|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

אנהל הכל עד לאחר הבחירות

ראש הממשלה התחייב להמשיך ולנהל את ענייני המדינה עד לאחר הרכבת ממשלה חדשה לאחר הבחירות המשמעות: יעמוד בראש הממשלה עוד זמן רב, לפחות עד לסוף חודש פברואר
27/10/2008  |   איציק וולף   |   חדשות   |   בחירות 2008   |   תגובות
אולמרט. "זהירות וממלכתיות" [צילום: AP]

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הודיע (יום ב', 27.10.08) בישיבה המיוחדת שפתחה את מושב החורף של הכנסת כי ימשיך לנהל את כל ענייני המדינה בימים שלפני הבחירות והבהיר כי על אף שקיווה שתקום ממשלה חדשה לאחר התפטרותו, הוא ימשיך לכהן כראש ממשלה וינהג "באותה אחריות, זהירות וממלכתיות כפי שנהגתי עד כה", כלשונו. "באותה מידה, יישמר הריחוק המתבקש שבין ניהול ענייני המדינה הגורליים והפוליטיקה הסוערת של ימי בחירות", התחייב.

אולמרט הוסיף כי החיים במדינת ישראל לא נפסקים והאינטרסים של המדינה אינם נכנסים לתהליך הקפאה גם בימים הקודמים לבחירות.

"עדיין יש גבולות שצריך לאבטח ועדיין יש אתגרים ביטחוניים המחייבים פיתרון. האיומים על ביטחון אזרחי ישראל אינם ממתינים לתהליכים הפוליטיים. החשש מפני טרור אינו יכול להידחות רק כי אחדים מאיתנו עסוקים במערכת בחירות. המשך ההתחמשות של החמאס והברחות הנשק בצפון ובדרום אינם מפסיקים כי עכשיו אנו עסוקים בבחירות. המנהיגים האירנים אינם שותקים וממשיכים לאיים ולהכין כלי משחית - גם כשיש בחירות בישראל. לכל אלה אני ממליץ מאד לא למתוח את סבלנותנו ולא לבדוק את יכולתנו", אמר.

ראש הממשלה אמר כי הצטער על הנסיבות שבהן נכשל המשא-ומתן הקואליציוני.

"ניסיונה של ממלאת-מקום ראש הממשלה, ציפי לבני, להקים ממשלה היה מאמץ ראוי שאני מעריך ומוקיר, וצר לי על הנסיבות שהביאו לכך שהמשא-ומתן לא צלח", אמר.

אולמרט פנה להוריו של החייל החטוף גלעד שליט, שישבו ביציע האורחים של הכנסת, והתחייב להמשיך ולטפל בשחרורו מדי יום.

"אין יום שעובר מבלי שאני עוסק בעניינו של גלעד שליט ובגורלו", אמר, "כמו בעבר, גם כאן, לא אפרט, לא אנמק, לא אכנס לעימותים עם כל שוחרי טובתו, אלא אמשיך לפעול בשקט, בסבלנות, בנחישות כפי שעשיתי עד כה, גם אם לצערי חוטפיו נטולי האנושיות עדיין מסרבים לשחררו", דברי אולמרט.

ראש הממשלה התייחס גם למשבר המסתמן בעולם האקדמי והבטיח ששנת הלימודים האקדמית תיפתח במועדה. זאת לקורת רוחה של שרת החינוך, יולי תמיר

בתגובה פרסמה תמיר הודעה מיוחדת ובה בירכה את אולמרט על התחייבותו "לפתור את משבר ההשכלה הגבוהה ולהבטיח את פתיחת שנת הלימודים האקדמית".

תאריך:  27/10/2008   |   עודכן:  27/10/2008
איציק וולף
פרס: על הבחירות להוות נקודת מפנה

הנשיא שמעון פרס [צילום: פלאש 90]
נשיא המדינה, שמעון פרס, פתח (יום ב', 27.10.08) את מושב החורף של הכנסת בהודעה רשמית על החלטתו להקדים את הבחירות הכלליות. זאת לאחר שמאז אמש התייעץ עם ראשי כל סיעות הכנסת ושמע את עמדותיהן של הסיעות בשאלת הקדמת הבחירות.

את הודעתו הפומבית אמר פרס בארבע עיניים ליו"ר הכנסת, דליה איציק, דקות אחדות לפני שהחל הטקס.

"ביום כ"ו בתשרי תשס"ט, 26 באוקטובר 2008, הודיעה לי חברת הכנסת ציפי לבני, עליה הטלתי את התפקיד להרכיב ממשלה כי אין בידה להרכיב ממשלה", אמר הנשיא לאיציק, "לאחר שהתייעצתי עם נציגי כל הסיעות בכנסת הריני להודיעך, בהתאם לסעיף 9(א) לחוק יסוד: הממשלה, כי אינני רואה אפשרות להגיע להרכבת ממשלה".

בנאום שנשא, נאום חריג משום שבדרך כלל נשיא המדינה אינו נואם בפתיחת מושב של הכנסת, אמר פרס כי התהליך הקשה שבסופו נקטעו ימיה של הממשלה מעורר סימני שאלה, הטורדים כל בית בישראל.

"מושב כנסת זה נפתח על-רקע זעזועים פנימיים וחיצוניים המעוררים דאגה רבה בלבו של כל אזרח. הביטחון בתפקודם של מוסדות השלטון נחלש, ועוד יותר, נפגע אמון הציבור בנבחריו. אסור שאמת לא נעימה זו, תוסתר ותידחק מסדר יומנו. זו שעה בה כנסת ישראל והמערכת הפוליטית חייבים לערוך חשבון נפש נוקב. לעולם לא מאוחר לתקן", אמר לחברי הכנסת.

לדבריו, ההתפתחויות הבינלאומיות והמגמות הרוחשות באזורנו מציבות בפניה של ישראל אתגרים מורכבים, ואפילו קיומיים ואסור שישראל תתייצב מול המבחנים הקשים הללו כאשר חוסנה הפנימי רופף.

הנשיא פרס הציג בפני חברי הכנסת חמש שאלות שלדעתו ראויות שכל מפלגה פוליטית בישראל תשאל את עצמה.

  • כיצד נבטיח את ביטחון ישראל נוכח מגוון האיומים המופנים כלפניו?
  • כיצד נביא לסופו את הסכסוך הישראלי-ערבי ונעניק שלום לעמנו?
  • כיצד נוביל לשגשוג כלכלי תוך שמירת צדק חברתי?
  • כיצד נשמור על הסולידאריות הפנימית וחוסנה של החברה הישראלית; על שלטון החוק, על שילוב המיעוטים ועל תקינות הממשל?
  • כיצד נטפח את עתידה של ישראל - את הדור הצעיר שלנו?

"לעניות דעתי, רצוי שכל מפלגה פוליטית בישראל תציג בבהירות את עמדתה לגבי 5 השאלות הכבדות הללו שעל סדר יומנו כאומה".

"אל תזלזלו בתבונתו של הציבור"

"בימים הקרובים ישראל תיכנס אל מערכת בחירות מכרעת. זו שעת המבחן הראשונה והמיידית המוצבת בפניכם - נבחרי העם. בכוחכם להפוך את מערכת הבחירות לנקודת מפנה, אשר תאותת כי פניה של המערכת הפוליטית לשיקום ולהבראה. בידכם לנהל מאבק פוליטי - לגיטימי ומכובד, שאינו נגרר לאלימות מילולית, אינו הופך לשנאת אחים, ואינו מתפתה לתעמולה נלוזה ומשפילה. בידכם להציג בפני הציבור את הדילמות הגדולות שלפנינו ולשכנעם כי דרככם נכונה יותר מעמדות המפלגה היריבה. הבחירה היא בחזון, ההכרעה היא בדרך. נהלו דיון ענייני, הוגן, נקי. אל נא תניחו שסיסמא פשטנית תקנה את לבו של הציבור. המזלזל בתבונתו של הציבור סופו שהציבור מזלזל בו", אמר הנשיא.

עוד הוסיף כי גם לתקשורת הישראלית תפקיד נכבד בתהליך הדמוקרטי התקין. "כדי שתוכל לבצע בהצלחה את תפקידה, יש להבטיח לעיתונות את חופש הביטוי. אבל גם על התקשורת להימנע מהתגייסות חד-צדדית וצרה. מותר לדרוש מן התקשורת לתרום לאיכותה של מערכת הבחירות, בכך שתקפיד לתבוע מן המועמדים להציג עמדותיהם בנושאים האמיתיים שעל סדר יומנו ולדווח עליהם בהוגנות. לא די בקטילת רעיונותיו של היריב. צריך להציג את האלטרנטיבה הרעיונית ולבססה בנימוקים של ממש", ציין פרס והוסיף כי ככל שיצא שם רע לפוליטיקה הישראלית, כך יידחה הדור הצעיר ממעורבות פוליטית וייווצר חלל ריק באיכות הממשל בישראל, וסכנה לעצם השיטה הדמוקרטית.

"אני קורא לדור הצעיר לראות במעורבות הפוליטית אתגר רב חשיבות לשירות המדינה. אל נא תירתעו מן החיים הפוליטיים. זו המסגרת בה נופלות ההכרעות ובה תוכלו להביא לשינויים אמיתיים בכול אורחות חיינו", דברי פרס.

יו"ר הכנסת לראש הממשלה: אל תשכח את גלעד

גם יו"ר הכנסת התייחסה בנאומה בפתח ישיבת הכנסת לעניינו של גלעד שליט ופנתה לראש הממשלה בבקשה שלא ישכח את הנושא בחודשים האחרונים לכהונתו.

"אני מקווה שלפחות בנושא אחד נגיע להסכמה לאומית. לפני זמן לא רב ציינו את ראש השנה השני של גלעד שליט בשבי. אני פונה אליך ראש הממשלה, בחודשים שעוד נותרו עד לסוף כהונתך אני מבקשת שתזכרו שהאחריות שגלעד יחזור הביתה מוטלת על כתפי הממשלה גם בימים אלה. אני מאמינה שלפחות בעניין זה של פיקוח נפש תזכה לתמיכת כל חברי הבית", דברי יו"ר הכנסת.

היו"ר איציק ציינה כי העובדה שבעת שכזו, בה מתמודדת ישראל עם סכנות רבות, ביטחוניות וכלכליות, לא הצליחה המערכת הפוליטית להתייצב, היא חוסר אחריות.

"בשיטת הממשל הקיימת ובמציאות הישראלית קשה ליצור משילות יציבה ללא ממשלת אחדות. קל וחומר בזמן הזה כשיש עלינו להתמודד עם סכנה קיומית שנשקפת עלינו מאירן ובמשבר כלכלי. אין לי אלא לומר בעצב כי אחריות לא גילינו כאן", אמרה.

נועם ואביבה שליט חוששים שישכחו את גלעד

הנשיא התייחס גם לסוגיית שחרור החייל הישראלי החטוף גלעד שליט. "מצוות "פדיון שבויים" הינה עקרון בסיסי המבטא את הסולידאריות של עמנו. אני משוכנע כי כל ממשלה תעשה כל שניתן להחזרתם של גלעד שליט הנמצא בשבי בעזה ולפתרון בעיית כל נעדרי צה"ל במערכות ישראל", אמר.

את הוריו של גלעד, נועם ואביבה שליט, שנכחו באולם הכנסת וניסו לשוחח עם קברניטי המדינה במהלך כל היום, לא הרגיעו דבריו של הנשיא. החשש הגדול שלהם הוא שכעת, כאשר מדינת ישראל נכנסת לתוך מערכת בחירות שנמשכת מספר חודשים – יישכח עניין שחרורו של גלעד במלחמת ההישרדות הפוליטית של חברי הכנסת.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אנהל הכל עד לאחר הבחירות
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דן ה
27/10/08 17:33
2
קורן נאוה,טבריה
27/10/08 18:25
 
ירדנה.
27/10/08 19:40
3
משה יחב"ל
27/10/08 18:58
4
שושנה.
27/10/08 19:24
5
הרשלה
27/10/08 19:35
6
שושנה.
27/10/08 19:39
7
בנימין.
27/10/08 19:42
8
תמרה
27/10/08 19:52
9
Gilead
27/10/08 19:53
10
אלכס.
27/10/08 19:54
11
בנימין.
27/10/08 20:13
12
חץ
27/10/08 20:35
13
תם
27/10/08 20:42
14
ליאורה.
27/10/08 21:03
15
תמרה
29/10/08 03:55
פורום: בחירות 2008 כתוב הודעה
פורום: מקימים ממשלה (32) כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענק הפיננסים הבלגי KBC ימכור מניות בכורה שלו לממשלת בלגיה ב-3.5 מיליארד אירו (4.3 מיליארד דולר), באחרונה בסדרת חבילות תמיכה ברחבי אירופה שמטרתה לגונן על הפירמות הפיננסיות מפני הפסדי אשראי וירידות בערכן של השקעות.
27/10/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
חברת אלמוג כ.ד.א.י, בשליטת יצחק אמסלם, רכשה מפרטיים מגרש בן 4 דונם במתחם צוריאל, מזרח ראשון לציון, ליד המחנה הצבאי צריפין. היא שילמה 18 מיליון שקל.
27/10/2008  |  אלעזר לוין  |   חדשות
ידו הארוכה של המשבר הפינסי העולמי הגיעה ביום א' השבוע גם למדינות הנפט במפרץ הפרסי. כווית הפסיקה את המסחר במניותיו של בנק גדול, ושלטונות ערב הסעודית הודיעו על תוכנית לסייע לאזרחים לקבל אשראי.
27/10/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
תושב קריית ארבע שמואל בן ישי החשוד בביטויי הסתה כלפי חיילי צה"ל במהלך פינוי חוות פדרמן-תור, פרסם (יום ב', 27.10.08) התנצלות חלקית. לדבריו לא התכוון כלפי כל חיילים צה"ל אלא רק אלו שהיו שותפים להחרבת ביתם בחווה של משפחות פדרמן ותור. בעקבות ההתבטאויות הורה היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז לפתוח בחקירה בחשד להסתה לאלימות.
27/10/2008  |  רותי אברהם  |   חדשות
מאמן בני לוד, גילי לנדאו, סיים היום (שני) את תפקידו בקבוצה. בימים האחרונים סירב לנדאו להתפטר בעוד ראשי לוד סירבו לפטרו על-מנת לא לשלם לו את מלוא משכורתו עד לסיום העונה, אולם בפגישה שנערכה בין הצדדים הוחלט להיפרד "בהערכה הדדית והבנה כללית".
27/10/2008  |  מוטי פשכצקי  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2008    / 
רשימות נוספות   /   מקימים ממשלה (32)  
הגמלאים: בחירות עוד 120 יום  /  עידן יוסף
נאום התבוסה: נלך לבחירות, הציבור ישפוט  /  איציק וולף
אולמרט: קיוויתי שלבני תצליח  /  איציק וולף
לבני לא כשלה - היא סירבה לסחטנות  /  רות פורסטר
ציפי, ההתפתחות האחרונה הייתה צפויה  /  רות פורסטר
ישראל בוחרת: ציונות עכשיו  /  דר' רון בריימן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il