|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

פסטיבל עכו ה-29 לתיאטרון ישראלי אחר

- הודעה מטעם עיריית עכו
03/09/2008  |     |   הודעות כלליות   |   תגובות
מאת: שרון דהאן  |    |  עיריית עכו
[צילום: יח"צ]

פסטיבל עכו ה-29 לתיאטרון ישראלי אחר, יוצא לדרך והשנה הוא ייערך במשך חמישה ימים ויקיף 430 הופעות של 65 מופעים ואירועים שונים: הצגות הפסטיבל במסגרת התחרות, הפקות ואירועים מיוחדים, תיאטרוני רחוב ואירועי חוצות לצד הפקות אורחות מהארץ ומהעולם. הפסטיבל יתקיים כמדי שנה בחול המועד סוכות בין התאריכים 15 באוקטובר עד 19 באוקטובר.

מגוון היצירה בפסטיבל השנה רחב במיוחד, מנוכחות חזקה של המילה ודרמות מהודקות דרך יצירות אחרות בשפה וביחסי במה-קהל ועד להצגה ללא מילה וללא שחקנים. ממאפייני השנה צירופים אנושיים מרתקים ובעיקר בולט שיתוף הפעולה בין שחקניות ותיקות ומצוינות ליוצרות צעירות בראשית דרכן. הנושאים השנה בהצגות הפסטיבל נוגעים בהיסטוריה הפרטית והלאומית, בפוליטי ובחברתי ובהתמודדויות שונות בתוך התא המשפחתי לגווניו.

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי אמר אתמול (ג') במסיבת העיתונאים שהתקיימה בתל אביב: "פסטיבל עכו, החוגג השנה 29 שנים להיווסדו, הפך במהלך השנים למותג מוביל ומשמעותי בתרבות הישראלית. הפסטיבל לתיאטרון אחר הינו חלק ממארג של אירועי תרבות שעיריית עכו בשיתוף משרדי הממשלה וקרנות שונות, דואגת לפתח, במטרה לעצב את העיר כמובילת תרבות ולמתגה כעיר תרבויות הים התיכון. קיום הפסטיבל בחוצות העיר עכו ובאולמותיה הקסומים והעתיקים מזמן מפגש עם תיאטרון מקורי ואיכותי באווירה ייחודית ותוססת, החושפת את המבקר לשלל דמויות צבעוניות וססגוניות ולנופים ואתרים קסומים של עכו ההיסטורית והמעורבת".

דניאלה מיכאלי, המנהלת האמנותית: "בפסטיבל עכו ה-29 אני מסכמת ארבע שנים מהמרתקות, המחכימות והמאתגרות שהיו לי בחיי המקצועיים. המפגש עם המגוון האדיר של יוצרים והדיאלוג בינם לבין הוועדה האמנותית הוא חוויה המפעימה אותי מדי שנה. בארבע השנים שחלפו תרנו אחר יוצרים ייחודיים שקיבלו במה לתהות, להתנסות ולהתפתח. שמנו דגש על קידום הרמה האמנותית וההפקתית, ועל קידום היצירה בחוצות ותיאטרון הרחוב. לצד אלו יזמנו פרויקטים מיוחדים, בשיתוף אמנים פלסטיים, נוער מקומי ואמנים מחו"ל".

מתוך 150 הצעות שהוגשו לוועדה האמנותית נבחרו 10 הצגות שיועלו בבכורה במסגרת התחרות:

  • 'מתחם התפודים' מאת ובבימוי טל ברנר. מחזה מוסיקלי לשישה שחקנים ופסנתר העוסק בחיי משפחה בצילה של מלחמה שספק הסתיימה, ספק נמשכת.

  • 'קבורת חמור' יוצר ובמאי חוני המעגל. "לקראת מותי, אני נוטל על עצמי את המחויבות לטפל בכל הסידורים לקראת מותי". מסע לוויה המשלב שפה תיאטרונית ואמנות פלסטית.

  • 'מסיק' מאת נהד בשיר בבימוי מוניר בכרי. עשרים וארבע שעות בחייהן של שלוש נשים בבית מרוקן מגברים. ההצגה תועלה בשפה הערבית והעברית.

  • 'חובבות ציון' יוצרות ומבצעות: שרון מייבסקי וטל ברנע. קברט ישראלי חי על פיגומים בשיתוף שחקניות בובות ואורחים אחרים. "בין ארץ חמדת אבות למהדורת החדשות, בין ארץ אוכלת יושביה ליושביה אוכלי הארץ, בין כסל לעשור".

  • 'חופש קטן' מאת ובבימוי נאוה פרנקל. נסיונה של משפחה להגדיר מחדש, ללא הרף, את היחסים בין תשוקה לכניעות, בין שפיטה להעלאה על נס, בין צורות של תוכן לבין צורות של קצב.

  • כ"ב תמונות מחייהן של סבתא, אם ובת. "אלוהים משתולל עם סוכריות טופי ואמא מתקלחת כל אותו הזמן. אבל מיגרנות אי אפשר לרפא באקונומיקה" מאת ובבימוי רותי אוסטרמן.

  • 'סיבובים לדקה' יוצרים: אילי לוי, תמר אור, אורי דרומר. חפץ, אור וקול נפגשים בחלל ויוצרים עולם בעל חוקיות משלו. הצגה ללא שחקנים וללא מילים.

  • 'הניה פקלמן', מחזה ובימוי בן אבנר הכט. קולנוע אסתר, יום חורף סוער, 1940. הניה פקלמן, פועלת בארץ, עורכת חשבון נפש נוקב עם החברה המתהווה בארץ ישראל של ימי העלייה השלישית.

'המשוגעות של יפו', כתיבה ועיבוד חוה אורטמן, רועי נווה, יעל נביא. פנטזיה קומית-טרגית אודות ארבעה אנשים החיים על גבול הקבצנות בשוק של יפו ויוצרים לעצמם עולם הזוי ופרוע, המתרומם מעל המציאות הבלתי נסבלת.

  • 'פיגוע', עבודתם של תנועה ציבורית, מנהיגי תנועה ציבורית: עומר קריגר ודנה יהלומי. מפגן כח חגיגי המשלב תרגיל הערכות לשעת חירום, אירוע רב-נפגעים, ותרחישי אסון שונים. בשיתוף עם פרפורמרים-מומחים מכוחות הביטחון וההצלה ועם מתנדבים מקומיים. הפעולה פותחה במסגרת החממה למחול מבית היוצר של המרכז לתיאטרון של עכו במסגרת פרויקט 'מעבדתרבות פיס עכו' מיסודה של מועצת הפיס לתרבות ואמנות.

בנוסף להצגות התחרות בפסטיבל יתקיימו הפקות ואירועים מיוחדים שיועלו בבכורה:

  • 'עכו - אביניון - '15 דקות' - Acco-Avignon 15 minutes
תערוכת צילומים בבכורה עולמית של הצלם אייל לנדסמן. מסע צילום הנע בין "פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר" בישראל לבין "פסטיבל אביניון-אוף" (Avignon Off) בצרפת, בניסיון אישי לתפוס את הרגע הקסום טרם העלייה לבמה.

  • 'סאלטו מורטלה' - בתום מלחמת העולם השנייה, עם כניסתו של הצבא הרוסי לאחת מערי פולין, פונו כל הפסנתרים מהעיר בכוונה להעבירם לרוסיה. חבורה של אנשי קרקס המעזים להציץ אל שלל זיכרונות המלחמה, מקיימת טקס קבורה קרקסי ואפל, לשישה פסנתרי כנף. שיתוף פעולה בין תיאטרון קליפה וקבוצת Strefa Ciszy מפוזנן, פולין, כחלק משנת התרבות הפולנית בישראל.

  • 'עכו על הגובה' - פרויקט מיוחד בהפקת פסטיבל עכו, בתמיכת קרן ברכה. עשרות בני נוער מיישובי הגליל, אשר התנסו לראשונה בהליכה על קביים בסדנא מרוכזת בהנחיית יוצרים מובילים מתחום הקרקס, מקבלים מדי ערב את פני הבאים לפסטיבל בתהלוכת קביים ססגונית. בימוי ועיצוב של ביה"ס רקפת לוי לעיצוב לאמנויות הבמה.

  • 'רחצה לנשמה' מופע מיוחד מבריטניה בתמיכת המועצה הבריטית. במפגש אחד על אחד, מציע אמן הפרפורמנס אדריאן האולס, Adrian Howells, הזדמנות למבקר בפסטיבל להתרווח ולנוח. בעדינות ובאהבה הוא ירחץ את כפות רגלי המבקר, ימשח ויעסה בשמנים ולבסוף יבקש רשות לנשק את רגליו.

  • חפירה - GRABUNG, קולאז' אודות מלחמה ועבר, חיפוש אינטראקטיבי אחר שרידי עבר בעכו ההיסטורית. בימוי איריס ספוט', בשיתוף יוצרים מגרמניה ומישראל ובתמיכת מכון גתה.

  • יום עיון 'עבר - הווה - עתיד', לזכרה של דר' שוש אביגל. מושב ראשון, מפגש עם ובין המנהלים האמנותיים של פסטיבל עכו, בעבר, בהווה ובעתיד. מושב שני, יוצרים צעירים הרואים עצמם נוטלים חלק בעיצוב פני הפסטיבל בעתיד.

  • הבמה הפתוחה - אמנים ואורחים, עולים לבמה - מופיעים, מאלתרים ושרים כיד הדמיון היצירתי והעכואי. הבמה פתוחה לשירים וריקודים אל תוך הלילה...

השנה יארח הפסטיבל 10 הפקות שונות מחו"ל מגרמניה, אנגליה, פולין, צרפת, הולנד ואיטליה, 6 הפקות מתוכן יועלו במסגרת אירועי החוצות:

מצרפת יתארחו שלוש הפקות, בתמיכת שגרירות צרפת בישראל:
BB Circus, בובת סמרטוטים, תורן, אפניים ישנים ושני שחקנים, סוחפים את הקהל בין פחד לצחוק ובין עצב להתפעלות בקרקס המיניאטורי, שכוכבו בוקע מביצה.

קומנדו הלוחשים הפואטיים, סודות פואטיים, פילוסופיים וספרותיים נלחשים אל צינורות ארוכים ישירות אל אוזנם של קהל המקשיבים. בהשתתפות שחקנים, כותבים, אמנים פלסטיים, זמרים ומוסיקאים המופיעים בהרכבים שונים ותמיד במספרים אי זוגיים.

'כובע קסמים' - חתיכת נייר גדולה מאפשרת לאמן תיאטרון הרחוב הבינלאומי, Paul-Henri Jeannel, להפוך לפרופסור ולקוסם.

מאיטליה מגיע המופע 'שחרר את הליצן' - שלושה ליצנים מוסיקליים, מתחרים זה בזה במטרה להדהים, לשעשע ולזכות בלב הצופים.

מהולנד קבוצת תיאטרון רחוב Teatro Pavana תציג שתי תהלוכות קביים מפתיעות ואינטראקטיביות ג'ירפות ואנטילופות.
מופע נוסף מהולנד - Mo(ve)ment יצירה המשלבת מחול, מוזיקה וציור - חי עם הבמה.

עוד יתארחו בפסטיבל ארבע הפקות שונות בהפקת 'המרכז לתיאטרון עכו', מתוכם הפקה אחת בבכורה אמא פולנייה - Polish Mother, קו-פרודוקציה: המרכז לתיאטרון של עכו עם תיאטרון Cinema פולין, במסגרת שנת פולין-ישראל.

בתיאטרון אל-לאז, יועלו מבחר הצגות קצרות שהשתתפו ביוני האחרון בפסטיבל "מלחמה, שלום וצדק חברתי", שיזם התיאטרון כמו-כן יתקיים יום עיון העוסק בשיטתו של הבמאי אוגוסטו בואל - "תיאטרון המדוכאים".

מרכז שלומי לתיאטרון אלטרנטיבי יציג שתי הפקות: 'ישנים' בבימוי פבלו זלצמן, וההצגה OLIMBO עם אמנים יוצרים, עולים חדשים וותיקים, בשיתוף משרד הקליטה.

בוגרי מגמת התיאטרון אורט עכו, יעלו בבכורה את הפקה 'איפיגניה באאוליס' מאת אוריפידס, בבימוי ספיר גזית.

שתי תערוכות נוספות יוצגו בפסטיבל, תערוכה ציורים של האמן דניאל צח, יליד ירושלים היוצר ומתגורר כיום בגרמניה. וכן תערוכת מסכות - אוסף ססגוני ומגוון של מסיכות תיאטרון מקוריות פרי יצירתם של תלמידי תיכון מהעיר עכו.

עיטור 'יקיר פסטיבל עכו' מוענק השנה לשני אישים: לד"ר שמשון שושני, על ליווי ותמיכה בפסטיבל בעכו בצמתים שונים בחייו ובפעילותו הציבורית. ד"ר שמשון שושני, מנכ"ל "תגלית"(Birthright Israel). מילא תפקידים רבים בשירות הציבורי.

לפרופ' שמעון לוי, על עשייה ויצירה אמנותית בפסטיבל עכו במשך 25 שנה ברציפות. שמעון לוי, פרופסור מן המניין בחוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב, וכן במאי ומתרגם של כ 150 מחזות. מאז 1983, פרופ' לוי הינו שותף פעיל בפסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר. מאוחר יותר צורף כחבר בוועדת ההיגוי של הפסטיבל, בה הוא חבר עד היום.

'עיטור יקיר פסטיבל עכו' יוענק בטקס פתיחת פסטיבל עכו ה-29 בתאריך 14.10.08.

מופעי החוצות ותיאטרון הרחוב הפתוחים לקהל הרחב, שהופקדו השנה בידיה של סיגלית גלפנד, מפגישים את הקהל עם מגוון אירועים המתאפיינים בעירוב האמנויות: מולטימדיה ומוזיקה, מחול וציור, וידיאו ארט ומשחק, בובנאות ואמנות הקרקס. מתוך שילובים אלה עולה דימוי מרכזי של חיבור: בין תרבויות, בין ישן לחדש, בין אדם לחברו, לסביבה ולמקום.

סך-הכל יועלו במסגרת אירועי החוצות 35 מופעים ואירועים שונים, מתוכם 12 בכורות ושש הפקות אורחות מרחבי אירופה.

אלברט בן שלוש, מנכ"ל הפסטיבל: "חג התיאטרון של מדינת ישראל הוא חגה של עכו - מדי שנה לובשת העיר את מחלצות התיאטרון ויחד עם אווירת המקום הופכת למרכז ההתרחשות התיאטרונית של המדינה. היכולת להתאים את התפאורה החיצונית לאמירה האמנותית מדי שנה מאפשרת לעיר ולאמנים את ההמשכיות ואת היצירה הייחודית של פסטיבל עכו. יוצרים וותיקים וצעירים, אמנים מאירופה, אמני רחוב ועולים חדשים, יצרו השנה פסיפס אמנותי עשיר ומגוון, ששם את עכו במקום הראוי לה כעיר תרבויות הים התיכון.

פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר מופק ומנוהל על-ידי עיריית עכו בשיתוף החברה לפיתוח עכו העתיקה והוא מתקיים בתמיכת משרד המדע, הטכנולוגיה התרבות והספורט - מינהל התרבות והאמנות, עיריית עכו,משרד התיירות,מטה חגיגות ה-60 לישראל, הרשות לפיתוח הגליל, מפעל הפיס, הסוכנות היהודית, קרן ברכה,, והמשרד לקליטת העלייה.

יו"ר הנהלת הפסטיבל - שמעון לנקרי, ראש העיר עכו.
סגן יו"ר ההנהלה - דודו הררי, מנכ"ל החברה לפיתוח עכו העתיקה.
מנכ"ל ומפיק ראשי - אלברט בן שלוש.
מנהלת אמנותית - דניאלה מיכאלי.
ועדה אמנותית - לילי בן נחשון, רביד דברה, חני ורדי, יובל מסקין, נורמן עיסא.
עוזרת למנהלת אמנותית - אביגיל גרין.
מפיקה אמנותית - אתי שפיצר.
מפיק בפועל - אילן עינב.
מתאמת הפקה - רעות דיעי.
מפיק טכני - מאור לזר.
ניהול אמנותי והפקת תיאטרוני הרחוב ואירועי החוצות - סיגלית גלפנד.
צילום אימאג' וסטילס הצגות התחרות - אייל לנדסמן.

תאריך:  03/09/2008   |   עודכן:  03/09/2008
שרון דהאן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רשת חנויות ההנעלה MIX, מתרחבת ופותחת את הסניף ה-9 ב"קניון הגדול" בפתח-תקוה. נעלי MIX מצטרפים לתמהיל החנויות הקיים בקניון הגדול כנדבך ראשי נוסף בתחום ההנעלה ומציעים בנוסף למחלקת נעלי נשים, גם מחלקת נעלי ילדים מקצועית וממותגת.
03/09/2008  |  תמי אלמגור  |   הודעות כלליות
מחוז תל אביב-יפו ב"שירותי בריאות כללית" מאפשר לכם לקבל את פניו של כל שבוע חדש בכוחות מחודשים ומזמין אתכם להפנינג של כושר ויוגה שיתקיים מדי מוצאי שבת בפארק גני יהושע בתל אביב. ההפנינג ייערך במתחם מיוחד של "כללית" באזור הספורטק - מתחם הפעילויות הספורטיביות בפארק, בניצוחם של מורים מוסמכים בעלי ניסיון רב בתחומם. ההפנינג, שיתחיל בשעה 19:00 ויסתיים ב-22:00, פתוח לכל המעוניין ואינו כרוך בהרשמה מוקדמת ובתשלום כלשהו.
חברת סודה קלאב, המייצרת ומשווקת ברים בייתיים להכנת משקאות קלים תוססים, מרחיבה לקראת ראש השנה את מגוון הטעמים להכנת משקאות תוססים ומשיקה 2 טעמים חדשים בסדרה:
03/09/2008  |  שירה אשנר  |   הודעות כלליות
לקראת השנה החדשה איקאה מציעה לוח שנה של עמותת אקים. לוח השנה המכיל בובות שעוצבו על-ידי אומנים ומעצבי איקאה ישראל עבור עמותת אקים. כל ההכנסות ממכירת לוחות השנה יוקדשו לעמותת אקים.
הכנס הארצי ה-13 לבטיחות לגהות ולבריאות בתעסוקה, יתקיים בבנייני האומה, ירושלים, בתאריך כג' אלול תשס"ח, (יום שלישי). 23 בספטמבר 2008 במעמד מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אלי ישי, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אבישי ברוורמן ואישי ציבור.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il