|
שרת התיירות, רוחמה אברהם-בלילא
|
|
|
|
|
בצל המשבר הכלכלי העולמי והשלכות המבצע בעזה, פותח משרד התיירות בשבוע הבא את גל השיווק הראשון של ישראל בעולם, לשנת 2009. המשרד הודיע (יום ד', 28.1.09) כי במהלך חודש פברואר ישקיע 26 מיליון שקלים בפעולות שיווק במטרה להחזיר את התיירים לישראל. אמצעי שיווק אלו כוללים קמפיינים פרסומיים, פעולות יחסי ציבור, השתתפות בירידי תיירות ברחבי העולם ומפגשים עם סיטונאי תיירות גדולים.
בין יעדי המשרד נמצאים: חיזוק תדמית ישראל כמדינה בטוחה לתיירים; שימור הביקוש לביקור בארץ וחיזוק מערך המשווקים והסיטונאים הפועל מול משרד התיירות. בחודשים הקרובים יפעיל המשרד מספר גלי שיווק נוספים, בהתאם ליעדי המשרד ולצרכי השיווק במדינות היעד ובכפוף לתקציבי השיווק שתאשר הממשלה.
גל השיווק הראשון יתקיים בחודש פברואר בגרמניה, רוסיה, איטליה וצרפת. במסגרת התוכנית הכללית לחודשים הקרובים, יקיים משרד התיירות קמפיינים פרסומיים במדינות היעד, בהן גם צפון אמריקה, בריטניה ומדינות נוספות. זאת לצד פעולות שיווק מגוונות בדרום קוריאה, פולין, ברזיל וסין.
שרת התיירות, רוחמה אברהם-בלילא, מתריעה כי "ללא תקציב שנתי מאושר וללא תגבור תקציבי משמעותי מיידי של הממשלה, לא יהיה ניתן להשיב את תנועת התיירות לישראל להישגי 2008 והמשמעות תהיה אובדן הכנסות ופיטורי עובדים בענפי התיירות השונים".
היום משתתפים נציגי משרד התיירות, בראשות שרת התיירות, ביריד התיירות הגדול בעולם לדוברי ספרדית, שנפתח במדריד. ביריד צפויים להשתתף, כמדי שנה, למעלה מ-13,500 חברות מ-170 מדינות, למעלה מ-150,000 גורמי תיירות ואלפי עיתונאים. היריד הישראלי מתקיים בשטח של 330 מ"ר, בו יציגו 28 חברות מישראל, בהן מלונאים, חברות תעופה, עמותות תיירות וסיטונאים את פעילותם, במטרה לעודד את התיירות לישראל.