|
הפרוצדורה מנעה [צילום: ממשלת אוסטרליה]
|
|
|
|
|
רק 38.7% מהציבור לא מודע לסוגי העמלות והריביות שהוא משלם לבנקים, ורק מיעוט של 25% עוקב בקפידה אחר כל עמלה או ריבית שמחויבת בחשבונו. 35% בודקים את הנושא רק במידה והסכום שנגבה היה חריג מבחינת החשבון. הנתונים עולים מסקר שערך המרכז ללימודים אקדמיים בקרב 544 נשאלים ע"י מכון כלים שיווקיים.
על השאלה האם ביצעת מו"מ עם הבנק על ריביות ועמלות שנגבות בחשבונך ענו 48% שאף פעם לא ניסו לבצע מו"מ, 16% ניסו אך ללא הצלחה, 12% ענו שהם סומכים על הבנק שייתן להם את התנאים הטובים ביותר, 22% מהנשאלים קבעו בעצמם את התנאים בחשבונם. 58% ענו שרוב הזמן חשבונם נמצא ביתרת חובה, לעומת 42% שהשיבו כי חשבונם בזכות.
55% מהנשאלים העידו כי הם מקפידים לבדוק את העמלות והריביות של כרטיסי האשראי, לעומת 38% שכלל אינם בודקים. 68% מודעים לאפשרות של קבלת אשראי נוסף מחברות כרטיסי האשראי אך לא ניסו זאת בעצמם, 13% משתמשים באשראי כזה ו-19% אינם מודעים לאשראי של חברות כרטיסי האשראי. 45% מהנשאלים חשבו לעבור לבנק אחר, אך הסיבה העיקרית לאי המעבר היא פרוצדורת המעבר המסובכת. 25% אמרו שהם מאוד מרוצים מהשירות בבנק שלהם, 54% ענו שהם "רגילים ונוח להם", לעומת 19% שאינם מרוצים כלל מהסניף.