|
פולקסווגן. במגמת צמיחה [צילום: AP]
|
|
|
|
|
ענקית הרכב הגרמנית פולקסווגן דיווחה (יום ו', 24.10.08) כי המכירות שלה גדלו תשעת החודשים הראשונים של השנה ב-3.9%, ל-4.8 מיליון מכוניות. ההאטה בביקוש למכוניות מתוצרת פולקסווגן במערב אירופה קוזזה בגידול בביקוש בסין, בברזיל ובמזרח אירופה.
פולקסווגן, שהיא יצרנית הרכב הגדולה ביותר באירופה מבחינת היקף המכירות, מסרה כי עקב גידול זה גדל חלקה בשוק העולמי בשנת 2008 ל-10.1%, לעומת 9.6% בשנה שעברה. עם זאת, דיווחה גם פולקסווגן על האטה קלה במכירותיה בספטמבר. החברה מכרה בחודש שעבר 550,000 מכוניות בעולם, רק ב-0.7% יותר מאשר בספטמבר 2007.
מנהל התפעול של פולקסווגן, דטלף ויטיג, מסר במרכז החברה בוולפסבורג, כי החברה צופה שבכל השנה תמכור יותר מכוניות מאשר ב-2007. פולקסווגן מכרה בשנת 2007 6.2 מיליון מכוניות בכל העולם, ופדיון המכירות שלה גדל ב-4% לעומת 2006, ל-108.9 מיליארד אירו. אנחנו מתקדמים בהתמדה ליעד שהצבנו לעצמנו, אמר ויטיג.
פולקסווגן, המייצרת גם את המותגים אאודי, למבורגיני, בנטלי, בגאטי, סיאט וסקודה, הצליחה יפה בשווקים כגון ברזיל, סין ומדינות במרכז אירופה ובמזרחה.
ירידה במערב אירופה
בחודשים ינואר-ספטמבר מכרה פולקסווגן 775,400 מכוניות בסין, ב-13% יותר מאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. המכירות לברזיל גדלו בתקופה זו ב-21% ל-497,100 מכוניות. המכירות לרוסיה גדלו ב-88.2% ל-96,500. במרכז אירופה ומזרחה מכרה פולקסווגן 428,000 מכוניות, ב-20% יותר מאשר בשנה שעברה.
לעומת זאת, ירדו המכירות של פולקסווגן במערב אירופה, ובכלל זה בצרפת ובריטניה, ב-5% ל-1.5 מיליון, מפני שהצרכנים באזור זה מתחילים להדק את החגורה ולהימנע ככל האפשר מרכישות של מוצרים בני קיימא.
מנכ"ל פולקסווגן מרטין וינטרקורן הזהיר השבוע כי ענף הרכב צפוי לאקלים עסקי קשה בשנת 2009. איננו יודעים מה תהיה ההשפעה המלאה על העסקים שלנו, אך הישגיה של פולקסווגן עד כה היו טובים יותר מהישגי המתחרות שלה, אמר.
התוצאות העסקיות המלאות של פולקסווגן יפורסמו ב-30 באוקטובר. מניית החברה ירדה ביום ו' בפרנקפורט ב-10% ל-206 אירו.