|
הזמן להגדיל את המכירות למדינות העולם
|
|
|
|
|
משרד התמ"ת מפעיל תוכנית ניסוי שמטרתה להכפיל את הייצוא בקרב יצואנים קטנים בפריפריה ולהפוך חברות שאינן מייצאות "ליצואניות משמעותיות". לתוכנית נרשמו 220 חברות הנבחנות כעת על עמידה בתנאי סף וכן עוברות איבחון ראשוני הבודק את התאמתן להמשיך.
מניתוח הנתונים עולה שבשנת 2007 ייצאו 220 החברות שנרשמו לתוכנית ב-187 מיליון דולר. 30% מהחברות הן ייצואנים זעירים שייצאו פחות מ-100 אלף דולר או שלא ייצאו כלל. 25% מהחברות ייצאו ביותר ממיליון דולר, 38% מהייצואנים הקטנים שנרשמו לתוכנית הניסוי משתייכים לקבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית והמעורבת עילית.
בסך-הכל ייצאו החברות שנרשמו לתוכנית ל-126 מדינות, כאשר 64% מהייצוא לצפון אמריקה ולשוק המשותף. רוב החברות שנרשמו לתוכנית (70%) הן מאזור הצפון והשאר הן מהנגב והדרום. מספר העובדים בחברות הוא 9,134. 25% מהן קטנות מאוד ומעסיקות עד 10 עובדים, ו-25% הן חברות גדולות יחסית המעסיקות יותר מ-50 עובדים.