|
האח המפיל [צילום: האתר הרשמי]
|
|
|
|
|
|
|
|
גיל בהר: "רוחב הפס שנדרש כדי לתת מענה לכמות גולשים שרוצים וידאו בשידור חי הוא גדול מאד, וזה ברמה של ספקית אינטרנט. אף אחד מהאתרים שאנחנו מכירים לא נאלץ להתמודד עם היקפים כל כך גדולים של כניסות וסנכרון טכנולוגי". | |
|
|
|
|
אתר קשת קרס אמש תוך דקות עם תום שידור תוכנית הבכורה של "האח הגדול". מקשת נמסר כי שתי דקות לאחר תום התוכנית גלשו לאתר לצפייה בשידור החי יותר מ-70 אלף גולשים ייחודיים - כפול ממספר המשתמשים שנכנסו בעקבות גמר כוכב נולד, וכי לאורך הלילה עד השעה חמש בבוקר נספרו 276 אלף משתמשים ייחודיים. עוד נמסר כי מספר צפיות הווידאו עמד על יותר מ-400 אלף. מספר זה מתייחס להקלקה על כל מצלמה, כך שאם גולש אחד צפה בארבע המצלמות, נספרות ארבע צפיות.
באתר קשת ארבע מצלמות המשדרות בשידור חי מארבע נקודות בבית בו שוהים המתמודדים. שתי מצלמות - בסלון ובבריכה - הן קבועות, ושתי מצלמות במאי הן משתנות - לפי העניין. לפני המעבר לשידור החי נחשף הגולש לפרסומת קצרה - וכך בכל מצלמה שהוא נכנס אליה. כלומר, גולש שרוצה לעקוב אחר כמה מתמודדים בו-זמנית ולעבור בין המצלמות השונות ייאלץ לצפות בפרסומות שוב ושוב.
בקשת טוענים כי נערכו מראש למסה של גולשים, אולם מספר הכניסות עלה כל ציפיותיהם, ולמרות ההיערכות האתר לא עמד בעומס. עם זאת, לא מן הנמנע כי קריסה זו הייתה מתוכננת או לפחות לא נמנעה, כחלק ממערך יחסי הציבור המשומן של התוכנית - אפשרות המוכחשת על-ידי קשת מכל וכל.
גיל בהר, סמנכ"ל הטכנולוגיה של קשת, מסר: "נערכנו לשידור כמו שאנחנו נערכים לשידור בהיקף של גמר כוכב נולד, וזה אומר הוספה של תשתיות, שרתים, הכפלת רוחב פס. שתי דקות אחרי סיום התוכנית היינו צריכים להתמודד עם עומס גדול מאד של גולשים, והגענו למצב של ניצול מלא של התשתיות שלנו, ושל קבלני משנה שעובדים איתנו. גם עכשיו אנחנו נמצאים במאה אחוז ניצול, ופועלים להרחיב את התשתיות. רוחב הפס שנדרש כדי לתת מענה לכמות גולשים שרוצים וידאו בשידור חי הוא גדול מאד, וזה ברמה של ספקית אינטרנט. אף אחד מהאתרים שאנחנו מכירים לא נאלץ להתמודד עם היקפים כל כך גדולים של כניסות וסנכרון טכנולוגי".