|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

חשיפה: כיצד נגזלו כספי גמלאי חברת החשמל

מסקנות ועדת הביקורת של גמלאי חברת החשמל הינן חד-משמעיות: "על-פי הממצאים ובהיעדר נתונים אחרים וזאת למרות דרישותינו החוזרות ונשנות לקבלת המסמכים, אנו קובעים כי כל העדויות והעובדות מעידים כי קיימת סבירות גבוהה שמר קריצ'בסקי ניצל בשיטות שונות בגלוי ובמוסווה על-פי יוזמתו ועל-פי אפשרויות שניקרו בדרכו, כספי גמלאים"
13/11/2006  |     |   תחקירים   |   תגובות
[צילום: לע"מ]

ועד עובדי חברת החשמל ידוע כאחד הוועדים הגדולים במשק, ואולי החזק שבהם - הוועד עם "היד על השאלטר". פוליטיקה, חברויות, מינויים פוליטיים, איומים ומאבקי כוח ושליטה הם לחם-חוקו של הוועד החזק במדינה. בימי שלטונו של היושב-ראש המיתולוגי, יורם אוברקוביץ' ז"ל, מונו אנשי שלומו לתפקידים בכירים בהנהלת החברה. כמו כן בוצעו מינויים כוחניים בארגון העובדים על כל שלוחותיו. כך גם בוועד הגמלאים של ועד עובדים, המאגד סביבו למעלה מחמישה-עשר אלף עובדים קבועים ופנסיונרים.

גם לוועד הגמלאים המסונף לארגון העובדים "דאג" אוברקוביץ' למנות בשנת 1999 ליושב-ראש ועד הגמלאים את יצחק קריצ'בסקי - מקורבו וידידו מפתח-תקוה, האיש שהיה בעברו מנהל באגף הביצוע של החברה, אותו אגף שממנו הגיע, בשנות ה- 70' המאוחרות, אוברקוביץ' ז"ל לתפקיד של יו"ר הארגון.

קריצ'בסקי: "הייתי איתו במשך 30 שנה עד שהגיעו כל המאפיונרים שלו, ואז עזבתי"

אותו קריצ'בסקי מונה מאוחר יותר למנהל המשק של מחוז דן, מחוז הממוקם בבניין החברה ברחוב החשמל בתל אביב, קרוב למשרדי הוועד. משם חולשים מספר פעילים ומקורבים על הנעשה בחברת החשמל בפרט ובמדינת ישראל בכלל. חשדות לניהול כושל, גניבה בידי מנהל, קבלת דבר במרמה של כספי עובדים, כל אלו התגלו בוועד הגמלאים של ארגון עובדי חברת החשמל.

קריצ'בסקי: "אני לא מכיר אף גוף בחברת החשמל שמאשים אותי בעניין כספי שקשור בגמלאי חברת חשמל, אם ייכנסו לוועד העובדים שם ימצאו את מקור הרע, הכול מנוהל משם, הם מנהלים את החשבונות, הכל רשעות ורכילות".

במהלך השנים האחרונות, ניהלו חבריו ומקורביו של יורם אוברקוביץ', יו"ר ועד עובדי חברת חשמל, את ענייני העובדים והגמלאים. כזכור, נפטר אוברקוביץ' בליל שבת 11 ביולי 2003, אך מקורביו המשיכו וממשיכים גם כיום לעשות בתוך החברה כבתוך שלהם, ממקום מושבם בצמרת החברה, מנהלי מחלקות ארציות, אגפים, כוח אדם ועוד, הם שולטים וקובעים בצורה מוחלטת את מדיניות החברה. כך גם ניהל ומנהל גם כיום יצחק קריצ'בסקי, יושב-ראש ועד הגמלאים, את קופת הוועד- הוועד הפרטי של קריצ'בסקי.

מאבקי כוח בקרב חברי ועד הגמלאים אשר חלקם חשדו כי משהו "מסריח" מתחולל מתחת לאפם, הובילו את ועדת הביקורת להתחיל לחפור מהיכן בדיוק יוצא ה"סירחון" הגדול, ובעיקר מי הם אלה שנותנים לכך יד, ובעיקר מהיכן מגיעה התמיכה?

בשנים 2004 ו- 2005 נכתבו שני דוחות ביקורת חמורים, המתריעים על אי-סדרים, העלמות כספים, ניהול כושל וחשד לגניבה בידי מנהל, כמו גם קבלת דבר במרמה. כל זאת תחת ניהולו הכמעט דיקטטורי של היו"ר קריצ'בסקי, שעוסק בעיקר בארגון טיולים, נופשונים, פעילויות תרבות, הרצאות ומסיבות לגמלאי החברה.

קריצ'בסקי: "אני מציע לך לקרוא את דוח הביקורת של ועד הגמלאים - אני מיניתי אותם. כל האשמות הן רשעות של אנשים. הביקורת כתבה דוח הכל בלבול ביצים, בלי שום קשר לכל דבר. אני ביקשתי מהמועצה ללכת לרו"ח חיצוני או למשטרה, הוועד נתן לרו"ח כסף והוא כתב שלא ניהלנו כספים".

עשינו במצוותו של קריצ'בסקי והלכנו לקרוא את דוח ועדת הביקורת אשר גילה לנו בעיקר אי-סדרים כספיים וארגוניים, אך גם הרבה מאוד סימני שאלה. מה קורה מאחורי הדלתות הנעולות של הממלכה הפרטית של יצחק קריצ'בסקי, ועד גמלאי חברת החשמל?

גמלאי חברת החשמל, רובם ככולם, אינם יודעים עד היום לאן הולך כספם אשר יורד באופן אוטומטי מתלוש המשכורת החודשי. כספים אלו נוהלו בבנק הפועלים סניף "לב דיזינגוף" בחשבון עו"ש מס' 201401. מסיבות הידועות רק לקריצ'בסקי הועבר החשבון בתחילת שנת 2001 לסניף "עמישב" בגבעתיים לחשבון עו"ש מס' 032600.

ביום 11 ביולי 1999 עמד שוויו של תיק ני"ע של גמלאי חברת החשמל - שנוהל בסניף לב דיזינגוף - על סכום של 419,200 ש"ח, החל מדצמבר 2000 ועד 24 בינואר 2001 כשהועבר סופית החשבון לסניף "עמישב" בגבעתיים - הוא עמד על סכום של 271,200 ש"ח בלבד. דהיינו: 148,000 ש"ח נעלמו מבלי שאיש יידע להיכן.

קריצ'בסקי: "לא נעלמו כספים, 230 אלף שקלים הלכו לסבסוד טיולים. כשהגעתי להיות יושב-ראש, היו לפני אנשים שלא עשו כלום. שאלתי: 'יש לנו כספים?'. אמרו: 'יש בסניף דיזינגוף סנטר חשבון', ראיתי ניירות ערך - התעלפתי. אמרתי: אני רוצה את הכסף הזה לרווחת הגמלאים. הלכתי לוועד וביקשתי להפוך את זה לכסף. את כל העברות האלה לא אני עשיתי, אלא עשו הגזברים, כל הכסף הזה - 148 אלף - הלך לסבסוד לטובת הגמלאים, ויש קבלות על הכל".

ביום 27 ביולי 2004 פנתה ועדת הביקורת לקריצ'בסקי בבקשה לתת לה הסברים על הוצאת הכספים, הפקדות, שיקים בלנקו ועוד. התשובה שקיבלו חברי הוועדה היתה שאין והוא לא חייב לתת הסברים. לא הוגש כל מסמך המתעד את תנועת הכספים שנעלמו. לעומת זאת, לקריצ'בסקי היו האשמות וטענות רבות, בלתי רלוונטיות ובלתי ענייניות, כלפי אחרים, על-פי דוח ועדת הביקורת: "במתכונת של ירחיק עדותו".

קריצ'בסקי: "זה לא נכון. ישבתי חודשיים אצל רו"ח בחקירות. ועד העובדים העלימו את כל המסמכים, הכל היה כדי שיורם אוברקוביץ' ז"ל ימונה להיות נשיא הגמלאים. הוא רצה להדיח אותי".

"להדיח אותך?!", אנחנו שואלים בתמיהה, שהרי מי שמינה את קריצ'בסקי הוא לא אחר מאשר החבר הנאמן לשעבר, יורם אוברקוביץ'. אז מתברר שחברויות לחוד ופוליטיקה פנימית לחוד.

רוב קומבינות הכספים נבעו מארגוני טיולים ברחבי הארץ שארגן קריצ'בסקי לגמלאים. משם גזר, על-פי החשד, את הקופונים שלו ועשה את הקומבינות. אחד מחברי הוועד, אהרון טרסר, הודה בעדותו בפני ועדת הביקורת, כי "בכל ענייני הטיולים קבע מר קריצ'בסקי את התמחור, את סכומי ההשתתפות, את הסדרי הגבייה, ואת כל יתר התנאים הקשורים לטיול".

על-פי עדותו של תוסיה כהן, חבר נוסף בוועד, "היו"ר, מר קריצ'בסקי, דרש ולחץ על מורשי החתימה לחתום לו על שיקים לשימושו, ללא שם מוטב, ללא סכום וללא תאריך (בלנקו). כל זאת בלי ליידע אותם כלל על פרטי ההוצאה ומטרתה". במקרים אלה, מובן, שאין ולא היתה כל הנהלת חשבונות או לפחות דיווח מפורט, או שהיו והועלמו. כמו כן, אין כל דיווח על הפקדות בבנק, בחשבון הגמלאים, מכספים ששולמו עבור טיולים או נופשונים. כל מי שמונה לבקר לא קיבל לידיו את דוחות ההכנסות. מדובר בטיולים רבים של עשרות רבות של משתתפים בעלות של מאות שקלים לכל משתתף, שאין לגביהם כל רישום או דיווח, כמו כן לא נודע היכן הופקדו הכספים שנגבו מהמטיילים.

קריצ'בסקי: "תוסיה ישב שבעה על מות אשתו, היינו צריכים לחתום על שיקים - אני, אהרון בוצר ותוסיה כהן. נסעתי אליו לשבעה, החתמתי אותו על שיקים שיועדו למרצים ולמדריכי טיולים".

כשהוזמן היושב-ראש (להזכירכם מינויו של אוברקוביץ') לתת הסברים, לא רק שלא סייע בידי המבקרים לבצע את תפקידם, אלא בכל פעם שהתגלו אי-סדרים וחוסר בכספים, הערים קשיים בדרך גילוי המחדלים. במקום לדאוג שהאמת תתגלה, הוא פיטר ודאג שהמבקרים יתפטרו. קריצ'בסקי: "אני לא גזבר, הוא חולה-נפש כמו עוד שניים-שלושה אחרים שם בוועד הגמלאים. לי היה אסור כיו"ר להתעסק בכספים, הבאתי רוח חיים לגמלאים".

על-פי עדויותיהם של חלק מחברי הוועד, נכון שקריצ'בסקי הפיח רוח חיים, אלא שהרוח הזו נשבה יחד עם הכסף ואי הסדרים לכיוונו בלבד. מדובר בכספים של גמלאי החברה ואלמנות, עובדים שמשתכרים שכר פנסיה, שנע סביב ממוצע של 5,000 שקלים בחודש לגמלאי.

איך פעלה השיטה?
יצחק קריצ'בסקי [צילום: אתר גיל]

מי זו החברה רות דנינו? רות דנינו, המכונה "רותה", היא ידידתו של קריצ'בסקי. היא הגיעה לחברת החשמל דרך היכרותה עם אוברקוביץ', שבין השאר שימש גם כיו"ר מרכז "הפועל", שם שימשה רותה כמארגנת טיולים ובעיקר כ"מקורבת" ליושב-ראש. כיום, משמשת רות דנינו כמזכיר מפלגת הגמלאים של השר רפי איתן וחבר גמלאיו בכנסת ישראל. יניב דנינו, מן הסתם, הוא בנה של רותה. כפי שהדברים נראים, קריצ'בסקי ודנינו הפעילו באופן פרטי עסק של טיולים ונופשונים במחזורים של רבבות שקלים. הם ניצלו לתועלתם הפרטית את ציבור הגמלאים כמאגר לקוחות, תוך הבלטה שהוא מטפל בארגון הטיולים, כביכול כיושב-ראש הגמלאים, בשיתוף ומטעם ארגון העובדים (חבר של אוברקוביץ' - זוכרים?), תחת כותרת זו של "ועד הגמלאים", שהפעילות בה נחשבת כהתנדבותית, לא ברור אם הם מדווחים על פעילותם. זאת ועוד, חלק נכבד של התשלומים לחברות הטיולים נפרעו מתוך חשבון הגמלאים בטענה של סבסוד. מצב זה מאפשר, כמובן, להשאיר כספים רבים בחשבון הפרטי של קריצ'בסקי את דנינו.

קריצ'בסקי: "רות דנינו היתה מזכירה של אוברקוביץ' במרכז הפועל. הוא הביא אותה. וציון לוגסי, שהיום [הוא] יו"ר הוועד, ביקש שהיא תעשה טיולים, [ו]ספורטיאדות לגמלאים, והיא עשתה הכול בהתנדבות; עבדה שלוש שנים ולא לקחה גרוש. שיישרפו כולם - אלה שמדברים עליה רע".

משרד עורכי הדין רונאל פישר-בועז בן צור, לשם פנו חלק מחברי הוועד, כבר המליץ: "המלצתנו הינה אף, פנייה למשטרת ישראל בשם ועד הגמלאים ובשיתוף עמם להגשת תלונה רשמית ומסודרת כנגד הגורמים הנחשדים בשימוש בלתי חוקי לכאורה בכספי הוועד על-פי ממצאי הביקורת".

ההמלצה מתייחסת כאמור לשורה של העברות כספיות תמוהות. כך לדוגמה, שילם קריצ'בסקי ביום 12.4.00 ליניב דנינו שיק בסך 6,600 ש"ח, שנמשך על ידו ללא קבלה [כסף שחור וללא דיווח לשלטונות המס? - מ.א.]. בשלב כלשהו, הודיע קריצ'בסקי כי הכסף שולם ליניב דנינו על-מנת להסיע חולצות וכובעים לנופשים במלונות ים המלח. ברור, כי לא היה כל צורך בהסעה כזו, זאת כיוון שהחולצות והכובעים סודרו בחבילות מבעוד מועד, והיו אמורים להישלח לים המלח על-ידי האחראים על האוטובוסים. כל ההסעה של דנינו היתה מיותרת לחלוטין, מה גם שאפילו אם היה צורך בהסעה שכזו אזי סכום של 6,600 ש"ח הוא פי כמה וכמה מערך הנסיעה, כפי שהגדיר דוח ועדת הביקורת: "זו דוגמא מאפיינת של שימוש בכספי הגמלאים בצורה מופקרת".

קריצ'בסקי: "יניב, הבן של רות דנינו, הוריד חולצות וכובעים לגמלאים שהיו בטיול בים המלח. הוועד הכריח אותי לעשות דיל עם 'אופיר טורס', ואני לא רוצה לדבר על זה. הוא ירד יום קודם, קיבל רק 1,400 ש"ח, ולא 6,600 ש"ח. היתרה היתה עבור הגדות של פסח. חברי ועדת הביקורת לקחו קבלות ומסמכים, וזייפו אותם, ועשו שהבן של רות דנינו לקח 6,600 ש"ח וגם על ה- 1,400 ש"ח יש קבלה".

אין זו הגדה

  • תגובת יצחק קריצ'בסקי, כפי שנמסרה בחקירת משרד רואי החשבון אברון-אבגי: "הסכום הנ"ל ניתן עבור רכישת 100 הגדות של פסח מאברהם פרץ, בעל בית דפוס מבת-ים. פרץ מאשר קבלת סך 6,600 ש"ח עבור הגדות של פסח, שנדרשו על-ידי גמלאי חברת החשמל. יניב דנינו הינו 'ילד, לא קשור לחברת חשמל', והוא אינו יודע מדוע שילמו לו".

  • תגובת רות דנינו: "מר פרץ נתן את השיק ליניב כדי שיפרע לו את השיק".

  • רואי חשבון אברון-אבגי בדוח: "תמוה הדבר, שהתקבלו שני הסברים שונים וסותרים לתשלום הנ"ל, וכי לא ברור מהן העובדות הנכונות - תשלום עבור הגדות של פסח או הסעת חולצות וכובעים לים המלח".

יצחק סהר, שהיה אחראי על טיול גמלאים לחמת גדר, הגיש דוח. מתברר, שקריצ'בסקי ביטל והשמיד את הדוח המקורי של סהר, והציג במקומו מסמך אחר, הכולל פירוט של הוצאות שכלל לא הוצאו. קריצ'בסקי דיווח על תשלום של 500 ש"ח למדריך שלא היה ולא נברא. תגובת קריצ'בסקי (במכתבו לרואי החשבון מיום 20.4.04): "שקר אחד גדול; לא היה ולא נברא מעולם".

בשלושה מקרים נוספים, נמשכו כספים מחשבון הגמלאים ישירות על-ידי קריצ'בסקי או לפקודתו הבלעדית: ב- 15.7.99 נמשכו 5,000 ש"ח [צ'ק 10426], ב- 12.10.00 נמשכו 1,000 ש"ח, משיכה במזומן, ב- 11.1.01 נמשכו 20,000 ש"ח [צ'ק 10615].

קריצ'בסקי טרם השיב לפנייה לתת הסבר על משיכת המזומן. בעניין משיכת 5,000 ש"ח אמר: "מדובר בהחזר הוצאה, ששולמה באופן פרטי בגין כרטיסי כניסה לפטרה. בטיול זה השתתפו 100 נופשים. כל משתתף שילם 100 ש"ח. נרכשו דינרים בערך של 12,000 ש"ח. התקבל חזרה מסוכן הנסיעות 7,100 ש"ח". בעניין משיכת 20,000 ש"ח אמר: "שולם עבור טיפים לנהגים לטיול לים המלח".

אגב מתוך עיון בספח שיק 20,000 ש"ח מעלה, כי הצ'ק ניתן לפקודת עדנה קריצ'בסקי.
קריצ'בסקי: "זה היה כבר 20 אלף פעם אצל רו"ח, ועד העובדים נתן לי טיפים עבור נהגים. יש על זה קבלות. אני, איציק קריצ'בסקי, הבאתי שמות של כל האנשים שקיבלו כסף; הבאתי את זה למזכירות הוועד. כל החשבונות בבית הם על-שם אשתי. הוצאתי כסף מחשבונה של אשתי לקניית דינרים עבור הטיול בפטרה קיבלתי רק 5,000 ש"ח 'על החשבון', עד היום חייבים לי 12 אלף ש"ח".

להוצאות כספים אלה אין כל הסבר או תיעוד - לא קבלות ולא חשבוניות. בשלב מסוים, נטען על-ידי קריצ'בסקי, כי כספים אלה הוצאו לטיפים לנהגים, "מעבר לאי הסבירות הקיצונית שרבבות שקלים משמשים לטיפים, אסור לחלוטין מלכתחילה להוציא כספים שמטבע הדברים לא ניתן לקבל עבורם קבלות. קיימת סבירות שמר קריצ'בסקי ייחשד שמא לקח כספים אלה לעצמו כולם או מקצתם", כתבה ועדת הביקורת של ועד גמלאי חברת החשמל.

ביום 2 בספטמבר 2001 הוגש דוח טיול לאילת, בין היתר נרשמה שם הוצאה של 2,000 ש"ח לרותה (רות דנינו), "נשאלת השאלה", כתבו חברי ועדת הביקורת, "איזה שירותים במדויק, העניקה רותה למשתתפי הטיול, שחייבו או הצדיקו הוצאה של 2,000 ש"ח. שירותיה היקרים של רותה, לפי איזה תעריף הם ניתנים? מהם חישובי התמחור? היכן החשבוניות? היכן הקבלות?".

קריצ'בסקי: "המסמך מפוברק, מזויף. לא היה דבר כזה מעולם".
רות דנינו: "מעולם לא קיבלתי כלום מהוועד למרות שהייתה החלטת ועד לשלם לי 10 ש"ח לאדם. עד היום לא שילמו לי דבר, אני לא מרוויחה דבר מכל הפעילות הזו".

ב- 8 באוגוסט 1999 הוצא שיק לרות דנינו על סך 3,900 ש"ח בלי חשבונית, קבלה, או תיעוד כלשהו. "מדובר בסכום נכבד ביותר, ושוב אנו לא יודעים מהם טיב שירותיה של רות דנינו, שחייבו הוצאה נכבדה זו", כתבה הוועדה.

קריצ'בסקי טען בפני ועדת החקירה של רואי החשבון, כי "יש קבלה", אולם עד היום לא המציא קבלה שכזו. עיון בספח הצמוד לשיק מעלה כי נרשם: "דנינו רותי נובה אילת-טיול אשדודים - פטרה".

חבר ועדת הביקורת יהושע ברזילי: "דוח 2004 הועבר לעיון ועד עובדי חברת החשמל במרחב הדרום, וביוזמתו הועבר הדוח למשרד רואי חשבון עברון-אבגי אשר חקר את המעורבים והגיש מסקנות. משם הוחזר לוועד הגמלאים ולוועדת הביקורת שהעבירו לקבלת המלצות למשרד עורכי הדין רונאל פישר".

[כפילות] משרד עורכי הדין רונאל פישר-בועז בן צור, לשם פנו חלק מחברי הוועד, כבר המליץ כי "המלצתנו הינה אף, פנייה למשטרת ישראל בשם ועד הגמלאים ובשיתוף עימם להגשת תלונה רשמית ומסודרת כנגד הגורמים הנחשדים בשימוש בלתי חוקי לכאורה בכספי הוועד על-פי ממצאי הביקורת".

חוקרי מפלג ההונאה של משטרת מחוז תל אביב יצטרכו לחקור חשדות מהם עולה, כי כספי ועד הגמלאים של עובדי חברת החשמל פעלו[התנהלו?] משני חשבונות: "מקור אחד הוא חשבון גמלאי חח"י מס' 201401, להלן: "חשבון הגמלאים", חשבון שני הוא החשבון הפרטי של יצחק קריצ'בסקי ורות דנינו מס' 491915 סניף 684 של בנק הפועלים, להלן: "החשבון הפרטי".

הכספים ששילמו המטיילים במסגרת הנופשונים של גמלאי חברת החשמל הופקדו על-פי החשד בחשבון הפרטי. מחשבון זה שולמו חלק מהתשלומים לחברות הטיולים, זה מסביר את חוסר תיעוד הפקדות הכספים של משתתפי הטיולים. המעורבות הכספית של החשבון הפרטי עם חשבון הגמלאים מעידה על אופן הניהול הכספי של קריצ'בסקי, ומדברת בעד עצמה. "בדרך זו נשארו חלק מכספי משתתפי הטיולים בחשבונם הפרטי הנ"ל", כתבו חברי ועדת הביקורת של ועד העובדים בדוח המסכם.

המסקנות: קרצ'בסקי לקח את הכסף

מסקנות ועדת הביקורת של גמלאי חברת החשמל הינן חד-משמעיות: "על-פי הממצאים ובהיעדר נתונים אחרים וזאת למרות דרישותינו החוזרות ונשנות לקבלת המסמכים, אנו קובעים כי כל העדויות והעובדות מעידים כי קיימת סבירות גבוהה שמר קריצ'בסקי ניצל בשיטות שונות בגלוי ובמוסווה על-פי יוזמתו ועל-פי אפשרויות שניקרו בדרכו, כספי גמלאים. לא מעט התאפשר לו הדבר בגין חוסר הבנתם, חוסר מיומנותם וחוסר ערנותם של חלק מחבריו לעשייה, שהתעלמו, לא שאלו שאלות ואם שאלו - לא קיבלו תשובות, ואלה שהתעקשו לקבל תשובות ולא ויתרו - פוטרו או נאלצו להתפטר".

את התשובות לשאלות להיכן "נעלמו" כספי קופת ועד גמלאי חברת החשמל יידרש ככל הנראה קריצ'בסקי כמו גם חברי ועד נוספים שאולי ידעו, העלימו עין, החרישו, ו"התעסקו" בגניבה בידי מנהל-סעיף 392 בחוק העונשין וקבלת דבר במרמה-סעיף 415 בחוק העונשין, לתת לחוקרי מפלג ההונאה של משטרת מחוז תל אביב, אשר תחת אחריותם נמצאת חקירת כל העניינים האפלים של כספי ועד עובדי חברת החשמל וגמלאיה.

תגובות נוספות

  • יצחק קריצ'בסקי, לשעבר יו"ר ועד הגמלאים:

- לא היו נהלים, כך שעבדו עם קבלות ללא ציון שם הגוף המקבל והקבלות לא היו ממוספרות, כל החשבונות מנוהלים על-ידי גזברות ועד עובדי חברת חשמל, ולכן אין לי מושג על ניהול כספי הגמלאים על-ידי גזברות הגמלאים, פרט לכספים שהיו לנו בקופה נפרדת. אני הולך עוד פעם לבחירות, ויבחרו בי שוב, ואני לא מפחד ממה שהם אומרים, זה לא יעזור להם. מדוע הרו"ח של הוועד לא אומר שלקחתי כסף. ציון לוגסי, יו"ר הוועד, אמר להם: 'אני מאמין לקריצ'בסקי ביושר שלו'.

  • ציון לוגסי יו"ר ועד העובדים במרחב הדרום:

- מה תגובתך על החשדות לאי-סדרים כספיים בוועד הגמלאים?

- אני לא חושב שהתלונות מדויקות. טיפלנו בדרך הנכונה: פנינו לרו"ח ולעו"ד שאנחנו שילמנו עבורם. זה היה נכון לעשות כך. הבדיקה היתה אמיתית ורצינו את טובת העובדים.

- מדוע ועד העובדים לא מגיש תלונה במשטרה לבדיקת החשדות כנגד יצחק קריצ'בסקי, נוכח ממצאי דוח הביקורת משנת 2004 ודוח רו"ח משנת 2005?

- אני עמדתי מול מועצת הגמלאים ופעלתי לפי בקשתם. אם הם יעמדו על כך - אין לי בעיה להגיש תלונה במשטרה. המועצה ביקשה להזיז את קריצ'בסקי ולערוך בחירות חדשות, ואני כיבדתי את רצונם. אין לי כל בעיה עם שום מהלך שהם יחליטו לבצע, כולל הגשת תלונה במשטרה.

- האם כספי ועד הגמלאים מנוהלים בשנים האחרונות דרך ועד העובדים?

- בהחלט. החשבונות מנוהלים בהנהלת החשבונות של ועד העובדים והכל תחת רישום ותיעוד חשבוניות וקבלות.

- קריצ'בסקי אומר שאתם מודעים לאי הסדרים הכספיים שהיו בוועד הגמלאים, ושהכל מנוהל על-ידי ועד העובדים שבאחריותך?

- אנחנו למעשה הצפנו את הנושא עוד בתקופתו של אוברקוביץ' ז"ל, שעצר את החשבון, ואני המשכתי לטפל בנושא. ואם יש מישהו שחושב שאני או אנחנו נותנים גיבוי כלשהו לקריצ'בסקי, אין הדבר נכון ואין לי כל בעיה שהמשטרה תבדוק את הנושא.

- האם בכוונתכם להסיק מסקנות?

- מה שהסקנו זה שהכל מנוהל דרך הוועד. הולכים לבחירות חדשות בוועד הגמלאים, ולהזכירך - כל אי הסדרים האמורים לא היו בתקופתנו, ולמרות זאת אנחנו בודקים, מסיקים מסקנות ולקחים ושומרים על טוהר מידות. ועד הגמלאים ישמרו על טוהר מידות ואנחנו נמשיך לתמוך ולעזור להם.

  • רות "רותה" דנינו:

- מה הקשר שלך עם ועד גמלאי חברת החשמל?

- עבדתי במרכז הפועל ואוברקוביץ' ז"ל הביא אותי לגמלאים. אמר לי: זה פרויקט. שיתפתי פעולה עם קריצ'בסקי, שהוא חברי לחיים. שום פעולה לא נעשתה מבלי שאושרה על-ידי הוועד ויורם אוברקוביץ' ז"ל.

- האם קיבלת כספים עבור פעילות ארגון הטיולים?

- לא קיבלתי דבר, הכול היה בהתנדבות.

- מה הקשר של הבן שלך יניב דנינו לטיולי הגמלאים, והאם הוא קיבל תמורה מוגזמת עבור שירותים שנתן?

- פנה אלי קריצ'בסקי וביקש מהבן שלי שיש לו טנדר גדול, האם יסכים להוביל חולצות וכובעים לים המלח. הוא הסכים, וכיוון שזה לקח שלושה ימים, בני הסכים תמורת תשלום, כיוון שהוא לקח חופש מהעבודה. הוא לקח רק 1,400 ש"ח ולא כמו שאומרים".

- מה תגובתך על החשדות לפיהן הועברו אלייך כספים באמצעות קריצ'בסקי ללא שניתנו חשבוניות או קבלות. מדובר על כ- 200,000 ש"ח שנעלמו מקופת ועד הגמלאים?

קריצ'בסקי נתן תשובות. אני, קריצ'בסקי ועוד אדם ישבנו באוטו. צלצל אלינו רוה"ח ואמר שהוועד ביקש ממנו למצוא עליו משהו כדי שידיחו אותו והם לא הצליחו. קריצ'בסקי ישר ותמים, מעולם לא לקח שקל עבור עבודתו. אני מלווה אותו כל הדרך. יש קומץ של אנשים שרוצים את המקום שלו והם מכפישים את שמו, הם לא יצליחו!

  • יהושע ברזילי חבר ועדת ביקורת ועד הגמלאים

- היכן היו חברי ועד העובדים לאורך השנים?

הם עסקו בענייני ועד העובדים ולא בענייני כספי הגמלאים.

- כיצד פעל ועד העובדים מרגע שהתרעתם בפניהם על אי הסדרים והחשדות נגד מר קריצ'בסקי?

- הם הפסיקו להזרים כספים לקופת הגמלאים. הכל עובר דרך ועד העובדים. מועצת גמלאי חברת החשמל פיטרה את קריצ'בסקי מתפקידו כיו"ר כתוצאה מהדוחות, ללא התערבות ועד העובדים.

- אתם מתכוונים להגיש תלונה במשטרה?

- ועד הגמלאים עדיין לא גיבש החלטה בעניין.

תאריך:  13/11/2006   |   עודכן:  13/11/2006
מוטי אקסמיט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: כיצד נגזלו כספי גמלאי חברת החשמל
תגובות  [ 28 ] מוצגות   [ 26 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עודד ב
13/11/06 14:53
2
אריאלה שמואלי
13/11/06 17:54
3
Dubidubi
13/11/06 18:35
4
הניה
13/11/06 21:47
5
נגד חבורת המושחתים
13/11/06 22:07
6
רויטל ססס
13/11/06 22:28
7
קרנף
14/11/06 06:55
 
חבר ועד הדרום לשעבר
14/11/06 12:29
8
חגי
14/11/06 12:16
9
שקשוקה
14/11/06 15:04
10
שקשוקה
15/11/06 12:54
11
אריאלה מיהודה הלוי
15/11/06 19:59
12
אריאלה מיהודה הלוי
15/11/06 20:04
13
שקשוקה
19/11/06 14:03
14
אזרח שמר חוק
20/11/06 11:52
15
אזרח שומר חוק
20/11/06 11:56
16
אזרח שומר חוק
20/11/06 12:10
 
אזרח עבריין
21/11/06 18:56
17
צפוני
21/11/06 15:32
18
שקשוקה
21/11/06 19:00
19
האריה
23/11/06 17:50
20
תומך
24/11/06 09:34
 
שקשוקה
24/11/06 12:24
 
תומך
26/11/06 11:04
21
עובד חברה
29/11/06 15:52
22
זרובבל
30/07/11 13:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב ישראל מאיר לאו הוא רב העיר תל אביב ובתפקידו זה הוא אמור לתת שירותי דת לעיר תל אביב. אלא שמתברר כי במסגרת עבודתו, נוהג הרב לערוך נסיעות תכופות לחו"ל, למטרות שאינן קשורות ישירות לתפקידו והתחייבויותיו כלפי העיר תל אביב ותושביה. לעתים מצטרפת לנסיעות אשת הרב. הכרטיסים והשהות ממומנים על-ידי המזמינים - אנשים וארגונים עתירי ממון.
09/11/2006  |  איילת פישביין   |   תחקירים
פיני קבלו, מועמד מפלגת העבודה לראשות עיריית בית שאן, הצליח להביס בבחירות 1998 את מועמד הליכוד ג'קי לוי, בנו של דוד לוי, בהפרש זעום של 24 קולות. בבחירות 2003, למרות מעמדו כראש עיר מכהן, הוא התמודד שוב מול ג'קי לוי בקמפיין סוער ומושקע שעלה הון תועפות. לאחר שעבר את התקציב המותר ואף נקנס על כך ב- 70 אלף שקלים, גייס מטהו כסף מתאגידים קבלניים שעבדו בשביל העיריה, דבר האסור על-פי החוק.
03/11/2006  |  איילת פישביין  |   תחקירים
ראש הממשלה אהוד אולמרט מסובך, עד מעל לראשו, בשורה של פרשות שחיתות. בתקופה הקרובה יידע כל איש בישראל עד כמה מושחת האיש. אולמרט לא לבד. מעשיו לא היו יכולים להתאפשר אלמלא סייעו לו בעלי תפקידים בכירים בשירות הציבורי ואילי הון בסקטור העסקי בישראל ומחוצה לה.
21/10/2006  |  יואב יצחק  |   תחקירים
השופט (בדימ.), שאול אלוני, שמונה על-ידי ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, לבדוק את התנהלות יריבו הפוליטי, מיכאל רועה, פעל תוך ניגודי עניינים חמורים. כך עולה ממסמך שהגיע לידי Nfc. אלוני, הנחשב לאחד הבוררים הקשוחים והמבוקשים בישראל, שימש בודק-בורר בפרשה שלהלן - שהסעירה את העיתונות לפני כארבע שנים. אולם, כך מתגלה עתה, מתברר כי אלוני פעל באופן המעורר שאלות נוקבות.
20/10/2006  |  איילת פישביין  |   תחקירים
הפרשה שאנו חושפים בתחקיר שלהלן היא אחת החמורות הנוגעות לראש הממשלה, אהוד אולמרט. עולה ממנה חשד, כי אולמרט פעל בשנת 2005, בעת שכיהן בתפקיד מ"מ שר אוצר, תוך ניגודי עניינים חמורים. הפעם אין מדובר בעסקי נדל"ן מסואבים שבהם הוא מסובך – פרשת השוחד שקיבל בעסקת כרמיה עומדת, בקרוב מאוד, לחולל רעידת אדמה במערכת הפוליטית והמשפטית, אלא בהתנהלות פלילית לכאורה מצד אולמרט בתהליך הפרטת אחד הנכסים הגדולים שבידי מדינת ישראל: בנק לאומי.
15/10/2006  |  יואב יצחק  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il