש הממשלה, ובחלק מהעניינים כשכיהן גם כמ"מ שר האוצר. עוד ציין חקירה נוספת שהתנהלה נגד אולמרט והסתיימה לפני כעשרה חודשים:

  • פרשת לאומי – אולמרט חשוד בהפרת אמונים, בכך שפעל, שלא כדין, בתקופה שכיהן כמ"מ שר האוצר, לטובת שניים מידידיו האישיים – המיליארדרים דניאל אברמס ופרנק לואי, בעת ביצוע המכרז למכירת בנק לאומי. עם אברמס קיים קשרים עסקיים מיוחדים, בהם עסקת נדל"ן שבה רכש אברמס את ביתו של אולמרט במחיר מפולפל בסך 2.7 מיליון דולר; עם פרנק לואי קיים קשרי ידידות גם באמצעות משרד עורכי הדין של חותנו של אולמרט, שייצג את קבוצת פרנק לואי. החקירה בפרשה התקיימה בהנחיית פרקליט המדינה. המשטרה המליצה לגנוז את תיק החקירה ככל שהדברים נוגעים לאולמרט. ההכרעה נתונה בידי פרקליט המדינה, וככל הידוע – לפרקליט המדינה עמדה שונה, לפיה אולמרט אכן ביצע עבירה של הפרת אמונים;

  • פרשת כרמיה – אולמרט חשוד בקבלת שוחד, במרמה והפרת אמונים, בעבירה על חוק המתנות, בעבירות מס ועוד. על-פי החשד, קיבל אולמרט שוחד בסכום כולל של 480 אלף דולר (330 אלף דולר נטו, לאחר הנחת מזומנים), מחברת אלומות שבעליה הוא גיל מסטיי. בתמורה פעלו אולמרט וכמה מאנשיו הקרובים, שלא כדין, להשגת היתרים מעיריית ירושלים לבניית הפרויקט, וזאת למרות מגבלות החוק וחובת השימור החלה במקום. חקירת העדים והחשודים הסתיימה, למעט חקירתו האישית של אולמרט. היועמ"ש ופרקליט המדינה קיבלו דיווחים שוטפים מהם עולה כי אולמרט אכן קיבל שוחד. חקירתו האישית של אולמרט התעכבה, בין היתר נוכח הקשיים שמערים אולמרט על המשטרה בכל החקירות המתנהלות;

  • פרשת מרכז ההשקעות – אולמרט חשוד בהפרת אמונים, בשל זאת שסייע, שלא כדין, ללקוח של ידידו ופרקליטו האישי, אותה עת - עו"ד אורי מסר. על-פי החשד, אולמרט נתן ידו להזרמת סיוע כספי בהיקף של מיליוני דולרים למפעל הסיליקט בדימונה, תוך אפליה פסולה וגרימת נזק גדול למדינה. מבקר המדינה שחשף פרשה זו כבר בחודשים אפריל-יולי 2006 וביצע בדיקה מקיפה, המליץ על חקירה משטרתית. היועמ"ש הורה על חקירה וזו מתקיימת בימים אלה;

  • פרשת התמ"ת – אולמרט חשוד בהפרת אמונים, בכך שפעל לביצוע עשרות מינויים פוליטיים ו/או של מקורבים פרטיים באופן הנוגד את החוק. מבקר המדינה המליץ על פתיחת חקירה. היועמ"ש הורה על קיומה וזו מתקיימת בימים אלה.

  • פרשת מעטפות המזומנים - במהלך בדיקת פרשות כרמיה ומרכז ההשקעות נתפסו "יומני אולמרט" בסמוך לחודש מאי 2006 על-ידי אנשי מבקר המדינה, ומאוחר יותר הם נתפסו (נובמבר 2007) בצו שיפוטי במסגרת החקירה המשטרתית בפרשות כרמיה, מרכז ההשקעות ומשרד התמ"ת. מיומני אולמרט התגלו העברות כספים שלא כדין מאיש העסקים משה (מוריס) טלנסקי, לידי אולמרט אישית, לידי מנהלת לשכתו באותה עת, שולה זקן, ולידי פרקליטו, עו"ד אורי מסר. בהנחיית היועמ"ש פתחה המשטרה בחקירה וזו מתקיימת בימים אלה.

  • פרשת אולמרט טורס – במהלך חקירת פרשת המעטפות נתפסו יומני הנסיעות של אולמרט. מהם עלה חשד, לפיו אולמרט גנב ו/או קיבל במרמה בנסיבות מחמירות סכום כולל של 100 אלף דולר. הכספים נגזלו שלא כדין מגורמים ציבוריים רבים, בהם: משרד התמ"ת, יד ושם, אקים, על"ה, מכון ויזנטל, האגודה למען החייל. עיננו הרואות: חלק מהגופים שהוקמו כדי לסייע לחסרי ישע, נוצלו לכאורה לרעה על-ידי אולמרט, אשר על-פי החשד גנב מהם כספים למימון נסיעותיו הפרטיות בחו"ל. בהנחיית היועמ"ש פתחה המשטרה בחקירה.
בג"צ 6231/08: יואב יצחק נגד אולמרט ומזוז

אולמרט מנצל תפקידו ומשבש מהלכי משפט

הטענה המרכזית בעתירה היא שראש הממשלה מנצל לרעה את מעמדו ואת תפקידו לשם שיבוש מהלכי חקירה ומשפט. הדבר מתבטא בכך שהוא נמנע מלהעמיד עצמו לחקירה תוך זמן סביר, מפעיל יועצי תקשורת על-מנת להשפיע על כלי התקשורת ולהעביר מסרים לחשודים אחרים או לעדים בפרשות וגורם לעיכובים של חודשים בחקירות בנימוקי הלו"ז הצפוף של ראש הממשלה. זאת למרות שהוא מוצא זמן לעניינים חברתיים ופוליטיים שוליים.

  • אולמרט נמנע מלהעמיד עצמו לחקירה, תוך זמן סביר - "המו"מ מצד המשטרה ו/או הפרקליטות מול לשכתו ו/או פרקליטיו כדי שניתן יהיה לגבות ממנו עדות, ככל חשוד-פושע, נמשך שבועות ארוכים עד אשר הוא נעתר לפנות מזמנו "חלון קטנטן". בחקירת פרשת כרמיה, לדוגמה, על-ידי אנשי מבקר המדינה, הוא דחה את הקץ ונקט סחבת במשך חודשים רבים (ובתוך-כך נקט בדרכי עורמה ונמנע מהעברת קלטת עדותו לידי אנשי המבקר); בחקירת פרשת המעטפות, לדוגמה, הוא הסכים לחקירה של שעה אחת בלבד (בעדותו הראשונה) וזאת לאחר התערבות אישית ואולטימטום למעשה מצד היועמ"ש; לחקירתו השנייה באזהרה, בפרשה זו, הקצה רק שעה אחת בלבד ובזבז חלק מהזמן לשם נזיפות בחוקרים ושיחת טלפון; למען חקירתו השלישית במה שנודע כפרשת אולמרט טורס הוא הקצה רק שעתיים (11.07.08) - למרות שנדרש להקצות שבע שעות לחקירה - ואף זאת רק לאחר שלושה שבועות מעת שנדרשה חקירתו כחשוד בגניבת כספים. בכל אותה עת פתוחה הייתה בפניו הדרך לפעול לשיבוש מהלכי חקירה ומשפט, כאשר למרבה הצער, באותה תקופה נמנע היועמ"ש מלכפות על אולמרט להעמיד עצמו לחקירה ככל חשוד אחר".

  • יועצי התקשורת מעבירים מסרים לחשודים ו/או עדים - "אולמרט מפעיל שורה של עורכי דין ויועצים, בהם יועץ תקשורת ששכר בתשלום, כדי להשפיע על כלי התקשורת ולהעביר מסרים לחשודים אחרים ו/או עדים בפרשות השונות המצויות בחקירה. כך עשה ופעל נגד עו"ד אורי מסר, וכך פעלו גם אנשיו תוך שהם מפעילים כלי תקשורת כדי להלך אימים על חוקרי המשטרה בכלל ועל היועמ"ש ופרקליט המדינה בפרט. במקביל לזאת פעלו אנשיו של אולמרט להכפשת גורמי חקירה, אכיפה ותקשורת שעסקו במסגרת תפקידם בחשיפת מעשיו של אולמרט, לרבות: העותר 1; מבקר המדינה השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס; יועצו של המבקר, ניצב (בדימ.) יעקב בורובסקי; היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז; פרקליט המדינה לשעבר, ערן שנדר; ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יוחנן דנינו; ויו"ר תנועת אומ"ץ, אריה אבנרי".

  • תירוצי הלו"ז הצפוף והאירועים החברתיים של אולמרט - "אולמרט גורם לעיכובים של חודשים רבים בחקירתו האישית, בנמקו זאת בלו"ז הצפוף של ראש הממשלה, שאמור להיות עסוק, מטבע הדברים, בענייני המדינה. ואולם, בה-בעת הוא מוצא זמן למכביר כדי להיפגש עם חבריו בנסיבות חברתיות; וכן כדי לתדרך את ידידיו העיתונאים ב"שיחות רקע" לבל ידווחו אמת על מעלליו; וגם זמן למכביר למניפולציות פוליטיות מפלגתיות והנואה פנים-מפלגתית; ואפילו שעות רבות מזמנה היקר של מליאת ממשלת ישראל, כדי לדון ולנסות לקדם (06.07.08), באופן שערורייתי ומקומם, הקמת ועדת חקירה שנועדה, ומראש, לפגוע בגורמי חקירה ומשפט שמיצו את הדין עם השר חיים רמון. מיותר כמעט לציין: אולמרט לא השתמש בסמכותו ולא מנע את השתתפותו הפעילה של ידידו האישי, השר רמון, בדיון האמור, וזאת על-אף הנחיית היועמ"ש. ובמילים פשוטות: אולמרט מצא זמן למכביר כדי לפעול ולסייע לידידו האישי, תוך רמיסת החוק ותוך בזבוז זמנם היקר של שרי הממשלה בכלל ושלו בפרט".

מזוז בעל הסמכות להורות על הנבצרות ההכרחית

יצחק טען בעתירה כי על-פי סעיף 16 (ב) לחוק יסוד הממשלה יתפוס ממלא-מקום ראש הממשלה את הנהגת הממשלה במידה שנבצר מראש הממשלה למלא את תפקידו.

"המחוקק הפקיד בידי היועץ המשפטי לממשלה כוח מכריע להורות על חקירת אולמרט וגם לקבוע את כשירותו/נבצרותו של ראש הממשלה", ציין בעתירה והוסיף כי תקדים העברת סמכויות ראש הממשלה מאריאל שרון לאהוד אולמרט על-ידי היועץ המשפטי לממשלה בעת שלקה שרון בשבץ מוכיח כי גם מזוז תופס את תפקידו כפי שנטען בעתירה.

העותר אף פנה אל היועמ"ש במכתב מיום 27.05.08 וביקשו להורות על נבצרות אולמרט בגין חמש החקירות הראשונות שלעיל. תשובת היועמ"ש בנושא זה לא ניתנה עד לעת הגשת העתירה.

"הנה כי כן: העברת התפקיד באופן זמני למ"מ ראש הממשלה - בשל הנסיבות המיוחדות שנוצרו נוכח מעשיו ופשעיו של אולמרט, היא צעד אפשרי מבחינה משפטית, והיא צעד מתחייב, גם למען אולמרט עצמו - שיואיל ויתכבד להילחם מחוץ לממשלה כדי להוכיח את חפותו, אם סבור הוא שלא ביצע את המעשים המיוחסים לו", ציין. "כאשר ראש ממשלה מכהן מסובך בשש חקירות פליליות המייחסות לו - מחמת מעשיו, חשד לפשעים חמורים, לרבות: גניבה, שוחד, ומרמה בנסיבות מחמירות, כולל גניבה מארגונים שהוקמו לסייע לחסרי ישע, הוא חייב להעמיד עצמו לחקירה עד סיום החקירות ובירור האמת. בתקופה זו הוא עסוק וטרוד, מטבע הדברים, בענייניו ובגורלו האישי, ולכן הוא אינו רשאי להוסיף ולהחזיק בתפקיד ראש ממשלה ולסכן את האינטרסים של מדינת ישראל".

עוד הוסיף כי התערבות בית המשפט העליון נדרשת עתה במיוחד בשל זאת שכל אורגני המדינה - כנסת ישראל, ממשלת ישראל, היועץ המשפטי לממשלה, ומפלגתו של אולמרט (קדימה) לא השכילו לשכנע ו/או לכפות על אולמרט - החשוד בפשעים חמורים, ליתן דין וחשבון מלא ותוך זמן סביר על מעשיו בפני גורמי החקירה והאכיפה.

"רק הכרזת נבצרות כדרישת העותר תאפשר למשטרה ולפרקליטות להשלים במהירות הדרושה את החקירות ולהגיע להחלטות.. אזרחי מדינת ישראל זכאים לראש ממשלה מכהן במשרה מלאה; ואין לאפשר מצב שבו חשוד-פושע לכאורה ינצל לרעה את מעמדו כראש ממשלה כדי להונות את הציבור ולחמוק מאימת הדין, וכל זאת תוך צפצוף על שלטון החוק וסיכון אינטרסים חיוניים של מדינת ישראל", לשון העתירה.

תאריך:  13/07/2008   |   עודכן:  14/07/2008
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
להורות מייד על נבצרות אולמרט והתייצבותו לחקירה ככל שיידרש
תגובות  [ 60 ] מוצגות   [ 60 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נוטלה
13/07/08 10:40
2
ישמעאל
13/07/08 10:48
 
יהודי גאה,
13/07/08 13:05
3
אלכסנדר
13/07/08 10:54
 
אלכסנדר
13/07/08 11:56
4
ואולמרט יסרב!
13/07/08 10:54
5
אבטליון
13/07/08 11:05
6
טהורת המידות
13/07/08 11:10
7
פיניל
13/07/08 11:14
 
ClearVision
13/07/08 16:20
 
אראל
13/07/08 16:29
8
תמרה
13/07/08 11:23
9
אדוארד
13/07/08 11:26
10
אל תבליגו יותר
13/07/08 11:26
 
רואה נכוחה
13/07/08 12:53
11
הכנסה! רה"מ העלים
13/07/08 11:32
12
ציפי מחמל
13/07/08 11:50
13
יהורם
13/07/08 11:52
14
תמרה
13/07/08 11:53
15
הכנסה! רה"מ העלים
13/07/08 12:04
16
אמיר2008
13/07/08 12:18
17
תמרה
13/07/08 12:29
18
עוגי
13/07/08 12:31
19
אודילה
13/07/08 12:36
20
הרצל אמר
13/07/08 12:38
21
גם בכירים נוספים
13/07/08 12:39
22
לוזי
13/07/08 12:41
 
במאה אחוז
13/07/08 13:06
23
ש.ר
13/07/08 12:46
24
היינו מוסריים.
13/07/08 12:54
25
נשבר לנו מכם
13/07/08 13:10
26
מביך
13/07/08 13:11
27
אלי אלי
13/07/08 13:15
28
יואב חבר לביניש.
13/07/08 13:16
29
העם עם יואב יצחק
13/07/08 13:19
30
שלמה בן יוסף
13/07/08 13:54
31
בעז123
13/07/08 14:20
32
ירון זכאי
13/07/08 14:27
33
צחקתי
13/07/08 14:31
34
Krief benjamin
13/07/08 14:35
35
לא מאמין לכתבותיו
13/07/08 14:51
36
YAACOVE
13/07/08 14:52
37
נסים גבאי
13/07/08 15:31
38
Dave McPearson JD
13/07/08 15:36
39
יואב החצוף
13/07/08 15:50
40
אבי חיפה
13/07/08 16:05
41
הרשלה
13/07/08 16:12
42
שלומי -כלכלן
13/07/08 16:21
43
מסעודה לייבוביץ
13/07/08 16:36
44
אהרונביץ
13/07/08 16:43
45
אהרונביץ
13/07/08 16:56
46
אתה מטורף ?
13/07/08 18:12
47
אמנון לביא-לוי
13/07/08 18:33
48
כל הכבוד!!!
13/07/08 18:56
49
זמיר יוסף
13/07/08 19:26
50
גליה
13/07/08 21:55
51
חד וחלק
13/07/08 22:23
52
תמרה
14/07/08 01:09
53
ביואב יצחק
14/07/08 09:11
54
תמרה
24/07/08 20:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קקאו, בין אם בחטיף שוקולד מריר או במשקה חם, יכול להוריד את לחץ הדם בקרב אנשים הסובלים מעודף משקל.
13/07/2008  |  יפעת גדות  |   חדשות
שולה זקן, שהייתה מנהלת לשכתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, תיחקר מחר (יום ב', 14.7.08) ביחידה הארצית לחקירות הונאה בפרשת הבית ברחוב כרמיה, פרשה שנחשפה ב-Nfc. תהיה זו חקירתה הראשונה בפרשה.
13/07/2008  |  עידן יוסף  |   חדשות
אחד מפרקליטיו של ראש הממשלה, עו"ד רועי בלכר, אמר כי החשדות נגד אולמרט היו צריכים להיבדק בצנעה, ולא בחקירה באזהרה. לדבריו, התבטאויותיהם בתקשורת של גורמים המקורבים לחקירה פסולות, מכוערות ולא הוגנות. לחשדות נגד אולמרט יש הסברים הגיוניים ופשוטים, אך הוא מנוע מלפרטם משום שהדבר ישבש את החקירה. בלכר דיבר בתוכנית "הבוקר הזה" ברשת ב'.
13/07/2008  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
ימים אחדים לפני הדיון בממשלה על אישור "עסקת השבויים", מבהיר ארגון החיזבאללה כי ימשיך בהתקפותיו על ישראל גם לאחר הנסיגה מחוות שבעא (הר דב).
13/07/2008  |  עומר כרמון  |   חדשות
אמירות שונות על השמפו ותכשירי שיער אחרים - מה מהן עובדה ומה אגדה בלבד? אתר WebMd אסף מומחים בתחום כדי לענות לנו על השאלות ולעזור לנו להכיר טוב יותר את המוצר שהוא חלק בלתי נפרד מחיינו.
13/07/2008  |  יפעת גדות  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il