הפרמיה על פוליסת ביטוח אשראי נמצאת באחרונה בעלייה, כתוצאה מהסיכונים הגוברים בשוק. כך אומר מנכ"ל כלל ביטוח אשראי, חיים כהן, בראיון המתפרסם בבטאון הפנימי של החברה. הוא אומר זאת בתשובה לשאלה, האם כלל ביטוח אשראי העלתה את הפרמיה. מדבריו עולה כי החברה אכן העלתה את הפרמיה, אך הוא לא מסר נתונים כספיים.
כהן מגלה עוד בראיון, כי הפנה את תשומת לבם של מנהלי הסיכון בחברות שהן לקוחות של כלל אשראי, לגבי הסיכונים הגוברים בתקופה זו של משבר כלכלי עולמי. הוא קרא להם להיערך באופן מיוחד לתקופה זו, כלומר להתארגן ולהתנהל כפי שיש לעשות בתקופת משבר.
מנכ"ל כלל ביטוח אשראי מפרט בהמשך הראיון למה כוונתו: "על החברות להעמיד כל עסקה עם לקוחות וספקים במבחן סבירות האשראי: האם הביאו בחשבון שינויים מקרו-כלכליים, העלולים לשבש את התוכנית העיסקית שלהם? האם יש להן הגנה משפטית הולמת להסכמי המימון שחתמו עם הלקוחות? האם הביאו בחשבון את הפרמיה, כלומר המחיר הגבוה יותר, שעליהן לדרוש מלקוחות תמורת הסיכון? כל זאת, בנוסף לבדיקות הרגילות".
כהן מגלה עוד בראיון, כי מדיניות חברתו היא שלא לבטח חמישה סוגי אשראי: (1) ממשלות - אם כי החברה מוכנה לבטח אשראי של חברות ממשלתיות (2) פעילות עסקית שאין בה שקיפות (3) עסקות בין צדדים קשורים, כגון בין חברה אם לחברה-בת (4) תחומי פעילות נדירים, שלכלל ביטוח אשראי אין בהם ידע (5) סיכונים לא סבירים עם לקוחות, שידוע כי הם נמצאים בסיכון בלתי סביר.
מצד שני, אומר כהן, מוכנה חברתו לבטח עסקות ברוב מדינות העולם, לעתים באמצעות מבטחי משנה. עם זאת, החברה לא תבטח עסקות באירן, סודן וסוריה "מסיבות מובנות". החברה מבטחת גם סיכונים פוליטיים, לאחר בדיקה יסודית. כן בודקת החברה מצב מערכת בתי המשפט במדינה שבה נעשתה העסקה, והאם הם יכולים לכפות על החייב להחזיר את חובותיו.
אשר למדיניות כלל ביטוח אשראי, אומר חיים כהן: "החברה הוקמה כדי לתת סיכונים בצורה שקולה ולתמחר אותם נכון. אחרת - אין לה זכות קיום. אנחנו מתנהלים על-פי אמות מידה של ארגונים פיננסיים, בצורה מקצועית ואובייקטיבית, חשופים לבקרה ולביקורת".