|
התרחבות [צילום: התעשיה האווירית]
|
|
|
|
|
חברת קרגו-איירקראפט האמריקנית העניקה לחטיבת בדק מטוסים של התעשיה האווירית (תע"א) חוזה חדש להסבת 14 מטוסים מדגם בואינג-767 מתצורת נוסעים למטען. הערך הכספי של החוזה מוערך ב-100 מיליון דולר.
אב הטיפוס של מטוס ההסבה נמצא כבר בעבודה בתע"א ואמור לקבל אישור רשויות תעופה ביוני 2009. המטוס השני (הראשון בסדרת ההסבות) צפוי להיכנס לעבודת ההסבה במרס 2009. כל עבודות ההסבה יבוצעו במתקני חטיבת בדק מטוסים, בשני קווי עבודה מקבילים.
"אנו מאוד מרוצים מכך שהתקשרנו חוזית עם התע"א לצורך ההסבות, ומצפים לפוטנציאל השיווקי העתידי של המטוסים", אמר וויליאם טארפליי, סמנכ"ל התפעול של החברה, "והעובדה שלתעשיה האווירית מעמד של ספק מועדף לחברה המסונפת שלנו ABX Air כבר יותר מעשור, מעידה כמאה עדים על איכות העבודה של התע"א ועל שירות הלקוח שהיא מספקת".
יצחק ניסן, מנכ"ל התעשיה האווירית, אמר כי: "קו ההסבות של המטוסים ממשיך לצמוח כתחום עסקים מוביל של חטיבת בדק מטוסים". דני קליימן, סמנכ"ל התע"א ומנהל בדק, אמר כי "החוזה שקיבלנו מהווה הוכחה נוספת ליחסים השוררים בין החברות".
חטיבת בדק מטוסים של התע"א היא ספק של שירותים כוללים למטוסי נוסעים ומטען. עם לקוחותיה נמנים חברות החכרת מטוסים, חברות תעופה, יצרני מטוסים וחברות הטסת מטענים. המתקנים שלה הם לשירותי תחזוקה ושיפוץ, למטוסים רחבי וצרי גוף - כ-120 מטוסים מדי שנה. החטיבה מטפלת ביותר מ-500 מנועים בשנה, מפירוק, שיפוץ והרכבה ועד לבדיקה הסופית במתקן הרצת מנועים.
מכירות חטיבת בדק הסתכמו במחצית הראשונה של שנת 2008 ב-362 מיליון דולר, סכום זהה לזה שהתקבל בתקופה המקבילה אשתקד. ההתקשרויות החדשות הסתכמו ב-451 מיליון דולר, לעומת 375 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 20 אחוז. באחרונה התרחבה החטיבה לתשתית מחוץ לקמפוס המרכזי של החברה בנתב"ג.