בנק מרכנתיל השיק השבוע קמפיין פרסומי באמצעות משרד הפרסום פוגל אוגילבי, בהשקעה של 3,000,000 שקלים. הקמפיין ישודר במשך שלושה שבועות, בערוצי הטלוויזיה 2, 10, 9 ו-24 וילווה בקמפיין אינטרנט באתרים נבחרים. הקמפיין כולל ארבעה סרטונים באורך 35-45 שניות כל אחד.
הקמפיין פונה אל לקוחות הבנקים השונים ומנפץ את אשליית הסלבריטי המייצגים את הבנקים. תחת הסלוגן "מה הקשר בין סלבריטי לבנק?" משיק בנק מרכנתיל את תוכנית "מרכנתיל MAX" המציע חסכון משמעותי בעמלות וריביות שמשלמים לקוחותיו. המסר הפרסומי המוביל את הקמפיין הוא "נכון, אנחנו במרכנתיל חסכנו על סלבריטי אמיתי, אבל בזכות זה נחסוך לך עד 2,000 שקלים בריביות ובעמלות בשנה".
לדברי יעקב טננבאום מנכ"ל בנק מרכנתיל, תוכנית "מרכנתיל MAX" היא תוכנית פשוטה ושקופה ללקוחות, אין עמלת מינימום ותעריפי הפעולה בערוץ ישיר ובאמצעות פקיד הינם זהים ונמוכים במיוחד. לכן התוכנית מאפשרת חיסכון ללקוח במאות שקלים לשנה, מבלי לפגוע באיכות השירות.
גיא גורן, שותף ומנהל קריאייטיב בפוגל אוגילבי: "המטרה הייתה ליצור קמפיין הבוחן את הקלות בה הבנקים המובילים קושרים את תדמיתם עם פנים מוכרות של סלבריטאים. הקמפיין בוחן את השאלה שאמורה להטריד כל אחד ואחת מאיתנו - מה הקשר בין סלבריטי לבין בנק? מה זה מעניק לי כלקוח? מה ההבדל בין הבנקים מלבד הסלבריטי שהם בחרו? וכמה זה עולה לנו כלקוחות?
הרעיון הקריאטיבי מציג את מרכנתיל כבנק שניסה להביא סלבריטי "כי זה מה שהולך היום", אבל בסופו של דבר החליט "לחסוך על סלבריטי אמיתי" ולתת את הכסף ללקוחותיו.
האנשים בארבעת סרטוני הקמפיין של מרכנתיל מופיעים בשמם האמיתי, ולכן אם בימים אלה מה שחשוב לבנק זה שיהיה מאחוריו שם מפורסם אז אנו יכולים לומר בגאווה שאת בנק מרכנתיל מייצגים מרדכי (מודי) בר-און, עדי אשכנזי, אסי כהן, ואפילו אשתו של סוקניק.
פרטי קמפיין מרכנתיל:
4 סרטונים באורך 35-45 שניות כל סרטון.
משרד פרסום: פוגל אוגילבי.
תקציב כולל: 3,000,000 שקלים.
מנהל קריאייטיב: גיא גורן.
קופירייטר: נדב גינזבורג.
ארטדירקטור: יונתן בלידן.
סמנכ"ל אסטרטגיה: שרון ישראלי.
סופרוויזרית: קרן אלישר.
מפיקה: רווית בוקובזה.
בימוי והפקה: אייל גפן.