|
נכנס: מפקד הטייסת גרין [צילום: יוסי צבקר]
|
|
|
|
|
נכנסים: הצי יהיה על טהרת מטוסי איירבס
|
|
|
|
|
מנכ"ל חברת ישראייר, ישראל בן-חיים, הודיע לבעלי החברה כי יפרוש מהתפקיד - לאחר שנתיים וחצי בלבד. בן-חיים היה לפני כן מנהל שדה התעופה בן-גוריון ברשות שדות התעופה. ישראייר, בבעלות נוחי דנקנר ואבי פישר, הודיעה על מינויו של עופר גרין לתפקיד מנכ"ל חברת התעופה, לאחר שמילא תפקידים בכירים בחיל האוויר שביניהם מפקד טייסות קרב.
מאז שיחרורו מצה"ל לפני כשמונה שנים היה גרין סמנכ"ל המכירות והלוגיסטיקה של חברת דוד לובינסקי ומנהל יחידה עסקית בקבוצת אסם סחר, תפקיד שאותו הוא מסיים עתה, לאחר שהיה אחראי על 232 נקודות מכירה ומחזור מכירות של 600 מיליון שקל.
גרין ינהל את חברת התעופה הכוללת 400 עובדים, וינהל בתקופה הזאת את המהלך לקליטת 3 מטוסי האיירבס-320 הקטנים החדשים של החברה הצפויים להגיע לישראל, ואת הריענון בפעילות הפנים-ארצית. הוא יפעל במשותף עם חברות התיירות בקבוצת ישראייר הכוללות את נתור, יוניטל ויוסי טורס, המנוהלת ע"י זהר אנדלמן, מנהל העסקים הראשי של הקבוצה כולה. היקף הפעילות של הקבוצה בשנת 2007 מוערך ב-1.2 מיליארד שקל.
בן-חיים היה אלוף-משנה בחיל האוויר, ובתקופה הקצרה יחסית בישראייר הוא עסק בשיפור היבטי הבטיחות - לאחר תחקיר ערוץ 2 והתוכנית עובדה על מחדל בטיחותי בניו-יורק, שעה שמטוס החברה כמעט והתנגש במטוס אחר. החשיפה הביאה לטענות לטיוח לכאורה מצד המנכ"לית, סבינה בירן - שהתפטרה כשנה בעקבות האירוע. הוא ניהל את הסבת צי מטוסי החברה מהיצרנית בואינג לאיירבס, ולדברי החברה "לפני מספר חודשים פנה וביקש כי עם סיום קליטת מטוסי האיירבס יאותר לו מחליף והוא יוכל לסיים את תפקידו. בן-חיים נעתר לבקשת בעלי החברה להמשיך בתפקידו עד לאיתור מחליף ותהליך חפיפה מלא ומסודר".
לדברי בן-חיים, "אני מסיים תקופה מרתקת ועמוסה באתגרים. ישראייר היום היא חברה מעולה, עם צוות מהטובים והמסורים שאותם ניהלתי, ואין לי ספק שהיא נמצאת בנקודת זינוק מעניינת לקראת העתיד והשינויים שעשויים להתרחש במשק התעופה הישראלי". היו"ר המשותף בקבוצת גנדן, הבעלים, אבי פישר, הוסיף כי בקבוצה מקווים כי בן-חיים ישתלב בעתיד בפעילויות אחרות שלה.