|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

פברואר 2009 - המומלצים ב-yes דוקו

- הודעה מטעם yes
19/01/2009  |     |   הודעות כלליות   |   תגובות
מאת: יניב רוזנברג  |    |  יחסי ציבור

2009 ב-yes דוקו - כל השנה, כל שבוע, הפקת מקור ישראלית חדשה בבכורה.

חתונה ישראלית מסתיימת והנה מגיעה לה סידרה חדשה:

לונדון פינת בן-יהודה

סדרה תיעודית חדשה החל מה-4.2, ימי רביעי ב-21:30. ירון לונדון, "דינוזאור של עברית", יוצא לסיור בשדות המלים בכדי להכיר את השפה העכשווית. במפגשים חד-פעמיים עם תלמידים, חיילים, אמנים, אנשי תקשורת וחוקרים, בודק לונדון את השפות השונות, מתוודע לסלנג החדש ולשמות החדשים בעברית, חוקר את מכבסת המלים ואת השפעת הגלובליזציה על השפה העברית. התוצאה היא סדרה עכשווית ומרתקת שנוגעת במפעלו של בן-יהודה, שחגג לא מכבר מאה שנים ובוחנת אותו בפרספקטיבה מרעננת, משעשעת ומלאת תובנות.

בימוי: דני סירקין; עורכת: עליזה ציגלר; ייעוץ: ד"ר צביה ולדן, רוביק רוזנטל; מפיקות: שולה שפיגל, דנה עדן; הופק בשיתוף ערוץ 10 וקרן אביחי. (ישראל, 2009).

  • פרקי החודש:

  • פרק ראשון: אני דינוזאור? האם ירון שייך לזן הולך ונכחד של דוברי עברית מתוקנת וגבוהה? לונדון יוצא למסע עם נכדיו הצעירים ומבקר בתחנות שנחשבו תחנות מפתח בהנחלת העברית: בקול ישראל (שם התחיל את דרכו כשדר ועיתונאי) הוא משוחח עם דן כנר (ואז מתברר שהאחרון הוא דינוזאור עתיק אף יותר); בגלי צה"ל הוא פוגש ביורשיו בני הדור הצעיר יותר אברי גלעד וג'קי לוי; בבית-ספר תיכון הוא נוכח בשיעור תנ"ך ונתקל בעברית אשר בפי בני הנוער; הוא מצטרף לישיבה של האקדמיה ללשון, בה מנסים לבחור מילים חדשות, ולהפתעתו מגלה דווקא גמישות במגדל השן. את הפרק מלווה שיחה עם הסופר מאיר שלו שמאירה מחד את הדאגה לעברית שהשניים חולקים, ומאידך את המסקנה כי שפה חיה היא כזו שנהרסת ונבנית מחדש מדי יום.

  • פרק שני: העברית היא סקסמניאקית - ירון, כותב פזמונים מצליח בעברו, מחליט שהוא רוצה לכתוב שיר אהבה עכשווי. לפיכך הוא יוצא לבדוק מהי שפת האהבה בעברית. הוא בודק את מקורות הכתיבה על אהבה בעברית, משיר השירים דרך יוסי גיספן ועד יוני בלוך; הוא נפגש עם משוררים כמו אדמיאל קוסמן ורוני סומק וסופרים כמו מיכל זמיר הצעירה והנועזת; במפגש עם איש צעיר המחפש אהבה בשדות האינטרנט לומד ירון את שפת האהבה ברשת; הולך ל"טיפול" אצל סקסולוג המאיר את עיניו בסיפורים על מטופליו ועל האלימות שהם נוקטים בדברם על אהבה; ומשוחח עם בנות באולפן לעברית שבאו לכאן בעקבות האהבה. בסופו של הפרק הוא אכן כותב שיר, שמולחן ומבוצע על-ידי יוני בלוך.

  • פרק שלישי: עברית היא תמיד עבריוֹת - ירון יוצא בעקבות העבריות השונות, שכל אחת מהן תורמת משלה לעברית ה"כללית": הוא מתנסה בשפה צבאית ומצטרף לשידור התוכנית "קולה של אמא" בבסיס חטיבת גבעתי; הוא משתתף בצילומי סרט ששפתו מזרחית-עממית; מצטרף לטנק של חוזרים בתשובה ולומד את שפתם; ואל השפה הרוחנית הוא מתוודע בפסטיבל בומבמלה.

  • פרק רביעי: עברית דוט. קום - ירון מתמקד בפרק זה בהשפעה הגדולה ביותר על העברית - פלישת האנגלית, או ליתר דיוק - האמריקניזציה של השפה העברית: הוא מבקר בסט של סרט פרסומת ישראלי דובר ספרדית; במשרד פרסום שבונה קמפיינים באנגלית לקהל ישראלי; הוא מצטרף לתלמידי בית-הספר לקופירייטינג שמנסים לבנות מותגים בעברית; ויחד עם פרופ' זוהר שביט, חברת מועצת עיריית תל-אביב, הוא בוחן את מידת שיתוף הפעולה של בעלי העסקים במרכז מסחרי תל-אביבי, שמרבית השלטים על חנויותיהם כתובים אנגלית, עם התקנה החדשה שיש בה אכיפה של הצורך לכתוב גם בעברית. הוא משוחח עם גלעד צוקרמן, פרופ' צעיר לבלשנות, הטוען כי פלישת האנגלית היא חלק לגיטימי מן השפה שהוא קורא לה ישראלית, ושאת העברית יש ללמד כשפה זרה; הוא מבקר בישיבה בחברת הייטק מפורסמת שבה הדיבור מתובל כולו באנגלית, ומסיים בביקור אצל הספר שלו, שגם השלט על מספרתו כתוב אנגלית, וכל התקשורת ביניהם מתובלת במלים לועזיות.

פיצ'רים דוקומנטריים - סרטים מהמסך הגדול

מָטָאדוֹר - The Matador: בכורה: רביעי, 25.2, 22:10. סיפורו האֶפּי של דיוויד פאנדילה, ששואף להיות מדורג כלוחם השוורים מספר אחת בעולם. במשך שלוש שנים עוקב הסרט אחר דיוויד, "אל פאנדי", סוג של סלב נערץ בתחומו, במסעותיו ברחבי ספרד ואמריקה הלטינית. אבל זהו לא מסע של אדם לגדוּלה, אלא סיפור של אהבה - של בן למשפחתו; של קהל צופים לגיבוריו; של אנשים למסורות תרבותיות, גם אם אלה שנויות במחלוקת; וסיפור אהבה פרדוקסלי של לוחם שוורים לחיה המלכותית שהוא חייב להרוג. בעת שהוא נאבק להשיג מקום של כבוד בפנתאון של גדולי המטדורים של ספרד, הוא מתעמת גם עם אלה שמפקפקים בנחיצותו של הריטואל הקדום הזה בעולם המודרני. התחרות הרשמית - פסטיבל SXSW 2008. בימוי: סטפן היגינס, נינה גילדן סיווי (74 דק', ארה"ב, 2008). "ברברי, אלגנטי, פרימיטיבי, ארוטי, מזעזע, מרטיט... יותר דרמה מאשר ברוב שוברי הקופות". The New York Times. בקרו באתר של הסרט, כולל מוסיקה מקורית, טריילר, ועוד: www.matadorthefilm.com.

קניבל אמריקאי: להפיק ריאליטי. American Cannibal: The Road to Reality. בכורה: שני, 9.2, 22:00. סאטירה דוקומנטרית, שהיא מתקפה בהפוך על הפוך על ז'אנר הראליטי שפשה במקומותינו, ועשה בהם שמות. הסרט מלווה שני תסריטאי קומדיות, שמגישים רעיונות לתכניות ובסוף מוכרים את נשמתם לאיש שמאחורי קלטת הסקס של פאריס הילטון: הם רוקחים לו תכנית ריאליטי סאדיסטית וחסרת בושה שכוללת קניבליזם ואי-בודד. התכנית מתועדת מתחילתה ועד סופה: מהפיץ' הראשוני, דרך האודישנים הביזאריים וכלה ברכבת ההרים של ההפקה עצמה. התכנית היא בעצם ניסוי חברתי אמיץ, שחושף את ערוותה של תעשיית הטלוויזיה. במקביל לדרמה הזו, מראיינים היוצרים מפיקים בכירים, פסיכולוגים, מנהלי גופי שידור, סלבריטאים מדרגה ראשונה ושנייה - כולם יחד מציגים מבט כנה ודעות נוקבות על החברה שלנו. הדוקו הזה - פרוע כמו התופעה שהוא בודק - נותן פרספקטיבה עדכנית על אנשים שיעשו הכל כדי להשיג עושר ותהילה ועל טלוויזיה שתופסת על זה טרמפ בדרך לרייטינג. פסטיבל טרייבקה 2008. בימוי: פרי גרבין, מייקל ניגרו (87 דק', ארה"ב, 2006).

קפוץ לי! - Jump!. בכורה: רביעי, 11.2, 22:10. קפיצה בחבל - ספורט אקסטרים או אמנות? שמונה נערים ונערות אמריקאיים נחושים להשיג את אליפות העולם בקפיצת חבל מקצועית. בכוריאוגרפיה מושלמת, בקצב מתפרץ ובתנועה מקורית נחושים בני הנוער האלה להקריב כל מה שיש להם. אחרי אימונים מפרכים, יריבויות ותחרויות קשות, תגענה התוצאות המפתיעות. בימוי: הלן הוד שיר (85 דק', ארה"ב, 2007).

הרֶפְיוּזנִיקים - Refusenik. שלישי, 3.2, 21:00. מלחמת ששת הימים גרמה להתעוררות לאומית של יהודי ברה"מ, רצון לבטא את יהדותם בחברה פתוחה. המשמעות מבחינת השלטון הסובייטי הייתה אחת: הגירה. הסובייטים לא אפשרו ליהודים לעזוב. הגירה נחשבה לבגידה במולדת, הפשע החמור ביותר. עבור מי שיגיש בקשה להגירה, תהיה זו התחלה של מסכת יסורים. רבים ממסורבי העלייה נשלחו לכלא ולמחנות עבודה, כמו אנטולי שרנסקי, אחד מגיבורי הסרט הדרמטי והמותח הזה, שריצה מאסר של 9 שנים. בינתיים, מצדו השני של מסך הברזל, מחאתם של קומץ סטודנטים ועקרות בית התפתחה לתנועה שמילאה תפקיד חשוב ביצירת סדקים בשלטון הקומוניסטי הבלתי-מנוצח. בסופו של המאבק, במהלך שנות ה-90, יצאו מיליון וחצי יהודים מברה"מ. בימוי: לורה ביאליס (120 דק', ארה"ב, 2007).

ערפל קרב - Fog of War. ראשון, 22.2, 22:00. בכורה ב-yes דוקו לסרטו של ארול מוריס שזכה באוסקר® (ובשלל פרסים יוקרתיים נוספים). רוברט מק'נאמרה שימש מזכיר ההגנה בממשל של ג'ון פ. קנדי ושל לינדן ג'ונסון ולאחר מכן הפך נשיאו של הבנק העולמי. מק'נאמרה הוא דמות שנויה במחלוקת בעיקר בגלל החלטות שקיבל בצמתים חשובים כמו משבר הטילים בקובה (1962) ובמלחמת ויאטנם. מוריס מחזיר אותנו אל הקונפליקטים הגדולים, ההישגים והטרגדיות של המאה ה-20 ומביא סרט מרתק ומעורר מחשבה על מוסר ועל הגבולות האנושיים. המוזיקה המקורית נכתבה על-ידי פיליפ גלאס ("הנבואה", "המופע של טרומן"). בימוי: ארול מוריס (106 דק', ארה"ב, 2004).

מכתבים מהחזית - Operation Homecoming: Writing the Wartime Experience. בכורה: מוצ"ש, 7.2, 22:00. מועמד לאוסקר® 2008. אחד-עשר גברים ונשים ששירתו בחזיתות של אמריקה מתעדים את המלחמה ואת השפעתה על חייהם במכתבים ויומנים. הסרט הופך את הכתובים הללו לבדיקה מעמיקה של חווית המלחמה. הסיפורים עצובים, מצחיקים, אלימים ומרגשים. כל אחד לחוד וכולם ביחד פותחים צוהר אמיתי לצד האנושי של הקונפליקטים הפוליטיים האמריקאיים (עיראק, אפגניסטן). בימוי: ריצ'רד רובינס (81 דק', ארה"ב, 2007).

לרגל יום המשפחה שחל ב-24.2 - הנה סיפורה של משפחה מיוחדת במינה: גרופו קורפו - משפחה ברזילאית. Grupo Corpo. בכורה: שלישי, 24.2, 22:00. במשך שנה שלמה עקבו שני הבמאים אחר הלהקה הברזילאית המצליחה, שחוגגת 30 שנה להקמתה, בסיבוב הופעות מסביב לגלובוס. להקת המחול הזו, עם האנרגיות המתפרצות והחיוניות האדירה, היא בעצם להקה משפחתית. היא הוקמה לפני 30 שנה על-ידי אב המשפחה, פאולו פדרניראס והוא עדיין משמש כמנהל האמנותי. שלושה עשורים מאוחר יותר, גרופו קורפו היא לבטח ברשימת הלהקות הטובות והמבוקשות ביותר בעולם, וכמו בכל משפחה - יודעת דרמות משלה. בואו להתענג על מחול ויזואלי ומרגש, על משפחה מיוחדת במינה, ועל שפה חושנית מאין כמותה. בימוי: פאביו בארטו, מרסלו סנטינאגו (77 דק', ברזיל, 2008).

בכלא כל חיי - In Prison My Whole Life. בכורה: שישי, 6.2, 22:00. מִיְבול פסטיבל סאנדנס 2008. ב-9 לדצמבר 81', נעצר מאמיה אבו-ג'מאל - עיתונאי, אקטיביסט, חבר לשעבר בפנתרים השחורים - בחשד לרצח שוטר בפילדלפיה. בחצי היובל מאז נכלא, הפך אבו-ג'מאל לאחד הדיירים המפורסמים ביותר באגף הנידונים למוות. העתונאי האמריקאי-בריטי וויליאם פרנקום, שנולד באותו יום בו אבו-ג'מאל נעצר, יוצא לבדוק מה עולה בגורל הקריאה למשפט חוזר, כמו גם את ההיסטוריה האמריקאית הבעייתית והארוכה של גזענות, אלימות משטרתית וענישה לא שוויונית. בימוי: מארק אוונס (90 דק', אנגליה/ארה"ב, 2008).

המרוץ לגן הילדים - Nursery University. בכורה: שלישי, 10.2, 22:00. ההורים הצעירים מכירים את ספורט הדמים הזה: הם יעשו הכל כדי שהילד יתקבל לגן ילדים/בית ספר "מובחר". בניו-יורק, הבייבי בום שבא בעקבות הנַיְין אִילֶבֶן הביא לכך שעל כל מקום פנוי בגן ילדים מבוקש מתמודדים למעלה מ-20 זאטוטים. כדי לנצח בקרב על המקום בגן, נשכרים יועצים שגובים 4000 דולר; צוותים מגוייסים כדי לרכוש טפסי מועמדות; דמעות, היסטריה, התמוטטויות עצבים - ועוד לא הזכרנו את הילדים עצמם. הכירו את המתמודדים של השנה: טוני וסינתיה, היידי ורובי, מהחלק ה"טוב" של מנהטן, רגילים לקבל מה שהם רוצים. קריס וקים מהארלם וסניאה ו-ווייט מגרינוויץ' צריכים להיות יותר ריאליסטיים. לְאלטה, אם חד-הורית, יש בעיה כפולה - היא צריכה לרשום תאומים. מה שמתחיל כמרוץ לרשום את העוללים למוסדות מובחרים, הופך עד מהרה לריאליטי צ'ק כשהמעטפות עם התשובות מתחילות להגיע... הבחירה הרשמית: פסטיבל HotDocs 2008. בימוי: מארק סימון, מת'יו מקאר (90 דק', ארה"ב, 2008).

בהכחשה טוטאלית - Total Denial. בכורה: שני, 23.2, 22:00. בשנת 1992, עשו שתי החברות המערביות TOTAL (הצרפתית) ו-UNOCAL (האמריקנית) דיל עם המשטר הצבאי הבורמזי להניח צינור נפט. הצבא הבורמזי, שנשכר על-ידי שתי החברות להגן על הפרויקט, אילץ רבים מבני המקום לעבוד בפרויקט בכפייה וגרם להפרה בוטה ומתמשכת של זכויות אדם. כנגד כל הסיכויים, חמישה עשר כפריים מהג'ונגלים של בורמה (שקרויה עכשיו מיאנמר), תבעו את שני תאגידי האנרגיה הענקיים בבית משפט אמריקאי. המאבק המשפטי הנועז לקח עשר שנים תמימות ותוצאותיו ישפיעו על התנהגותם של תאגידים בעולם. מלינה קאנבה, במאית הסרט, תיעדה במשך חמש שנים את הסיפור - בבורמה, תאילנד, אירופה וארה"ב ומביאה סיפור מרתק שסופו נותן שביב של תקווה. בימוי: מלינה קאנֶבה (74 דק', בולגריה/איטליה, 2007). אנגלית/איטלקית/בורמזית. הסרט קיבל פרס מיוחד מאת וואצלב האבל במסגרת פסטיבל One World הצ'כי לזכויות אדם, שאמר: "רק אם אנשים בעולם יידעו את האמת, יש סיכוי לשינוי. סרטים כאלה מאפשרים לזה לקרות". "הסרט הזה - תוך שהוא חודר לג'ונגלים הבורמזיים עם האקטיביסט הצעיר קא סו ווא בעת שהוא אוסף ראיות על הכח שהופעל, על רצח, אונס ועבודת פרך בכפייה - נע בין זוועה לבין צדק. Variey
"מבט מהפנט על משבר זכויות האדם המתמשך במיאנמר" LA Times.

NSSM: אפוקליפסה תוצרת ארה"ב - Nssm: Apocalypse Africa Made In America. בכורה: שני, 2.2, 22:00. מאת העיתונאי זוכה האמי דל וולטרס מגיע סרט חזק וקונטרוברסאלי על ההשפעה הקטלנית של מדיניות החוץ האמריקאית באפריקה. ה-NSSM, ראשי-תיבות של National Security Study Memorandum 200, הוא דו"ח שהוכן בהנחייתו של קיסינג'ר ואומץ על-ידי הממשל האמריקאי ב-75' כמדיניות חוץ רשמית (בתקופת ממשל פורד). הדו"ח הצהיר שגידול אוכלוסין במדינות הפחות מפותחות מהווה איום לביטחון הלאומי האמריקאי ולכן גם מדיניות החוץ של ארה"ב צריכה "לעזור במניעת גידול האוכלוסייה" במדינות אלה. רוב המחקרים שהתבצעו לטובת הדוח, הם בדרגת סודיות הגבוהה ביותר ורובם נשארו חסויים עד היום. וולטרס עורך חקירה מעוררת פלצות על התפקיד שגילמה הגזענות במדיניות החוץ האמריקאית וגרמה לחור יציבות של יבשת שלמה. החקירה המאומצת הזו כוללת קלטות שלא נשמעו מעולם, סרטים שלא נראו מעולם וראיונות עם האנשים שראו את האסון מתרחש לנגד עיניהם. בימוי: דל וולטרס (72 דק', ארה"ב, 2007).

מצודה בְּמַצוֹר - The Besieged Fortress. בכורה: שישי, 13.2, 21:00. במסורת סרטי הטבע הקולנועיים הגדולים שמביאים סיפור דרמטי וכמעט אנושי מגיע גם הסרט הזה, על מאבק איתנים בעולם מיקרוסקופי. בלב הסוואנה האפריקאית, בתוך קן בצורת מגדל בגובה ארבעה מטרים, הטרמיטים לא נחים לרגע. לפתע נקטעת עבודתם. טנדר פגע בקן ופער בו חור, שמסכן את המושבה כולה. כך מתחילה לה סידרת אסונות שכל אחד מהם גובה מחיר כבד מהמושבה: סערת גשם טרופית שמציפה את המנהרות והתאים של הקן. או אז צבא של נמלים מאנגניות אכזריות מכין מארב לקן הפגיע ומלחמה נוראה וחסרת רחמים פורצת. בימוי: פיליפ קלדרון (82 דק', צרפת/קנדה, 2006).

סדרות תיעודיות - Documentary Series

המסעדה הסינית הגדולה בעולם - The Biggest Chinese Restaurant in the World. בכורה: החל מה-15.2, ימי ראשון, 21:25. מיני-סידרה בארבעה פרקים. מסעדת ווסט לייק במחוז הונאן, סין, היא נס של ניהול, ארגון ויעילות. מקדש האוכל הזה הוא סמל לסין החדשה - מיקרוקוסמוס לשינוי הכלכלי והחברתי שמטלטל את המדינה. המסעדה יכולה להכיל 5000 סועדים בו זמנית ועובדים בה 300 שפים. 700 עופות ו-200 נחשים נצרכים שם בשבוע. הסדרה מלווה את הסיפורים האישיים של העובדים, בראשם מנהלת המסעדה האנרגטית צ'ין לינזי ואת הדרמות הקטנות והגדולות בקומפלקס הענק הזה שקרוי מסעדה.
מיבול פסטיבל טורונטו 2008. בימוי: וויג'ון צ'ן (4 פרקים X 30 דק',אנגליה/הולנד/דנמרק, 2008).

סרטים תיעודיים - Documentaries

גן עדן איראני שלי - My Iranian Paradise. בכורה: ראשון, 8.2, 22:00. בחינת היחסים של איראן עם העולם המערבי, לרגל 30 שנה למהפכה האסלאמית באיראן. אחת משתי במאיות הסרט גדלה באיראן לאב מהנדס דני ולאם פולנייה ניצולה מגולאג בתקופת סטאלין. חייה של המשפחה הזו משתקפים בהיסטוריה של איראן משנות ה-30 והלאה, עד שנפט החל לקרוע את העולם לגזרים והמהפכה האסלאמית פרצה. מבעד לעיניהם של אנשים רגילים, אנחנו חווים את השתנות גורלו של היחיד באחת בעקבות שינויים פוליטיים והנהגתים. בימוי: קתיה פיטרסן, אנט אולסן (59 דק', דנמרק/איראן, 2009). דנית, אנגלית, פרסית.

האיש מאחורי "הפורום" - Transformation: The Life and Legacy of Werner Erhard. בכורה: ראשון, 1.2, 22:00. וורנר ארהארד, אייקון תרבות הפופ של שנות ה-70' וה-80', שובר שתיקה ארוכה. ארהארד הוא מייסד ה'תורה' הניו-אייג'ית ה"אֶסְטְ" שמוכּרת היטב גם בארץ (ידועה יותר כ"פורום של לנדמרק", שזה בעצם השם שנתן ארהארד בשנת 85' לאימון ה'אסט'). התורה הקונטרוברסלית הזו הפכה ללהיט בקרב סלבריטיז, סחפה למעלה ממיליון איש והניעה את תעשיית ההעצמה האישית, שמגלגלת היום מיליארדים של דולרים. תוך שימוש בחומרי ארכיון נדירים ובלעדיים, הסרט לוקח אותנו לנבכי הסמינרים של 'אסט', מביא ראיונות פרובוקטיביים עם משתתפים, בני משפחה ומומחים. הצופים יגלו עד מהרה כי רעיונות הטרנספורמציה שבסיס ה'תורה' שרירים וקיימים עד היום במיין-סטרים של השפה, הפרסום, בסמינרים להעצמה אישית, קואצ'ינג, וכו'. מעטים האנשים שיודעים את המקור לכל אלה. בימוי: רובין סיימון (52 דק', ארה"ב, 2007).

42 ק"מ לחלום - Runners High. בכורה: רביעי, 4.2, 22:05. כשנערים ונערות מאוקלנד, קליפורניה - אחת השכונות היותר קשות של ארה"ב - נרשמים להתאמן למרתון, הם יוצאים למסע של החיים שלהם. במשך עונה אחת, חושפים ארבעת הנערים את חלומותיהם, דמעותיהם ופחדיהם. בעת שחלקם כורעים תחת הלחץ ברגעים טעונים רגשית, האחרים מבינים שהמסע מתחיל במחויבות לקבל אחריות על חייהם. אבל איך שלא תסתכלו על זה, עונת אימונים אחת לריצת 42 קילומטרים - תשנה את חייהם לנצח. הבחירה הרשמית - HotDocs; San-Francicso Int'l FF; ועוד. בימוי: אלכס דה-סילבה, ג'יימס סטרן (52 דק', ארה"ב, 2006).

ספינת האהבה - בואו בלי עכבות. Jouissez sans entraves (Come without hindrances). בכורה: חמישי, 5.2, 22:55. 1971. אמסטרדם. בסיומו של פסטיבל הסרטים Wet Dreams מתקבצים על ספינה למעלה ממאה צעירים שוחרי חופש מכל הצבעים והמינים ויוצאים לשיט של אהבה. המוטו: הכל מותר! הסרט חוזר אל השיט האקסצנטרי הזה שאינו אלא סמל לדור שלם שרצה לנער את העבר השמרני ולקרוא תגר על מוסכמות מוסריות של דת, נישואין, נאמנות מינית. איך נתפס האירוע הזה היום? מה נותר מהמרד המיני הזה היום? בימוי: איבון דה-בומראש (47 דק', צרפת, 2008).

אל הצד השני - (Al Otro Lado (To the Other Side. בכורה: חמישי, 12.2, 22:50. מגדיאל, דייג בן 23 ומלחין של מוסיקת ה"קורידו", חי בבירת הסמים של מקסיקו. יש לו שתי אפשרויות לחיים טובים יותר: לסחור בסמים או לחצות את הגבול לארה"ב בצורה לא חוקית. מגדיאל פוגש מבריח גבול שמסכים להעביר אותו בחינם. התמורה - מגדיאל יכתוב שיר לכבוד מבריחו. ה"נרקו-קורידו" היא אחת מסוגות המוסיקה החיוניות ביותר בצפון אמריקה, כרוניקה של חיי מהגרים ועולם תחתית נרקוטי - הכלאה בין בלדות של ימי הביניים ובין גנגסטה-ראפ. בימוי: נטליה אלמדה (66 דק', מקסיקו/ארה"ב, 2005).

על פורנו ובני-נוער - Teens and Porn. בכורה: שני, 2.2, 23:20. לבני-נוער יש היום, דרך האינטרנט, גישה ישירה, לא מוגבלת וחינמית לפורנוגרפיה. היום, שניים מתוך שלושה ילדים בגיל 11 כבר נחשף לסרט כחול. הסרט שלפנינו בודק את העולם הסודי של ההתבגרות בעידן האינטרנט. בימוי: אלה סרפונטיין (50 דק', צרפת, 2008).

דוק-ירוק - האח הגדול מונסאנטו - Monsanto, Your Big Brother in Business. בכורה: מוצ"ש, 14.2, 21:20. מונסאנטו הוא תאגיד ענק שמוביל את עולם פיתוחי הביו-טכנולוגיה - ההנדסה הגנטית. הוא גם אחד התאגידים הקונטרוברסליים ביותר בהיסטוריה של התעשייה. האימפריה בת מאה השנים הזו, שגם החקלאים בארץ מכירים אותה מקרוב, יִיצרה כמה מהמוצרים הרעילים ביותר שנמכרו אי-פעם בשווקי העולם, בכללם PCBs (פוליכלורינייטד ביפינלים) וקוטל העשבים אייג'נט אורנג'. הסרט מביא חקירה יסודית שחושפת פרטים, שלא פורסמו עד כה על התאגיד המסוכן הזה. החברה ממתגת עצמה היום כחברה ל"מדעי החיים". היצרנית המובילה של זרעים שמהונדסים גנטית כדי לשרוד את קוטל העשבים שלה, טוענת שהיא רוצה לפתור את בעיית הרעב העולמי תוך כדי שמירה על הסביבה. ההיסטוריה של החברה עמוסה בדיווחים כוזבים, קנוניות ושחיתויות. האם באמת ניתן להאמין לתדמית הנקייה והירוקה שלה? בימוי: מארי-מוניק רובין (50 דק', צרפת/קנדה/גרמניה, 2008).

מיוחד, לקראת אוסקר® 2009: שבוע סרטים על סרטים. החל מראשון ה-15.2, ועד לראשון, ערב האוסקר, ה-22.2

טְרָמבּו - Trumbo. בכורה: ראשון, 15.2, 22:00. הוא היה התסריטאי הגדול ביותר של הוליווד; מילותיו מהדהדות עד עצם היום הזה; הוא קרא תגר על המערכת; הם לקחו לו את הכבוד; הם לקחו לו את החופש; אז הוא יצא למלחמה; אבל אף אחד לא יכול היה לכתוב את הסוף של הסיפור הזה יותר טוב ממנו. זהו סיפורו של דלטון טרמבו, התסריטאי יוצא הדופן שנגע בפסגת האצולה ההוליוודית, צלל לתהומות הרשימות השחורות של תקופת המקארתיזם ונסק שוב עד לזכייה באוסקר. על הסרטים שכתב נמנים: "אקסודוס", "ספרטקוס", "ג'וני שב משדה הקרב", "חופשה ברומא", ועוד. בהשתתפות: קירק דאגלס, מייקל דאגלס, דאסטין הופמן, ליאם ניסן, נייתן ליין, דונלד סאת'רלנד, ג'וש לוקאס, ועוד. הסרט יצא לבתי-הקולנוע בארה"ב ביוני האחרון. התחרות הרשמית - הפסטיבל הבינלאומי של טורונטו 07'. בימוי: פיטר אסקין (96 דק', ארה"ב, 2008). "סרט לא קונבנציונאלי על אדם לא קונבנציונאלי" (לוס אנג'לס טיימס).

ערפדים בסרטים - Bloodsucking Cinema. בכורה: שלישי, 17.2, 22:00. רחש משק כנפי עטלפים, ארון מתים ריק, ניבים חדים ונוצצים, סימני נשיכה על הצוואר, טעמו החושני של דם, בבואה נעלמת, פחד מִצְלב, אור יום שמביא מוות. אלה הם יצורי הלילה שמאכלסים את הז'אנר הפופולארי והנצחי - סרטי הערפדים. מה כל-כך מרתק אותנו במיתוס הערפדים? חיי הנצח? המשיכה גם לגברים וגם לנשים? מה שבטוח - צופי קולנוע וטלוויזיה סביב לעולם כולו לא יודעים שובעה מהיצורים הללו: "ראיון עם ערפד", "נשיכות קטנות", וכמובן "נוספרטו" ו"דרקולה", הם רק חלק קטן מהסרטים שטבעו חותמם על הז'אנר המסתורי הזה. זוהי גם הכנה טובה לסדרת המופת שעלתה ב-yes: True Blood. בימוי: בארי גריי (56 דק', ארה"ב, 2007).

סינים בהוליווד - Hollywood Chinese. בכורה: שני, 16.2, 22:00. "שכח מזה, ג'ייק - זה צ'יינהטאון". העצה המהדהדת שניתנת לג'ק ניקולסון בסרט "צ'יינהטאון" מגלמת בתוכה את התפיסה המערבית לגבי סינים - נבדלים ומסתוריים. הוליווד, כרגיל, עשתה הכל להנצחת הסטראוטיפים הללו (וגם זה, כשלא התעלמה לגמרי מאסיאתיים בכלל). הבמאי ארתור דונג יוצא לתקן את העוול בעבור אוהבי קולנוע באשר הם. הבחירה הרשמית - הפסטיבל הבינלאומי של טורונטו 07'. בימוי: ארתור דונג (89 דק', ארה"ב, 2007).

עוד סרטים על הוליווד ועל תעשיית האינדי הצמודה לה (בשידור נוסף):

סרטי חצות - Midnight Movies. שישי, 20.2, 22:00. בתווך שבין סוף שנות ה-60 לאמצע שנות ה-70, מצא את עצמו עולם הקולנוע האמריקאי לפני מהפכה. הסרט חוזר אל הימים בהם חווה הקולנוע האמריקאי את האנרכיה התוססת בתולדותיו. במאי: סטיוארט סמואלס. ארה"ב,2005.

שלטון הסדרות - Hollywood: Reign of the Series. מוצ"ש, 21.2, 22:00. מאז תחילת שנות ה-90 עבר מוקד הכח בהוליווד לסדרות הטלוויזיה. הסרט בודק כיצד הפכו רשתות השידור המבוססות והשמרניות למוקד משיכה לכשרונות הכתיבה והבימוי. בימוי: אוליבר ג'רארד, לוק פיגון. צרפת/ארה"ב, 2005.

אינדי סקס - Indie Sex! Taboos. חמישי, 19.2, 23:05. הדרך בה מוצג ב-30 השנים האחרונות הסקס בקולנוע העצמאי האמריקני. באמצעות הדגמות מסרטים וראיונות עם במאים מובא לצופה הנרטיב החתרני של תעשיית האינדי האמריקאית. בימוי: ליסה אדס, לסלי קליינברג. ארה"ב, 2005.

מאפיונרים בשמי הוליווד - Beyond Wiseguys. חמישי, 19.2, 23:05. אמנים איטלקים-אמריקנים רבים השפיעו על הקולנוע ויצרו שוברי קופות בינלאומיים, אך גם הם נאבקים על הייצוג הקולנועי שלהם. באמצעות ראיונות עם בכירי התעשייה הסרט תוקע יתד איטלקית בתרבות האמריקנית. בימוי: סטיב פישלר. קנדה, 2008.

המלהקים - Behind The Couch: Casting In Hollywood. שלישי, 17.2, 23:00. כיצד באמת מתנהלת עבודת המלהקים בהוליווד. הדרך בה מתנהלים מבחני הבד, ומה באמת צריך לעשות כדי לקבל תפקיד בלוס אנג'לס. במאי: ויט הלמר. ארה"ב/הולנד, 2006.

מעבר לשדרת הכוכבים - Trollywood. שלישי, 17.2, 20:35. מטרים ספורים מהמקום בו מסתיימת שדרת הכוכבים של הוליווד, נפרשת העיר לוס אנג'לס כשהיא במצב התפוררות מתקדם, והעוני והעזובה כובשים כל חלקה טובה בה. לאיש לא אכפת. בימוי: מדלין פרלי. ארה"ב/בריטניה, 2004.

וידויו הסודי של גיבור-על - Confessions of a Superhero. רביעי, 18.2, 19:50. סיפורם של שלושה גברים ואישה המתפרנסים כגיבורי-על, הענק הירוק, אשת חיל, באטמן וסופרמן, בשדרות הוליווד. מבט אישי לשגרת החיים הלא פשוטה שלהם בדרך להשגת תהילה וחיי נצח. בימוי: מת'יו אוגנס. ארה"ב, 2007.

דבר מהר - Talk Fast. רביעי, 18.2, 23:10. שבוע בחייהם של חמישה תסריטאים בהוליווד הנערכים לאירוע פיצ'ינג מיוחד, הנותן לתסריטאים צעירים הזדמנות נדירה להיפגש עם מנהלים בכירים של אולפנים הוליוודים ולתת את שתי הדקות הטובות ביותר שלהם. בימוי: כריס דאו. ארה"ב, 2001.

בובות נייר - מוצ"ש, 14.2, 23:15. פסטיבל ברלין יערוך השנה מחווה ויקרין את סרטו של תומר הימן "בובות נייר", שמביא את סיפורה של להקת דראג המורכבת מעובדים זרים. הסרט זכה שם בפרס חביב הקהל לשנת 2006. במקביל להקרנה בפסטיבל נשדר אצלנו את הסרט בשידור נוסף.

דוקו Shock!

החודש ב-דוקו Shock! - תעודה שלא תיאמן כל חמישי ב-22:00 (שידור נוסף בימי שישי ב-19:30).

תאומות הפלא - The Rainman Twins. בכורה: חמישי, 19.2, 22:00. מהרגע שנולדו, פלו וקיי לימן היו תאומות יוצאות דופן. ילדים התעללו בהן כי סברו שהן מפגרות. מה שאף אחד לא תפס, הוא שהאחיות האלה הן מהאנשים המבריקים ביותר על-פני האדמה. זהו סיפורן של התאומות הזהות היחידות בעולם שהן גאונות אוטיסטיות (Autistic Savant). הגאון האוטיסט המפורסם ביותר בקולנוע הוא ריימונד, "איש הגשם" (Rainman), בגילומו הבלתי-נשכח של דאסטין הופמן. במהלך 50 שנה, שיננו פלו וקיי את העולם שסובב אותן. מעולם הן לא שכחו תאריך, שיר, מה אכלו, או מה היה מזג האוויר בכל יום נתון. הזיכרון שלהן מדהים, הריטואלים שלהן מרתקים. אף פעם לא תשכחו אותן... והן לא ישכחו אתכם. (60 דק', אנגליה, 2008).

מועדון קרב לתינוקות בלבד - Strictly Baby Fight Club. בכורה: חמישי, 5.2, 22:00. בטרנד הביזארי הזה עוד לא נתקלנו: רק לא מזמן יצאו מהלול, וכבר הוכנסו לזירת האגרוף. ילדים קטנטנים, אפילו בני ארבע ובני חמש, מגויסים לטובת אמנות הלחימה, שהפופולאריות שלה תופסת תאוצה אדירה בבריטניה - אגרוף תאילנדי. הסרט נכנס לעולמן - האובססיבי יש לומר - של ארבע משפחות, שמשקיעות הכל באימון ילדיהם לתואר התינוק הקרבי ביותר באנגליה ומלווה אותן בקרבות הגדולים ביותר של חייהם הפעוטים. האנגלים לא נרגעו מזה - "מחלוקת התעוררה טרם השידור, אך הסרט האינטיליגנטי של קירסטי קאנינגהם מוציא אל האור את הטרנד המטריד הזה", The Times; "יצירה חזקה", The Guardian. בימוי: קירסטי קאנינגהאם (אנגליה, 2008).

ילד מתכווץ - The Incredible Shrinking Boy. בכורה: חמישי, 12.2, 22:00. מת'יו הוסקר בן ה-12 הוא ילד מבריק, חיובי, יודע להתנסח. הוא גם שוקל 152 קילו. הוא צורך 5000 קלוריות ביום וחי על משככי כאבים בגלל הפרקים הדואבים שלו. הרופאים אומרים שהוא ימות מהתקף לב תוך 5 שנים אם לא ירד מחצית ממשקלו. הוא נכנס לחוות רודס, עבור ילדים עם הפרעות אכילה. בחברתם של עשרות צעירים וצעירות אנורקטיים, מת'יו מקבל פרספקטיבה שונה על דימוי גוף ועל אובססיות לאוכל. אנו עדים להתכווצותו של מת'יו: הוא נאלץ לשנות את הרגלי התזונה שלו ולהתמודד עם שורשי ההשמנה שלו - תוך ירידה לדיאטה של 1500 קלוריות ביום ואכילת מזונות בריאים (בהם לא נגע מעולם), כמו-גם טיפול פסיכולוגי אינטנסיבי. (60 דק', אנגליה, 2008).

תינוקות מאופרות בנות 17 - Painted Babies At 17. בכורה: חמישי, 26.2, 22:10. ב-1995, הדוקו עטור הפרסים "Painted Babies" הכה גלים בעולם כשחשף את עולם תחרויות היופי לילדות - עולם של ילדות אבודה, שמונע על-ידי הורים אמביציוזיים. 12 שנה מאוחר יותר, חוזרת הבמאית ג'יין טרייס לגיבורות הסרט המקורי - אסיה מנסור וברוק ברידוול, היום בנות 17, ובודקת מה השתנה בחייהן. על-ידי חיתוכים בין חייהן היום לבין חייהן אז, כשהיו בנות 5, מתקבל סרט מרשים על אמביציה ותרבות. בימוי: ג'יין טרייס (52 דק', אנגליה, 2008).

תאריך:  19/01/2009   |   עודכן:  19/01/2009
יניב רוזנברג
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
013 נטוויז'ן החלה השבוע לשווק sim לטסים לחו"ל גם בקרב המגזר הפרטי. החברה מציעה כרטיס sim בתעריפים מוזלים עם עשרות יעדים בעלות של 0 שקלים בלבד עבור שיחה נכנסת ולא פחות חשוב - ניתן לשמור על המספר הנייד הישראלי. כמו-כן, לרגל ההשקה יקבלו הלקוחות החזר כספי של 10% לכל שלושת החשבוניות הראשונות של הלקוח בגין השיחות שבוצעו (מקסימום 1000 שקלים הנחה בכל חודש, בהתאם לתנאי המבצע).
19/01/2009  |  הילה גבאי  |   הודעות כלליות
תוכנית בייבי טיים החלה להצטלם בימים אלו וצפוייה לעלות לשידור בסוף חודש ינואר, פעמיים בשבוע בערוץ 2. התוכנית תעסוק בנושאי הורות, תינוקות, הקשר בין האם לתינוק, פעילויות משותפות לאם ולתינוק, עצות וטיפים בתחום ועוד.
19/01/2009  |  עדי וילדר  |   הודעות כלליות
אינפיניטי ישראל, חטיבת היוקרה של ניסן, מודיעה היום באופן רשמי על תחילת פעילותה בישראל ופותחת את אולם התצוגה של דגמיה בבית קסטיאל בתל-אביב. כמו-כן, החברה יוצאת בקמפיין פרסומי אגרסיבי אל מול מתחרותיה בקטגוריית מכוניות היוקרה תחת הכותרת: "You can do better".
19/01/2009  |  מיכל כהן  |   הודעות כלליות
קבוצת חיון, נציגת SAMSUNG, מובילה את שינוי המגמה במסכי המחשב במעבר למסכים רחבים ביחס 16:9, המזוהים עם פורמט הטלוויזיה. הדגם הראשון שישווק בישראל החל מתחילת השנה הוא Samsung SyncMaster 2333SW. מדובר במסך LCD ברוחב 23 אינץ' עם ניגודיות של 1:20,000, זמן תגובה של 5ms ורזולוציה HD מלאה של 1920x1080. סמסונג מעריכה כי מסכי המחשב ביחס 16:9 יהוו 35% ממכירות מסכי המחשב בכל העולם, בשנת 2009.
19/01/2009  |  אודליה ממן  |   הודעות כלליות
ב-HOT V.O.D movies עלתה השבוע בבכורה טלוויזיונית אלטלנה - הדוקו-דרמה החדשה על הפרשה ההיסטורית של ספינת הנשק של האצ"ל, שתשודר מאוחר יותר בשידורי קשת.
18/01/2009  |  הילה שפיר  |   הודעות כלליות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il