|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

11 לרצח. זוכרים את רבין

המדריך לאירועי יום השנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין
31/10/2006  |   עידן יוסף   |   מאמרים   |   פרשת רצח רבין   |   תגובות

ביום ה' (י"א בחשון תשס"ז, 2.11.06) יחול יום הזיכרון הממלכתי לציון 11 שנה לרצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין. העצרת המרכזית בכיכר רבין תיערך במוצאי שבת, ה-4 בנובמבר, בשעה 19:30. מנחה הערב יהיה אהרלה ברנע, הנואם המרכזי בעצרת יהיה הסופר דוד גרוסמן ומטעם המשפחה תישא דברים הגב' דליה רבין. השנה לא הוזמנו פוליטיקאים לשאת דברים בכיכר.

במרכז רבין מקווים כי השנה, בעיקר על-רקע סמליות התאריך, ימלאו את הכיכר רבבות אנשים. ועדת העצרת החליטה השנה לשנות מעט את המתכונת הקבועה של האירוע, תוך שיתוף הקהל. מסביב לכיכר יוצבו שבעה מסכי ענק אשר יקרינו לקהל הרחב את מילות השירים אשר יבוצעו על-ידי האומנים. במהלך העצרת יקראו השחקנים רמה מסינגר ואלון אבוטבול קטעי שירה.

את העצרת תיפתח הזמרת אחינועם ניני עם שיר הרעות. עוד יופיעו, הראל סקעת, מיטל טרבלסי, נינט טייב, קרן פלס, מיקי גבריאלוב ואביב גפן.

מנכ"ל מרכז רבין, יוסי לחמני, אמר כי "האתגר השנה הוא כפול: מצד אחד להמשיך ולשמר את הזיכרון בצורה ממלכתית ולהמשיך את המסורת של יום השנה כפי שנתקבעה, ומצד שני יש להיות מחוברים לנעשה במדינה בעקבות המלחמה ולהציב מחדש על סדר היום את הערכים שזוהו יותר מכל עם יצחק רבין: מנהיגות ואחריות לאומית וחברתית".
לו''ז אוהל הרצאות – בנושא ''שותפות ושייכות''
פריסת מוקדי אירועי תיקון ליל רבין

"אין כיפות בכיכר"

תנועת "ציונות-דתית-ריאלית" ממשיכה במפגשי הבמה הציבורית לחידוש השיח בחברה הציונית-דתית. לקראת יום השנה לרצח רה"מ, יצחק רבין, תקיים התנועה ערב עיון בשאלת זיכרון רצח רבין והחברה הציונית-דתית.

משתתפים: שלמה פישר, מנכ"ל "יסודות" (המרכז לליבון ענייני תורה ומדינה), עו"ד ציפי חוטובלי ושי בנימיני, יו"ר
ציונות דתית ריאלית". מנחה: שהרה בלאו.

יום ד' (1.11.06) בבית הכנסת "נווה שמואל", רחוב אצ"ג, גבעת שמואל.

אוהל דיאלוג בכיכר רבין

עמותת גשר תקיים (יום ד', 1.11.06) את "אוהל הדיאלוג השנתי בכיכר רבין". באוהלים שפעילותם תחל ב-8:00 בבוקר ותמשך במשך כל היום יתקיימו מפגשי הדברות וכן הרצאות מפי שרת החינוך אנשי אקדמיה, רבנים ואישי תקשורת.

אוהלי ההידברות וההרצאות יעסקו השנה בנושאי השותפויות בין כל חלקי החברה הישראלית. בין הדוברים יהיו שרת החינוך - פרופ' יולי תמיר, קצין חינוך ראשי תא"ל אילן הררי, הרב בני לאו, פרופ' דני גוטווין, ד"ר צבי צמרת, הרב דוד סתיו, ח"כ לשעבר גאולה כהן, ניר ברעם, סיוון רהב-מאיר, יקיר שגב. בנוסף, ייערך פנל בנושא חשבון נפש של התקשורת, בהנחיית אביב לביא ובהשתתפות רינה מצליח, ברוך קרא וסופיה רון-מוריה. בסיום האירוע בשעה 19:15, ייערך מופע בהשתתפות אריאל הורוביץ וג'קי לוי. במתחם הכיכר יתקיים גם אוהל קולנוע בו יוקרנו סרטים מסרטי "קרן גשר לקולנוע רב תרבותי" המבטאים קונפליקטים מרכזיים בחברה הישראלית.

ועדת החינוך והתרבות של הכנסת תקיים באוהל בשעה 9:00 דיון מיוחד תחת הכותרת "מגבלות חופש הביטוי במערכת החינוך".

אל האוהלים הוזמנו אלפי תלמידי תיכון דתיים וחילונים, תלמידי מדרשות למנהיגות, חיילים ואזרחים על-מנת לדבר ולהקשיב זה לזה.

אירועים ממלכתיים

בערב יום הזיכרון בשעה 17:00 תתקיים בבית הנשיא הדלקת "נר יצחק". למחרת בשעה 15:00 יתקיים בהר הרצל טקס האזכרה הממלכתי, בשעה 17:00 ישיבת כנסת מיוחדת. ביום שני בשעה 7:30 תתקיים ישיבת פורום מטכ"ל מיוחדת במשכן הקבע בתל אביב.

כנס אוניברסיטת בר-אילן

ביום ג' (31.10.06) אוניברסיטת בר-אילן מקיימת יום עיון מיוחד לזכרו של רבין בנושא "ממלכתיות במבחן המציאות- מביטחון לפיכחון". הכנס יעסוק בשאלת הלכידות הלאומית, אתוס הכוח, ממלכתיות, סרבנות, גבולות ועוד, בכנס ישתתפו בכירי החוקרים בתחום וכו נשיא האוניברסיטה הפרופ' משה קוה ושופט ביהמ"ש העליון לשעבר, השופט מישאל חשין והאלוף (מיל.) יעקב עמידרור.

הכנס ינסה לבחון קשת רחבה של סוגיות העולות בהקשר הממלכתי וביניהן גם רצח רבין ז"ל. "הממלכתיות הישראלית עומדת בשנים האחרונות בפני אירועים מכוננים, כגון ההינתקות, ומלחמת לבנון 2006", אמר ד"ר אשר, ממארגני הכנס. "שאלות היסוד עולות בקצב גובר, כשברקע ניצב האיום האירני, המצריך בירור עמוק", הוסיף.

מסיירים בתחנות חייו של רבין

קרן קימת לישראל תקיים סיורים וטיולים מאורגנים שייערכו לזכרו של יצחק רבין ז"ל בפארק שהקימה לזכרו. הסיורים יתקיימו ביום שישי הקרוב (3.11.06). הטיולים שזורים אנקדוטות מקורות חייו של רבין, יליד ירושלים שנלחם לפריצת המצור עליה בתש"ח ולאיחודה במלחמת ששת הימים:

- "בין משלטים": יום שישי, בשעה: 14:00. טיול במשלטי פארק רבין. טיול המיועד לאוהבי לכת, בין המשלטים 1 - 10, בעקבות סיפור חייו בשבילי הפארק שקרן קימת לישראל הקדישה לזכרו. משך ההליכה כשעתיים, ובתום הטיול יקבלו המטיילים את השבת בצוותא בשירי רעות. מספר המשתתפים מוגבל. בתשלום: 60 ש"ח למשתתף, 40 ש"ח לידיד. לפרטים: 550 350 800 1.

- "על גלגלים - לזכרו": יום שישי, בשעה: 10:00. טיול אופניים בפארק רבין. טיול אופניים בשבילי פארק רבין ודרך בורמה, עם תצפיות, סיפורים היסטוריים על הקרבות ועל הדרך שעלתה לירושלים במלחמת העצמאות. מתנדבי עמותת רוכבי שמשון יובילו את הרכיבה ומתנדבי שנת שירות בקרן קימת לישראל ידריכו בתצפיות ויספרו על חייו של יצחק רבין כמצביא וכמנהיג. משך הטיול כ-3 שעות ומספר המשתתפים מוגבל. בתשלום: 30 ש"ח למשתתף, 20 ש"ח לידיד ולחבר בעמותת רוכבי שמשון. לפרטים: קו ליער.

- טיול עצמאי בפארק רבין: דרכי הגעה: אל ציר נווה שלום - אשתאול ניתן להגיע מכביש מס' 3 (מחלף לטרון-צומת נחשון). פונים במחלף נחשון - נווה שלום אל היישוב היהודי-ערבי נווה שלום. אין צורך להיכנס אל תוך היישוב, יש להמשיך ישר (מזרחה) בדרך עפר לפי השילוט אל פיתחו של פארק יצחק רבין.

למתחילים בנתיב המסלול ההפוך מאשתאול- לנווה שלום, יש לנסוע בכביש צומת שמשון-נחשון (כביש 44), כ- 0.7 ק"מ צפונית-מערבית לצומת שמשון ולפנות בכניסה המובילה למשתלת קק"ל.

המסלול:

בתחילת הכביש ליישוב נווה שלום ולתחילת המסלול המוצע, ניתן לבקר באנדרטת ההנצחה של חטיבת אלכסנדרוני שבלטרון. לשם כך יש לרדת מהכביש, (שמאלה - מזרחה) בדרך עפר. האנדרטה נמצאת במרחק של 400 מטרים מהכביש ומוסתרת בחורשת עצי איקליפטוס. אנדרטת ההנצחה מספרת את סיפור הקרב במלחמת העצמאות של גדוד 32 מחטיבת אלכסנדרוני שפרץ את הדרך לירושלים הנצורה. בסמוך לאנדרטה מצפור נוף מרהיב הפונה אל עמק איילון וחניון לפיקניקים.

בהמשך הכביש נמצא יישוב היהודי-ערבי נווה שלום. בכביש זה עברה עד למלחמת "ששת הימים" דרך הפטרולים על גבול שטח ההפקר בין ישראל לירדן. היישוב הוקם בשנת 1969 במטרה לקדם את הדו-קיום בין יהודים וערביים. שמו של היישוב מסמל את שאיפת המקימים לייצר יישוב שיביא עימו את השלום.

עוקפים את היישוב וממשיכים ישר מזרחה בדרך העפר לפי השילוט, כ- 300 מטר עד ל"מצפור לטרון" שבפתחו של פארק יצחק רבין. מימין ניתן לראות מגדל שמירה מחורר בכדורים הוא מצפור לטרון. נקודת תצפית מרהיבה לארבע רוחות שמיים, פנורמה ושלטי תיעוד על קרבות לטרון ודרך בורמה. נקודת גובה 314, מספרת על גבורת "מבצע יורם" (9-8 ביוני 1948) בה לוחמי "פלמ"ח הראל" יחדיו עם לוחמי "פלמ"ח יפתח" תקפו את מרכז המתחם הירדני ברכס לטרון. בקרב הקשה על המשלט נפגעו כ- 100 לוחמי פלמ"ח, ועשרות הפצועים חולצו במאמץ רב על-ידי חבריהם. 16 מלוחמי "פלמ"ח הראל" נפלו בקרב זה.

כמה מאות מטרים על דרך העפר מובילה לחניון "סוכת שלום" לכבודו של איש השלום אייבי נתן (במפגש הסימנים של השחור עם האדום). החניון הוקם בסמוך ליישוב נווה שלום המסמל אף הוא את השלום. מכאן אפשר להתחבר לדרך היורדת לדרך בורמה, עד סמוך לעיינות סוסין (מסומנת באדום). המשך הטיול במסלול המסומן בשחור.

חניון לזכרו של אברהם (בומה) גולדשטיין - במקום ישנם ספסלים בצורת חצי סהר הפונים אל הנוף הצופה לשפלת החוף וערי גוש דן, בור מים שהפך לתעלת הגנה ללוחמי פלמ"ח במלחמת השחרור, כמו גם קטע של פסיפס שבמרכזו עיגול מלא חצוי לארבעה חלקים. מהחניון תצפית יפה לכיוון שפלת החוף. בצד ימין לחניון, מאחורי מתקן של חברת מקורות וסבך העצים, יש שביל טיול קטן (לא מסומן) המוביל אל בור כבשן סיד ולאחר מכן מתחבר לאחד מדרכי היער. מעט לפני החיבור לדרך היער יש גת עתיקה. במדרון המזרחי ביינות העצים יש מספר בורות מים וגתות המסתתרים בין הצמחייה העבותה.

בהמשך הדרך יש שפע של חניוני נופש פעיל, מתקני משחק לילדים, מרכזי הוקרה ופינות מרגוע. מרביתם הוקמו בתרומת ידידי קק"ל בארצות אמריקה הלטינית: פרו, אורוגוואי (עמודים בצבעי הדגל כחול/צהוב), צ'ילה ועוד.

משואות לזכר רבין

בערב יום הזכרון (יום ד', 1.11.06), יעמדו חניכי ומדריכי הנוער העובד והלומד ב-84 צמתים ומרכזי ערים ברחבי הארץ וידליקו משואות זיכרון ויקיימו טקסים לזכרו של יצחק רבין. מבצע המשואות יחל בשעה 16:30, ובדיוק בשעה 17:30 יִדָלקו ב-84 צמתים ומרכזי ערים מאות משואות לזכרו של רבין.

סקר: ההינתקות - הגורם מספר 1 לפילוג בעם

42% מהישראלים מאמינים כי הפוליטיקאים בישראל אשמים בפילוג העם. 39% מאמינים כי האשמה היא התקשורת, ו-9.2% מטילים את האשמה ברבנים. כך עולה מסקר שערכה עמותת 'גשר' על מצב הפילוג בעם, לקראת יום השנה ה-11 לרצח רבין.

מהסקר עולה כי רוב הציבור בישראל (47.7%) מאמין כי ההינתקות גרמה לפילוג הגדול ביותר. רצח רבין נמצא במקום השני (38.8%).

הקבוצה השנואה ביותר בישראל היא - החרדים (37%), במקום השני - העולים מחבר העמים (152%). 12.6% ציינו את המתנחלים.

הקיבוצניקים עדיין נחשבים לקבוצה אשר תורמת רבות לחברה הישראלית (20.1%). למתחנלים גם כן יש תרומה משמעותית (16.2%) והם נמצאים לפני התל אביבים (11.9%) והעולים מחבר העמים (11.7%).

מנכ"לית עמותת גשר, שושי בקר אמרה בתגובה לממצאי הסקר: "התוצאות מהוות תמרור אדום לפוליטיקאים ולמנהיגי המדינה שחייבים לשנות את דרכיהם ב-180 מעלות. מלבד זה שהציבור רואה בהן את האחראים על השנאה הם גם צריכים להיות מודאגים מהקוטביות בחברה הישראלית כפי שעולה מהתוצאות".

תיקון ליל רבין- חשבון נפש ישראלי

רצח רבין מהווה קו פרשת מים בחיי האומה ומאז נדמה שהחברה הישראלית נמצאת בעיצומו של משבר זהותי-ערכי מתמשך. ציון הרצח מהווה מבחינת "בתי מדרש" שהוקמו לעיסוק בשאלות תרבותיות הזדמנות לקחת אחריות ולעשות חשבון נפש לאומי לא כדי להתחשבן על העבר ואחד עם השני אלא כדי לעשות תיקון. תיקון במקומות שונים של החברה, תיקון שאינו נובע מעריפת ראשים אלא מחיפוש דרכים חדשות להגדרת הזהות הישראלית. אחד הסימפטומים המרכזיים של משבר הזהות של החברה הישראלית הוא המנהיגות הישראלית, הנחשפת יותר ויותר כנגועה בשחיתות, אופורטוניזם, סקטוריאליות ועוד. החברה הישראלית מתבוננת במנהיגיה כבראי ומבקשת לשבור את הראי פעם אחרי פעם על-מנת לפתור את השאלות הערכיות הניצבות לפתחה. ל"בתי המדרש" הללו נדמה, כי הדרך לתיקון צריכה לעבור בנתיב מורכב יותר בו החברה והמנהיגות שלה יעצבו מחדש את השיח הישראלי, את ערכיו וזהותו.

במהלך השבוע המציין את רצח רבין יקדישו בתי המדרש העוסקים בהתחדשות יהודית ולימוד, סדרת אירועים במטרה להתמודד עם משבר המנהיגות (סימפטום או סיבה ) ולהניח יסודות לתיקון. מדובר באירוע אחד, שיתפרס בכ-20 נקודות בארץ.

בין בתי המדרש המשתתפים: 'אלול', 'בינה', 'המדרשה בארנים', 'עלמא מכללה עברית', 'ממזרח שמש', 'במדבר', 'מדרשת עיון', 'מעגל', מרכז יעקב הרצוג', 'קהילה'. במימון הפדרציה של ניו-יורק, בחסות רשת ב' ובשיתוף מגזין 'ארץ אחרת'.

בתוכנית: שיח בהשתתפות אנשי ציבור, עיון ולימוד טקסטים יהודיים וישראלים, ודיון ציבורי במטרה לגייס לעשייה ולתיקון.

פירוט מלא במסמך המצורף לעיל.

תאריך:  31/10/2006   |   עודכן:  01/11/2006
עידן יוסף, מירב לוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
11 לרצח. זוכרים את רבין
תגובות  [ 22 ] מוצגות   [ 21 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ילאי
31/10/06 12:49
2
Shula Alonika
31/10/06 13:59
3
אביעד ש
31/10/06 16:52
4
צבי טל
31/10/06 17:58
5
שרגא
31/10/06 18:55
6
צבר ישראלי
31/10/06 20:31
7
צבר ישראלי
31/10/06 20:40
8
תרגום חופשי
31/10/06 20:46
9
סדומאי
1/11/06 09:42
10
מריאן קפלון
1/11/06 09:42
11
ליברליסימוס
1/11/06 09:44
12
אזרח
1/11/06 13:31
13
ושלא יעבדו עליכם
1/11/06 14:54
14
שאהיד
1/11/06 18:15
15
שאהיד
1/11/06 19:49
16
אלוהים גדול
1/11/06 20:20
17
עיניים פקוחות
1/11/06 20:22
18
שיר השקר
2/11/06 00:00
19
לא מבין
2/11/06 00:02
20
מריאן קפלון
2/11/06 22:19
21
עודד עמבר
3/11/06 06:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אינך מכיר אותי באופן אישי, אך ביום ה', כשתשב יחד עם דליה ושאר בני המשפחה ביציע האורחים בכנסת, באזכרה השנתית בבית המחוקקים שלנו לאביכם, ראש הממשלה יצחק רבין זכרו לברכה, תוכל אולי להבחין בי למטה במליאה. כמדי שנה בשנה, בתאריך קשה זה, אני נמצא בקרב הח"כלים, לאמור, חברי-הכנסת לשעבר.
31/10/2006  |  יוסי אחימאיר  |   מאמרים
עובד המבקש להוכיח כי חלה עקב תנאי עבודה הכרוכים במתח, זיהום, רעש וכיוצא באלה תנאים שאינם גלויים לעין, ניצב בפני קשיי הוכחה בלתי אפשריים.
31/10/2006  |  עו"ד חיים קליר  |   מאמרים
שר המשפטים מאיר שטרית החל לבצע רפורמה מרחיקת לכת בחוק ההוצאה לפועל. תזכיר החוק מחזיק יותר מארבעים תיקונים. חשוב לשים לב לשלושה סעיפים בעייתיים במיוחד, שיש בהם כדי לאיים על ההוצאה לפועל כולה, על הנושים ועל קהל עורכי הדין.
31/10/2006  |  עו"ד אילן בומבך   |   מאמרים
מי מאיתנו לא עשה אי פעם טעות בחייו? כולנו עושים טעויות, מהן גורליות ומהן פחות, חלקן ברשלנות, אחרות בחוסר תשומת לב. בדרך כלל אנו משלמים מחיר על טעויות. יש המשלמים בהפסדים כלכליים, אחרים משלמים לחברה במעצר או בעבודות שירות, מעטים מצליחים להתחמק מהאחריות.
31/10/2006  |  מוטי פלד  |   מאמרים
אחוז המתגרשים עולה משנה לשנה בעולם המערבי. רק החודש הוכרז בארה"ב על מיעוט חדש: הנשואים. לראשונה רוב האמריקנים אינם משתייכים למין הנשוי. גירושים הם הליך סבוך ומורכב שעלול להיות מכוער, מתיש וכואב, אך לצערנו הוא הופך להיות רווח יותר ויותר במקומותינו. עורך הדין אליעזר גריסרו, המתמחה בייצוג גברים בסכסוכים בתוך המשפחה, מפרט את עשר השגיאות הקשות ביותר אותן עלול לבצע הגבר - ומציע דרכים חלופיות שייטיבו את מצבו. הנה השגיאות שלא כדאי לכם לנסות בבית:
31/10/2006  |  אליעזר גריסרו  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il